A hosszadalmas telepítést követően pedig egy gyönyörűen összevágott és remek hangulatot árasztó intro fogadott kellemes zenével egybekötve.
Habár a programot a Toca Race Driver 3 utódjának szánták, ám annak animációkkal tarkított karrier módjával itt nem találkozhatunk. Azonban így is elegendő lehetőséget nyújt a játék; csapatot alapíthatunk, társat és hivatalos szponzorokat is szerződtethetünk.
A versenytípusok és pályák számát tekintve a GRID sajnos azonban nem villoghat. A 24 órás Le Mans-i futamon kívül ugyanis nem került liszenszelt bajnokság a programba, a hivatalos helyszínek száma is mindösszesen 6; ezek, és a városi futamok hosszabb, rövidebb variációival kell beérnünk, ami az amúgy hosszú játékidőt könnyen unalmassá teheti.
Az Underground-ban debütált drift-et ellenben remekül implementálták a fejlesztők, melynek köszönhetően az reálisabb, nagyobb kihívást nyújt.
Hirdetés
Habár a 40 autó elsőre soknak tűnik, ám rengeteg ismert modell ki is maradt a GRID repertoárjából, ami azért elvárható lett volna.
Mindazonáltal a Need for Speed sorozatban tökélyre fejlesztett tuningrendszer jelen esetben csak a külső cicomát érinti, ám ez bőven meg is felel az elvárásoknak.
Az idő visszapörgetése pedig nagyszerű ötlet volt a készítők részéről; gyakran fogjuk igénybe venni eme ficsőrt.
Sajnos azonban nem a fejlett MI-nek köszönhetően. Ellenfeleink ugyanis teljesen kiismerhetetlenek, gyakran mindenféle logika nélkül hajtanak a falba, vagy löknek minket sóderágyba. Mindazonáltal Extreme fokozaton is könnyedén léphetünk át a fél mezőnyön a kanyarokban, ami csak a karriermód vége felé válik nehezebbé a gép csalásának köszönhetően.
Grafika terén viszont egy szó nem érheti a GRID-et. Már a DIRT-ben is bizonyított grafikus motort láthatóan tovább csiszolták, melynek eredményeképpen a látvány káprázatos. Mindamellett az autókat hihetetlenül aprólékosan dolgozták ki, ami a belső nézetre is igaz. A tükröződések, valamint a füst pedig gyönyörűek.
A törésmodell is remekül sikerült. A különféle elemeket és autóinkat kisebb-nagyobb mértékben tudjuk leamortizálni, mely befolyással van a menettulajdonságra is. A kasztni tehát törik, horpad és koszolódik, csak úgy mint a szélvédő és a tükrök; persze a roncsolódás csak a nagyobb, leszakadó darabokra terjed ki, de összességében rendben van.
A helyszínek és a közönség részletesen vannak lemodellezve, reagálnak az ütközésekre és a falnak csapódásra.
Egyedül a túlzott HDR effektet, illetve a dinamikusan változó időjárás hiányát lehetne negatívumként felróni, de összességében ez sem zavaró.
A program csupán a felvonultatott zenék terén marad alul a konkurenciával szemben, ugyanis a játék ezen része elég vérszegényre sikeredett.
A gépigény viszont köszönőviszonyban sincs a DIRT-ben tapasztaltakkal. A versenyek pillanatok alatt betöltenek maximális beállítások mellett és mindenféle akadás nélkül.
GRID talán legnagyobb fejlesztői mellényúlása egyértelműen a túlzott, árkád irányítás, mely a játékot külső kamerából szinte élvezhetetlenné teszi; ám mindez csak a pilótafülke nézetben teljesedik ki igazán, ugyanis a járművek kivétel nélkül mintha csúszkálnának az úttesten. Ilyen téren a program köszönőviszonyban sincs a Race Driver 3 tökéletes átmenenet képező irányításával.
Nem igen akad olyan kanyar, vagy visszafordító sem, amit ne tudnánk 100 km/h-val bevenni. Ám az is igaz azonban, hogy a helyzet a segítségek kikapcsolásával nagy mértékben realizálódik, ami fogyaszthatóbbá teszi a játékot a szimulátor rajongóknak is.
A mesterséges intelligencia gyengeségét a fejlesztők egyértelműen a gép csalása mellett a felemásra sikerült fizikával próbálták meg ellensúlyozni, melynek a realitása csupán a roncsolódásban mutatkozik meg.
Ugyanis két koccanó autó közül szinte mindig a hátsó, ütköző fél pördül ki, legyen akármilyen kicsi a tempó, ám mindez online módban szembetűnő; nyilván az ily módon előnyre szert tevő játékosok miatt.
A Race Driver: GRID minden fejlesztői mellényúlása ellenére szórakoztató játék. Kétségtelen, hogy az elődhöz képest vannak komolyabb hibái és hiányosságai, ám még mindezek ellenére is képes lekötni az embert akár hosszabb távon is.
Remélhetőleg a DIRT 2-höz hasonló folytatásban mindezen csorbákat kiköszörülik és akkor egy tényleg mindent vivő autós programot kaphatunk kézhez.
+
- Szemet gyönyörködtető látvány
- Aprólékosan lemodellezett autók és pályák
- Élethű közönség
- Korrekt karrier mód
- Baráti gépigény
- Hosszú szavatosság
- Szórakoztató
-
- Túlzott HDR
- Nincsenek liszenszelt versenyek
- Kevés pályavariáció
- Az irányítás lehetne kevésbé árkád
- Olykor túlzó fizika
- Felemás, csaló mesterséges intelligencia
- Hiányos járműpark
8,9/10