Hirdetés

40 autós versenyeket is enged a GRID Stadia verziója

A fejlesztők szerint ez a többi platformon nem lehetséges.

A Google Stadia hamarosan megkezdi működését, és a Codemasters által fejlesztett, Xbox One-ra, PlayStation 4-re és PC-re is megjelent GRID ugyan nem számít nyitócímnek, de elvileg még idén elérhető lesz.

Hirdetés

A WCCFtech rákérdezett a fejlesztőknél, hogy mi várható a felhő erejére támaszkodva, és kiderült, hogy a GRID, Stadia platformra írt verziója tartalmaz egy 40 autós versenyeket lehetővé tevő módot, ami a Codemasters szerint a többi rendszeren nem lehetséges.

A GRID esetében a mesterséges intelligencia egy kardinális kérdés, hiszen a játék bevezette a nemezis rendszert, vagyis a beépített, 400 darab egyedi AI figyelembe veszi a játékos korábbi cselekedeteit, és ha régebben valamelyik virtuális ellenféllel keményebben bántunk, akkor azért a jövőben akár törleszthet is. Ilyen szempontból az érintett alkotás némileg bonyolultabb AI-t használ, mint a korábbi részek, de valószínűleg ez is működképes lehetne PC-n, hiszen manapság már össze lehet rakni 32-magos asztali konfigurációkat is, ráadásul a GRID támogatja a DirectX 12-t, vagyis a skálázódással sem kellene gondnak lennie.

A Codemasters minden bizonnyal arra gondolt, hogy a ma már lassan korosodó konzolokon, illetve PC tekintetében megadott gépigényeken belül lehetetlen elérni a 40 autós versenyeket, ami valószínűleg igaz, elvégre nem túl erős, hatmagos processzorokat írtak az ajánlott követelményekhez. Természetesen itt ahhoz kell viszonyítani, ami elméletben elérhető a piacon, hiszen manapság gyakorlatilag csak pénz kérdése a nagyon-nagyon sok mag.

A Stadia esetében a többjátékos mód is egyszerűbb, hiszen helyben történik a szinkronizálás, vagyis nem kell rendkívül hatékony netkódot írni a játékba, hogy a játékosok megfelelő információt kapjanak egymás helyzetéről a pályán. Mindemellett ez is alapvetően a hardver teljesítményén múlik, sok-sok maggal nem jelenthet problémát nagyon sok játékos szinkronizálása sem.

Ami valószínűleg a Codemasters számára nehézséget okoz, az a tényleg erős processzorok elterjedtsége. Amíg a Stadia esetében gyakorlatilag mindenki hozzájut egy számítási felhőn belüli, kellően combos virtuális géphez, addig PC-n a potenciális vásárlók számítógépei igen különbözők lehetnek, tehát a játékmódokat is érdemes úgy megszabni, hogy a beállított limitek azért egy kritikus tömegnek kellően jó minőségű élményt kínáljanak. Így már bizony elképzelhető, hogy bizonyos módok kimaradtak, amelyeket most a Stadia erejére építve lehet pótolni. Ez a Google számára ráadásul egy jó reklám is, hiszen így meg tudják mutatni, hogy a saját platformjukon belül többet kap a játékos.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés