Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Synthwave #569 üzenetére

    Jah, sry nem akartalak kioktatni veterán létedre :) Kb egy időben kezdhettük az FPS játékokat ezek szerint.
    Nincs azzal semmi gond, hogy nem szippantott be az UT. Viszont pont emiatt nem alakult/alakulhatott ki az a rutin, amivel azokból a dolgokból, amit hibának érzel, előnyt tudnak kovácsolni a tapasztaltabb UT játékosok. De ugyanígy egy UT játékos is hibának élheti meg a Quake sajátosságait.

    Szerintem e-sport komolyabban pont a Quake (első rész) miatt nem válhatott az UT-ból, mert évekkel megelőzte (és nagyobb közösséget épített, ami utána könnyen váltott Q3-ra), ráadásul kategóriateremtő is volt a maga nemében. John Carmack és az id Software kvázi istennek számított abban az időben, mindenki más pedig utánzónak. Pedig az első unreal motor mögött is már 8 év fejlesztés volt a '98-as single player Unreal megjelenésekor.

    Nem hangzott kötekedésnek, örülök, hogy leírtad a gondolataidat. Amúgy meg szeretem értelmesen megvitatni a dolgokat, másrészt nem tartom magam elvakult UT fanatikusnak, Quake-kel is játszom időnként (fent van az összes a gépemen), sőt azon gondolkodom belekezdek a QL-ba, (persze csak casual/amatőr szinten). Viszont az aim-on kívül nem sokat tudok átmenteni az UT-ból..

    Nem akarom pontokba szedve folytatni a beszélgetést, de ezekre még reagálok:

    1.) Na igen, a zárójelben írtad le a lényeget: ha már jó vagy.
    Mert, ha már jó vagy, akkor az UT-ban a mozgás egyfajta táncra emlékeztet, ami "lépések" kombinációjából áll (azaz ugrások, dupla ugrások, vetődések, falról elrugaszkodások), ergo pontosan tudod honnan indulsz, hova érkezel és közben milyen mozdulatokat kell tenned, ráadásul menet közben is tudsz korrigálni, ha megzavarnak. (persze ennek az az ára, hogy úgy kell nyomkodni a WASD-ot, mintha Mortal Kombatoznál :) ) Ezzel szemben számomra a Quake olyan, mintha ugyanezt görkorival a lábamon kellene előadnom, ráadásul olyan sebességgel, mintha kidobtak volna egy mozgó autóból. Nem tudok időben korrigálni, lefékezni, vagy hirtelen ellenkező irányba ugrani, csak száguldok és sodródok, lecsúszok a peremekről, a lépcsőn olyan, mintha lelöktek volna, de sík terepen is vagy fél métert arrébb csúszik a karakterem, ha meg akarok állni. Szóval a látszólagos egyszerűsége ellenére, a Quake sem egy könnyen elsajátítható mozgási mechanizmussal rendelkezik.

    2.) Hát igen, aki megtanult minden fegyverrel bánni annak már mind egyformán jó (UT-ban is), de a kezdők bizony a raksiért futnak rögtön. (UT-ban meg a flakkért)

    Igen, a sniper/link egy hatékony páros (egyik kedvencem, viszont zoomolni nem ér!) :), de ilyen még a flak/shock, vagy raksi/sniper és még sorolhatnám. (személyes kedvencem a sniper/hammer kombó, amit még az erősebb játékosok is beszopnak néha. Szitu: egyszerre rohanás a sniperért -> hammerral indított nagy pofással lelökés platformról -> majd a közben felvett sniperre váltva egy pöcc / jó esetben fejes még a levegőben és annyi)

    Az UT4 rakétéjáról van szó? Az tényleg lassú lett egy kicsit. (de nézd csak mit műveltek a Quake Champoins-ban a rakétával -> még lassabban repül, mint az UT4-ben bár gyorsabban tüzel, de alig hallatszik a hangja, és mintha nem a fegyver csövéből, hanem valahonnan talaj magasságból jönne ki a lövedék) Tény: a legjobb rakétavető a Q3-ban van.

    Igaz, hogy UT alatt a többféle tüzelési mód fegyverenként kezdetben zavaros lehet, de (az UT99-et leszámítva) kiegyensúlyozottan működik, és ha jól kiismeri és összehangolja őket az ember, akkor hatékony. Másodlagos tűz nélkül jóformán nem is lehet eredményesen játszani. Van amelyik fegyvernek a másodlagos funkciója hasznosabb, mint az elsődleges. (na igen, akkor miért nem cserélték meg..)

    Lehet, hogy a link másodlagosnak egy egysége csak 5-öt sebez, de ha pontosan tartod, akkor az ellenfél nem tud szabadulni a sugárból (futni, ugrani, vetődni nem tud, egyetlen esélye, ha valahogy megszakítja a sugarat, ha tudja). Ha pedig előre-hátra mozogsz a link sugárral egyfajta fűrész effektust létrehozva, megnövelheted a bevitt találatok számát másodpercenként, ergo gyorsíthatod a fegyvert. Csapattagok pedig erősíthetik egymás link gunjának az erejét, ha összeérintik a sugaraikat. UT4-ben pedig magadhoz ránthatod a ellenfeled a linksugárral. (ezért gáz hogy kivették a hammert, mert nagyon csúnya kombót lehetne ebből összepárosítani... Amolyan Scorpion féle "Get over here!" bamm!! ;] )

    3.) kattints ~2cm-re jobbra checkboxtól ;) Várd meg, amíg világosabbra vált a színe, amikor fókuszt kap, és akkor kattints. (idióta UI bug, ami már vagy 5 build óta benne van és rosszul pozícionálja az egérkurzort. én a játékból is csak ALT+F4-gyel tudok kilépni, mert nem tudok az X-re kattintani a sarokban)

    Jobbára ártalmatlan...

Új hozzászólás Aktív témák