Hirdetés

Gran Turismo Sport teszt (PlayStation 4)

Folytatódik a nívós Gran Turismo sorozat, ám egy picit kihagyták a ziccert. Igazi szimulátor lett ugyanis a játék, de nem túl szép és kevés a tartalom.

Már-már külön kultúra

A Gran Turismónak már igazi kultusza van, amikor még annak idején bemutatták PlayStationre, mindenki ámult-bámult, hogy a japánok mit ki tudtak hozni az akkori konzolos generációból. A GT egy jól felépített, komoly, kihívásokkal teli sorozat, ellentétben például a DriveClubbal, ami azért annyira nem sikerült jól. A legújabb rész a Gran Turismo Sport nevet kapta, és habár még mindig egy remek autós szimulátor, inkább az online küzdelmekre koncentrál, sajnos elveszítette az egyjátékos mód élvezetét, ami több dolognak is köszönhető.


[+]

Ugyan az online megmérettetések manapság rendkívül közkedveltek, én, mint a régi kor elkötelezett híve inkább az offline kampányba kezdtem bele először. Itt is van tartalom bőséggel, különféle licenceket lehet szerezni, versenyekre járni, hosszabb távokon indulni, vagy éppen gyorsköröket futni. Igen ám, de hiába van jó pár játékmód, azért pályából és járgányból már korántsem akad annyi, mint mondjuk a vetélytársaknál.


[+]

Igazából a GT Sport teljesen másképpen közelítette meg az egyjátékos módot, mint például a Project Cars 2. A fejlesztők minden erejükkel az irányításra koncentráltak, a legapróbb mozdulatok is komoly tizedeket jelenthetnek, vagy éppen a verseny végét is okozhatják, szóval érdemes gyakorolni, nem is keveset. Joyjal vezérelni a járművet nem rossz, de sosem volt olyan élmény, mintha kormánnyal és pedállal próbálnánk a maximumot kihozni a kocsiból. Igen, utóbbival azért már sokkal inkább a valósághoz közeli pillanatokat kapunk.

Hirdetés

Fejlődött, de nem mindenben

Ami mindenképpen észrevezető, hogy a négykerekűek hangja sokkal jobb, mint a korábbi részeknél, habár azért forradalminak egyáltalán nem nevezhető, a korábban is említett PC2 ebből a szempontból (is) jobban teljesített. Azért jó hallani a többhengeres motorokat, a kupufogók pukkanását, vagy éppen a gumik csikorgását, nyilván ehhez jobb hangrendszerre vagy fülesre van szükség. Másban viszont sajnos nem lehet őrületes fejlődést észrevenni, a grafika sem iránymutató, habár egyáltalán nem rossz.


[+]

A Polygphone Digital igazából az online szekcióra fektetett nagyobb hangsúlyt, ez szinte minden ponton érződik. Ez végeredményben jó hír, bár én nem hagynám szó nélkül az osztott képernyős módot, nagyon sajnálom, hogy ez már nincs akkora reflektorfényben, pedig mindig imádban látni a mellettem lévő fotelben ülők reakcióját, amikor szélárnyákból kibújva suhantam el mellettük. Vagy fordítva. Ők hagytak faképnél engem.


[+]

Egy versenyen való induláshoz jelentkezni kell, a fennmaradó időt pedig kvalifikációval, gyakorlással lehet és talán kell eltölteni. Sokak konzolja rendelkezik már feltelepített GT-val, mindig lehet találni játékost, és ez nem öt-hat, hanem több száz embert jelent. Megosztó dolog, hogy azért direkt kilökni nem nagyon lehet a másikat a pályáról, hiszen ilyenkor hirtelen szellemmé változik a kocsi, persze sima kis koccanásokat nem akadályoz meg a rendszer. Őrült versenyzők tehát kiiktatva, inkább a biztonság, mint az elégedetlenség, gondolhatnánk.


[+]

Az azért nem az igazi, hogy villámgyorsan büntetéseket lehet kapni, mondjuk tény, a mai, kevésbé tetszetős Forma 1-ben is büntetik már azt is, ha kicsit rövidebb féktávval a pálya szélére kényszerítenek valakit. De ne már! Ezek többnyire zárt kasztnis versenyek, leginkább kerék a kerék elleni küzdelmekkel, csak lehessen már egy kicsit keménykedni. Vannak jobb és kevésbé jól sikerült pályák, rövidebbek és hosszabbak, előbbieken azért nem nagy élvezet a körözgetés, mert gyorsan utol lehet érni az utolsót, aztán akkora káosz lesz, hogy ihaj. Természetesen ahhoz, hogy online induljunk, mindenképpen szükség van internetkapcsolatra, ráadásul nem árt valami jobbfélét használni, hogy egyrészt nálunk ne laggoljon a dolog, másrészt a többieket se szívassuk ezzel.


[+]

Ahol viszont a PS igazán virít, az az Arcade mód, itt már a VR-funkciók is helyet kapnak, és habár elég limitált funkcionalitással, mégis betekintést nyer a játékos, hogy mégis milyen jövő vár rá, eszméletlen így nyomni, mi lesz ebből pár év múlva. Persze érződik, hogy a távolban lévő objektumok nem annyira élesek, de a közeliek egész szépen vestenek a virtuális valóságban, jó dolog körülnézni az autókban, mert habár kevés a választható versenygép, azokat legalább jól lemodellezték.

Nagyon kevés a tartalom

Figyelni kell arra, hogy egyedül az Arcade mód működik offline, ahhoz, hogy autókat vegyünk, nézegessük a fotókat, vagy éppen teszteket hajtsunk végre, már a PSN-hez kell kapcsolódnunk. Érdemes tehát inkább a Sport módot választani, ha valaki több kontentre vágyik. Sajnos tényleg ott sem lesz sok tartalom, pont ez az, ahol a GT Sport rendesen elvérzik a konkurensekhez képest, a 17 helyszín, a 40 pálya (ebbe a visszafelé irány is beletartozik), ez nagyjából a negyede más autós játékoknak, ráadásul csak hat valósághű pályát találunk a játékban (Willow Springs, Interlagos, Nürburgring, Brands Hatch, Suzuka és Bathurst).


[+]

Hiányoznak a dinamikusan változó időjárási viszonyok, amik jóval nagyobb kihívások elé állítanák a játékosokat, ki hogy reagál például a lehulló csapadékra, vagy a vártnál gyorsabban száradó aszfaltcsíkra. Nem csak ilyen típusú utakon kormányozhatunk, van három rallyhelyszín is, de aki ilyen körülményekre vágyik, inkább a Dirt 4-et vagy más rallyjátékot válasszon. Autók terén sem brillírozik a GT Sport, a 33 gyártó általában egy-egy modellel van jelen, de van, amelyik többel. Nyilván ez most hiba, frissítésekkel lehet még négykerekűeket hozzáadniuk a fejlesztőknek.


[+]

Aki nem csak szuperjárgányokra vágyik, azoknak azért némi nosztalgiaélményben is lehetett volna része, ahogy már szimulátorokban, de sajnos a játék ezen a téren is elég komoly pofont ad a felhasználónak. A legrégebbi autó ugyanis 2009-es, oké, ott van még a méltán híres Audi Quattro 1987-ből, de ettől még nem fogunk szétcsúszni örömünkben. A versenyautókat egyébként szépen személyre lehet szabni külsőleg, szóval aki szeret, nyugodtan elszórakozhat ezzel.


[+]

Igazából a játék nem azt mondom, hogy nem hozza az elvárt szintet, mert szép a grafika, nagyon jól megcsinálták az online részt, az egyjátékos mód is tartalmaz kihívásokat, de valahogy mégsem lehet azt érezni, hogy a Polyphony beleadott volna apait-anyait, kicsit biztonsági és muszáj játékot játszottak. PSN fiók nélkül már lassan nem érdemes venni semmit, itt is ez a helyzet, ha valaki pár óránál többet szeretne a konzol előtt ülni. Összességében tehát a Gran Turismo Sport első blikkre egy kiforrott játéknak tűnik, ami rendben ki lett dolgozva, csak a kevés tartalom miatt többet foglalkozva vele már inkább félkésznek fogjuk látni, amin remélhetőleg a jövőben még sokat fognak javítani.

Pro:

  • Színesíti a szimulátorok világát, kiváló az irányítás;
  • sokkal jobbak a hangok, mint a korábbi részekben;
  • nagyon jól kidolgozott online tartalom.

Kontra:

  • Kevés pálya és autó;
  • nem a legszebb autós játék;
  • szinte kötelező már hozzá a PSN előfizetés.

75

Legendd

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények