[E3] Killzone 2 multiplayer bemutató

Hirdetés

A Killzone 2 online szekciója maximálisan 32 fős meccseket fog támogatni, az újdonságokat soroló lista pedig igencsak hosszas: a Guerrilla Games csapata ügyesen ötvözi a saját kútfőből kigondolt ötleteket az aktuálisan népszerű multiplayer játékok remekül működő és népszerű elemeivel.


Mind közül a legfontosabb a kaszt-rendszer: a játék során folyamatosan megnyílnak a különböző kitüntetések, amelyek egy-egy plusz képességgel ruháznak majd fel bennünket. Mindegyik karaktertípushoz tartozik egy elsődleges és egy másodlagos badge - lássuk, hogy pontosan milyenek is.

Rifleman: Ez az alapállapot, elsődleges badge nincs, a másodlagos pedig szabadon választható. Bármelyik fegyverrel tud kezdeni, kivéve a speciálisakat.

Engineer: Elsődleges képessége, hogy képes automata ágyúkat felállítani, amelyek maguktól lőni kezdik az ellenfelet, míg a másodlagossal meg tudja ezeket javítani, illetve az egyéb hasonló szerkezeteket is.

Medic: Az elsődleges képességével fel tudja éleszteni a halott csapattársakat, a másodlagossal pedig gyógyító csomagokat tud elhelyezni a pályán a társak számára.

Scout: Elsődleges képessége, hogy egy speciális egyenruhának köszönhetően alig láthatóvá tud válni. A másodlagos képességével meg tudja jelölni a képernyőn levő ellenfeleket, és ezeket a csapattársak is látni fogják.

Assault: Elsődleges képessége, hogy erős páncéljának köszönhetően dupla annyi sebzést tud elszenvedni, míg a másodlagossal rövid ideig sprintelni tud.

Tactician: Az elsődleges képességével füstgránátokat tud használni, melyek új respawn pontként fognak funkcionálni, a másodlagossal pedig légitámadást tud kérni.

Saboteur: Elsődleges képessége, hogy egy véletlenszerűen kiválasztott ellenfélnek tudja tettetni magát, a másodlagossal pedig egy C4 töltetet tud elhelyezni a pályán.

Látható tehát, hogy lesz miből válogatni, az egyes badge-eket pedig tetszés szerint kombinálhatjuk is majd, így tehát nem feltétlenül kell ugyanazon kasztot képviselnie elsődleges és másodlagos képességünknek. Az egyes karakterek természetesen mind-mind más külsővel rendelkeznek majd, mind az ISA, mind a Helghast oldalon.


Akik nem csak egyedül, hanem jól ismert barátokkal közösen is szeretnek online megmérkőzni, azok számára is rengeteg lehetőség akad. Tudunk majd például a Battlefield: Bad Company-hez hasonlóan 4 fős osztagokra különülni: ilyenkor a csapat egy másmilyen HUD-ot lát majd, több információval, és visszaköszön az a lehetőség is, hogy elhalálozás esetén a squad vezetője mögött respawn-olhatunk.

A csapatnál eggyel nagyobb, és nem csupán eseti lehetőség a klánok szervezése: ezt a Killzone.com oldalon fogjuk tudni megtenni, ahol egyébként részletes, több mint 100 dolgot vizsgáló statisztikánkat is böngészhetjük majd, és maximum 64 fős táborokat alkothatunk. A játékon belül ráadásul komplett klánversenyeket lehet majd szervezni: a beépített rendszer akár 256 csapat között is képes lesz lebonyolítani egy grandiózus megmérettetést. Emellett minden klán 100 úgynevezett Valor ponttal indul majd, amiket egyrészt a versenyeken nyerhetünk, másrészt pedig minden meccs előtt "fogadhatunk" egy másik klánnal: mindketten felteszünk tetszőleges számú pontot, és a végén a győztes viszi el mindet.

Lehetőségekben dúskáló, és abszolút modern multiplayer szekciót tervez tehát a Guerrilla a Killzone 2-höz: egyedül csak az osztott képernyő és a kooperatív játéklehetőség hiányolható, ám cserébe mindenkit vígasztalhat az a tény, hogy a játékkal kapcsolatosan minden véglegesítve van, így a februári megjelenésig hátra levő fél évben már csak a finomhangolásra, illetve egyes elemek további javítására kell csupán koncentrálni. És persze nem szabad elfelejteni: az év hátralevő részében egy online bétateszt is vár még ránk.