AZ NVIDIA korábban „Kal-El” kódnéven ismert, elsősorban okostelefonokban és tábletekbe szánt Tegra 3 SoC-a 2011 utolsó negyedévében mutatkozott be. Négy teljes értékű, ARMv7 utasításkészletet használó Cortex-A9 processzora van, melléjük pedig még egy alacsony (500 MHz) órajelű mag is bekerült. Utóbbi készenléti állapotban vagy kis teljesítményt igénylő feladatok végrehajtásakor (például zene vagy filmlejátszás közben) aktív; ilyenkor a másik négy mag lekapcsol, hogy energiát spóroljon. A négy fő magnak 1 MB közös Level 2 gyorsítótára van, a memóriabusz pedig 32 bites LPDDR2, DDR3-L és DDR3 memóriát kezel verziónként változó órajellel.
Tegra 3 vázlatos felépítése
A grafikáért az NVIDIA saját fejlesztésű GeForce ULP egysége felel, melynek a konkurensekkel ellentétben nem általános számolóegységei (unified shader) vannak, hanem négy vertex és nyolc pixel shaderrel szerelték fel. Ez a rendszer abban az esetben a leghatékonyabb, ha a vertex és pixel műveletek aránya 1:2, de minden más aránynál romlik a kihasználtsága, ellentétben az unified shader megoldásokkal, melyek bármilyen utasításaránynál közel optimálisan dolgoznak. Legfeljebb két darab, 2048x1536 pixeles képernyő meghajtására képes a GeForce ULP, API támogatása pedig nem túl fejlett. Az Open GL ES 2.0-t és OpenVG 1.1-et ismeri, emellett akár 40 mbps-os H.264 kódolású, Full HD felbontású videót is le tud játszani, illetve HDMI 1.4 kimenete van, melyen a kép mellett nyolccsatornás hangot tud kiküldeni. További érdekessége a 3D Stereo térhatást keltő képalkotás támogatása, illetve az NVIDIA Tegra Zone kezdeményezése sem maradhat említés nélkül, ahol a Tegra SoC-re optimalizált (elsősorban a GPU-ra) alkalmazásokat gyűjtik össze.
NVIDIA | Tegra 3 T30L/T30SL | Tegra 3 T30/T30S | Tegra 3 T33 |
---|---|---|---|
CPU | 4+1 darab ARM Coretex-A9 mag, ARMv7 utasításkészlet | ||
CPU órajel* | 1,20 GHz | 1,40 GHz | 1,60 GHz |
Cache | Level 1 - magonként 32 kB utasítás és 32kB adat Level 2 - 1 MB megosztva a magok között |
||
GPU | GeForce UPL, 4 vertex shader, 8 pixel shader | ||
GPU órajel | 416 MHz | 520 MHz | 520 MHz |
Kijelző támogatás | 2 darab legfeljebb 2048x1536 pixel felbontással | ||
RAM verézlő | 32 bit LPDDR2, DDR3-L vagy DDR3 | ||
RAM típus | DDR3-1333 | LPDDR2-1066 DDR3-L-1500 |
DDR3-1600 |
RAM mérete | Legfeljebb 2 GB | ||
Gyártástechnológia | TSMC 40 nm | ||
Hátlapi kamera | 32 megapixelig | ||
Előlapi kamera | 5 megapixelig | ||
OpenGL ES verzió | 2.0 | ||
OpenVG verzió | 1.1 | ||
DirectX verzió | 9.0c | ||
Extrák | ötödik, alacsony fogyasztású processzormag, Stereo 3D támogatás, H.264 (HP @ 40 mbps) támogatás |
||
* amikor csak egy mag aktív a maximális órajel 0,1 GHz-cel megemelkedik |
A Tegra 3 a TSMC 40 nm-es gyártástechnológiájával készül többféle verzióban, melyeket a fenti táblázatban foglaltunk össze. Órajelben különböznek egymástól, a legszerényebb T30SL/T30L és legerősebb T33 között elég jelentős, nagyjából 30%-os sebességkülönbség van. További részletek a Tegra 3-at bemutató írásunkban olvashatóak, a SoC-t pedig az Acer Iconia Tab A700, Asus VivoTab RT, Lenovo IdeaTab A2109 és Toshiba AT300SE tabletekben teszteltük.