- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
veterán
válasz Magnum_ #130001 üzenetére
Alakateszt én vettem meg, nekem meg komplett ki is ment a fejemből, hogy szijat is kene.
Amikor meg a szerelő kerdezte, hogy szijat miért nem hoztam/nem akarok akkor már késő volt, úgymond. Na, de most így jártam.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Magnum_
nagyúr
válasz gzbotii #130003 üzenetére
:-(
En meg eloszor csak szijat akartam cserelni hetvegen, de mondom, akkor mar legyen feszito is.
Joska bacsi szerint tok rendben volt a feszito, szerintem nem (most pl tok nema az a resz, olyan, amilyennek lennie kell).
A gumi megvan, nem repedezett, de elegge dzsuvas. (Egyebkent kezdett csuszni reggeli inditasnal. Nyilvan varhattam volna vele meg eveket, csak nem akarok ugy maszkalni, mint minden harmadik auto, hogy a motorhangot elnyomja a csuszo szij).Amugy en is magam szeretem venni az alkatreszeket.
Egyebkent en lehet, hogy elrohantam volna gyorsan a legkozelebbi akarmilyen autosboltba, hatva van keszleten, akar Dayco vagy valami lowbudget szij, ami jo aztan max egy ev utan csere.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
gzbotii
veterán
válasz Magnum_ #130004 üzenetére
Nulla hozzáértéssel mennyire lehet egyszerű cserélni a szíjat amúgy?
Van itt egy webáruház, annyiért kapod ott meg a cuccokat, mint Unixtól a partnerek (a szervizek java meg természetesen nem engedi el a kedvezményt. Contitech 50 lej (3.453Ft) lenne nekem epiesa.ro-ról, 67 lej meg Unixtől...
Én is rengeteg olyan szerelővel találkoztam, aki sok mindenre azt mondja, hogy ááá, jó az úgy. Ezek azok, akik csak vezérműszíjat cserélnek, a görgők elmennek még.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Magnum_
nagyúr
válasz gzbotii #130005 üzenetére
Magus most kerdezne erre, hogy egy kezzel is tudsz-e forumozni :-)
Milyen autod van?
Nekem oldalt van az ekszij a motoron, ezert emelo, bal kerek le, motorvedo muanyagok le es utana lehet nekimenni a feszitonek, kioldani.
Jaja, az jo ar, nekem 4400volt a Conti szij (langnal 8.800 lett colna kedvesseggel)
Ezert jo nekem is tesom szereloje, mert o azzal kezdi, hogy viszek-e alkatreszt, vagy o rendelje? De ha en viszem, jo legyen :-)))[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
gzbotii
veterán
-
gzbotii
veterán
válasz Magnum_ #130008 üzenetére
Benzinkutaknál kapni ilyen szíjakat is, emlékeim szerint.
Nekem nincsenek szerszámaim, de egyik havernak van három alapszett.
Van itt egy videó amúgy: [link]Na mindegy, akkor nem kínozom, nem akarok semmit elcseszni.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Magnum_
nagyúr
Sracok. Itt volt egy ismerosom. Mutatta, hogy milyen olajat toltott bele a nagyon szeretett szereloje az autojaba (ures volt a 4literes flakon ).
Q8 10w40 diesel-t.
Az auto ALZ motorkodos 1.6benzin. Azert kerult ez bele, mert a szerelo szerint jot tesz ez a benzines motornak.Fogy a hutovize. 1-2napont a utan kell tolteni.
Azt mondta, hogy azert, mert repedt a radiator.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
maximilian4
addikt
Megerősítené valaki nekem, hogy az fr tdi-ben ugyan az a motor van, mint az én 140 lovas 2.0 pdtdi-m, csak 170 lóerőre írva?! Mert akkor ezek szerint annyira még biztonsággal felhúzhatnám vagy nem?
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
simonjoe
senior tag
Közben sikerült lefényképeznem a keresett gombokat. Semmi infót nem találok róla, a handbúúkban sincs utalás, de a gúgli sem a barátom, mert ott is nulla találat. Tud valaki ezekről a gombokról, funkcióikról, esetleges beállításról. Ahogy elnéztem, az infó és a service gomb között meg egy LED is található, ami szintén homály.
Joe
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz simonjoe #130021 üzenetére
Egyok sem jó neked semmire, mert sim kártya kell hozzá + meg kell fizetni a hozzájuk tartozó assistance szolgáltatást, ami gondolom nincs, szóval fölösleges a nagy érdeklődés, halottak a gombok. Magyarországon szerintem pénzért sem működne, max németben.
[ Szerkesztve ]
-
Plague666
tag
Üdv
Vw golf 6 1.2 tsi a beteg, egy hónapig fűtött garázsban állt mert egy terepjárót hajtottam épp. Ma egy laza 50 km-es út után a célom előtti utcában kigyulladt az epc(vezérlés?) lámpa, túloldalt a fordulatszámmérőben pedig az esp/asr lámpa is, az autó gázadásra rángat, rosszul gyorsul, és álló helyzetben alapjáraton rázza a motor az autót.
A kérdésem az volna, hogy mi ez, mire/mennyire számítsak, mert pont eljöttem 2-3 hétre otthonról és a megbízható, értelmes szerelőmtől. Illetve, kibírna e ez a probléma még egy 50km-es visszafogott lassú hazautat, vagy innét egy tapodtad sem és azonnal szerviz?Köszönöm a segítséget.
-
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130032 üzenetére
2011-es, 156 000 km. Nagyszervizen 148ezernél volt.
Beszéltem egy szerelővel telefonon, állítása szerint mivel egy hónapot állt a kocsi és utána tankoltam egyet, így lehet hogy valami vízcsepp van a rendszerben, ki kéne huzatni 100-zal. De gondolhatjátok mennyire merném megnyomni, miután kettes hármasban 30-cal is rángat gázadásra és alapjáraton állva is rázza a karosszériát:S
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz Plague666 #130028 üzenetére
Már nem azért de húzni nem lehet?
Ha csak a be van indítva akkor is rángat? Mert ha nem akkor a régi szerelőig nem lehet gond elvontatni.
(beindítás nélkül is el lehet ha bírod tekerni a kormányt, meg taposni a féket, esetleg kézifék használata)[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #130035 üzenetére
Nem úgy hangzik mint egy jó ötlet, inkább mint egy utolsó mondat a teljes motorgenerál előtt.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Plague666 #130033 üzenetére
Olajcserek milyen gyakran tortentek es milyen olajjal? Gyertya mikor volt cserelve?
Hogy volt hasznalva, milyen fordulatokon jobbara?
Tenyleg erdekel, mert nalam 123k km, de eddig minden szerelo (is) dicserte a jarasat a motornak. (Ugyanez van nekem, szinten 2011).
Manualis valtos?[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130038 üzenetére
148-nál volt a nagyszervizen olajcsere is, nagyjából másfél éve, a tavasszal terveztem olajat cserélni, mivel csak 8ezret mentem vele, gondoltam majd 10ezer körül jólesz. Az olaj castrol ami a motoron a kupakodra rá is van írva neked is. Az ilyen műveleteket végig márkaszerviz végezte, csak műszakira vittem el ismerőshöz, meg hát átnézetni, hogy majd a vw mit fog rajt valószínűleg csinálni.
Normál városi/országúti használatban volt, sosem nyomtam neki feleslegesen, sőt a kijelző által mutatott felkapcsolást is be szoktam tartani a fogyasztás érdekében, így 66-70 körül amikor mutatta már hatosba szoktam pakolni egyenes úton. Városban az 50-es értéket útviszonytól függően ötösben, négyesben szoktam tartani.
Sebesség volt 160-170 is is ha siettem, de túráztatva, kihúzatva 4es-5ösben sosem volt olyankor, mivel hatosban előzni is lehet vele könnyű szerrel. Az egyetlen probléma a sok rövid út talán az elmúlt fél évben, városban asszonyért vonatra, vissza, bevásárlóközpontba el-vissza, ilyenek. Manuális 6 sebességes, igen, eddig nekem sem volt problémám vele, két éve vásároltam használtan. -
Magnum_
nagyúr
válasz Plague666 #130039 üzenetére
értem, ez normális használat, kivéve talán pár dolgot. 1,5éve nem kapott új olajat. 50-nél valóban mutatja a board, hogy szúrj 5ös sebességet, de akkor meg pörög a motor talán 1200-at. itt többször írták már, hogy, az alacsony fordulat ennek a kikúrt vezérlésnek nem tesz jót. Én pont ebből az elgondolásból közlekedem magasabb sebességgel városban (büntethetőségi határon belül ofc). pl hajnalban Árpád hídon (0 forgalom) ebben a K nagy hidegben nem kapcsolok 6. sebességet, mert nem érek el olyan tempót ÉS rpm-et, holott 70-nél szeretné a board.
olaj: Mágus biztos nemhiába írta, hogy 0w30 menjen bele az okos kerék miatt, ezért tettem most bele castrolból olyat. 5w40 volt a gyári, le 5w30-ra, most 0w30.
figyelni fogok ezekre a jelekre, de írj majd pls, hogy mit mondott a szerelőd
szervizkönyvedben légyszi nézd már meg az utolsó gyertyacserét. 60k km-ként kell cserélni ebben. (mondjuk a VW a szűrők cseréjét is iszonyat nagy intervallumokban határozza meg, ami már életszerűtlen, pl benzinszűrőt se kell tényleg semmi baja nem volt az enyémnek, de azért lecseréltem, mint a huzat. légszűrőt 90k km-ként kell? muhhaha)
JA, még valami. nekem egy szakszerviz leírta (!), hogy ezeken NEM kell vezérlést cserélni. ebből kifolyólag én első körben biztos próbálnám megjogászkodni, hogy akkor önköltségen mehet a csere, ha azzal lenne gond
egyébként eléggé jól megismertem a konstrukciót és elég jónak tartom, de a vezérléstől én is fázom (és nem az alkatrész a drága egyébként, 50k körül van + vízpumpa, hanem mélytorkozással egyenlő a cseréje), ezért igyekszem fentieket betartani. Több szerelővel beszéltem egyébként róla, de a legjobbakat Mágus írta egyébként.
mondjuk ezen az autón az olajcsere a leggyorsabb és legolcsóbb művelet, 20k körül megvan munkadíjjal, ha nem veszel mindenből prémiumot - munkadíjjal. gyors szervizekbe viheted az alkatrészt, max 5k a process.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #130042 üzenetére
ezt így nem tudom, de el tudom képzelni, illetve, el tudom hinni. na de a korom miatt kéri a normális és gyakoribb olajcseréket is (egyébként én nem fogom sajnálni az évi 2 olajcserét, akkor sem, ha 10k km-et megyek egy évben, mert ahogy írtam, 20k, jó, nálam 25k, ha mindenből faszát veszek, de 70% város.)
egyébként meg 5éves autónál keresünk normális szerelőt a szakszervizen kívül, mert tudjuk miért.
most még apámat is letiltottuk a szakszervizről anyám autójával. kuplung cserét majd megcsinálja Jóska bácsi
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Killer01
őstag
Régen volt kérdés 'szarfoscsalódízel' kapcsán... tempomatot használva regenerál, vagy csak manuális vezetéskor? Tegnap volt kb 50 km utam autóúton, beálltam 5-ösbe 2200 rpm-el tempomattal. Még örültem is az útnak a sok város után,mondom jól jön a kormolás..erre ma mentem boltozni családdal (kb 6 km), visszaúton leállításkor meg regenerált veszettül, hütőventi ment ezerrel...noormális?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Plague666 #130039 üzenetére
Azt a gyári váltás ajánlást csak a fogyasztásra találták ki. Hosszútávon megöli a motort, főleg ha sok a városi rövidtáv. Ha jót akarsz, egy sebességi fokozattal mindig kisebbet kapcsolsz, mint amit kér.
Killer01: Nem akkor regenerál, amikor szeretnéd, hanem amijkor megtelik és optimálisak az előre definiált feltételek.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mágus2 #130045 üzenetére
Azt a gyári váltás ajánlást csak a fogyasztásra találták ki. Hosszútávon megöli a motort, főleg ha sok a városi rövidtáv. Ha jót akarsz, egy sebességi fokozattal mindig kisebbet kapcsolsz, mint amit kér.
Koszi a megerositest, en is ezt gondoltam
I humbly and respectfully decline™
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest