- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Utántöltésre kellene olaj, 1.5 TSI-be.
Ez a jó nekem ugye? Nem volt még olajcsere, szóval a gyári van benne, de gondolom hasonló viszkozitású.
-
-
ngaba
aktív tag
válasz Mauzes #184805 üzenetére
Ja, arra gondoltam, hogy honnan tudod, hogy nem regenerál az _autópályán_? Én úgy tudom, hogy ha van is visszajelző lámpa, az sem gyullad ki mindig, csak akkor, amikor az a "nem célszerű megszakítani" fajta regeneráció megy. De én is örülnék, ha valaki ezt tisztába tenné nekem.
-
spyrro
csendes tag
Sziasztok ! Audi A4 B6 2002 -es 1.8T 150LE AVJ -hez keresek hengerfejet . Felhívtam több hirdetést , de a motorkód nem volt elég , kértek hozzá cikkszámot is . Motorkódon belül is vannak eltérések ?
Honnan tudhatom milyen cikkszámú a jó ? Előre is köszönöm -
Chalez
őstag
válasz molnarpeter #184802 üzenetére
A 102 lóerős sima szívó benzines.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Ha futóműbeállítás így sikerült, akkor lehetséges, hogy nagyon minimálisan jobbra húz a kocsi a nem tökéletes beállítás miatt? Nem akarom bemagyarázni magamnak, de pályán enyhe jobbos ívnél alig kellett a kormányon korrigálni, míg egyenesben folyatosan terelgettem balra (balos ívnál meg érezhetően tartani kellett a kormányt). Szerviz szerint ez tökéletes. Nem tudom, hogy mennyire számít, de a kiválasztott profil egy Polo 6C, ami még az előző generáció, igazából egy AW Polóról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Chalez #184809 üzenetére
Olajfogyasztás egy kényes pontja a motornak, amúgy megbízható. Nem egy sportautó az biztos. Rohadást jól megnézni. Sárvédő ívek, küszöb. Küszöb eltömődik egy idő után, ha nincsen pucolgatva elkezd rohadni. Sárvédő ív is főleg elöl, a hangszigetelő szivacs miatt.Érdemes melegen alapjáratot nézni, mennyire ugrál ingadozik .Főleg klíma nélkül.. Klímakopmresszor tud halni, fűtés hűtés állítómotorok hajlamosak kattogni. Ajtó átvezetésekben kábelek előbb utóbb megtörnek szakadnak. Kis hütőventillátor is haldoklós. Ha azért vigyáztak rá, foglalkoztak vele, nagy meglepetés nem ér vele.
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
Pár sorral feljebb, a regenerálás-témakörhöz csak annyit, hogy vajon mennyibe került volna egy hangyafasznyi, 2 forintos, alibabás sárga ledet a műszerfal sarkába biggyeszteni a gyárnak, ami jelezte volna a júzernek, hogy "halihó, most éppen fennforgás van, hiába értél haza kedves gazdám, le ne állítsd a motort baszki és légyszike menj még egy kört, hogy ne kelljen esetleg DPF-et cserélned egy kazalnyi pénzért 6-8 év múlva".
Vagy bármi. De, hogy fordulatszámot nézzek, meg katalizátor-hőfokot, meg pillanatnyi fogyasztást, meg, hogy hány éves a hajóskapitány öreganyja, ugyan már...
A gyökér start-stop rendszereikbe fektetett mérnökórákból lecsippenthettek volna 5 másodpercet.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Beri
addikt
válasz newmoonlight #184813 üzenetére
Esetleg nem lehetett volna megoldani úgy, hogy ne kelljen júzer interakció? Tudod, ahogy egy tartós rendszert szokás.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Chalez
őstag
válasz Asbee #184812 üzenetére
Youtube és cikkek alapján nagyjából ezekre készültem, köszönöm!
Az olajfogyasztást úgy érted, hogy eszi az olajat már eleve, vagy esetleg valami hibára utalhat? Ezzel kapcsolatban mire kell figyelni?
A rohadást hogy szúrom ki legkönnyebben? Nem vagyok nagy szakértője, de egyébként rozsdamentesnek hirdetik az autót.
Alapjárat ingadozása mire utalhat? Felejtős, ha van ilyenje?
A klímakompresszort hogyan tudom megítélni, hogy milyen állapotban van? Ha kipróbálom, mire figyeljek? Csak kattogás ne legyen és ha hűt és fűt is rendben van?
Ajtóátvezetés tesztje pl lehet az, hogy szól e mindegyik hangszóró, és rendesen nyílnak az ajtók zárás után?
Ha a kis hűtőventi nem forog, az nagy baj?
Mik azok a hibák, amikor jobb már elengedni, és másik verda után nézni?
Bocs a sok kérdésért -
newmoonlight
senior tag
Jobbat mondok. Megjelenik a műszerfalon egy sárga DPF-ikon, ami figyelmeztet, hogy pl. 400km-en belül esedékes egy regenerálás. Majd egy piros ikon, hogy 100km-en belül. Aztán ha autópályára (vagy hosszabb, tempós útra) indulok, megnyomok egy gombot és gyönyörűen kiégetem a DPF-et. Öröm-bódottá...
Megerőltető 5-600km-ként benyomni egy gombot? Nem igazán. (Legalábbis nem megerőltetőbb, mint a gübbedt start-stop gombot nyomogatni naponta ötször.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Beri
addikt
válasz newmoonlight #184816 üzenetére
Nem szabad semmit a júzerre bízni. Mondjuk ilyesmit érdemes, mert így mondhatják, hogy a kedves felhasználó hibájából lett szar a kocsi.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
newmoonlight
senior tag
Ezen kívül kb. mindent a júzerre bíznak. Olajcsere, adblue, fékfolyadék, üzemanyag (nopláne, dízelnél lehetőleg ne menjen 1/3 tank alá), váltóolaj, fagyálló, vezérlés, ékszíjak, fékek, gumik, ablakmosó, izzók, stb-stb.
Ha ezeket nem is személyesen te csinálod, de te intézed (és a te felelősséged), hogy meg legyen csinálva.
Itt meg csak egy nyomorult gomb benyomásáról van szó, havonta 1-2 alkalommal, annak érdekében, hogy megduplázd egy félmilliós alkatrész élettartamát.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Beri
addikt
válasz newmoonlight #184818 üzenetére
Azt leírják egyáltalán a kezelési útmutatóba, hogy ne járjon az ember üres tankkal? Simán el tudom hinni, hogy apróbetűsben sincs ott. De arra is igaz, ami a regenerálásra. Oldják meg úgy, hogy ne függjön a júzertől. A visszafolyó ágat hűteni kell, nem a tank felét nem használni.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Asbee
veterán
válasz Chalez #184815 üzenetére
Olajfogyasztást nem nagyon tudod kiszűrni, kb az eladó becsületességén múlik. Esetleg milyen olajat használtak benne ha tudni, abból lehet következtetni. Amúgy egy egyszerű motor. Rohadást szem, kéz. Kis enyhe rángatózás, nagyon picike alapjárat mozgás normális ennél a motornál, de ha fulladozik, ugrál akkor valami nem ok. Ha bármi fura hangja van a kompresszornak, akkor esélyes haldoklik. Ha klímára kopogás kattogás van műszerfal, kesztyűtartó felől, akkor valamelyik állítómotor nem jó. Nem tragédia, hűt fűt attól még rendesen, cseréje sem vészes. Ajtók rendes zárjanak, nyiljanak, hangszorók szóljanak. Digitklímánál bekapcs low-ra és kis idő után el kell indulnia kis ventinek. Tetőkárpit hajlamos még leválni, elengedni. Ha megnyomkodod az ujjaddal, főleg első felső világításnál széleknél és benyomódva marad egy ideig, nem ugrik vissza azonnal, viseletes a szivacs alatta, számolni kell egy újra húzással hosszabb távon. Szerintem ezeken a típusokon nagyon jól látni, volt-e gazdája, mennyire leharcolt a beltér, stb. Kopott gombok, kapcsolok az mindennapos sajnos, de olcsón lehet cserélgetni aliról. Nekem jetta van ezzel a motorral. Ha nem folyamatos tempós (170-180-190) pályázásra kell, vagy folyton agyon forgatni akkor egy jó megbízható motor. Nem kell a gatyád rákölteni a kocsira. Persze azért bele lehet szaladni komolyabb kiadásokba mint sok más típusnál.
-
válasz newmoonlight #184816 üzenetére
Nem is értem hogy ennyi tudással miért nem vagy a VAG konszern tulajdonosa és vezetője - vagy csak símán egy autóipari géniusz?!
A regenerálásnak feltételei vannak. Nem csak km és nem júzer függő. Amíg az emberek nagy része azt sem tudja hogyan kell egy autót vezetni mégis hogy várod el mérnököktől hogy sok ismeretlenes egyenletekre adjanak megoldást?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
newmoonlight
senior tag
Nem írják. Ahogy azt sem, hogy ajánlatos prémium gázolajjal járni, ha nem akarsz kockáztatni egy nagynyomású ledarálódást (meg a komplett üzemanyag-rendszer javítását fél-egymillióért).
Meg a ZF-váltó olajcseréjét sem erőltetik. (Az enyém garanciás, most volt 90 ezres szervizen, egy mukkot nem mondtak erről, vagy arról, hogy a ZF ajánlása az első olajcserére 80-100e km.) Stb.
Vedd meg, használd 200-250e km-ig, utána unj bele a sokszázezres javításokba, add el, és vegyél egy újat.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Chalez
őstag
válasz Asbee #184820 üzenetére
Rákérdezek az olajra, de gyanítom, hogy: "nem tudjuk" válasszal találom szembe magam.
Néha néha egy kis kiruccanás, de én a VII Golfot is 150 tempomattal használom pályán, nem gyűröm neki... Ez a V pedig a páromnak kell itt Cegléden mászkálni melóba, gyereket suliba vinni, elugrani anyósékhoz stb.
Köszönöm szépen a segítségeket, próbálok megnézni mindent. -
bul07
nagyúr
Alany egy 2005 Touran
Szeretném ha feljebb világítana a lámpám, így állítanék rajta
Kérdés hogy a 4db állító melyikén kellene tekernem?Nem akarom mindet tekergetni mert nem mai darab a lámpa és műanyag így bármikkor lehet anyag ridegség miatt probléma, így csak azt tekerném amelyik biztos hogy a magasságért felelős
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Beri
addikt
eladó Aromamizer RDTA V1
-
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
VW Jetta 1.9 PDTDI BXE . Állófűtéssel kapcsolatosan érdeklődnék. Jelenleg nincs a kocsiba. Mennyire nehéz, bonyolult lenne be szereltetni és kb milyen árba? Illetve mi kell hozzá?
Csinált esetleg valaki ilyet?
Köszönöm
Gergő
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #184830 üzenetére
Lényegtelen , nem tudom ez hogy műküdik sajnos. Jó lenne, fontos lenne, saját illetve a kocsi szempontjábó is
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #184805 üzenetére
Bár már leírták előttem, azért én is megerősíteném.
Ha megérkeztél valahova és az alapjárat 1000 körül marad, továbbá a start - stop sem állítja le a motort, akkor nagy eséllyel regenerál éppen.
Ha ennél biztosabb visszajelzést akarsz, akkor legolcsóbban egy elm327 adapter +vag dpf program kell neked.
Regenerálást nem tudod irányítani, hogy mikor legyen, több tényezőtől függ. Motor hőmérséklete, üzemanyag szint, fordulatszám, km, de leginkább a dpf előtti és utáni nyomáskülönbség az, ami miatt beindul a folyamat. -
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #184831 üzenetére
Ha van konnektor, a Defa pl olajteknő fűtőelemet kínál a típushoz, a motornak mindenképp jó, utastérben nem érezhető azonnal a hatása, csak gyorsabban bemelegszik. Itthon van pár kisiparos is, akik vízkörbe építhető fűtéseket gyártanak, az talán még olcsóbb is [link].Konnektor hiányában marad a gázolajos, az csak kültérben működhet, és némileg drágább, használtan érdemes körülnézni Webasto/Eberspacher fb csoportokban pl. Vagy venni egy homasita szivargyújtós ülésfűtést pár ezresért...
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #184834 üzenetére
Nekem nem kimondottam miattam kell. Melóhelyem autópályán van, így ott azért nem valami hűű de jó hideg motornak nyomni, így is míg nem megy fel, 80-al megyek kb. Konnektoros megoldás nem jó sajnos.
-
válasz zeus_2k14 #184835 üzenetére
A pályán ott kell maradnia 90 körül - a z állófűtés olyan 300k körül van beszerelve de kikapcsol ha a víz eléri a 40-50°C-t. Annyi a szerepe csak hogy hidegkopást csökkentse és ne hidegben kelljen elindulni.
Termosztátod okés? A vízpumpa rendben van? A vízrendszered nem kövesedett / taknyosodott le?
https://www.webasto-comfort.com/hu-hu/futes/allofutes-szemelygepkocsihoz/
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
bul07
nagyúr
válasz bul07 #184824 üzenetére
Jól értelmezem a szöveget?
Tompított fényszóró: magasság állítás 1, oldalra állítás 2
Távolsági fényszóró: magasság állítás 4, oldalra állítás 3Tehát nekem a 1-el jelöltön kell csavarnom hogy a tompított fényszóró magasságán állítani tudjak
Jó ez a Golf V, és Touran szerelési útmutató, hamarabb is eszembe juthatott volna hogy itt nézem meg
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Beri
addikt
válasz bitpork #184839 üzenetére
BP (sorry, tényleg nem volt benne a hsz-ben). Amúgy megnéztem indításkor, mind a kettő mozog mind a két irányba (elmegy a végpontig, majd a másik irányba teker magán valamennyit), csak valahogy nem egyszerre csinálják. Majd csinálok egy videót, vagy valami.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
iceQ!
addikt
Sziasztok
Adott egy Audi A3 1.9 tdi. Reggeli indulásnál nagyon teker az önindító mire elindul az autó. Hideg jöttével jött ez a jelenség inkább, nyáron nem volt gond. Mikor már meleg a motor egyből indul. Meló után ugyan ez a szitu miután áll 8-9 órát az autó.
Izzitó gyertya még nem volt cserélve nálam, lehet az gond? Akku rendben van, önindító is szépen teker. Annyi plusz infó, mikor elkapja nagyon dadog az autót.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
kagyula
aktív tag
Sziasztok!
Régóta figyelem a topicot csendes szemlélőként, de most kis segítségre lenne szükségem.
2014-es Touran 2.0 cr tdi 6-os dsg-vel, az alábbi látvány fogadott ma (szerda) reggel: Világít a tolatólámpa.
Váltó természetesen P állásban. Hétfőn még mentem vele, a start-stop is működött, tehát az akksinak elvileg jó kondiban kellene lennie, és biztos hogy úgy lett letéve, hogy akkor még nem égett a tolatólámpa. Gyújtást ráadom a műszerfal már csak kattogott, villogott, sok életjelet nem adott.
Este tudok csak rámérni az akksira (még eredeti), illetve feltenni töltőre.
Kérdéseim:
- Van valami ötlet a hirtelen merülésre? Tolótetős az autó, de nincsenek beázásnyomok, onnan támadhatott esetleg az eső?
- Akksi töltés után van valami amit el kell végezni? pl ablakok kalibrálása, stb…
Köszi előre is.
-gyLegyen minden, sokszor.
-
kagyula
aktív tag
válasz rob210 #184845 üzenetére
Mivel leállításkor nem világított az tuti, én arra gondoltam hogy ez már csak merülés következménye, hogy összevissza dolgokat művel, pl világít a tolató lámpa. De csak feltöltés után fog kiderülni hogy tényleg így ven-e.
Örülnék neki ha csak a kapcsoló lenne és ennyivel megúsznám.Legyen minden, sokszor.
-
rob210
nagyúr
-
-
DJ. Ru$y
félisten
Tudom nem távgyógyítás meg ezer dolog lehet, viszont leírom, hátha találkozott valaki már ilyesmivel vagy lenne tipp merre induljunk.
Alany: Audi A4 B7 1.8T Avant S Line
Tünet: Múlt héten mentem fel vidékről BP-re pályán (130km), GPS140130, tempomat, nem is volt probléma, aztán beértem Pestre beestem egy "kis dugóba", és azt vettem észre, ha tempósabban próbálok meg elindulni a lámpától nem szépen lassan engedem rá a kuplungot, akkor valami fémesen csattogó hangot ad -talán- jobb elölről. Kifelé a városból ugyanez, pályán hazafelé semmi. Másnap ugyanez a kör, bent a városban ugyanezt csinálta... Tegnap ugyan nem padon, de aknánk megrángatta szerelő amit tudott a futóműben, semmi, kuplungot próbálta beterhelni, semmi.Mi lehet az ami ilyen hangot ad és csak egy pályázás után jön ki? Ugyanis melóba járkálva semmilyen hangot nem ad, gondolom nem kap akkora terhelést, 90-100-as meg lakott területes terhelésnél.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Szólánc.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs