Canon EOS 6D – beugró a Full Frame világába

Külvilág, ergonómia

Anno tíz évvel ezelőtt a Canon az EOS 300D-vel forradalmasította a digitális tükörreflexes fényképezőgépek piacát: az volt ugyanis az első igazán megfizethető APS-C szenzoros, cserélhető objektíves fotómasina, amit már sokan megengedhettek maguknak – még a kevésbé gazdag országokban is. Ezúttal – bár szerényebb csinnadratta közepette – a teljes képmezős, azaz full frame lapkás masinák szegmense szerepel a Canon célkeresztjében. Az EOS 6D egyik nem titkolt célja, hogy a teljes Leica képkockás készülékek is teret nyerjenek, s egyre több „igényes amatőr” jusson a nagy képérzékelő által nyújtott előnyök (és persze hátrányok) birtokába. Megnéztük, valóban megéri-e majdnem hatszázezer forintot kiadni ezért a gépért.

Első pillantásra az EOS 6D nagyon hasonlít az 5D Mark II és az 5D Mark III vázakra, csupán terjedelmében és tömegében van némi eltérés. No meg a kezelőfelület sem ugyanaz, sőt! Bár cikkünk nem az 5D Mark III-mal való összehasonlításról szól, mindenképp érdemes megemlíteni, hogy lényeges eltérés van a két készülék nyomógombjainak elosztásában. Ez az információ azoknak lehet fontos, akik esetleg másodgépként tekintenek a 6D-re, hiszen éles bevetés előtt (tehát elsősorban olyan munkáknál, ahol kritikus szerepe van a gyors fényképezőgép-kezelésnek) nem árt majd behatóbban foglalkozni a gombok elrendezésével.

Elölnézetből „ötdés” vonalvezetésű a masina; kicsit messzebbről nézve nem látszik különbség a Mark II és a Mark III dSLR vázakhoz képest. Persze ízlés kérdése, de nekünk mindig is tetszettek a Canon „ötösei”, a vonalak megtartása tehát nálunk piros pontot érdemel. A hátoldalon egyből szembetűnik, hogy a népszerű kis joystick eltűnt, helyette a multifunkciós egység veszi át a navigációs szerepet. Bár szerkesztőnk is szereti az 5D „iránypeckét”, az EOS 60D-nél már megismert megoldás sokkal gyorsabban, pontosabban kezelhetőnek bizonyult. A kijelző bal oldaláról is elköltöztek a nyomógombok: míg az 5D Mark III-nál a nagyítás, a képnézegetés és a törlés gombja is itt található, addig a 6D-nél ezeket a hátlapon szétszórva találjuk. Az elrendezés nem rossz, de más, és ezért megszokást igényel azoknak, akik rendelkeznek 5D fényképezővel. A menü és az információ maradt a megszokott helyen, a hátlap bal felső sarkában.

Az EOS 5D Mark II csak CompactFlash, az 5D Mark III viszont már SD memóriakártyákat is fogad. Hogy egy osztállyal alacsonyabban érezze magát a 6D, ő csak egyetlen kártyafoglalatot kapott, amelybe SD, SDHC, illetve SDXC szabványú memóriakártyákat helyezhetünk. Úgy tűnik, a gyártó ezzel az egykártyás megoldással is igyekszik elkülöníteni az igényes amatőröket a félprofiktól..

A váz alján, a markolati részben kapott helyet az akkumulátor, amely azonos az 5D Mark III-ban is használatossal, így – ha másodgépnek venné valaki a 6D-t – nem lesz gond az áramellátás keverésével. A 6D akkuja akkor is könnyedén hozzáférhető, ha épp cseretalp van rögzítve a masina aljára.

Az EOS 6D bal oldalán található az összes csatlakozóaljzat: a vezetékes távvezérlőé, illetve a mikrofon, az USB és a HDMI. Az osztálybéli megkülönböztetés itt is látható, hiszen az 5D Mark III-nak ezeken felül van még fejhallgató és PC szinkron csatlakozója is.

Legfelül, a masina tetőlapján az ötösöktől megszokott kép fogad: a biztosítóretesszel ellátott módválasztó tárcsa, a vakusaru, az optikai kereső dioptriaállító egysége, a különböző funkciókat ellátó nyomógombok (természetesen ezek sorrendje is eltér az 5D Mark III-étól – de miért?), a kioldó és az egyik paraméterező tárcsa. Az 5D Mark III ezeken felül egy plusz funkciógombbal is büszkélkedik, aminek itt nyomát sem látjuk. Az alábbi összehasonlító fényképeken az EOS 6D, az EOS 5D Mark III és a Panasonic DMC-GH3 látható, így a méreteket és az egyéb, kezelőfelületeken található különbségeket is megnézhetjük.

A Canon EOS 6D fogása nagyon kényelmes, a nagy markolat kellően mély és vastag; a váz jól belesimul a tenyérbe, a kezelőfelület – ha nem az 5D Mark III után esünk neki – gyorsan használható, a gombok elhelyezése sem kényelmetlen. Persze értjük, hogy különbséget kell tenni az igényes amatőr és a félprofi vázak között, de miért kellett a gombokat és kiosztásukat felcserélni? Így ha valaki másodgépnek veszi (ami simán elképzelhető például egy esküvőfotós esetében), majd jól össze lesz zavarva, hogy most vajon melyik funkció épp hol van a kezében fogott vázon. Ezért a kavarodásért egy fekete pont jár a Canonnak.

Hirdetés

Adatlap

Canon EOS 6D
Érzékelő típusa, mérete CMOS, 36 x 24 mm
Effektív felbontás 20,2 MP
Optika cserélhető
Bajonettrendszer EOS EF-bajonett
Pormentesítő rendszer van
Záridő 1/4000 – 30 mp
LCD 3"-os, 1 040 000 képpontos felbontással
Kereső Pentaprizmás optikai kereső 97%-os képfedéssel, 0,71-szeres nagyítással
Belső memória nincs
Támogatott memóriakártyák SD, SDHC, SDXC
AF típusa TTL-CT-SIR speciális CMOS-érzékelővel, 11 AF-mező, egyetlen kereszt típusú (F5.6-ig), -3-18 FÉ között működőképes AF
AF módok AI Focus, AI Servo, egy képes AF
ISO érzékenységtartomány ISO 100 és ISO 25 600 között (kiterjeszthető ISO 50 - 102 400 értékig)
Fénymérés módja TTL teljes rekesznyílás mérése 63 zónás, kétrétegű SPC-vel
(1) Kiértékelő fénymérés (bármely AF-ponthoz csatolható)
(2) részleges fénymérés (kb. 8% a kereső közepétől)
(3) Szpot fénymérés: (kb. 3,5% a kereső közepétől)
(4) Középre súlyozott átlagoló fénymérés
Fehéregyensúly automatikus, napfény, árnyék, felhős, izzólámpa, fehér fluoreszcens fény, vaku, egyéni színhőmérséklet-beállítás (K fokonként), fehéregyensúly-kompenzáció: 1. kék/borostyánsárga +/–9, 2. magenta/zöld +/–9
Vaku nincs
Vakuvezérlés E-TTL II automata vaku, kézi fénymérés; 1/180 mp szinkronidő
Exponálás egyes felvétel, sorozat (4,5 kép/mp), csendes egyes felvétel, csendes sorozatfelvétel, önkioldó 10 mp, 2 mp
Üzemmódok P, A, S, M, B(ulb), A+, CA, C1, C2, sémák
Felbontás JPEG: (L) 5472x3648, (M) 3468x2432, (S1) 2736x1824, (S2) 1920x1280, (S3) 720x480
RAW: (RAW) 5472x3648, (M-RAW) 4104x2736, (S-RAW) 2736x1824
Nyers (RAW) fájl van, 14-bites CR2
Videofelvétel van, MOV (H.264, MPEG-4), ALL-I, IPB
Videó minősége MOV (videó: H.264 intra képkocka / inter képkocka; hang: lineáris PCM, a rögzítési szint manuálisan állítható);
1920x1080 (29,97, 25, 23,976 képkocka/mp) intra vagy inter képkocka; 1280x720 (59,94, 50 képkocka/mp) intra vagy inter képkocka; 640x480 (59,94, 50 képkocka/mp) inter képkocka
Extrák magyar menü, HDR mód, többszörös expozíció, manuális videó, 21 egyedi funkció, időjárásálló felépítés, wifi, GPS
I/O interfész vezetékes kioldó, USB, HDMI, mikrofonaljzatok
Áramellátás LP-E6 Li-ion akku
Méret 144,5 x 110,5 x 71,2 mm
Tömeg 755 gramm akkuval és memóriakártyával
Váz anyaga magnéziumötvözet és műanyag
Fogyasztói ár 580 000 Ft
Garancia 2 év

Menürendszer

A Canon utóbbi pár dSLR szériájában ugyanaz a menürendszer található. Apróbb eltérések – természetesen – akadnak, de az egész ugyanarra az alapra épül. Nem csak tartalmilag, de kinézetre is nagyon hasonlóak az EOS 6D és az 5D Mark II – Mark III menüi. A 6D rendszere hat fontosabb egységre osztható, melyek funkciói több lapon (de minden lap egyetlen oldalas, tehát nincs görgetés) találhatóak. A menü természetesen magyarul is elérhető, így a megértésével az angolul vagy más idegen nyelven nem beszélőknek sem gyűlik meg a bajuk.

A rendszer részletekbe menő bemutatása alábbi videónkon látható nyolc és fél perces terjedelemben:

A „Q” gombbal az egyoldalas gyorsmenü hívható elő, ahol a legfontosabb paramétereket tudjuk elállítgatni. Itt található például az érzékenység (ISO érték), az expozíciós értékek (attól függöen, hogy A, S vagy M módban van-e a gép), az expozíció-kompenzáció, a színséma, a fehéregyensúly, a fénymérés vagy a felbontás.

A menürendszer utolsó pontja a saját menü, ahová egy hosszú listából válogathatjuk be saját kedvenceinket, amiket gyakran használunk, s ezért gyorsan szeretnénk elérni. Sajnos a listába szedhető elemek száma eléggé korlátozott, összesen hat elemet adhatunk hozzá kedvenceinkhez. Ezeket aztán kedvünk szerint rendezhetjük a menüszerkesztő segítségével.

Sok újdonság nem mondható el a Canon EOS 6D menürendszeréről. Továbbra is könnyen áttekinthető, gyorsan kezelhető, megfelelő mélységben enged hozzáférést a gép „agyához”, és tud magyarul is.

Működés I.

A Canon EOS 6D-t a gyártó teletömte olyan funkciókkal és szolgáltatásokkal, amelyek az EOS 5D Mark III-ben is megtalálhatóak. Ilyen például a többszörös expozíció, a HDR mód, az M és az S RAW fájlok használata – az esetenként valamelyest lebutított „ötdés” funkciók mellett azonban akadnak olyan új szolgáltatások, amelyek a nagytestvérből hiányoznak. Ilyen például a vezeték nélküli kommunikációs egység és a beépített GPS modul, illetve az egyszerűbb (csupán 11 mezős) AF-rendszer, amely azonban már -3 FÉ-ről használható a középső érzékelővel, a kreatív automata és a sémaválasztó mód, vagy a videó pillanatkép mód.

A HDR, avagy nagy dinamikatartományú mód csak JPEG használata esetén működik (JPEG+RAW-nál sem aktiválható a menüben). A készülék három képet rögzít, melyek expozíciós eltolása lehet automatikus, +/-1, +/-2, vagy +/-3 FÉ. Engedhetjük az automata illesztést, ilyenkor a 6D maga illeszti egymásra az egyes felvételeket (többnyire egész jól csinálja). A HDR mód használata kiterjedhet az összes felvételre vagy csak egyetlen egyre.

A többszörös expozíció lehet additív vagy átlagoló jellegű, és legfeljebb kilenc felvételből állhat (az expozíciók során a gép visszaszámol az előre beállított felvételszámtól nulláig). A beállítások vagy egy, vagy az összes készített képre vonatkozhatnak (lásd HDR mód), és a szolgáltatás RAW fájlok használata esetén is igénybe vehető.

A fenti felvételek közül a bal oldali a többszörös expozíció átlagoló módjában készült ISO 102 400-as érzékenységgel – ehhez képest a jobb oldali fotó hagyományos, egyszeri expozícióval jött létre. Úgy véljük, a látottak alapján egyértelmű a többszörös felvétel átlagoló előnye és bevetési területe. Az expozíciókat a fényképező külön nem menti el, csak a végleges fájlt – ráadásul a RAW állományokat is összeadja és a végleges CR2 fájl is ugyanolyan zajmentes lesz, mint a JPEG.

A beállítások között bóklászva arra lettünk figyelmesek, hogy az automatikus érzékenységállítás csak ISO 100-25 600 között állítható. Ezen felül lehetőségünk van még arra is, hogy a minimális záridőt 1/250 és 1 mp között manuálisra vagy automatikusra állítsuk. Az EOS 6D-ben is elérhető az automatikus megvilágítás-optimalizálás (csúcsfények egyengetése), a csúcsfény árnyalat elsőbbség funkció, az objektívtorzítás korrekciója (periferikus világítás és színtorzítás) és a tükör felcsapása.

A képstílusok között találjuk a normált, a portrét, a tájképet, a semlegest, az élethűt, az egyszínűt, de lehet akár három saját beállításunk, vagy rábízhatjuk a választást a fényképezőre is az automatikus érték beállításával. Minden egyes képstílus szerkeszthető, így saját ízlés szerint paraméterezhetjük a képélességet, a kontrasztot, a színtelítettséget és a színtónust.

A zajszűrésnél lehetőség van arra, hogy a hosszú expozíciós szűrést ki/be vagy automata módra állítsuk. A magas ISO értékek melletti zajszűrés lehet tiltva, enyhe, normál és erős mértékű. Amennyiben szükségünk lenne segédrácsok megjelenítésére (csak élőképes módban), akkor választhatunk 3 x 3, 6 x 4 vagy 3 x 3 + átló közül. Felvételeink képaránya lehet 3:2 (alapértelmezett), 4:3, 16:9, vagy 1:1.

Működés II.

Nagyon hasznos funkció a fényképezőn belüli RAW hívás. Az átalakítani kívánt kép kiválasztása után lehetőségünk nyílik arra, hogy az expozíciós értéket, a fehéregyensúlyt, a képstílust, az automatikus megvilágítás-optimalizálást, a zajszűrést, a képminőséget, a színteret, a periférikus világítás korrekcióját, a torzításkorrekciót és a színi hibák javítását egyénre szabjuk.

Ebben a fényképezőgép-kategóriában kissé furcsa, hogy sémák is rendelkezésünkre állnak. Az összesen hét (portré, tájkép, közeli, sport, éjszakai portré, kézi éjszakai jelenet, HDR háttérfény-kompenzáció) séma között élőképes módban válogathatunk a Quick menüben. Véleményünk szerint ez egy teljesen fölösleges szolgáltatás, amit inkább belépőkategóriás gépekbe szoktak beépíteni.

Sokkal hasznosabb funkció a GPS helymeghatározás, amely történhet külső vagy belső modullal egyaránt. A rendszer menüjében engedélyezhető a GPS használata – ekkor hozzáférhetünk például az automatikus időbeállításhoz (automatikus frissítés, tiltás, azonnali beállítás), a pozíciófrissítés időpontjához (ezt a készülék végrehajthatja másodpercenként vagy 5, 10, 15, 30 másodperces, illetve 1, 2 és 5 perces időintervallumokban). Engedélyezhető a GPS naplózás, melynek során a fényképező külön fájlba menti a megtett útvonalat. Ezt később például a Google Earth segítségével visszanézhetjük. A naplóadatokat át lehet másoltatni a memóriakártyára, de törölhetjük is őket, ha nincs rájuk szükség. Tapasztalatunk szerint akkor érdemes csak a GPS használata, ha a zsebünkben legalább egy tartalék akku van még: 20 órás stand by használat során a frissen töltött áramforrásnak körülbelül felét felemésztette a helymeghatározó szolgáltatás engedélyezett státusza.

A GPS lehetne pontosabb is valamivel. Fenti példák teljesen nyílt terepen, szabad ég alatt, tehát jó rálátás mellett készültek. A valós pozíció (piros körrel jelölve) és a gép koordinátái (sárga pin) által sugallt helyzetek között 20-25 méteres eltérés is akadt.

Roppant izgalmas, de szintén nem túl akkukímélő szolgáltatás az EOS 6D vezeték nélküli rendszere, amely a különféle eszközökkel való adatcserét teszi lehetővé. Amint engedélyezzük a menüben a Wi-Fi funkciót, a készülék arra kér, hogy adjunk meg neki egy „becenevet”. Erre a hálózaton belüli azonosítás végett van szükség. Alábbi kisfilmünkben látható a talán legfontosabb kapcsolati mód, amely lehetővé teszi az EOS 6D távhasználatát okostelefonon, illetve táblagépen keresztül. Ehhez először le kell tölteni az „EOS Remote” névre hallgató alkalmazást, amely ingyenes. Próbánk során a Canon gépet egy MyAudio 808DCC, Android 4.0.3 számú operációs rendszert futtató táblagéppel párosítottuk össze.

Miután létrejött a kapcsolat a két készülék között, a táblagépen keresztül úgy vezérelhetjük a 6D-t, mintha magán a fényképezőn, élőképes módban ügyködnénk. Áthelyezhető érintéssel a fókuszmező, élességet lehet állítani, beállíthatjuk az expozíciós értékeket, az érzékenységet, egyszóval minden működik, mint a karikacsapás. Íme, az EOS Remote-ról készült felvételek:

Az EOS 6D nagyszerű kis masina lett. Nagyon hasznos funkció a GPS, a WiFi, de a többszörös expozíciós módoknak is megvan a maguk helye. Kicsit fölöslegesnek éreztük viszont a sémákat, és nagy baklövésnek tartjuk a nagy fényerejű optikák nyári használatát lekorlátozó 1/4000 másodperces legrövidebb záridőt (vajon mi gátolta meg a mérnököket az 1/8000 mp engedélyezésében?).

Képminőség

Tesztünkhöz a Canon egyik legújabb gumiobjektívét, az EF 24-70 mm F4L IS USM lencserendszert használtuk, melyről a későbbiekben lesz egy különálló cikkünk is. A fényképezőgépet RAW+JPEG fine és semleges képstílussal használtuk. A nyers állományok feldolgozását az Adobe Photoshop CS6 és az Adobe Camera RAW beépülő szoftvermodullal végeztük. Próbánk során a fényképezőgépen belüli összes zajszűrét kikapcsoltuk. Mint mindig, első körben lássuk, milyen a zajszintje az EOS 6D-nek saját JPEG és RAW-ból épített JPEG fájlok szerint!

A Canon EOS 6D-nél azt vettük észre, hogy a JPEG motor nagy fejlődésen ment keresztül, és immár sokkal szebb, jobb képminőséget produkál, mint például a cikkben is folyamatosan felemlegetett 5D Mark III. Sőt, magas ISO értékeken még jobb eredményt is láttunk, mint a RAW állományokból építkezve – például a színek kevésbé folytak össze ISO 25 600 fölött (igaz, a RAW fájlok meg valamivel több részletet mutattak). Egyes korábbi modellekkel ellentétben nem találkoztunk sávosodással sem, ami újabb piros pontot jelent a 6D-nek. Maradt a tipikus „canonos” színvilág, azaz kissé dominánsak a sárgás-narancssárgás-vöröses színtónusok (főleg gyengébb megvilágítás mellett), de messze nem olyan mértékben, mint anno az EOS 5D Mark II-nél. Képmintáink:

Filmfelvétel és értékelés

Mint szinte az összes újabb Canon EOS váz, a 6D is fejlett videós tudással rendelkezik. Mozgóképeink felbontása legfeljebb 1920x1080 pixel lehet, a képsebesség ennél a képméretnél pedig 25 vagy 24 fps. Választható az ALL-I alacsony tömörítés (könnyű szerkeszthetőség, de nagy tárigény – az összes képkocka különállóan lesz tömörítve) mellett az interframe (IPB – egy megadott mennyiségű képkockából alkot csoportot és azt tömöríti egybe, ezért is nehézkesebb a szerkesztése az ilyen fájloknak) is. Aki beéri a HD mérettel (1280x720), az 50 kép/mp sebességű videókat vehet fel IPB vagy ALL-I alapokon. A legkisebb felbontás 640x480 @ 25 fps IPB metodikával.

Érdekes, hogy vagy csak teljesen manuális, vagy csak programautomatika módban lehetséges a filmfelvétel, tehát nincs rekesz- vagy záridő-prioritás. Az érzékenységi tartomány is le van korlátozva ISO 100-25 600 közé, azaz se ISO 50, se ISO 51 200, 102 400 nem áll rendelkezésünkre mozgóképfelvételnél. A 6D jello-hajlama elviselhető mértékű (lásd majd mintánkat), azonban az 5D Mark III-nál (és még az 5D Mark II-nél is) nagyobb mértékű a moiré, és az általános képminőség sem olyan pazar, mint amire számítottunk. Bár külső mikrofon csatlakoztatható a 6D-hez, a füles aljzatát már lehagyták a marketingesek mérnökök. A hangfelvétel lehet tiltott, automatikus, illetve kézi – utóbbinál mi magunk adhatjuk meg a felvétel hangerejét (a mikrofon érzékenysége 63 lépésben állítható). Ezen felül a szélzaj szűrése és az általános zajok csillapítása is engedélyezhető, de ezeket a tételeket már nem lehet paraméterezni. Videózás közben a hangerő nem állítható.

Mintavideóink két részből állnak: az egyik az EOS 6D zajszintjét mutatja ISO 1600-25 600 között, a másik pedig a jello-hatást (a szenzorkiolvasási sebesség ingadozása miatt inog a kép) és az általános képminőséget tárja elénk. ISO 1600, ISO 3200, ISO 6400, ISO 12800, ISO 25600, videó1, videó2.

Értékelés

A Canon EOS 6D annak ellenére, hogy a marketingosztály mindent megtett lebutítása érdekében, nagyon frankó kis masina lett. Állóképminősége pazar, s ez volt az első olyan Canon dSLR, ahol a készülék saját JPEG motorja is kellemes képminőséget produkál. Sávosodást (banding) nem láttunk, pedig mindent megtettünk annak érdekében, hogy előidézzük. Egészen ISO 25 600-ig nagyon jó minőséget kap a fotós, de SOS helyzetekben még egy FÉ-vel feljebb is mehetünk. A legnagyobb, 102 400 érték már egy kicsit sok a jóból, az ISO 50 pedig nem tesz jót az amúgy is kicsit lapos dinamikagörbének (főleg a csúcsfények égnek ki hamar).

Videózni is jól lehet a 6D-vel, de általános képminőségével nem voltunk annyira megelégedve, mint az 5D Mark III esetében, ráadásul ez a szenzor hajlamosabb a moiréra, így az egyenmintás felületeken hamis színfoltok fognak megjelenni. Kár, hogy lemaradt a fejhallgató kimenete, kár, hogy csak P vagy M módban lehet videózni és kár, hogy nem lehet használni filmfelvételnél a kiterjesztett érzékenységet.

Az EOS 6D fogása nagyon jó, a kezelőfelület kialakítása is kézre álló. Azonban akik egy 5D Mark II vagy Mark III mellé veszik másodgépnek, azok majd valószínűleg szitkozódni fognak, mivel a gombok elrendezése teljesen eltér. Apropó gombok: ezek kissé radírgumiszerűek, nincs az a határozott „na, ezt megnyomtam” érzés nyomkodásuk közben. A baklövések között mindenképp említést érdemel még az 1/4000 mp-es záridőkorlát, ám a hibák mellett olyan sok a pozitívum, hogy nem kérdés az ajánlott minősítés.

Termék megnevezése Canon EOS 6D
Jellemzés A Canon új belépőkategóriás, full frame szenzoros dSLR váza.
Pro + Magyar menürendszer,
+ magyar útmutató (info gombbal előhívható és lapozható),
+ nagyon szép állóképminőség JPEG és RAW esetén egyaránt,
+ manuális videofelvétel,
+ mikrofonbemenet,
+ ALL-I tömörítési mód mozgóképekhez
+ gépen belüli RAW hívás,
+ saját almenübe rakhatjuk kedvenc szolgáltatásainkat,
+ gyors és flott működés,
+ HDR funkció,
+ többszörös expozíció,
+ nagyon jó építési minőség
+ jó ergonómiai kialakítás,
+ beépített WiFi,
+ beépített GPS.
Kontra - Zajszűrés eléggé összemossa a képet,
- legrövidebb záridő csak 1/4000 mp,
- nincs rekesz- és záridő-prioritásos videofelvétel,
- 5D Mark III-tól teljesen eltérő gombkiosztás,
- moiréra hajlamos mozgókép,
- a WiFi és a GPS falja az akkut,
- felvétel közben nem lehet állítani a hangerőt,
- drága.
Ergonómia
Képminőség JPEG
Képminőség RAW
Mozgóképek minősége
Mozgóképfunkciók
Ár/érték
Felépítés, anyaghasználat
Ennyire kellene


Canon EOS 6D fényképezőgép

MLaca

A Canon EOS 6D fényképezőgépet és a Canon EF 24-70 mm F4L IS USM objektívet a Canon Hungária Kft.-től kaptuk tesztelésre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Canon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés