SLI vs. CrossFire – kétszer 16 sávon

CrossFire és SLI eredmények

 

Alaplapok Asus A8R32-MVP Deluxe (CrossFire Xpress 3200)
Asus A8R-MVP Deluxe (Xpress 200 CrossFire)
Asus A8N32-SLI Deluxe (nForce4 SLI X16)
Asus A8N-SLI Premium (nForce4 SLI)
Videokártyák ATI: Asus EAX1900 CrossFire és XTX
NVIDIA: 2 x MSI GeForce 7800 GTX 256 MB
Processzor AMD Athlon 64 X2 4600+ (2,4 GHz; 512 kB L2 cache)
Memória Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB
CAS/RAS to CAS/RAS Prec./Prec. Delay 2-2-5-2
Merevlemez Maxtor Diamondmax 10 250 GB (PATA; 16 MB cache)
DVD-meghajtó Asus DRW-0804P
Tápegység Cooler Master RS-450-ACLY (450W) (Expert Computer Kft.)
Operációs rendszer Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c
Chipset-driver Catalyst 6.2 Motherboard/IXP Driver + ULI Integrated Driver 2.13
NVIDIA Unified Driver 7.11
Videokártya-driverek ATI Catalyst 6.2
NVIDIA Forceware 81.98

Tesztünk utolsó fejezetében arra voltunk kíváncsiak, hogy a két új chipset tényleg jobban kiszolgálja-e korunk csúcskártyáit, amennyiben azokat párban hajtjuk meg (SLI és CrossFire). Az SLI-s rendszerben két 256 MB-os GeForce 7800 GTX-et futtattunk, a CrossFire rendszerben pedig két Radeon X1900-at. Megpróbáltuk a nemrégiben megjelent „SLI-patch” segítségével a két GeForce 7800-ast a CrossFire alaplapban is SLI-módban beüzemelni, de nem sikerült.

Riddick alatt semmi különbséget nem tudtunk kimutatni.

Call of Duty 2 alatt érdekes dolgokat tapasztaltunk. Az SLI konfiguráció esetében a 2x8-as felállás gyorsabb volt a 2x16-osnál, míg a CrossFire esetében a papírforma érvényesült, és a 2x16 volt gyorsabb a 2x8-as felállásnál.

Half Life 2 alatt a két SLI konfig ugyanúgy futott, viszont a CrossFire az RD480-on volt gyorsabb, igaz csak minimálisan.

Far Cry alatt SLI-ben nem mértünk különbséget, viszont CrossFire-ben az RD580 gyorsabb volt, mint az RD480.

Lehetséges, hogy két 256 MB-os GeForce 7800 GTX-szel nem igazán sikerült a rendelkezésünkre álló sávszélességet kihasználni, így a jelenkorunk játékaiban az SLI X16-ot egyáltalán nem tudjuk gyorsabbnak ítélni a sima SLI-nél. Vajon a helyzet változni fog a közeljövőben?

A CrossFire már más tészta, COD2 és Far Cry alatt az RD580 gyorsabb volt az RD480-nál, COD2 alatt 10 %-os különbséget mértünk ki, ami részben megerősíti a feltételezést, miszerint az RD480 nem elég egy X1900 CrossFire konfiguráció kihajtására, másrészt szegénységi bizonyítvány a COD2 programozói számára. Far Cry alatt sokkal elhanyagolhatóbb a különbség, de létezik, tehát a chipset valamit javult, ez persze csak a Földön élő emberek elenyésző hányada számára mérvadó, hiszen ki engedhet meg magának két Radeon X1900-at CrossFire-ben otthonra? Úgy véljük, emiatt senki ne váltson RD480-ról RD580-ra vagy SLI-ről SLI X16-ra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés