Elérhető az AMD Radeon R7 265

Az AMD a mai napon bedobott egy extra terméket a korábban teljesen lecserélt termékskálába, ideértve a Radeon R7 és R9 200-as széria első képviselőit, az új Hawaii cGPU-ra épülő Radeon R9 290 és 290X jelzésű VGA-kat, illetve a nemrég bemutatkozott Radeon R9 270-et, Radeon R7 260-at és Radeon R7 250X-et.

Hirdetés

A Radeon R7 265 a várakozásoknak megfelelően a korábban megjelent Radeon HD 7850 paramétereit másolja, vagyis a termék a Pitcairn kódnevű lapkára épül, ami 1024 darab aktív shader részelemet tartalmaz, 2-2 darab ACE, setup és raszter motor, 64 textúrázó csatorna, 32 blending egység, illetve 256 bites memóriabusz mellett. Utóbbihoz 2 GB-os kapacitású, GDDR5 szabványú fedélzeti memória kapcsolódik, melynek effektív órajele 5,6 GHz.

AMD Radeon R7 265
AMD Radeon R7 265

A friss modell magórajele 925 MHz, PowerTune Boost órajel viszont nincs. A kisebb magórajel lényegében lehetővé tette, hogy a Radeon R7 265 beférjen a 150 wattos TDP limitbe, vagyis mindössze egy 6 tűs PCI Express tápcsatlakozó szükséges a kártya energiaigényének kielégítéséhez. A tuning is lehetséges, mivel a termék valós fogyasztása nagyjából 30 wattal a limit alatt van, tehát kisajtolható némi extra teljesítmény ha erre igény lenne.

A PCI Express 3.0-s csatolóba illeszthető újdonság képes a hatmonitoros Eyefinity konfigurációk meghajtására a DDM Audio használata mellett, mely minden kijelzőhöz külön nyolccsatornás hangfolyamot képes rendelni. A videók gyorsítását továbbra is az UVD 3.2-s motor látja el, mely a magas órajelen való működésnek köszönhetően a 4096x2160-as felbontású tartalmakkal is megbirkózik, emellett a H.264-es videók transzkódolását a VCE gyorsíthatja fel. A terheléstől mentes időszakokban a kártya természetesen visszafogja magát és beéri 20 watt alatti fogyasztással, a ZeroCore szolgáltatás aktiválódása mellett pedig 3 wattal.

Az AMD kiemelte, hogy a 150 dollár körüli ársávba érkező Radeon R7 265 kezeli a Mantle API-t, de természetesen megemlítendő, hogy a friss modell a funkcionalitás tekintetében a többi GCN architektúrára épülő megoldást másolja, így a hardver támogatja a DirectX 11.2-es, az OpenGL 4.4-es és az OpenGL ES 3.0-s API-t, valamint a C++ AMP és az OpenCL 1.2-es felületet is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés