GeForce 8800 GT - középárú fenegyerek

DirectX 9 játékok

A puding próbája az evés, grafikus kártyáé pedig a játék, modern grafikus kártyáé pedig a modern játék. Mai tesztünkben rengeteg új címet próbáltunk ki, a régi nagyok pedig fokozatosan kihullottak, ráadásul az év végéig még jó néhány ígéretes játék várható, melyek közül néhánynak a demóját már most beiktattuk a tesztbe.

Úgy tűnik, a Half-Life 2 második kiegészítése már 1600x1200-as felbontásban, élsimítással és magasfokú szűréssel sem tudja megizzasztani a csúcskategóriát, sőt a GeForce 8800 GT személyében a közepet sem. Hab a tortán, hogy a GT a maga 256 bites memóriavezérlőjével és márkatársaihoz képest kevesebb raszteres egységével is vígan tartja a lépést a 8800 GTX-szel. Nem terem viszont ennyi babér a Radeon HD 2900-aknak, amelyek a mezőny végére szorultak.

Úgy tűnik, az Oblivion is olyan módszerrel shaderintenzív, ami a GeForce-oknak és nem a Radeonoknak kedvez. Minden bizonnyal a közel azonos számítási kapacitás miatt csatázott ismét az élen a GT és a GTX. A 8800 GTS-ek is maguk mögött tudták tartani a Radeonokat.

A Test Drive Unlimitedben végre megtört a jég! Nem a GeForce 8800 GT győzött, és nem is a Radeonok lettek az utolsók. Korábban is tapasztaltuk már, hogy ebben a játékban a GeForce-ok nem legénykednek annyira, bár a magas felbontásban, komoly élsimítással elért 40 fps egészen kellemes eredmény, hát még a GT közel másfélszer akkora produkciója.

Másik autós tesztünkben sajnos már nem mértünk ilyen magas értékeket, annak ellenére sem, hogy a felbontást lejjebb vettük. Még a 640 MB memóriával szerelt GeForce 8800 GTS teljesítménye is csak ímmel-ámmal volt elegendő a folyamatos futáshoz. Azért a GT ismét megállta a helyét, bár most egészen 2 fps előnyt engedett a GTX-nek.

Ősszel érkezett az Enemy Territory: Quake Wars, amelynek fő érdekessége az id Software MegaTexture technológiája, mellyel hatalmas nyílt terepeket lehet létrehozni. Kétféle felbontásban is kipróbáltuk a csapatos lövöldözőst, amiben azért oda kell figyelni a küldetésekre is. 1280x1024-ben élsimítással és nélküle is a szokásos volt a sorrend, bár a mezőny sokkal jobban összerázódott.

Nagyobb felbontásban, különösen erősebb élsimítással már kifogyott a lendület a GeForce 8800 GT 256 bites memóriavezérlőjéből, egészen a Radeon HD 2900 Pro szintjére esett vissza. Persze az általa produkált 43 fps-es eredmény is elég gyors az esetek többségében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés