Hirdetés

A Super Mario - Rejtély

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akit gyerekkorában rabul ejtettek a videójáték-konzolok. Az én "függőségem" úgy 10 éves koromban kezdődhetett, '96-97 körül. Ekkor kaptam meg ugyanis életem első konzolját, az akkor ugyancsak populáris "sárga kazettás" Nintendót. Ezt én csak zsibisnek neveztem (a zsibi / zsibogó elnevezés a debreceni használt cikk piacot takarja).

Amióta a technika lehetővé teszi, újra, és újra előveszem a régi játékokat (már amelyik fellelhető persze), és ismét hódolok a szenvedélyemnek Így fordulhatott elő, hogy a napokban ismét feléledt a Mario iránti rajongásom. Igaz, most egészen más idézte elő...

Hirdetés

...Mégpedig nem más, mint a Super Mario All Stars nevű program, amelyik magában foglalja a SMB sorozat 1-2-3-as epizódját, valamint egy Lost Levels nevű játékot. A bővített verzióban a Super Mario World I is megtalálható.

Nos, neki is álltam játszani velük, de komoly problémába ütköztem, a Super Mari Brothers sorozat második részével. Nem tudtam hová tenni a játékot, ugyanis hiába ugrottam az ellenfelek fejére, semmi sem történt; nem találtam gombát, érméket, tűzvirágot, SEMMIT!
Úgyhogy ezt a játékot szépen hanyagoltam is. Egészen addig, amíg találtam egy-két leírást, és videót arról, hogy mit is kell csinálni.

Az első benyomásom az volt, hogy ez minden idők legrosszabb Mario játéka. Ezt az érzést erősítette, amikor megtudtam, hogy ez a játék eredetileg Doki Doki Panic! néven jelent meg Japánban, teljesen más karakterekkel, más háttértörténettel, de azonos pályákkal, ellenfelekkel, zenével. A japán játék egyébként óriási bukást okozott.

Visszatérve a Mario All Stars játékra. Mint említettem, volt rajta egy SMB The Lost Levels című játék is, ami nem más, mint a valódi Super Mario Brothers 2.

Ez a játék azonban olyannyira bonyolult (és nem kevésbé idegesítő), hogy Amerikában ki sem adták, helyette - NA, MIT TETTEK? - kiadták a Doki Doki Panic-ot, apró változtatásokkal.
A leglényegesebb változás a négy játszható karakter, akik Mario, Luigi, Toad, és Princess Peach lettek. Ezen kívül azonban alig történt létfontosságú változás. Ennek köszönhetően a játékot nehezen fogadta be a közönség, mondván az ellenségek sem ugyanazok, a szokásos elemek sincsenek a pályán, az ellenfelek legyőzése is máshogy történik, így ez nem is egy Mario játék.

Kezdetben én is egyet értettem ezzel, de amióta játszottam a Gameboy Advance-re kiadott játékkal, megváltozott a véleményem.

A grafika tökéletes, az akusztikus hatások is, és a játékmeneten is változtattak. Könnyebb energiához jutni, jelentek meg új ellenfelek. A lényeg azonban változatlan: ez továbbra is nehezen megy el Mario játéknak.

Ha konyítanék valamit a videójátékok szerkesztéséhez, szívesen alakítgatnék rajta. Például a pályákon a DDP-ből származó ellenfeleken kívül lehetnének Koopa Troopák, Goombák, stb, és a pályák végén a már-már unalmas, Birdo elleni meccs helyett lehetne Hammer Bro, vagy más klasszikus ellenfél. A főellenség pedig Wart helyett lehetne Bowser.

Miért is volt szükség arra, hogy azonos névvel, két különböző játék jelenjen meg, a világ két végén?
Először magam is azt hittem, hogy csupán a nehézség áll az egész mögött, mára viszont okosabb lettem.

A Super Mario Brothers első része óta vannak olyanok, akik szenvedélyesen alakítják át a játék pályáit, újabb és újabb játékokat, vagy ahogy ők nevezik, hackeket hozva létre. A minap rá is találtam egy oldalra, ahol bemutatnak ilyen átírásokat, azonban amikor a Mario and Luigi című hacket megpillantottam, leesett az állam. (jobb oldali képek)

Egy az egyben a Lost Levelst láttam, NES grafikával párosítva. És ez lehetett a másik ok. Az amerikaiak nem mentek bele, hogy ugyanazt a játékot mégegyszer eladják, drága pénzért. Mert ez az igazság, az eredeti, japán SMB 2 nem más, mint egy idegesítően nehéz SMB 1 klón.

Ami engem illet, igazán megkedveltem az SMB 2-t. Tudom, hogy megosztja a fanatikusokat, és azt is, hogy nehezen nevezhető Mario játéknak, de mégis van benne valami, ami meg tudott fogni. Igaz, ehhez meg kellett ismernem egy kiválóan feljavított verziót.

Hirdetés

Gyorsabb, biztonságosabb és olcsóbb vállalati hálózat SD-WAN-nal

PR Hogyan biztosíthatunk stabil, biztonságos és könnyen menedzselhető hálózati hátteret, amely illeszkedik a modern üzleti igényekhez?

Azóta történt

  • Stratégia-kavalkád

    Nem vagyok egy nagy PC-guru, a játékokhoz sem igazán értek, de amik igazán rabul tudnak ejteni, azok a...