Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S.Copperpot

    tag

    válasz h1mpi #74258 üzenetére

    Neked is, meg amúgy mindenkinek ajánlom a figyelmébe, hogy az, hogy te mit látsz a kliensen nem feltétlenül van köszönőviszonyban a szerveren zajló számításokkal. A kliens megjelenít valamit, ami szerinte a legvalószínűbb esemény lesz, aztán, amikor jön a szervertől az adat, hogy ez van, akkor pedig eldobja a saját adatait, és a szerverét használja tovább... ez jó esetben másodpercenként úgy száz-kétszázszor történik meg jó esetben (50ms ping), ha viszont gebasz van a hálózati kapcsolattal (és inkább a válaszidő - azaz ping - számít, mint a sávszél), azt hálózati késleltetés ingadozásnak hívjuk (network lag), és szívunk tőle, mint a torkos boci. Ezért, ha úgy érzed, valami nem stimmel, nézd vissz a meccseidet, az már a szervertől érkező "hivatalos" adatokat tartalmazza visszajátszáskor - tanulságos lesz.
    Aztán, véletlengenerátor. Ha valódi véletlengenerátor lenne a játékban, már rég abbahagytuk volna a játékot, vagy kihullot volna a hajunk, mert taktikailag teljesen kiszámíthatatlan lenne. A WoT igenis kiszámítható játék: kb. mint a póker. Rengeteget számít a játék hátterének az ismerete. Vannak akik ezt tehetséggel tudják pótolni (vagy megfejelni), de a legtöbbünk erősen ki van szolgáltatva a lapjárásnak és a saját jellemzőinek: játéktudásának, aktuális szellemi és lelki állapotának. És persze a szerencsének. Viszont ebben némileg eltér a pókertől, vagy a kockadobálástól. Itt középértékre fektetett normál eloszlás mentén generálják a véletlenszámokat, azaz - nagy mintán - viszonylag nagyon sokszor lesz pl. a megadott pen vagy sebzés közelében a dobott érték, sokszor lesz viszonylag kicsi az eltérés, ritkábban nagyobb, és nagyon ritkán lesz a két szélsőérték felé.
    Itt is az javaslom - mint minden hasonló feltevés vagy gyanú esetén -, hogy nézd vissza a replayt! Ha akarsz, használhats freecam modot (visszajátszáshoz legális), modulszínező skint, kockázd ki, hogy mi történt. Én korábban kerestem a magyarázatokat, és mindig volt magyarázat, hogy miért történtek úgy a dolgok, ahogy.
    Valaki felvetette korábban, hogy a spotting véletlenszerű: nos, tudtommal nem az (de ha tudsz linket, ne kímélj), hanem egyszerű látótáv vs láthatóság összehasonlítás... a tankok egymáshoz képesti távolságtól függő időnként: minél közelebb van egy tank, annál gyakrabban ellenőrzi a játékmotor a láthatóságot (és - gondolom - a max látótáv - 446m felett meg egyáltalán nem). Itt is van némi csavar: egyrészt azt nem tudom, hogy vajon ha valaki meglát egy tankot, akkor a többiek, akikhez a rádiós továbbítja az ellenséges pozíciót, azok mekkora késleltetéssel látják meg végül az enemyt; másrészt, a láthatóság ellenőrzése nem a tankok teljes térfogatára (vagy 2d metszetének teljes felületére) történik meg, hanem egyfajta "forró pontok" vannak a tankokon, amik közötti vonalakat húzogat a rendszer, és állapítja meg, hogy teljesen blokkolt a látóirányom felől, vagy rálátok a tankra. Ezeket a pontokat amúgy emlékeim szerint meg lehet nézni a Wikin, a Battle Mechanics szekcióban. Ja, persze bugos ez a szemét is, elsősorban abból adódóan, hogy a light (meg néhány med, td, és 1-2 heavy) nagyon gyorsan tud közlekedni, erősen álcázva, és ki-be csúsznak a folyton változó spothatáron, mielőtt újból megtörténne az ellenőrzés. Jó internetkapcsolatot és sok gyakorlást igényel, de kitapasztalható, rendkívül gyilkos taktika.

    @dfsz34: Nekem az az elméletem, hogy amikor belépsz a szerverre (avagy időnként), kapsz egy random seed-et, mint játékos; plusz minden csata kap valamilyen seedet (csapatonként vagy egyet közösen?), és az a két paraméter befolyásolja a randomgenerátor működését. Az értelme ennek az lehetne, hogy a statikus eloszlásfüggvényt dinamikusan, időben is eloszlassák. Az eredménye meg valami olyasmi, hogy mind a játékos által tapasztalt szórás időben is kinyúlik. Mivel annyira nem értek hozzá, innen mutogatnom kéne, hogy mire gondolok, de nincs elég smiley, úgyhogy remélem érthető voltam valamennyire. ;) Pl. ha pár meccs után kibaszásszagot érzek a levegőben, szervert váltok, kilépek 5 perce, belépek szakaszba, kilépek szakaszból... mindent megpróbálok, hogy újrageneráltassam magamnak a seedet. Mégegyszer: ez elmélet, bizonyíték sincs, sem ígéret! :)

    @fsb1000: Szerintem nem ciklikus, de tendenciózusan hullámzik, lásd fent.
    Én 52% felett vagyok. 57-ről csökkentem vissza 55 körülre, és egyszerűen nem emelkedik vissza. De én inkább azt gondolom, hogy ez amiatt lehet, mert:
    - a csatáim átlagtier-je lassan eléri a 8-at,
    - bejött egy csomó új speckó tank/td, amik a régi motoros "referenciatankokat" ebben-abban túlszárnyalták. Így kategórián és tieren belül is erősebb lett a verseny, és keményebbek az ellenfelek,
    - én is változtam: jóval kevesebbet játszok, viszont egyre agresszívebben, egyre inkább a mozgékonyságra építve - viszont a skillem a kevesebb gyakorlás miatt csökken. Sokszor vállalok felesleges kockázatot, mert unom már a játékot - fogok is majd "ünnepi" szünetet tartani, mikor meglesz az FV! :))
    Ezenkívül, ne keverjük az agresszív marketing eszközöket a szervezett manipulációval és csalással. Persze, folyamatosan csavargatják a potmétereket, hogy a nekik kedvező irányba menjenek a dolgok, de ilyen alapvető algoritmusba nem nyúlnak bele, mert nincs értelme: pont a tankok tulajdonságainak csavargatása miatt (Type59 anyone? :U ) . Az EULA meg ilyen: mindegy, hogy elolvasod-e, vagy nem, ha játszol, tudomásul vetted. Ez van. Ingyen, bár vannak, akik fizetnek érte (velem is előfordult).

    @vhw: "A WG szakértelme, profizmusa már-már közmondásos." - Ezt köszönöm, itt durván felröhögtem.

    Ja, és hogy tudjátok hova tenni a véleményem: [ShinyCopperpot]

    [ Szerkesztve ]

    We have our own place in the universe, and it is a dark, cruel role we play. We are the revolutionaries, we are the usurpers to the heavenly thrones. We are the enemies of the Gods.

Új hozzászólás Aktív témák