- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dzoli87
aktív tag
Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy Octavia RS-t 2014-es évjárat 2.0 135KW Dízel 148.000km-el a háta mögött!
Kerülendő ez a típus vagy motor?
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
Bandit21
addikt
Üdv, Touran-t nézünk, az extrákkal kapcsolatban lenne egy kérdésem, ami feltehetően más típusnál is értelmezhető.
A park assist 2.0 a leírás szerint parkolást segítő rendszerA Lane assist II magában foglalja a side assist-ot is, és a leírás szerint "kiparkolást segítő rendszer" is egyben.
A Lane assist II-ben most akkor benne van a park assist 2.0, vagy nem? a konfigurátor hagyja őket egymás mellé klikkelni, és a Lane assist II-nél KI parkolást ír, ez most fordítási gubanc, vagy tényleg van külön KI parkolás, és ha azt akarom, hogy BE is parkoljon, vegyem a kettőt egymás mellé.
A komfort csomagot is néztem, 3 zónás klíma proaktív utasvédelem és első hátsó radar. Ehhez képest a park assist 2.0-ban is van első hátsó radar és a parkolás segítő. Ezeket is hagyja együtt.
Köszönöm, ha valaki meg tudja fejteni.
SZERK:
Amennyire angolul utána tudtam nézni, a kiparkolás segítő rendszernek semmi köze az automatikus parkoláshoz elvileg, ez egy Rear Traffic Alert ami kitolatáskor szól/ fékez mielőtt rá tolatok valakire.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
őstag
Q7 3.0 V6 TDI-nél a CASA motorkódnak tényleg öngyilkos hajlamai vannak 200k km körül? Elvileg a nagynyomású szivattyú ledarálja magát aztán onnantól kezdve kb 1-1,5m a generál.
BUG jobb konstrukció? -
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard #184454 üzenetére
Vétel előtt gázolaj szűrőt megnézni, utána/150 ezernél pumpa csere... Szerintem
Vagy figyelni szűrő alapján az állapotát, hátha bírja tovább is. Mondjuk szerintem jobb fajta szűrő is tud javítani az élettartamon, nemrég olvasgattam, pl Delphi 2 mikronig szűr common rail esetén, 4 mikronig rémlik a Sofima, UFI, illetve a Bosch 6.5 mikront ír minden gázolaj szűrőre (kivéve, ha a gyártó mást ír elő, szóval nem tudom )... egy olcsó gagyi meg franc tudja, viszont egy jobb fajtához képest sokkal olcsóbb, szerintem gyakran spórolnak rajta általánosságban.[ Szerkesztve ]
-
CsatiZsol
tag
Sziasztok!
Szeretném segítségeteket kérni.
Van egy 2004-es Golf IV-esem amit most már csak nagyon ritkán használok.
Ő az első autóm ezért el nem adom, de szeretném megvédeni (mindentől is... ).
Van pár kőfelverődés amit meg kellene javíttatnom és sajnos a hátsó ajtón van egy elég csúnya rozsda folt az ablaknál.
2 évvel ezelőttig márkaszervízbe szóval a karbantartottsága "elvileg" nem rossz.
Tudtok esetleg valakit/valakiket ajánlani, hogy hova vigyem, átnézés/szervizelés/karosszéria alvázvédelem céljából?Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv
ZsoltAz optimista minden vészhelyzetben lehetőséget lát, a pesszimista veszélyt lát minden lehetőségben. “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
-
petymek
senior tag
Sziasztok! BLS, BXE motorkodu pdtdi csapágy cserélő youtube videó linket tudna valaki adni? Hajtókar csavarokat hány nm-el kell meghúzni? Thx.
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
rup1u5
nagyúr
Ez most lehet, hogy nagyon amatőr kérdés de motorszámot hol találom Fabián?
A szélvédő sarkában az az alvázszám ugye?Why don't you knock it off with them negative waves!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rup1u5 #184461 üzenetére
Motoron vezérlés burkolatok szokott lenni matricán, ami könnyen leolvasható, a blokkon passzolom, ahhoz már endoszkópot használnak úgyis eredetvizsgán, nehezen hozzáférhető általában. Amúgy ha casco miatt kellene fotózni, akkor a beütött számít, alvázszámnál még inkább
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #184466 üzenetére
Erről jut eszembe, a múltkor kérdeztem, hogy mi van, ha rossz motorkód van a forgalmiban. (Nem lehet egy Altea XL-ben CAYA motor.) Hát megnéztem ott, ahol mondták, és a motorra is rossz matrica van ragasztva. Ügyfélkapun megnéztem, szépen be is fotózták eredetiségvizsgán. Az autó adattábláján meg CAYC van, ahogy kell (számok nélkül). Na majd ha viszem szerelőhöz, és lebontják, akkor megnézzük a motorban a másik helyen, amit szétszerelés nélkül nem látok.
Hát kíváncsi vagyok. Szerintem ez a motor látott már szerelőt, és bizonyos elemeket átraktak egy Poloból... Vagy passz. Őszintén szólva nem íratom át a forgalmiban. Fizettem akkor 18 ezer forintot az eredetiségvizsgáért, nem fogok 12 ezret megint az okmányok átírásáért....
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #184468 üzenetére
Simán lehet egy adminisztrációs loophole, gyár vagy hivatal oldalról szerintem topikban is volt már forgalmiba rosszul beírt motorkód, de nekem pl munkában az első 2 újonnan átvett autó közül az egyiknek gázolaj helyett benzin volt írva a forgalmiba motorkód jelleggel is random dolgokat tüntetnek fel néha, gyakran látom pl a motorszám kezdetét beírva egyes márkáknál, ahol a kód nincs ráírva a motorra. VAG-nál a negyedik betű úgyis sokszor bizonytalan, én nem aggódnám túl, használd egészséggel (ahogy van)
[ Szerkesztve ]
-
csiki52
tag
Sziasztok
SEAT Ibiza 2008 6J5 /BXV63Kw/ - két jobboldali ajtózár javitva lett, de azota az automatikus zárás 15km sebességnél záródik ahogy eddig, csak ha a sebesség ujra lecsökken 15 km alá folyamatosan csattog, visszanyit amit csak egyszer a kulcs kivételkor tett és szabadott tennie, mit tudok tenni, hogy visszaálljon az eredeti müködés mert ez itt a városi araszolásnál nagyon nem jo igy.
Ha ki tudnám teljesen kapcsolni az is jo lenne.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #184469 üzenetére
OK. Ha engem nem fog ezzel semelyik hatóság szekálni, akkor nekem mindegy. Az alkatrészeket úgyis alvázszám alapján rendelik.
Most már csak szimplán kíváncsi vagyok, hogy mi az igazság. A legközelebbi szerelésnél megnézzük. :) Az mondjuk meglepett, hogy a VW márkaszerviz sem tudja. (Ha alvázszám alapján szinte mindent tudnak a kocsiról, akkor ebben az adatbázisban miért nincs meg nekik a motorkód? Na mindegy.) -
Szada85
aktív tag
válasz Bandit21 #184453 üzenetére
Szia!
A német konfigurátorban nézve:
A komfort csomagban levö elsö-hátsó radarok a parkradarok, azzal jellemzöen az autó elött és mögött levö területet (plusz a sarkoknál picit oldalra) érzékeli az autó, és jelez értelemszerüen.A "Park assist" az, amelyik képes "magától beparkolni" út melletti párhuzamos/meröleges helyre (legalábbis a G7-ben ezeket tudta, de csak a kormány "kezelte", a gázt féket nekem kellett nyomni). G7-nél ez csak a beállást tudta, kiállni én álltam ki.
A "Lane assist" a sávtartó, ezzel van csomagban a "Side Assist", ami a holttérfigyelö (a melletted haladó forgalmat figyeli, és jelez, ha sávot váltanál, de vannak ott), és ez tudja a "Kiparkolássegítö"(Ausparkassistent) funkciót is.
Ez utóbbi csak annyit tesz, hogy ha meröleges parkolóból tolatva állsz ki, akkor a hátsó szenzorokkal "figyeli" a keresztforgalmat, és sípol, ha jön autó, hogy ne tolass ki elé, illetve vészhelyzet esetén meg is fékezi az autót. -
Kiskokó
veterán
válasz Richard #184454 üzenetére
Nem tudom melyik motorkódnál de vannak bajok sajnos. (mással is)
Az hogy 150ezrenként nagynyomású csere az is hülyeség, ezeknek 300ezret lazán ki kellene bírniuk ha épp nem szarok mint pár konstrukcióban.
Az egyik nagy titka,hogy ezekbe az újabb CR TDI- motorokba már nem igazán ajánlott csak a Prémium dízel![ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
rup1u5
nagyúr
válasz molnarpeter #184464 üzenetére
Neked akartam megnézni mert kérted.
Már van is egy szépen világító check engine lámpám 100km után.Why don't you knock it off with them negative waves!
-
CsatiZsol
tag
válasz molnarpeter #184466 üzenetére
Szia!
Budapesten vagy környezetében keresek szakembert/szakembereket.
A csomagtartó ajtó...ÜDv
ZsoltAz optimista minden vészhelyzetben lehetőséget lát, a pesszimista veszélyt lát minden lehetőségben. “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rup1u5 #184475 üzenetére
Csomagtartó alján vagy szervizkönyv elején szokott lenni matrica, azon rajta van az alvázszám, motorkód, satöbbi Féket is a rajta lévő kódok alapján szokás azonosítani például. Igazából azért kérdeztem csak, hátha szükség lesz később rá, kérdezéshez nem árt hozzátenni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CsatiZsol #184476 üzenetére
Csomiajtó csere, tiédet is el tudod adni valószínű utána, ha nem lyukadt még át. Színkód szerint keresnék VW és Golf csoportokban.
Kavics nyomokat ki tudod pöttyözni otthon is szerintem már ha friss, és nincs rozsda alatta.
Szerviz: S-line.hu Pomáz pl ajánlott arrafelé emlékeim szerint.
-
Kiskokó
veterán
válasz Reggie0 #184474 üzenetére
Na ezt nem tudom, hogy valóban igy van- e az újabb CR dízeleknél.
Ezt valaki megerősíthetné /cáfolhatná, hogy mondjuk egy 2012-15 körüli újabbacska V6 Dízelnél pl így van-e.De igen tulajdonképpen ez is egy alapvető dolognak kellene, hogy legyen mint a "hidegen nem öljük a motort" és a hasonlók.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #184479 üzenetére
Minél magasabb a nyomás, annál jobban melegszik a gázolaj Külön hűtő, ha van benne, az is véges kapacitás. Volt már, hogy nagyon kevés volt common rail tankjában, na mikor beálltam a kútra és levettem a kupakot, rendesen gőzölgött a nafta na most egyszeri alkalmat nyilván kibír (új autókat ugye kb semmi üzemanyaggal adják át, ez is így történt), de rendszeresen tartalékra járatni már szerintem is gondot okoz Szerintem valamennyi visszatérő üzemanyag minden rendszernél van ,de javítsatok ki
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
petymek
senior tag
válasz molnarpeter #184465 üzenetére
Köszi. Úgy néz ki jó az infó. Videót nem találtam, de egy írást találtam róla, benne vannak a cikkszámok is.
Akit érint a BXE, BLS csapágy probléma: linkNem egyértelmű, hogy BLS is bizonyosan érintett-e, lehet találni ellentétes infókat, de inkább nem kockáztatunk, az egyébként saját tapasztalatunk alapján jó, megbízható motorral.
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
petymek
senior tag
válasz molnarpeter #184485 üzenetére
Ez nem az enyémben van, de mégis megint előkerült a téma, miután a totalcar rossz motorok 4-ben sorra került az 1.9 PDTDI is. Korábban valamiért talán a motorkód nyugtázása után /nem BXE/ elsikkadt a dolog.
Most viszont keresgéltem, és állítólag a két motor között csak a vezérműtengelyben van valami különbség.
Én is nagyon kíváncsi vagyok, annál is inkább, hogy most "miattam" kell cserélni. Ha hibátlan lesz a kiszedett sor, végem, örökké hallgathatom.
Viszont azt gondolom jobb a békesség, ha bármekkora esély is van rá. Új kora óta a családban van az autó. Mindig megkapta a törődést.Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
Lacess
tag
válasz petymek #184487 üzenetére
Én úgy tudom (aki jobban tudja javítson!), hogy a BXE és a BLS ugyan az a motor. A különbség csak annyi, hogy a BLS részecskeszűrőt kapott, és ezáltal más vezérműtengelyt is. Így a csapágyprobléma is érinti mindkettőt.
Szerintem ha az a bizonyos autó tényleg megkapott mindent új korától fogva, akkor ezen a csapágycserén már nem múlhat semmi. A "nyugodt alvás" ennyit simán megér. Ha nem titok, majd érdekelne hogy mennyibe fájt a dolog tokkal-vonóval. De nem hinném, hogy sokkal több egy trélerezésnél. Valamint képek is jöhetnek a kivett csapágyakról.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
őstag
válasz molnarpeter #184455 üzenetére
Az elmúlt időben megadta magát egy pár CASA, pedig nem is volt bennük sok a méter.
Ugy néz ki az egyetlen megoldás a csere.[ Szerkesztve ]
-
Brave_86
aktív tag
Skoda Octavia 3 - 1.4TSI (CHPA) 103kW
Lassan aktuális lesz a cserék ideje. Ezeket néztem ki. Esetleg más ajánlás?Melyik utastér szűrőt kellene választanom a lenti kínálatból? Ezt inkább tavasszal érdemes választani, a pollenek miatt? Ilyenkor jó lenne esetleg egy olcsóbb verzió (pl. Filtron?) is? (Tavasszal újra cserélném Ózonos fertőtlenítés után.)
A többi kiszemelt: -
Brave_86
aktív tag
válasz molnarpeter #184494 üzenetére
OK, végülis. És a fenti 3 fajta közül melyik kellene, mi a különbség?
-
d.tiborz
aktív tag
válasz molnarpeter #184495 üzenetére
Igen, megvolt. Pihen a szerviz előtt, várom a hétfőt. Akkor megyek átadni "hivatalosan".
Csak gondoltam hátha tud valaki biztatót mondani. -
válasz Richard #184491 üzenetére
Attól függ mi a célod vele? A BUG konstrukció már az A6ban is ott volt korábban és ebből kifolyólag előnye van a sok tapasztalatban a CASA-val szemben (3évvel fiatalabb, de csak változat).
Bugnál nincs start-stop, mindkettő DPF-s (kivéve ha EUR5) mindkettőnek ugyan azok a típus jellegű kopó hibái. A CASAnál már volt 3g navi, a BUGba meg beépíthető ugyan úgy. BUG 1400-tól adja az 500Nm-t a CASA 1500-tól. Mindkettő csipelhető kisebb odafigyeléssel olyan 280-300LE-ig és 580-600Nm-ig.
De mondom , kérdezz A BUG-gal tudok szolgálni kipróbálásra.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
őstag
válasz bitpork #184499 üzenetére
Kell egy autó amit nem igazán sajnálok, nagy, kényelmes és le tudok vele menni földútra. (Viszonylag nagyobb hasmagasság, összkerék)
Amit kell nyilván kicserélek rajta azonnal, de kérdés be merjek-e vállalni egy casa-t, aztán veszek rá kapásból 280-ért egy szivattyút, vagy jobb konstrukció a BUG.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Mobilinternet
- BMW topik
- Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Gran Turismo
- Politika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen