Hirdetés

Bemutatkozott a Retro Scaling az új Intel driverben

Az Intel elérhetővé tette a 25.20.100.7155-ös verziójú drivercsomagot, amely a 64 bites Windows 10 (Fall Creators, April 2018, October 2018, vagy May 2019 frissítésű) operációs rendszert támogatja. Az új meghajtó természetesen tartalmazza a HDMI-hez használható audio-, valamint a Turbo Boost modullal kiegészített HD Graphics drivert, a Media SDK futtatási környezetet, illetve az OpenCL eszközillesztőt, míg a hardvertámogatás szempontjából az Ice Lake kódnevű lapkák IGP-jét kezeli. A korábbi hardverek terméktámogatása is megmarad, csak az új generációs IGP-re egyelőre külön lesz biztosítva a driver.

A friss eszközillesztőhöz a vállalat már hozzáigazította a Windows Store-ból elérhető Graphics Command Centert, amelyben megjelent az úgynevezett Retro Scaling beállítás, amely tulajdonképpen az integer scalingnak felel meg. Itt ugyanarról van szó, amit az NVIDIA is bevezetett nemrég. Ha a GPU-s skálázást tekintjük, akkor a gyártók lineáris interpolációt alkalmaznak, ami tökéletesen működik az esetek döntő részében, de pár helyen elhasal, tipikusan akkor, ha valami pixeles alkalmazást kell megjeleníteni. Elképzelhető ugyanis, hogy ez nem egy problémaforrás, hanem konkrétan dizájnelem, amit a lineáris interpoláció kisebb-nagyobb mértékben eltorzít. Na most ez az, amit a retro iránt rajongó, emulátorokat futtató, pixelgrafikát imádó játékosok nem akarnak, ugyanis elvesz az élményből az interpoláció negatív hatása.


[+]

Az Intel, egyelőre béta fázisú Retro Scaling lehetősége erre jelent megoldást, ugyanis pixelpontosan jeleníti meg a tartalmat. A Santa Clara-i óriáscég ráadásul két lehetőséget is kínál a felhasználók számára. A Fixed Width beállítással maga a skálázás is egész számok szintjén valósul meg, utóbbi bizonyos felbontások mellett fekete keretet is eredményez a futtatott alkalmazás körül, de ez amúgy pont jó, ezt akarja látni a célzott réteg. Előfordulhat azonban, hogy a fekete keret bizonyos játékosoknak zavarló lehet, így az Intel beépített egy Scaled Width opciót is, amely a skálázást úgynevezett nearest-neighbor interpolációval oldja meg. Ilyenkor maga a pixelesség mind dizájnelem nem vész el, viszont nem csak egész számok szintjén tud skálázni a rendszer, vagyis igazodni lehet a kijelző méretéhez. Ennek az előnye nyilvánvalóan a fekete keret eltűnése, de hátránya is van, ugyanis enyhén torzulhat a kép.

Az Intel új, Ice Lake IGP-jéhez tervezett Graphics DCH, azaz modern besorolású drivercsomagja a 64 bites Windows 10 (Fall Creators, April 2018, October 2018 vagy May 2019 frissítésű) operációs rendszerre az előbbi linken érhető el, és természetesen a dokumentáció sem maradt le.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés