Hirdetés

Battlefield Hardline teszt

Valami új

Nem kevesen voltak, akik a Battlefield 4 megjelenésekor ingerültek lettek: a rég várt program bugosan, nyilvánvalóan elsietve és igen komoly technikai bakikkal ellátva jelent meg. Úgy egy évbe beletelt, míg a svéd fejlesztők rendbe tudták tenni a dolgot, minden platformon játszhatóvá, mi több, élvezetessé varázsolták a játékot. Emiatt talán nem meglepő, hogy az új epizód fejlesztésének jogát (terhét?) nem ők kapták meg, hanem az elsősorban a Dead Space-trilógiáról ismert Visceral. Érdekes döntés egy olyan céget Battlefieldre állítani, amely korábban nem remekelt a versus multiplayer terén, lássuk, mi sült ki belőle!

Első körben vegyük át a kampányt, hisz érdemes a feketelevesen minél hamarabb átesni. No meg aztán ez nem igazán a sorozat erőssége, a két Bad Company-epizód vidám káoszát sem azelőtt, sem azóta nem sikerült még csak megközelíteni sem. A Battlefield 3 egy klasszikus, nagyléptékű háborút dolgozott fel, a negyedik rész pedig különleges képzésű kommandósok útját mutatta be. Különösen emlékezetes egyik sem volt, de legalább látvány terén lenyűgözőek voltak, és ha a multi előtti rövid alapozásnak vesszük őket, olyan nagy bajuk nem is volt. Sajnos a Hardline-ra még ez a viszonylagos dicséret sem fogható rá.

Battlefield Hardline
A karaktermodellekre egy panaszos szavunk nem lehet. [+]

Az önmagában még nem is feltétlenül baj, hogy az új koncepció értelmében nem katonák, hanem rendőrök sztoriját ismerhetjük meg. Igaz, ezzel búcsút mondhatunk az egzotikus tájaknak, a monumentális csatáknak, a motorizált ütközeteknek, de az igazi gond mégis az, hogy az alja-kategóriás tévésorozatok fordulatait, karaktereit, kliséit és logikátlanságait átvevő kampány a lopakodós játékok irányába ment el. Persze egy különösen megértő ember még erre is mondhatná, hogy ez sem baj, legfeljebb nem Battlefieldként kell a játékra tekinteni (én amúgy nagyobb összeggel fogadnék rá, hogy ez a játék eredetileg nem a sorozat tagjának készült). Az azonban már elég nagy gond, hogy a lopakodás alig-alig működik, ráadásul nem is élvezetes.

Battlefield Hardline
Társaink fizimiskáját és hangját tévéműsorokból ismerhetjük - Boomer például a Dr. Csont-széria egyik szereplője. [+]

A minitérképen amolyan Metal Gear-módon látjuk az ellenfelek látóterét, ha ezen akár két centivel is kint tartózkodunk, már láthatatlannak számítunk. Az ellenfelek csatán kívül is rém buták, így hiába lőjük le egy őrjárat felét, a többiek fél perccel később már ismét visszaállnak normál állapotba. Rendőrként legfontosabb eszközünk mágikus jelvényünk lesz; mágikus, mert akkor is 100%-os hatékonysággal működik, ha drogkereskedők durván bekokszolt testőreire fogjuk rá. Elképesztően vicces (nem feltétlenül jó értelemben), ahogy a nagy lopakodásból rohanásra váltunk, egy gombnyomással lebénítunk három fickót és szépen megbilincseljük őket.

Battlefield Hardline
Minden orvos ezt ajánlja: a lőtt seb nyomása közben tüzeljünk revolverrel símaszkos banditákra. [+]

Sajnos a történetből is csak annyi marad meg, hogy az unalmas átvezetőket nem lehet elnyomni, a korrupt rendőrök története pedig szemernyi újat sem hoz. Már ha nem számítjuk újnak az Everglade mocsárban megejtett krokodilos birkózásunkat, amit egy botrányos QTE-jelenet közepette kell lezavarnunk – mert ilyet legfeljebb a bénább Resident Evil-epizódokban látni... A történet a végére teljesen elveszíti a kapcsolatát a realizmussal, és inkább paródiába fordul a borzalmas karakterekkel, hihetetlen fordulatokkal és persze az elhagyatott reptéren lezavart tankpárbajjal egyetemben.

Hirdetés

A rend őrei

Szerencsére a többjátékos-módok már jobbak, és itt találunk olyan pillanatokat is, amelyek klasszikus Battlefield-hangulatot árasztanak. A 64-fős bázisfoglalós csaták annak ellenére is intenzívek, hogy sem igazi páncélosok, sem vadászgépek nincsenek benne. Az élménybe azonban pont a korábbi részek ismeretében nehéz beleélni magunkat, hisz a pályák nem csak kisebbek lettek, nem csak rondábbá váltak, de a sorozat védjegyének számító rombolás is jóval kevésbé részük. Persze, néhány kiemelt helyen látványos pusztítás vihetünk végbe, de egyes sérthetetlen fák, az áttörhetetlen falak, a mindent kibíró faházak lépten-nyomon felidegesítik a nem ehhez szokott játékost.

Az új fejlesztők új játékmódokat is kreáltak, és ezek nagy átlagban jól is működnek – igaz, némelyik inkább a Counter-Strike-ra hasonlít, mint bármire, amihez a DICE-nak valaha is köze volt. Az 5 vs. 5 rendszerű, újjáéledés nélküli túszszabadítós meccsek például egész biztosan ilyenek... Ennek egy variációja a VIP, ahol egy tizenegyedik játékos aranypisztollyal a kezében a főszereplő – az egyik csapat vadászik rá, a másik pedig megpróbálja eljuttatni a célállomásra. E játékmódok legfurább húzása, hogy a körök között nem épül újra a pálya, így a második körben már minden lerombolható fal, betörhető üveg csak emlék, így gyakorlatilag gránátozás, és így hang nélkül lehet manőverezni mindenhol.

Battlefield Hardline
Nem, a plafonról lógó zsákokat nem lehet ellenfeleinkre lőni.. [+]

A másik két új játékmód a bétából már ismerős lehet: az egyikben civil autókkal való száguldással lehet pontokat szerezni, a másik pedig a pénzrablásra épül. Az előbbi szórakoztató és kaotikus – legalábbis addig, amíg nem gondolunk bele mélyen, hogy mi is történik. A rablás talán a legélvezetesebb játékmód, főleg az, ahol a rendőrség a símaszkosok megállításával foglalkozik, és nem maga is a pénz begyűjtését és hazahordását végzi. A felborult pénzszállító vagy a bankfiók kirámolása még random játékosokkal is jól játszható és olykor taktikus csatákat eredményez.

Battlefield Hardline
Csapatunk alaposan felkészült az ütközetre, a csomagtartóban minden van, ami egy bankrabláshoz kellhet. [+]

A fejlődési rendszer és a kasztok képességei különösebb változtatások nélkül kerültek át ide a BF4-ből – igaz, a fegyvereket, eszközöket meg kell venni pénzért, de ez sosem jelent igazán nagy gondot. A Hardline sajnos egyetlen lépéssel sem viszi előrébb a sorozatot – a kampány kifejezetten gyenge, a multi pedig valahogy kisebb és átlagosabb lett. Azt pedig abszolút nem értem, hogy az új konzolok startjára éppencsak elkészült, összecsapott negyedik rész miként lehet lényegesen látványosabb, és komplexebb fizikájú, mint a most megjelent, elhalasztott epizód. Jobban jártunk volna, ha a Visceral egy klasszikus Dead Space-t készít, csak kibírtuk volna év végéig, amikor jön a Battlefront…

A Battlefield Hardline PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg.

Pro:

  • Új multiplayer-módok
  • Első naptól működik a multiplayer

Kontra:

  • A kampány fabatkát sem ér
  • Technikai gondok és gyenge látványvilág
  • Botrányos járművezetés

65

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények