Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz rothfb #62724 üzenetére

    Ja, de hát már leírtam mindent az elmúlt években, használni kell a keresőt :)
    Egy átlagos multigrade motorolaj viszkozitása és kenőképessége között nincs, vagy legalábbis minimális, pontosabban egyáltalán nem lineáris az összefüggés. Nagyobb átfogó független tesztek kimutatták már, amit az olaj és motormérnökök régóta tudnak, csak az átlag autós nem nagyon tart logikusnak, hogy elég sok jó minőségű szintetikus (Gr.IV, PAO) energiatakarékos alacsony viszkozitású olaj (0W20-ak főleg) legalább ugyanolyan, vagy akár jobb kenőképességgel rendelkezik, mint a rész-szintetikus, (Gr.III-IV keverék) magasabb viszkozitással (5W30 vagy afölött) Ilyen alapon minden autóba 20W60-at kellene önteni, mert a legeslegjobban az ken. Egyrészt nem, másrészt pici logikával ha a 0W20 előállítása muszáj, hogy kiváló alapanyagból készüljön, akkor már a kevesebb kopásgátló adalékkal is jobb tulajdonságai lesznek, mint a rész szintetikusnak.
    És hát az van, hogy nagyon ritka az a meghibásodás, ami garantáltan a túl alacsony viszkozitás miatt következett be, és sem egyéb okok, sem vezetéstechnikai hibák, sem szervizelési hanyagság, sem más külső hiba nem játszott szerepet, csakis az olaj túl alacsony viszkozitása. Sokkal gyakoribb az olajkenési rendszer bármely pontján bekövetkező egyéb hiba, vagy a fent felsoroltak.
    Természetesen minden motor nincs felkészítve az alacsonyabb viszkozitásra, így amihez min. 5W30 az előírás, abba nem szabadna 0W20-at használni, de pár tízezer kilométeren a szükségesnél magasabb viszkozitású olaj használata okozhat majd gondokat. Érdemes mindig a kezelési könyv által megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat használni évszaktól, napszaktól, éghajlattól függetlenül Helsinkitől Isztambulig.
    Amelyik motor konstrukciós tulajdonságai miatt fogyaszt enyhén több olajat, az pusztán attól hogy 0W-s olajat kap, nem fog többet fogyasztani. Sőt, ha 0W lenne megfelelő, és 5W-ket vagy 10W-ket kap, annál hamarabb fog megnőni a kezdeti minimális olajfogyasztása, ami utána nem fog visszaszorulni motorfelújítás nélkül. De még jobb, a 0W20 helyett 0W30 és 0W40 használata az én estemben növekvő olajfogyasztást okozott (1-1,5 liter/10.000 km), visszatérve 0W20-ra az olajfogyasztás visszatért a korábbi minimális szintre. (10.000 km alatt 4-6 deci).

    De már megint órákig írok, legközelebb keressetek vissza korábbról ;]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák