Acer blog: miért újult meg a gyártó weboldala?

Az idén megújult Acer weboldallal kapcsolatban - melyre már igazán ráfért egy frissítés - a márka hazai képviseletét faggattuk. Az interjúból kiderül, hogy a külföldi fennhatóság alá tartozó gyártók honlapja miért olyan néha, amilyen, és hogy ezért általában nem a hazai képviselet a hibás. Szerencsére az idei év második hónapjában indított www.acer.hu frissített változatánál már figyelembe vették a felhasználók igényeit.

PH!: Teljes rekonstrukción esett át az Acer weboldala, az internetezők legnagyobb örömére, akik elsősorban a gyártó webhelyén próbálják az információkat összegyűjteni egy adott termékről. Mikor is történt ez a váltás?

Acer: Az új honlap február közepe óta érhető el. Elvileg február elsején kellett volna indulnia, de két hetet csúszott.

PH!: Mennyi időt szolgált ki a régi honlap?

Acer: Körülbelül két évig működött az előző.

PH!: Az új honlapra váltás kötelező jelleggel zajlott, vagy egyébként is tervezett volt a csere? Tehát központi utasítás volt, hogy egységesíteni kell az Acer weboldalakat?

Acer: Is-is. Tervezve volt már egy ideje, hogy új honlapot csinálunk, de minden központilag zajlott, akárcsak a korábban használt Acer honlapok esetében. Az előkészületek már tavaly ősszel elkezdődtek, és a nagyobb országok már karácsonyra megkapták az új weboldalt; mi pontosan február 21-én indultunk az új weboldallal.

PH!: Tehát az egységesítés is a célok között szerepelt. Mindez azt jelenti, hogy a weblap motorja már készen volt, ti megkaptátok és magyarítás után „csak fel kellett lőni egy magyar szerverre”.

Acer: Az oldalt Olaszországban programozták, de német szerverről fut. Van egy központi admin oldal, ahol a híreket és a termékeket lehet magyarra fordítani.

PH!: Ezeket ti csináljátok itthonról, vagy ez is külföldön készül?

Acer: Az admin oldalt itthonról kezeljük és van segítség a fordításban, de minden a milánói EMEA központba fut be, tehát kevés dolgot lehet lokálisan intézni.

PH!: Azaz?

Acer: Ez konkrétan azt jelenti, hogy az esetek többségében ők hagyják jóvá és teszik publikussá az innen feltöltött adatokat. Amennyiben a weblap törzsszövegét fordítjuk, akkor azt előbb elküldjük a kinti központba az ezzel foglalkozó személynek, amit ellenőrzés után ő fog feltölteni.

PH!: Beszéltünk egy picit dizájnról. Hogyan sikerült megoldani, hogy gyors és mégis interaktív legyen?

Acer: JavaScriptet használtunk, ezzel kikerültük a Flash és egyéb erőforrás-igényes részeket. Annak ellenére, hogy nem itteni szerveren fut az oldal, a sebességére eddig nem volt panasz.

PH!: Mi újság a tartalommal? Az indulás óta jól láthatóan bővült a tartalom, egyre több gép és hozzájuk kapcsolódó információ kerül fel.

Acer: Rengeteget dolgozunk ezen, de még mindig vannak fordítással kapcsolatos problémák – szerencsére mostmár jóval kevesebb, mint induláskor volt.


[+]

PH!: Érdekes újítás, hogy a termékekre kattintva a hivatkozásokban megjelenik a termékek „part numberje”, aminek értelméről már beszámoltunk egy korábbi bejegyzésünkben. A ti szempontotokból ez jelent valamilyen újdonságot?

Acer: Ez nem egészen új dolog. Annyi a lényege a végfelhasználók felé, hogy ezek alapján tudják beazonosítani az országban elérhető konfigurációkat az adott típushoz, de a mi dolgunkat is nagyon megkönnyíti. Az admin oldalon megadjuk a part numbert és a motor automatikusan megtalálja az adott konfigurációt árral és minden egyébbel együtt.

PH!: Minden terméknél a jobb fölső sarokban van egy PDF ikon, az mire szolgál és mikor fog működni?

Acer: A technikai specifikációk lesznek elérhetők, ha elkészülnek. Jelenleg ez még folyamatban van.

PH!: Láthatóan titeket sem került el a közösségioldal-mánia...

Acer: Felkerült a közösségi oldalakkal való postolás lehetősége, lehet „like”-olni. Ez a mai igényekhez igazodik, nem lehetett kihagyni. Ellenben az Acer Magyarországnak nincs Facebook oldala, de a hivatalos Acer Shopnak például van.

PH!: A shopról jut eszembe, hogy a "Hol vásároljunk" részleg nagyon használhatóra sikeredett, egyszerűsége ellenére.

Acer: Először irányítószám-alapú keresésben gondolkodtunk, de végül a városok alapján lehet keresni. Törekedtünk arra, hogy mindenki felkerüljön, és ne legyen senki sem kiemelt helyen.

PH!: Ez maximálisan érthető. A garanciális rész is nagyon alapos lett.

Acer: A garanciával kapcsolatos kérdéseket kiemelten kell kezelnünk, ezért minden információt közzétettünk, amire szükség lehet ahhoz, hogy a felhasználó a jótállás keretein belül javíttathassa gépét. Természetesen a garanciális javítások még mindig Brnoba (Csehország) futnak be, ezért a javítás állapotának nyomkövetésére beépítésre került a „Customer Care” rész.


[+]

PH!: Jól látom, hogy a meghajtóprogramok és szoftverek frissítése egy központi szerverről történik?

Acer: Igen, így van.

PH!: Nem baj az, hogy így olyan termékekhez is elérhetők a letöltések, amik itthon nem is kaphatók?

Acer: Ez egy központi letöltő oldal, az adatbázisa nincs lokalizálva egy országra sem, tehát nem baj.

PH!: Végezetül még két kérdés. Nagyjából hány évre lett tervezve az új oldal, vagy ezt az igények fogják eldönteni?

Acer: Abszolút az igények döntik majd el.


[+]

PH!: Mi az, ami szerinted a legjobban sikerült az új weboldalban, amire régóta volt igény és most sikerült megvalósítani?

Acer: A konfigurációk összehasonlítását emelném ki , és szerintem rendkívül „trendi” is lett az oldal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények