Az Apple kizárólag interneten elérhető, a zeneszámokat letöltés útján kínáló zeneboltja nagyobb forgalmat bonyolít az Egyesült Államokban, mint a nagy múltú hanglemezbolt-láncok egyike-másika. Az NPD piackutató most publikált adatai szerint az iTunes – most először – bekerült a 10 legnagyobb forgalmú lemezbolt közé, megelőzve a hagyományos üzleteket fenntartó és kézzelfogható zenei adathordozókat árusító Tower Records, Borders és Sam Goody láncokat. (Az NPD 12 internetről letöltött számot tekintett egyenértékűnek egy lemez megvásárlásával.) És a szakértők szerint ez csupán a kezdet. Az egy évvel ezelőtt még csak a 14. helyen tanyázó iTunes a negyedik negyedévben – az iPod népszerűségének és a karácsonyi kedvezményeknek köszönhetően – még magasabbra is kapaszkodhat a toplistán, melyen ma még olyan óriásvállalatok előzik meg, mint az Amazon.com, a Best Buy és a Wal-Mart.
Az Amerikai Lemezkiadók Szövetségének (RIAA) adatai szerint az idei első félévben a digitális zeneeladások a piac valamivel több mint 4 százalékát adták, míg egy évvel korábban ez az arány 1,5 százalék volt. Ennek a szegmensnek több mint 70 százaléka az Apple kezében van.
Az iTunes lenyomja a hanglemezboltokat is

Amerikában először jutott virtuális bolt a top 10-be.
- Kapcsolódó cégek:
- Apple
Azóta történt
-
Tovább bővül a T-Online Zeneáruház repertoárja
Újabb nemzetközi kiadóval sikerült megállapodni, újabb 100 000 dal.
-
Megbukott a kalózkodásellenes projekt
Bezár a fájlcserélőket teleszemetelő Overpeer.
-
Királynői elismerés az iPod tervezőjének
Szerszámokkal és mosogatókkal kezdte, most a brit lovagi rangok között a harmadik legmagasabb címet söpörte be.
-
A fájlcserélők ellen csak a perek hatásosak
Beindulni látszik az internetes zeneértékesítés, a lemezkiadók azonban tovább küzdenek a jogsértő megosztás ellen. Háború van – mondják.
Előzmények
-
Európa: zeneboltok határok nélkül
Egy EB-határozat nyomán elszaporodhatnak a fizetős zeneszolgáltatások.
-
Számtani vita az Apple és a kiadók között
Nem minden dal egyenlő, nem minden album egyenlő.
-
Üzleti modellek versenye az online zenék piacán
A havidíjas vagy az egyenkénti letöltögetésben van nagyobb fantázia?