Az NVIDIA bemutatta az APEX technológiát

Az NVIDIA a Game Developers Conference alkalmával bemutatta az APEX (Adaptive Physics EXtensions) technológiát, mely olyan kiterjesztésekkel ruházza fel a PhysX SDK-t, amelyekkel könnyebbé teszi a rendszer használatát, ennek köszönhetően jó eséllyel csökkenhet a fejlesztés idő- és erőforrásigénye.

Maga az APEX moduláris felépítést használ a könnyebb fejleszthetőség érdekében. Ennek megfelelően a rendszer olyan beépített eljárásokat tartalmaz, melyek felhasználhatók az egyes jelenetekhez. Ezenkívül az APEX megfelelő skálázhatóságot is kínál, ami a fizikai szimuláció számításigényét az adott számítógép teljesítményéhez igazítja.

A fejlesztők pozitívan nyilatkoztak az APEX által felvázolt képességekről, ám többen megjegyezték, hogy a PhysX nem versenyezhet a Havokkal, mert a rendszert az NVIDIA a CUDA platformhoz köti. Bár a zöldek reménykednek a CUDA terjedésében, a szakértők szerint az NVIDIA GPGPU API-ja már most is halottnak tekinthető, a megrendítő ütést pedig a DirectX 11-ben megjelenő Compute Shader fogja bevinni. A játékfejlesztők érvelése tulajdonképpen érthető. A fizika egyre inkább a játékmenet része lesz, ettől kezdve az APEX úgymond tervezőbarát képességei semmit sem érnek, hiszen a fizikai szimulációt valamilyen módon életre kell kelteni a konkurens vállalatok termékein is. Ennek eredményeképpen az APEX használatával nyert időt és erőforrást kamatostul el kell költeni az AMD Radeon és esetlegesen az S3 Chrome támogatására.

A játékfejlesztők tehát egyöntetűen nyílt ipari szabványra vágynak. Ennek okán fordult a figyelem a rendezvényen bemutatott Havok API-ra, ami tulajdonképpen az OpenCL platform használatával teljesíti is a kritériumokat. A zöldeknek tehát gyorsan reagálniuk kell a történtekre, hiszen a PhysX egy rendkívül versenyképes rendszer, de a Havokkal csak akkor versenyezhet, ha leválasztják a CUDA platformról.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés