Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
ph Egy 60+ százalékos ortolineáris, valamint egy 65 százalékos "tört" modellel gyarapodott a cég portfóliója, amiket QMK-val szabhatunk végletekig testre.
-
Európában Moto G85
ma Tegnap mutatkozott be Kínában a Moto S50 Neo, ami az európai oldalakon Moto G85-ként manifesztálódott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hujikolp
őstag
Esetleg a bemeneten lévő puffer kondi mehetett még tönkre. 400V és ha jól emlékszem 100µF alatti, vagy a környéki. Mivel ha ez kiszáradt, akkor képtelen stabilizálni az egyenirányított hálózati feszültséget, és a vezérlő elektronika nem tud megfelelően működni a stabil áramforrás nélkül. Ezért a FET-ek is zümmöghetnek, vagy a tekercsek túl magas frekvencián próbálnának meg üzemelni (esetleg túl alacsony) stb...
(én már NE555-ös ic-t is tudtam zenélésre fogni)
Ha esetleg ennek cserélésére adnád fejed, akkor szétszedés után mérj rá a kondenzátorra, hogy mennyi feszültség van benne, ha nagyobb mint 50V akkor tedd félre, majd máskor foglalkozz vele. Szétcsavarozásnál figyelni, semmihez sem nyúlni. A kondiban feszültség maradhat, ezért kell óvatosan eljárni vele. Ha nincs a 400V-os kondin biztosan feszültség (én egy szigetelt csavarhúzóval még a biztonság kedvéért rövidre szoktam zárni) akkor kiforrasztható.
Ha nem spórolták ki belőle az anyagot, akkor a kondival van párhuzamosan egy ellenállás, ami kisüti.
Jelöld meg a nyákon esetleg a polaritását, és ennek függvényében kell betenni majd a másikat. Fordított polarítással TILOS, mert tuti eldurran. Csinálj képet, az biztos.
A feszültségnek MINDENKÉPPEN egyezni kell! nem lehet kisebb, mint ami benne van. Kapacitásra is erősen ajánlott ugyan akkorát beletenni.
Ahogy a kolléga előttem írta, érdemes a biztiket is lecsekkolni, no meg egy portalanítás