Gemini program
A Starpoint Gemini egy viszonylag kevéssé ismert sci-fi sorozat, elsősorban a PC-s játékosok körében lehet ismert, bár a második rész Xbox One-ra is megjelent. A széria mögött álló Little Green Men Games óramű pontossággal, négyévente rukkol elő új epizóddal. A legújabb rész a Starpoint Gemini Warlords (SPGW), amely a hagyományos űrhajós RPG játékmenetet fajsúlyos stratégiai réteggel próbálja kiegészíteni. Ez részben sikerül is neki, de a végeredmény finoman szólva is sok kívánnivalót hagy maga után – főleg konzolon.
Hirdetés
A játék története a Gemini csillagrendszerben bonyolódik. Bár ez már a harmadik rész, az előzmények ismerete nem feltétlenül szükséges. Részben azért, mert ebben a játékban úgyis nulláról kezdünk mindent, másrészt pedig azért, mert maga a sztori igazából nem túl érdekfeszítő és jelentős. A statikus, többségében szinkronnal sem ellátott szöveges képernyők vajmi kevés izgalmat tartogatnak – a történet inkább csak egy laza ürügy, hogy az űrben ide-oda repkedjünk, és harcoljunk. Komolyabb produkciós értékekkel, látványos átvezetőkkel, valódi színészi játékkal nagyszabású sci-fi kalandot lehetne ebből csinálni, de ha reálisan nézzük, látható, hogy egy kis indie csapat erre jelenleg képtelen. Be kell érnünk azzal, amit kapunk.
A játék bevezetője után átvehetjük új karakterünk irányítását. RPG-ről van szó, vagyis meg kell adnunk főhősünk nevét, kinézetét, kasztját (ami egyedi képességekkel jár, de ezek később cserélhetők), illetve induló perkjeit (passzív bónuszait) is. A szerepjátékos mechanikákra egyébként nem lehet panasz, a különböző képességek jól kiegészítik egymást. A játékmenet kellően flexibilis, nem vagyunk egy adott stílusra kényszerítve, és a magunk ízlése szerint fejleszthetjük az egyes képességeket és perkeket, ilyen szempontból a Warlords egy jól átgondolt, jól működő játék.
Eleinte leginkább harcolni fogunk, mégpedig teljes 3D-ben, a szélrózsa minden irányából támadó ellenfelekkel. Űrhajóinknak sokféle alrendszere van, figyelni kell a pajzs és a hajótest energiájára, a fegyverekre és sok minden másra is. Ez nem egy nagy tempójú, vagdalkozós űrhajós lövöldözős játék, itt a nagy fregattoké a főszerep, sokkal inkább számítanak a statisztikáink és a stratégiánk, például, hogy hogyan helyezkedünk a hajóval, melyik oldalunkat mutatjuk az ellenség felé, és mikor milyen képességeket használunk. A kasztunkhoz tartozó speckókon kívül fogyó eszközöket is használhatunk, ezek lehetnek támadó vagy védelmi jellegű drónok, aknák, rakéták és egyéb felszerelések.
Már ebből is látszik, hogy a játék elég összetett, és valóban, bár a kampány első harmadában kizárólag harcolni fogunk, a Warlords egyértelműen a felnőtt közönségnek készült, komplex program. Az ötödik-hatodik sztori küldetésben aztán, az események hatására megnyílik a játék 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) stratégiai rétege, innentől pedig egy szinte egészen más kaland vár ránk. A harc, a fő- és mellékküldetések mellett ugyanis bázisunk építésével, flották gyártásával és irányításával is foglalatoskodnunk kell. Erőforrásokat kell gyűjteni, új területeket kell elfoglalni a térképen, és a meglévőket meg kell védeni. Innen válik igazán komollyá az egész.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!