Borderlands: The Pre-Sequel előzetes

Hirdetés

Az elő-folytatás

Az alig negyedórás E3-as demó másodszori végigjátszása után gyakorlatilag egy mondatban össze tudtam volna foglalni a Pre-Sequelt: még több Borderlands! Az elő-folytatás (az első rész után, a második rész előtt járunk, ezért a kitekeredett cím) pontosan ugyanazt a játékmenetet, látványvilágot és humort hozza, mint a két előd, azt csupán néhány kisebb extrával tudja feldobni. A legfontosabb ezek közül persze a négy teljesen új karakter, de a megszokottnál jóval kisebb gravitáció is okozhat kisebb meglepetéseket.

A játék története azt a sztorit meséli el, ahogy Handsome Jack egyszerű – ám jóvágású – fickóból azzá a gonosz és kapzsi figurává válik, ahogy azt a Borderlands 2-ben láthattuk. Míg az eddigi részek a Pandora bolygón játszódtak, addig most annak holdja, az Elpis, illetve az akörül keringő Helios űrállomás ad terepet a végeláthatatlan mészárlásnak.

Borderlands The Pre-Sequel
Az egyik új lézerágyú működés közben [+]

A sorozatban új helyszínek két téren hatnak ki a játékmenetre: a gravitáció lesz sokkal kisebb, mint korábban, illetve légkör híján az oxigén-háztartásunkra is oda kell figyelni. Az utóbbi alap hatása kiszámítható: ha leketyeg az oxigén, karakterünk elkezd sebződni, és végső esetben akár bele is halhat a dologba. Azért nem kell félni, ha a demóból lehet ítélni, ez igen ritka esemény lesz a játékban – elvégre ez egy gyors iramú FPS, és nem valami Dead Space-szerű horror. Szerencsére a Pre-Sequel ausztrál fejlesztői (a Gearbox ezúttal csak produceri feladatkört lát el) némileg továbbvitték a dolgokat, és az oxigént használhatjuk a haverok feltámasztásának meggyorsítására, illetve jetpackezésre is. Ugrás közben az oxigén kieresztésével (azaz az ugrás gomb újbóli lenyomásával) hihetetlenül megnyújthatjuk ugrásunk ívét, akár százmétereseket is pattogva.

Borderlands The Pre-Sequel
Nem mondjuk, hogy Amerika Kapitánytól jött az ihlet – de csak azért, mert ez magától értetődő [+]

Az érezhetően kisebb gravitáció azonban nem csak a levegőben való ilyetén vitorlázást teszi lehetővé, de Super Mario mintájára a fenékkel ellenfélre tottyanás is megjelent, mint bevethető taktikai elem. Ha kellő magasságban vagyunk, a guggolás gombbal gyönyörű seggreesést adhatunk elő, sebezve mindenkit a környéken. A pajzsokhoz hasonlóan egy külön kütyü is lesz, ami e manővert erősíti, különféle elementális sebzést adva mellé, vagy más bónuszokkal (pl. oxigén-regeneráció, pajzs-visszatöltődés) gazdagítva azt. És ha már itt tartunk, a fegyverek terén is bővültünk kettőt: az alaptípusok közt megjelentek a lézerek (természetesen minden gyártó eltérő módon használja e technológiát), az effektek közt pedig a fagyasztás.

Borderlands The Pre-Sequel
Ezek a kőlények két kisebb példányra esnek szét, ha nem robbantjuk őket darabokra [+]

A legnagyobb élményt azonban várhatóan a négy teljesen új karakter hozza majd. A Pre-Sequel karaktereit korábban láthatták már a sorozat kedvelői: Athena az első rész egyik kiegészítőjében jelent meg, Wilhelm és Nisha a második részben kerültek leverésre, Claptrap pedig… nos, Claptrap minden Borderlands igazi sztárja volt, és ez vélhetően most sem lesz másképp. Mivel az eltérő karakterek fejlesztése igen fontos lesz, részletesebben is kitérnék a karakterekre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények