Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Termigáßor #570 üzenetére

    Na, látom veled lehet wall of texteket.

    Most idebiggyesztek egy kellemesebbet. ;]

    "Kb egy időben kezdhettük az FPS játékokat ezek szerint."

    Én olyan '94-'95 körül. Mindenesetre saját PC '95 Karácsonyától (AMD 386 DX/40, 4 MB SIMM -később 8 MB-, 512 KB Trident, 1.44MB 3.5", 80 MB Conner, PC speaker, 14" analóg SVGA - ez utóbbi még megvan, igaz már vagy 15 éve halott), előtte csak NES.

    Első FPS-em (még mielőtt gépem lett, valszeg számtech órákon meg után) Wolf3D shareware, aztán kicsivel később otthon a Blake Stone meg a Catacomb 3D volt.

    Aztán jött a Doom shareware. Na, attól paráztam. Ezt suliban is nyomtuk 4 player DM-ben órák után, még keyboard only. Általában E1M1 pörgött.
    '96-ban gyütt Quake shareware, az igazi Reveláció. Ezt megintcsak számtech teremben, órák után, rendszeresen. Talán otthon is futogatott. Eleinte még ezt is csak billel, de aztán jött az egér.

    Az iskolában még mindig csak 2-3 486-os, zömében meg ilyen-olyan 386-osok pittyegtek - mindig ment a harc, hogy ki hova üljön. Szerettem korán érkezni. ) 5-6 ember legtöbbször azért összejött, úgyhogy jókat puffogtattunk. A palánta körülményekhez képest egész jól is ment ;], sírig tartó emlékek.
    Leggyakrabban Introductiont indítottunk és szerelmes üzeneteket váltottunk, amikor valaki beletapicskolt valamelyik epizód teleporterébe. <3
    DM3, DM4, E1M7, E1M2 és párszor E1M8 is előfordult.
    A végén már 140-es fovval vergődtem, meg valami eszetlenül high egérérzékenységgel.

    Kicsit más; ~20 éve történt, de a mai napig tisztán él a kép; este elindítottam a Duke3D shareware telepítést, oszt amikor éppen kászálódom ki a kádból, meghallom az első MIDI-hangokat és a gép elé teleportálás után much awe.
    Na ilyeneket mán nem fogok átélni soha, az biztos. Nyilván a kor miatt is, de a játékiparnak is van benne komoly szerepe.

    Közben otthon is lett frissítve a szett; 486 DX/40, 8MB, 540 MB, 2x SONY CD (wow), SB-kompatíbilis hangkártya etc. Később kapott egy 100 MHz-es 5x86 procit. Sok egyéb mellett ment a Quake is, Reaper botokkal. Arany idők.

    '98-ban lett PII 333A Celeron, 64 MB, 8 MB SiS, 6.4 GB Quantum Fireball. Az is egy nagy pillanat volt, amikor először láttam rajta ablakban futni a Quake 2 demot, software renderben.

    Később került bele még 64 MB RAM és egy 12 MB-os Voodoo 2 Vulcan. Azt nagyon <333. Találó névvel áldotta meg a gyártó; olyan forró volt, hogy tojást lehetett volna rajta sütni (szó szerint), de Glide forever.
    A kártyához "kalandosan" jutottam hozzá; először kedvenchelyiszámtekbótból elhoztam egy 32 MB-os S3 Diamond Stealth III S540-et, majd otthon ráébredtem, hogy az alaplapomon nincs AGP. ;] Kari vissza, píz zsebbe, aztán pár nappal később szegről-végről ismerőstől használt Vudu 2, majd' feleannyiért. És milyen jó, hogy így történt.

    A vudu ápgrédnek szívbemarkoló fő okai voltak. Még felemelőbb Final Fantasy VIII <333 élmény és Q3 Test 1.07. ;]
    Emlékszem, Q3 800 x 600 @ medium graf 40-50 fps volt vele. Akkoriban az yuhuhu, ma meg fejszével lezúziusz. No mindegy, változnak az idők. A Glide-korszak után 16 MB TNT2 Vanta, ami még jobban hasított, de már nem volt ugyanaz.

    '99 Mikulásbácsitól (osztálytárs) 2002-ig kifejezetten sokat Q3-aztam, igaz, kb. csak offline, botok ellen. Meg UT99 offline, akkoriban még igen gyakran ugye. Az legelső Unreal nem igazán hozott lázba, pár óra single, pár óra multi, oszt felejtő.

    2001-ben amúgy állandóan egy közeli LAN-kávézóban múlattuk az időt. Heti 4-5 alkalommal biztos. Mostly CS 5.0 Beta ment, de a Carmageddon és SC: BW mellett Quake 2 is előfodult, 99%-ban of Q2DM1-en. Valami nagyon elfuserált módit használtam benne a közlekedésre; jobb klikk +forward, W ugrás, A-D oldalaz, S guggolás, SPACE hátra. Yikes. Később főleg olyan 3rd person shootereknek köszönhetően, mint pl. a Max Payne vagy az Enter the Matrix, áttértem a WASD, SPACE +moveup világra.

    Barátokkal helyi hálón még Aliens vs. Predator (1999). Baromi jó single és igen gut multi. Szerintem a mai napig az egyetlen király AvP játék, bármikor kapható vagyok egy LAN-ra.
    Shogo: M.A.D. is zsíros single és fun multi, ez utóbbi főleg robotokkal. A tractor beam és csodái. ;]

    2002-2006 között Kvék-szünet, de aztán valahogy megint beköszönt a Quake 1 LAN-on (1v1) és nem sokkal rá, láttam a Mercurial-t, ami megváltoztatta az életemet.

    Visszatért a Q3, megintcsak főleg offline, de most már volt néha lehetőség online is játszani (leginkább Excessive - hogy én azt hogy utáltam..) - vagy LAN-on (1v1). Ekkor vettem meg az első komoly egeremet egy normális pad társaságában (MS IME 3.0 + SS QcK Mini). OSP-vel és CPMA-val csak kicsivel később találkoztam.

    Akárhogy is, tuszkoltam a gémet. A main Kvék maradt a 3, de a 4-be is belekóstáltam. Single részt egy nap alatt kitoltam max difficultyn, aztán egy nagyon keveset játszottam vele online és 1v1 LAN-on is (Q4MAX).
    2007 eleje és 2009 közepe között DeFRaG-ot is koptattam; főleg CPM runok, überlow sens (~55 cm/360°, no accel, WMO 1.1a + Everglide Titan Monstermat <3). Itt raktam le igazán a szolíd movement (és aim) vasbeton alapjait. Volt pár egész jó időm, demok még megvannak valahol, egyszer talán lesz belőle valami produktum. Vagy nem; eddig a lustaság győzött.

    A Kvék movie áhítat reneszánszát élre, rengeteget láttam, frag / DeFRaG egyaránt - egy 15 DVD-s válogatás még most is van. Amúgy ezek nagy hatással voltak a zenei ízlésemre is, eléggé eltolódtam egy progresszívabb meg elektronikusabb főirányba.

    A játéknak köszönhetően az egerek, padok világába is belemásztam rendesen, volt eddig 18 jóféle gaming grade rágcsáló tartósabban meg még néhány, próba erejéig. Padokból is előferdült jópár a asztallapon. Nagyjából 2 évig vittem a hátamon az egeres meg pados topikot PH!-n, de (különböző okok miatt) mára már tojok rá magasról ;] , 5000 hozzászólásonként egyszer, talán ha benézek.

    Közvetetten Quake (és PH!) miatt lett egyszer egy olyan munkahelyem, ahol aztán 7 hónapot dolgoztam, vagy éppen a Kvékben / Kvék-topikban / egér-egérpad topikban történő lézengésem nyomán kaptam néhány ingyen egeret, padot, vinyót PH!-s kollégáktól (:R :R :R) stb. Szóval mondhatjuk, hogy több fronton is (egészen jelentősen) befolyásolta az életem Carmack remeke. Az biztos, hogy ez számomra már nem csak egy játék, hanem igazi művészet, VALLÁS.

    Ja meg; barátomnak az én Quake 3-ban történő netes pusztulgásom révén lett 1 évig hol laknia Spanyolországban. Még egy eléggé korrekt (quaker!) barátnő is járt neki a hely mellé. :W Azt hiszem, az emberke a háláját még nem egészen rótta le. ))

    Időközben arena shooter fronton röpke próbák erejéig befigyelt az UT2K3, UT2K4 és UT3 is azért, de néhány óra / címnél nem tudtak tovább lekötni.

    2009 vége fele jött a QL open beta. 2010-ig bezárólag olyan 800 meccset raktam bele, főleg duelt. Saját netem csak nagyon későn, 2010 szeptemberében lett. Ha 5-6 évvel korábban van hozzáférésem, talán máshogy alakulnak a dolgok. Ezt már nem tudjuk meg.
    Aztán meglátogatott az RSI (természetesen pont azután, miután elkezdtem képzőművészeti előkészítőre járni..), így aztán kezek romokban, ezért 2011 a pihi éve volt. A mancsaim ugyan még mindig darabokban vannak, de már nem érdekel.
    2012-ben vissza QL-hez, ekkor fogtam hozzá komolyabban az online FFA nerdelésének. Megfordultam PlanetFreeze ligában is (Freeze Tag), a körülményekhez mérten elég jó helyen végeztünk. ESR-t már 2006 óta látogattam időszakosan, de 2012-től kezdve lettem igazán aktív tag. Meg szintén ekkortól számítva kezdtem normálisan belemászni IRC-be és a scene-be, úgy általában.
    2013-ra igazán megérett az FFA-történet, 2014-re pedig már bőven az aratás ideje volt. Ez volt még az az év, amikor elkezdtem belefolyni a TDM-be is a pikcupok révén. HoQ TDM 2014 Springben div3-ban harmadikok lettünk (6 fragon múlott, hogy nem elsők : <). Ilyen-olyan kupákon még indultam időközben (nem túl sokon és főleg duel), semmi igazán említésre méltó - kivéve talán az ash-hel játszott 8-4-em a 125fps Elder Cup-on. Itt-ott nyertem még subscription tokent, indie játékpakkot, de ennyi. A dollártízezrek valahogy kimaradtak eleddig. ;]

    2012-2016 között még elképesztő mennyiségben tömtem magam QL (meg néha QW és Q4) duel, TDM és CTF VoD-okkal, streamekkel, shoutcastokkal, elemzésekkel is. Mára ez a láz már jócskán visszaesett, de még mostanság is relatíve gyakran megfordulnak ilyen jellegű tartalmak a képernyőn.
    Meg 2006 óta vagyok cfg-kocka. Kb. az összes (Q3, de főleg QL) effektív cvart és cmd-t tudom fejből, többszáz cfg-t írkáltam már (némelyiket manuálisan, üres text documentből kezdve ;]), állandóan csesződök a konfigon valamivel. Rossz szokás. Szerencsére kb. percek alatt tudok nagyjából akklimatizálódni a mindenféle settingekhez, ésszerű határokon belül persze. No mindegy, legalább az egérbeállításaim viszonylag konzisztensek az utóbbi ~3 évben.

    Most Kvék terén ott tartunk, hogy ~6000-7000 óra kombinált játékidő a franchise összes iterációjában, a legtöbb Q3-ban és QL-ben. 2009 óta a fő Kvéjk a Live, eddig van benne online ~15000 FFA, ~1500 duel, ~600 TDM, ~200 CTF meg ~2500 CA (ez ugye nem Quake ;] , de ez van). Az egyéb játékmódokban tett látogatások száma ehhez képest elenyésző (Attack & Defend, Harvester stb.). Időtlen idők óta 640 x 480-ban játszottam, kb. 2 hónapja tértem át 720p-re.
    A jelenlegi szint aim-heavy köntösben top tier FFA player, div2 TDM (mostani HoQ ligában játszódunk), ~1700 elo duel, ~2100 elo CA. Talán még CTF-ben is beférek div2-be.

    Hogy a billentyűzet- és egértunkolás egyéb, belső nézetes tájaira is átevezzünk kicsit, 2008-ig bezárólag kb. minden lényegesebb single cím megvót, némelyik multiban is. Az újabbak közül a Far Cry 2 pl. kifejezetten fun kampánnyal és egy zseniális map editorral rendelkezik. Össze is dobtam anno egy kis mapot az egyik LAN-ra.

    Vagy mondjuk S.T.A.L.K.E.R. Eszméletlen hangulatos és egy csipetnyi RPG-zöngével dusított single, meg szórakoztató multi. A játék remekül visszaadja a nukleáris puszta romokba elszürkült és fojtogatóan bizarr szépségének megkeseredett zöngéjét (ami a szívem egyik csücske; kb. az összes Chernobylos dokumentumfilmet láttam, képekben és cikkekben is siralmasra böngésztem az ügyet a neten - de filmek / anime terültén is jöhet ám a post-apocalypse setting). Egyszer szeretnék egy igazi túrára menni a Zónába. Ahogy néztem, az árak sem a megfizethetetlen kategóriát súrolják.

    CS 1.6-tal is elég sokat játszottunk. Van egy barátom, aki évekig csinált 3 hetente szombati LAN-t. Volt helyben 8-10 gép alapból, így csak az egeret, padot, fejest, meg néha billt vittem. Más kérdés, hogy mikor LCD-kre váltott, már monitort is vittem volna.. Meg néha VGA-t.. Mindenestre much fun.
    Előfordult, hogy csak 4-6 emberke jött el, de volt olyan is, hogy 10-12-en rontottuk nála a levegőt egyidőben.
    Itt ugye FPS-ből leginkább a csé pörgött, mert kb. rajtam kívül mindenki azért volt "oda" (meg miután egy röpke QW és Q3 próbálkozás után minden fél egyöntetűen konstatálta, hogy ennek még a semminél is jóval kevesebb értelme van a játékos rosta fényében ;]), egyszer-egyszer UT99.
    Az évek során online is tevékenykedtem a kántörterroriszt-terrorisztban nagynéha, de összességében lulCS. )

    Igaz, kvéker körökben a BF és a CoD szitokszónak számít, de az alkalmankénti CoD 2 2v2 mellett anno a CoD 4-et (MW) elég sokat tuszkoltam LAN-on is meg online is. Az engine id Tech 3 alapokon nyugszik, van konzol, sok cvar is ugyanaz. Van circle strafe, air strafe, wallhugging, edge slide, overbounce, rocketjump. Szóval lehet igazi Kvéker sztájl keresztülnyekleni a mapon, miközben a kuka aljára lősz mindenkit. ;] Ezek miatt barátkoztam a játékkal, és azt kell mondjam, hogy multiban kifejezetten fun. Hát még promoddal. A számtalan kick és ban megédesíti a megemlékezést. ^^
    A későbbi CoD-ok már majomhányás kategória, ne is vesztegessünk rájuk ennél több szót.

    Nagy kedvenceim még az id Tech 1 és Build Engine-es játékok. A mai napig.
    Egy Duke 3D-t, DOOM II-t, Shadow Warrior-t (1997), Redneck Rampage-ot vagy mondjuk Blood-ot 56-szor többre becsülök és atmoszferikusabbnak (ezt a jelzőt lehet nagybetűvel is írni) tartok, mint bármilyen, 576543 csilliárd poligonbumpmaplensflare-hegyben úszó, new school vackot. Ezeket az a nagy klasszikusokat időről időre újra előveszem, mert kell az a léleknek. ZDoom pl. online is egy csoda.

    Tavaly nyáron a garázsunk 25 mini LAN-nak adott otthon (2-3 gép). Legtöbbet a Heroes III-at püföltük, de a ZDoom is befigyelt. Elkezdtem ismerkedni a Doom Builder 2-vel <3 és a magam builderláma szintjén nekifogtam egy DM map megvalósításának, osztán a pre-alpha verzióján pusztítottuk egymást 3-an. Jó is az, feeling.

    tl;dr: id Tech 1, id Tech 3 és Build Engine 4 lyfe bruv.

    Persze ez csak a nagyjábóli PC FPS-része az all-time gaymingkedésnek. Számtalan dolog és áhítat (pl. Falloutok (vagy ~1000 óra a kvartettben), NFS-ek 2000-ig, Baldur's Gate, Planescape Torment, FF-játékok, Tales of-játékok, SC: BW, War3: TFT, Heroes III, Age of Wonders, 8/16 bites idők stb. stb. stb.) kimaradt - már túlságosan off topik volna. Meg aztán még vagy 3x ennyit biztos tudnék írni és már így is kisregény.

    Az viszont 100%, hogy az utóbbi években már csak nagyon-nagyon kevés játék tud lekötni 5 percnél tovább (single-ben legalábbis). ~2008 utáni címből még annál is kevesebb. Konzol - JRPG vonalon ezügyben kicsit jobb a helyzet.

    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------

    "Quake-kel is játszom időnként (fent van az összes a gépemen), sőt azon gondolkodom belekezdek a QL-ba"

    Korábban volt róla szó; gyere. 10 ercsit simán megér, aztán ha Steamen tudsz addolni, némi voicechat társaságában kapható vagyok időnkénti warmup nyösztetésre, eszmecserére.

    1) Így van. A Quake-es movement physics elmélete nem túl bonyolult, ha már érted, hogy miként működik - viszont a tökéletesítése és minden aspektusának kimaszterelése egy soha véget nem érő folyamat. Komoly gyakorlás mellett is relatíve sok idő kell, hogy már kellemes legyen a szemnek, ahogy közlekedsz, fordulsz, célzol (persze ez FPS-háttér és szem-kéz koordinációs készség kérdése is).

    2) "Az UT4 rakétéjáról van szó? Az tényleg lassú lett egy kicsit."

    Arról.

    "(de nézd csak mit műveltek a Quake Champions-ban a rakétával -> még lassabban repül, mint az UT4-ben bár gyorsabban tüzel, de alig hallatszik a hangja, és mintha nem a fegyver csövéből, hanem valahonnan talaj magasságból jönne ki a lövedék)."

    QC-ről most nem szeretnék behatóbban nyilatkozni, egy szégyen az. Magyar vonatkozásban amúgy korábban már megtettem a topikjában: [link], [link], [link].

    A rakéta ugyanolyan gyors benne, mint Q3-ban (900 ups) - a QL-nél / CPM-nél (1000 ups) kicsivel lassabb. Viszont igen, a legnagyobb próbléma a lövedék spawn-helyével és a fegyverhang semmilyenségével van.

    Tény: a legjobb rakétavető a Q3-ban van.

    Egen. Q3, QL és QW.

    "Igaz, hogy UT alatt a többféle tüzelési mód fegyverenként kezdetben zavaros lehet"

    Nem zavaros az, hanem túlspirázott, nem minden helyzet annyira egyértelmű, amilyennek lennie kellene.

    3) Igen, a GUI bug már feltűnt nekem is, de akárhová kattintok, nem tudom unpipálni a checkboxot.

    Uff.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák