Hirdetés

2018. szeptember 23., vasárnap

Az Omni nevű szerkezet elhozhatja a virtuális valóságot?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Néhány plusz kiegészítővel ugyan, de rendhagyó játékélménnyel szolgálhat a Kickstarternek köszöhetően hamarosan megvalósuló projekt.

Az Omni nevű szerkezet a Kickstarter legújabb üdvöskéje, mely nem kevesebbet ígér a játékosoknak, mint a virtuális valóság eljövetelét. Persze igen kezdetleges formában, de az eddigi koncepciók közül túlzás nélkül állítható, hogy ez a megvalósítás a legjobb. Az egész rendszer működése egyszerű, hiszen egy ívelt talpazatról van szó, amire a felhasználó ráállhat, amihez szükséges egy speciális cipő, de ez a csomag része. Ez teszi majd lehetővé, hogy a játékos egy helyben járjon, akinek mozgását a beépített kamera pontosan leköveti. A felhasználó egy keretben mozog majd, ami biztosítja, hogy a játék közben ne lehessen elhagyni a talpazatot. Természetesen a keret és a cipő is méretre szabható, illetve különálló kiegészítőként is elérhetők lesznek, hogy a család többi tagja is használhassa a berendezést.

Ugyan nem az Omni része, de a virtuális valóságot szimuláló szemüveg is szükséges a megfelelő élményhez. Ebből a szempontból az Oculus Rift tökéletes megoldás lehet. Végül már csak az irányítást kell megoldani egy megfelelő, mozgást érzékelő vezérlővel. Erre jó lehet a Razer Hydra, amit pár PC-s játék támogat is, de a kickstarteres projektként berobbant Delta Six is használható. Ezzel kész is az összeállítás és kezdődhet is a játék. Maga az Omni az érzékelt mozgást egy szoftver segítségével konkrétan billentyűparancsokká alakítja, így kvázi mindegyik játékhoz használható. A problémát a kiegészítők okozhatják, mivel a Oculus Rift és a Razer Hydra, vagy az ezekhez hasonló eszközöket a játéknak direkten támogatnia kell a jó eredményhez. Persze a fejlesztők biztos látnak majd fantáziát a rendszerben, így a támogatás minden bizonnyal meg lesz oldva.

Az Omni a következő év elején kerülhet kereskedelmi forgalomba 500 és 600 dollár közötti árcédulával. Ez nem tartalmazza a vezérlőt, illetve a virtuális valóságot szimuláló szemüveget, hiszen ezeket nem az Omni készíti. A termék egy fejlesztőkörnyezetet is kap, amivel jobban integrálható a rendszer működése. Erre azért van szükség, mert a mozgás ugyan lefordítható a billentyűparancsokra, de az iránygombok és a sebesség felmérésénél sokkal komplexebb az ember mozgáskultúrája, amit a későbbi szoftverek le is követhetnek.

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.