Elégedetlenek az érintettek az NVIDIA hibás GPU-inak ügyében

Az NVIDIA hibás GPU-inak ügye már több éve húzódik. A vállalat sajnos sosem ismerte el a hibát, így hivatalosan nem derülhetett ki, hogy pontosan mi okozta a gondot, ennek megfelelően a hibás termékek valós listája sem készült el. Az elmúlt év októberében azonban felcsillant a reménysugár, melynek kapcsán végre pont kerülhet az ügy végére, még akkor is, ha a teljes igazság sosem derülhet ki. Az érintett cégek az elmúlt hónapokban azon dolgoztak, hogy az Egyesült Államokban érintett vásárlóknak biztosítsák a kártalanítást, ami egy egyezménynek volt köszönhető.

Hirdetés

Mivel az érintett termékek nagy részét nem gyártották már, a legtöbb ügyfél egy eltérő típusú, új notebookot kapott, ám nem mindenki volt elégedett ezzel a döntéssel. Az X-bit Labs információi szerint a HP és az NVIDIA belépőszintű Compaq notebookokat kínált az elégedetlen vásárlóknak, még azoknak is, akik méregdrága üzleti masinát vásároltak anno. A felhasználók egy része ezt nem érezte korrekt hozzáállásnak, és el is jutott egy levél a problémával kapcsolatban a fentebb megnevezett médiának.

Ken Brown, az NVIDIA szóvivője reagált a történetre, és elmondták, hogy a HP számára a javítás nem volt kivitelezhető, mert a szükséges alkatrészek nem voltak elérhetők ehhez. Az érintett cégek nyitottak a vásárlók felé, és ahol erre szükség volt több alternatívát kínáltak fel a hibás termék cseréjére.

Sajnos az egyezmény keretein belüli csere csak az Egyesült Államokban lehetséges, vagyis azok a felhasználók, akik máshol vették meg a hibás termékeket, kénytelenek tovább használni azokat, ha egyáltalán még működik a bennük rejtőző GPU. Elmondható, hogy az éveken át húzódó ügyet az NVIDIA messze nem kezelte jól. Sokkal korrektebb hozzáállás kellett volna, hiszen a vállalat egyértelműen hibázott, még ha ezt tagadják is. Hasonló esett történt nemrég az Intellel is. A Santa Clara-i óriáscég szintén gyártási hibát vétett az új generációs lapkakészletek esetében, de kétségtelen, hogy a hozzáállásuk példás, ugyanis az érintett termékeket a partnereken keresztül visszahívják, vagyis a felhasználók jogosultak a garanciális cserére. A folyamat ugyan kellemetlenséggel jár, hiszen a garanciát érvényesíteni kell, de összességében a vásárló jár jól, ugyanis – az eddigi adatok szerint – a hibás készüléket a gyártók hibátlanra cserélik, ráadásul ugyanolyan vagy jobb modellre.

Előzmények

Hirdetés