Hirdetés
- Ennyibe fog kerülni az LG B4 tévé
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Minden korábbinál több LED zóna került a TCL új Mini LED tévéjébe
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- Megérkezett az Intel asztali csúcsprocesszora
- Ennyibe kerülnek majd Európában az LG C4 OLED tévék
- Az AI marad az új Qualcomm SoC fókusza
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz Pikaa #215250 üzenetére
Ha nincs látszatja akkor valószínűleg elégeti
Vastagabb olaj nem javítja meg az olajfogyasztás okátMás márkát próbálhatsz, de vastagabb olajnak nincs értelme még fel is gyorsulhat a folyamat
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz Pikaa #215250 üzenetére
LM Toptec 4200 őt próbáld meg. Sokaknak javított olajfogyin. Amikor gázos 0w-30 ra váltott a VW, onnantól Shelltől van az olajuk. Castrol sem rossz amúgy, de semmit nem fejlesztettek rajta az évek alatt, az 5w-30 LL-ban meg szinte elhanyagolható a Titanium. Inkább úgy mondom túlárazott. De időben cserélve nincs semmi gond azzal sem.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Csaby25 #215249 üzenetére
Ez az esztétikai állapot már pont picivel az ingerküszöböm felett van. Később eladásnál hátrány lesz.
2014-ben ezekben még a 77kw CAYC motor volt, ami nem híresen rossz, inkább az injektorjai híresen drágák és szeretnek halni. Az EGR is drága benne és nincs jó helyen... Egyébként ezt leszámítva megbízható motor, több példányt is szervizelek, ami jócskán a dupláját futotta már ennek.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
...nekem a CC-be 100k-ig Castrol-t töltöttek, majd átáltam a LM TT 4200-ra, ezt kapja, idág már 26x, tízezres futás után. Én közvetlen a csere után azt vettem észre, h míg a Castrol-al jellegzetes CR hangja volt a motornak, addig a LM-val csendesebb és simább járású lett. Nincs olajfogyásom ekkora futás mellett sem, ha nagyon pontos akarok lenni akkor kb, 1mm-el van az újonan feltültött szint alatt, nem érzek késztetést, h erre rátöltsek. Valszeg ha engedném 15-30k-ra a futást akkor már jól mérhető lenne a fogyás.
Joe
-
Csaby25
senior tag
válasz Mágus2 #215262 üzenetére
Köszi ! Igazából Octavia-t vadászok 2.0 CR TDI 140LE-t. Csak mivel nem kombi kell, hanem hatchback, elég kevés a kínálat. Mk2 facelift-et nézek, van ebből ajánlott motorkód, vagy mindegy? Mennyi a max km ami még vehető? Illetve az mk3-as motorok megbízhatóbbak, vagy nincs számottevő különbség?
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
veterán
Úgy néz ki most a gumicserekor sikerül kölcsönbe szereznem egy Yetiről egy
215/60 7x16 ET45 (⌀ 664)
kerékszettet kipróbálni
205/50 6,5x17 ET39 a mostani hólánchoz is használható kisebbik gyári (⌀637)
225/50 7,0x17 ET42 az egyik nagyobbik Alltrack specifikus gyári (⌀657)
225/45 8,0x18 ET40 a másik nagyobbik Alltrack specifikus gyári (⌀660)Szerintem a 18-asnak abszolút váltómérete, jóval ballonosabb, kíváncsi leszek.
Sokkal komfortosabbra, de kanyarban dőlősebbre számítok.
Nem a legalitás non plusz ultrája, de akár még egy Yeti tanksapkamatricát be is lehet szerezni item number alapján.Szerk:
Ja, külön extra, hogy fekete lemezfelnin van, élmény lesz lefotózni vele a Passat Alltrackat, majd rakok be képeket molnarpeter öröméreSzerk2:
A dolog elsődleges lényege a számomra, hogy eleve észreveszem-e a plusz ~1 centis magasságot a kocsin.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
válasz adamos0606 #215242 üzenetére
Érezhetőn keményebb, rázósabb lesz tőle, de a kisbaba max jobban alszik tőle. Külső megjelenésben van értelme, mert másban úgysem tudod kihasználni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz adamos0606 #215271 üzenetére
A rugózási komfort rosszabb lesz, de a 17-es még elmegy. A 18 felettiekhez már komolyabb vas kell (prémium, luxus verda), különben fogtömés pótlásra van szükség.
A futómű terheléssel kapcsolatban az eddigi konszenzus az volt, hogy értelemszerűen a nagyobb felni/peresebb gumi jobban öli.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Grekooo
csendes tag
Milyen olajat és gyertyát ajánlotok a 1.4 tsi 150 le 2016 vw Golfba?
-
kisfurko
senior tag
válasz adamos0606 #215274 üzenetére
Azért ez elég szubjektív, próbáld ki egy kereskedésben 17-essel. Mi 17-essel vettük a 3-as Octaviát. Az úttartás pl. jobb, mint kisebbel.
-
TrollBalint
addikt
válasz Corsa02 #215148 üzenetére
Én egyszerűen működök. A motor üzemanyagot éget el. Ha elégeti az olajat, akkor számomra logikus, hogy ott, ahol az üzemanyagot is, ergo az üzemanyaggal kerül be a motortérbe.
De ezek szerint rosszul gondolkodomfocvis: a kipufogót majd tőből levágom és akkor nem tud kilyukadni
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #215279 üzenetére
Az én meglátásom szerint; az üzemanyag máshol kerül be. rendszerint elég nagy nyomással (injektor). Az olaj meg a lehúzógyűrűk mellett, a henger falán. Az üzemanyagba nem fog tudni visszakerülni.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz MunezXBK #215284 üzenetére
Na erre kérnék egy részletes magyarázatot mert nem nagyon értem...
A gyárban is azt töltünk bele, vegyesen Shell-el és Fuchs-al. A tartóstesztek java is Castrollal megy, szinte minden VW konszern motor azzal van fejlsztve is.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Bandit21
addikt
válasz MunezXBK #215284 üzenetére
Mik a hátrányai amúgy? Ha igyekszem figyelni arra, hogy 1 év/15 ezer a max amit menjen? (+omv max motion amit kap)
Egy átlag user mit tehet még?
Kicsit fura lenne évi 2 olajcsere azzal hogy ahogy elhozom a szalonbol megyek maszekba és megy bele a LM.
Bár értem, a megoldás az lenne hogy csak 2 évente /30 ezer közt csinálok szalon olajcseret közte pedig maszek.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz boti19871125 #215268 üzenetére
Szelepfedél repedés egyáltalán nem jellemző, csak ha valaki már megerőszakolta...
-
Corsa02
őstag
Huuu, én ettől megőrülök, hogy a "user" mondja meg milyen olaj jó az autójába meg a motorjába. Miből tudja megállapítani egy "user", hogy mitől jó egy olaj??
Sok-sok óra olajlaboros képzésen vettem részt Ingolstadtban és ez a dolog sokkal, de sokkal bonyolúltabb ennél és én is csak a felszínt kapargatom.Bocsánat Qru nem ellened szól a kicsit nyersebb fogalmazás, csak tényleg nem értem ezt, ezért nem is szólok sokszor hozzá olajos témákhoz, mert 99%-ban ezek csak hit viták és nem tényeken alapuló szakmai tanácsok.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Corsa02 #215293 üzenetére
Igen, átlag Jóskapista leginkább 0 hozzáértéssel ítélkezik. De ettől még tény, hogy hápognak. Mondjuk a Shell-nél tényleg kicsit gyenge az adalékcsomag cserébe nagyon tiszta a GTL olajat gyártanak. Azért aki tájékozott az utána néz milyen laboreredményei vannak az adott olajnak abból azért sok minden kiderül az adalékolásáról.
Persze a legfontosabb, hogy időben cseréljük az olajat.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Corsa02
őstag
Az adalékolásról kiderül, igen. De nem tudjuk, hogy annak a motornak (anyagoknak, csapágyaknak, gumi és teflon és egyéb anyagoknak) mire van szüksége. Attól mert valami kevésbe adaléktól valamivel, arról nem tudjuk, hogy az miért olyan, lehet, hogy egy motor azt és úgy kívánja meg, mert más tulajdonsága fontos az olajnak abban a rendszerben. Na mindegy, a lényeg, hogy szerintem azt kell beletenni amit a gyártó előírt és időben kell cserélni. (ezt persze több márka is tudhatja)
The Truth Is Out There --->
-
Bandit21
addikt
Srácok nem akartam feszkot, köszi a válaszokat.
Én az átlag Jóska vagyok, viszem a szalonba megy bele a gyári, meg kapja a nem szar benzint és próbálom hidegen nem hajtani.Van hogy néha az utcán marad ha délután még ugy van megyünk valahova este. Aztán ha elmarad a program fájó szívvel de inkább kint hagyom, minthogy azért inditsam be 1 percre hogy bealljak vele. B opció ilyenkor hogy megyek egy 5 perces kört a környéken csak emiatt, de ez kb 10 ből 1 eset.
Köszi mindenkinek.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibbike01
őstag
Szevasztok,
Apósnak keresünk valami igás lovat 2millió környékén. Nincs túl sok igénye, csak jól menjen és kevésbé legyen bajos. Most egy 2.0 benzines Vectraja van, ami kezd rohadni.
Falura kell plusz 2-3 havonta Budapest-Debrecen vonal. Passatokat nézünk, melyik CR TDI motor jó ezekben a régebbi vasakban? Nekem nincs tapasztalatom ezekkel a régi dízelekkel. Esetleg van más ajánlat ebben az árkategóriában?[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz Bandit21 #215301 üzenetére
Jaaa, nincs itt feszkó
Egyébként igen, 10-15e km / év olajcsere, normális üzemanyag. Ennyi. A többi a konstrukció dolga...az meg van, hogy sikerül van , hogy kevésbé
A beálljak vele nem tudom mit jelent, de ha fedett akkor én inkább a beállok vele éjszakára verziót választanám. Az az 1 perc beindít nem jó, de nem is tragikus.
Tavaly nyáron vaterom vacilált amikor itt voltak nálunk, hogy ááá nem megy ki beállni, mert nem indítja be ezért. Aztán úgy alakult, hogy még elugrottunk valahova, utána beparkolt a garázsba. Éjjel 2 körül jött egy vihar és a szomszédban a gyerekek fa játszóterét egy az egyben kerítésestől felborította/felkapta és pont oda dobta le ahol vater parkolt előtte
Reggel áldott minden jellegű istenséget, hogy beálltThe Truth Is Out There --->
-
Asbee
veterán
válasz Corsa02 #215297 üzenetére
Vag vonalon nincsenek nagy meglepetések adalékolás téren. Kb 2-3 adalékcsomagot használ mindenki, esetleg egy kis extra mint a Castrol féle Titanium. Ezért szoktam a Totalt vagy Fuchsot javasolni, ők már rég áttértek a moder bóros infineum csomagra és olcsóak. Ahogy a Shell vagy a gyári shell is ezt használja. 504.00/507.00 ra gondolok. Mobil 1 és Ravenol vonalon még azért találni extra olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz Corsa02 #215303 üzenetére
Hát ez a szerencse faktor más persze.
Nálunk L alakú a követett rész és sajnos nem tudom raszoktatni a feleségem hogy az id-val menjen már beljebb 2 méterrel amikor beáll az udvarba. ("Mert ott közel van a belső kis kerítés"... A 360 kamera meg dísznek van az autón...)
Ezért amikor hazaérek sokszor látom hogy nem tudok a garázs elé beállni.
Ha a kulcs az id-ba akkor arrébb rakom de sokszor nincs és akkor marad kint a Skoda.
Aztán este mászkálok valamit az udvaron és nézem hogy na most bent aludjon szegény de egy egy perces járás után vagy kint. Reggelre ilyenkor szokta valami madár persze le szrni...De a feleségem mindig elmondja hogy amikor O haza ér minimum egy gyerekkel meg 3 szatyorral akkor megáll ahol sikerül és inkább azt nézzem hogy mi a vacsora ne azt hogy útba volt e az autó.
Eltérő preferenciák
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibbike01
őstag
válasz molnarpeter #215304 üzenetére
Ez a régi 1.9tdi 105lóeró lenne? Nem túl régi már ez a típus? Illetve ez még a régi 2000 évek környékén kerül beípítésre, valami fiatalabb járgány kellene.
-
Grekooo
csendes tag
Korábban kaptam itt tippet a Golf 7 (2016) megégett tompított izzó foglalat beszerzésére?
Sajnos az ezt takaró fedelet sikerült elhagynom? Vki tudja hol tudnék ilyet rendelni? -
iceQ!
addikt
Sziasztok,
2.5 órán keresztül dugóban volt, ezért a sor csak araszolni tudott. Véget ért a baleset, lehetett gyorsítani. Észrevettem, hogy az autó szépen füstöl gázadásnál, aztán egy idő után abba maradt. Ez összefüggésben lehet azzal, hogy ilyen sokiág ilyen lassan mentünk? Azóta nem volt ilyen füst jelenség.
VW Passat 1.9 PDTDi
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
molnarpeter
nagyúr
válasz iceQ! #215311 üzenetére
Szelepszár szimering mellett leszivároghat olaj, végülis turbótól is jöhet valamennyi, vagy alacsony égés hő miatt maradhat elégetlen gázolaj (olyankor köp fekete pöttyeket, mintha motorolaj lenne)... A terheletlen dízel terheletlen dízeles dolgokat csinált, semmi különös Ha hosszú motorfék után is jelentkezik a dolog, vagy állandó, akkor foglalkoznék vele.
-
iceQ!
addikt
válasz molnarpeter #215312 üzenetére
Csinálok egy hosszú motorféket ma, meglátom. Köszi
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz molnarpeter #215312 üzenetére
Update:
Megcsináltam, nem volt füst. Öröm boldogság.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Corsa02
őstag
válasz imyourfriend #215316 üzenetére
Igen, előszéria fázisban. Utánanézek majd, mert nem emlékszem mi volt az eredmény.
The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz imyourfriend #215316 üzenetére
1-2 ilyentol nem lesz baja (foleg a szivobenzinesnek), de hiaszutavon idoelotti kopas lep fel meg elsavasodo, felhigulo motorolaj.
Passat manualban benne is vt anno, hogy 6-8 km-nel rovidebb utakra ne hasznald a kocsit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zsoltip
őstag
Szervizköltségben és általános fenntartásban, melyik olcsóbb és mi alapján
Kodiaq vs. Arteon vs. Passat?
Vélelmezem, csak SUV volta miatt nem lesz egyértelműen a Kodiaq....
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ennyibe fog kerülni az LG B4 tévé
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Minden korábbinál több LED zóna került a TCL új Mini LED tévéjébe
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Napelem
- Windows 11
- OLED TV topic
- További aktív témák...