Hirdetés

Elégedetlenek az érintettek az NVIDIA hibás GPU-inak ügyében

Az NVIDIA hibás GPU-inak ügye már több éve húzódik. A vállalat sajnos sosem ismerte el a hibát, így hivatalosan nem derülhetett ki, hogy pontosan mi okozta a gondot, ennek megfelelően a hibás termékek valós listája sem készült el. Az elmúlt év októberében azonban felcsillant a reménysugár, melynek kapcsán végre pont kerülhet az ügy végére, még akkor is, ha a teljes igazság sosem derülhet ki. Az érintett cégek az elmúlt hónapokban azon dolgoztak, hogy az Egyesült Államokban érintett vásárlóknak biztosítsák a kártalanítást, ami egy egyezménynek volt köszönhető.

Hirdetés

Mivel az érintett termékek nagy részét nem gyártották már, a legtöbb ügyfél egy eltérő típusú, új notebookot kapott, ám nem mindenki volt elégedett ezzel a döntéssel. Az X-bit Labs információi szerint a HP és az NVIDIA belépőszintű Compaq notebookokat kínált az elégedetlen vásárlóknak, még azoknak is, akik méregdrága üzleti masinát vásároltak anno. A felhasználók egy része ezt nem érezte korrekt hozzáállásnak, és el is jutott egy levél a problémával kapcsolatban a fentebb megnevezett médiának.

Ken Brown, az NVIDIA szóvivője reagált a történetre, és elmondták, hogy a HP számára a javítás nem volt kivitelezhető, mert a szükséges alkatrészek nem voltak elérhetők ehhez. Az érintett cégek nyitottak a vásárlók felé, és ahol erre szükség volt több alternatívát kínáltak fel a hibás termék cseréjére.

Sajnos az egyezmény keretein belüli csere csak az Egyesült Államokban lehetséges, vagyis azok a felhasználók, akik máshol vették meg a hibás termékeket, kénytelenek tovább használni azokat, ha egyáltalán még működik a bennük rejtőző GPU. Elmondható, hogy az éveken át húzódó ügyet az NVIDIA messze nem kezelte jól. Sokkal korrektebb hozzáállás kellett volna, hiszen a vállalat egyértelműen hibázott, még ha ezt tagadják is. Hasonló esett történt nemrég az Intellel is. A Santa Clara-i óriáscég szintén gyártási hibát vétett az új generációs lapkakészletek esetében, de kétségtelen, hogy a hozzáállásuk példás, ugyanis az érintett termékeket a partnereken keresztül visszahívják, vagyis a felhasználók jogosultak a garanciális cserére. A folyamat ugyan kellemetlenséggel jár, hiszen a garanciát érvényesíteni kell, de összességében a vásárló jár jól, ugyanis – az eddigi adatok szerint – a hibás készüléket a gyártók hibátlanra cserélik, ráadásul ugyanolyan vagy jobb modellre.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények