2017. november 23., csütörtök

QoS (Quality of Service)

  • (p)
Írta: Daywalker | Utoljára frissítve: 2014-01-30 15:15

A különböző, adatforgalmat generáló alkalmazások egymástól eltérő erőforrásigényt támasztanak az adatátvitelt végző hálózat felé, és ezek az igények akár dinamikusan változhatnak a tevékenységektől függően. Ráadásul az egyre nagyobb sávszélességű hálózati- és internetkapcsolatok megjelenésével megnőtt az igény az olyan különleges és egyben folyamatos adatátvitelt igénylő szolgáltatásokra, mint a VoIP telefonálás vagy zenék, videók streamelésére, netán egyéb adatok, például hálózati játékok adatcsomagjainak átvitele.

Ezen alkalmazások egy része jobbára nem tolerálja az adattorlódásból fakadó magas késleltetést, vagy éppen a csomagvesztést, hiszen ezek mind a minőség vagy éppen a játékélmény rovására mennek. Mindeközben az sem engedhető meg, hogy a nagy sávszélesség-igényű alkalmazások szintén teljesen lefoglalják a hálózatot - például Torrentezés. Az adatcsomagok osztályozásával és megfelelő sorrendbe állításával, és a fontos adatcsomagok elsőbbségének biztosításával, tehát priorizálással ezek a problémák kiküszöbölhetőek.

E gondok elkerülésére, pontosabban a rendelkezésre álló sávszélesség hatékony kihasználásának biztosítására használják a címben említett QoS néven emlegetett szolgáltatás. Ez elboldogul a TCP, UDP és RTP hálózati protokollokkal egyaránt, tehát a különböző típusú adatforgalmak kezelését képes egyszerre hatékonyan megoldani.

Számos hálózati eszköz beállításai között találkozunk ezzel a beállítással, amit érdemes bekapcsolva hagyni. Sőt, a komolyabb hálózati eszközökben akár kézzel is beállíthatunk prioritást és sávszélességet.

Ha pontatlanságot találsz a cikkben, kérjük, írd meg a szerzőnek!
A bejegyzés utolsó frissítésének időpontja: 2014-01-30 15:15

H​i​rde​tés

H​ird​e​tés​

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.