Hirdetés

A Verbatim anyavállalata felvásárolta a Freecomot

A hordozható adattárolóiról ismert Freecom 1989 óta gyárt asztali és mobil tárolóeszközöket, és mára az európai piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Ezek alapján nem csoda, hogy a japán Mitsubishi Kagaku Media bejelentette, hogy felvásárolja a hollandiai székhelyű gyártót. Az utóbbi vállalat tulajdonába tartozik a Verbatim is, amely  több mint két éve gyárt hordozható merevlemezeket a régebben felvásárolt SmartDisk technológiára és a tapasztalataira alapozva. A kínálat ma már a 2,5 és 3,5 hüvelykes adattárolókon és a multimédiás merevlemezeken át a hardveres titkosítással ellátott külső tárolókig terjed.

A Freecom márkanév természetesen megmarad, így a felvásárlással várhatóan az európai piacból szeretne nagyobb szeletet a Mitsubishi Kagaku Media, mivel a Verbatim ebben a szegmensben még nem nevezhető sikeresnek. Az anyavállalat bejelentése értelmében a külső merevlemezekre nagy hangsúly fektetnek, arról azonban nincs döntés, hogy a Freecom által gyártott és jelenleg is forgalmazott multimédiás berendezéseknek mi lesz a sorsa.

Az IDC kutatócég szerint 2008 és 2010 között évente 50%-kal bővül a külső merevlemezek piaca, így a Mitsubishi Kagaku Media a Freecom felvásárlásával tovább kívánja erősíteni pozícióját ebben a szegmensben. Természetesen a Freecom és a Verbatim termékei párhuzamosan jelen lesznek a megcélzott piacokon.

Előzmények

Hirdetés