A plazma jövője a 3D

A piackutatással, és tanácsadással foglalkozó, elsősorban a kijelző, illetve a napenergia iparágában tevékenykedő Displaybank közzétette legújabb felméréseinek eredményét, amely szerint a plazma televíziók 86 százaléka 2013-ra képes lesz a háromdimenziós tartalmak megjelenítésére.

A 3D TV Trend Ipari és Piaci Előrejelzés névre hallgató elemzés szerint a PDP gyártók folyamatosan bővíteni fogják 3D-s kínálatukat, elsősorban annak érdekében, hogy növeljék nyereségüket. Ez első körben elég logikusan hangzik, hiszen jelenleg is azok vesznek plazmát, akik tudnak és akarnak is többet áldozni egy tévére, és nem kizárólag a 80 000-90 000 forintos árkategóriában gondolkodnak.

Jelenleg három vállalat kínál plazma tévéket, amelyek közül nyilván kiemelkedik a Panasonic, mint az egész technológia élharcosa. A konszern a 37 hüvelyknél nagyobb képátlójú szegmensben kínálja különféle tévék tömkelegét, legyen szó HD Ready, Full HD, és Full HD 3D készülékekről. A Samsung 50, 58 és 63 colos modellekkel rendelkezik, amelyek között már megtalálhatóak a háromdimenziós tartalom megjelenítésére képes eszközök is. A harmadik gyártó a másik koreai nagyágyú. Az LG egyelőre 50 és 60 hüvelykes Full HD felbontású plazmákat kínál, de jövő hónaptól már érkeznek a 3D-s tévéik is.

Jusy Hong, a Displaybank vezető elemzője a kutatással kapcsolatban elmondta, hogy minden jel arra mutat, hogy a PDP ágazat legnagyobb hátránya az LCD-vel szemben a kisebb termelési kapacitás, amely alapvetően az előállítási költségre van hatással. Mivel kevesebb gyártó van jelen a szegmensben, ezért a marketing területén is hátrányból indulnak a vetélytárs technológiához képest. Alapvetően ez az a két tényező, amely döntően befolyásolhatja a plazmák elterjedését, térnyerését a következő években.

Előzmények

Hirdetés