A Khronos Group jellemzően a SIGGRAPH alkalmával jelenti be fő újításait, és így történt ez az idei év nyarán is. Bár sokan nagyobb fejlesztést vártak a Vulkan API-tól, de ezúttal egy kisebb frissítésre futotta csak, azzal az ígérettel, hogy javában készül az 1.1-es verzió. Nyilván a legnagyobb változásokkal már ezt célozza a konzorcium, így sok újítást a kisebb frissítésektől nem lehet várni.
Ettől függetlenül az 1.0.57-es verziójú Vulkan, az apróbb korrigálások mellett több új kiterjesztést hoz be, amelyek a következők:
- VK_AMD_mixed_attachment_samples: Az AMD kiterjesztése lehetővé teszi, hogy az olyan többszörös mintavételesen alapuló leképezést, ahol a fedettségminták száma nagyobb a színmintáknál. Ez lényegében az AMD EQAA technikájának Vulkan API-t használó játékokba építhető variánsa. Minden GCN-es Radeon támogatja.
- VK_EXT_post_depth_coverage: A SPIR-V-hez készült SPV_KHR_post_depth_coverage kiterjesztés Vulkan API-n keresztüli támogatását teszi lehetővé, amivel a kontrollálhatóvá teszi a fragment shaderen belül, hogy mely mintamaszkban tárolt értékek tükrözzék a lefedettséget a korai fragment tesztek alkalmazása után. Egyelőre a második generációs Maxwell, illetve a Pascal architektúrára épülő GeForce-ok támogatják, de más gyártók is implementálhatják, mivel ezt korábban megtették a kiterjesztés OpenGL-es verziójánál.
- VK_KHR_relaxed_block_layout: A Khronos Group, Google által tervezett kiterjesztése, ami lehetővé teszi a meghajtóimplementációnak, hogy jelezzék, több variációt támogatnak a block Offset dekorációk tekintetében.
Bekerült még az NVIDIA VK_NV_depth_range_unrestricted nevű kiterjesztése is, de ez a specifikáció leírásában nem található meg, ami azt jelenti, hogy még hitelesítés alatt van, így csak később válik ténylegesen használhatóvá, és ekkor derül majd ki, hogy mire is jó.