- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Polemius
senior tag
Biztosan van itt olyan, aki csinált már ilyet:
Konyhai munkalapba a mosogatót ill. a főzőlapot mivel kell ragasztani/tömíteni?
-
_Petya_
őstag
válasz Polemius #70502 üzenetére
Mosogatót sima szaniter szilikonnal. A főzőlaphoz pedig szoktak adni ilyen gyurma szerű cuccot, azt azzal, mert ha később ki kell venni, akkor egyszerűbben bontható mint a szilikon. Ha nem adtak hozzá ilyen, akkor oda is mehet a sziló.
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
lorcsi
veterán
memory stick pro duo 4GB-től nagyobbat keresek
ha valakinek van fölösleges..eladó: vadi új soundcore motion+
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Polemius #70508 üzenetére
Lehet kapni. Első körben a márkaszervizet kérdezd meg, típusszám alapján tudnak majd ajánlani valamit.
Az én főzőlapomhoz is adtak tekercsben. Olyasmi, mint az öntapadós szivacsos ablaktömítések, csak sűrűbb, tényleg gyurmaszerű. Szerintem ez a tömítés mindnél egyforma. Szuper Elszo-nál is megkérdezheted a Megyeháza mögött.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Polemius
senior tag
válasz macilaci78 #70509 üzenetére
Elszo kilőve, kb. 600 km-re vagyok tőle. Disszidáltam.
De akkor megpróbálok első körben ilyen gyurmásat keríteni. Ha meg nem, akkor ezek szerint oda is jó a szilo, csak nehezebb lesz szétszedni szükség esetén. -
r3dsnake
nagyúr
B-kategóriás jogsihoz milyen sulit ajánlánátok szegeden? Eddig két helyről hallottam, hogy a Szélvész jó, de jól jönne valami megerősítés/tanács még. Köszi!
-
r3dsnake
nagyúr
Köszi a válaszokat. Bár nem lettem előrébb sokkal, nem tudok dönteni.
-
Rick4
félisten
válasz macilaci78 #70519 üzenetére
Mondj már egy konkrét típust, ami modern, és szívódízel....
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
bb0t
senior tag
válasz r3dsnake #70512 üzenetére
Elérhető minden sulinak a statisztikája. Nézd meg hol vizsgáznak sikeresen elsőre legtöbben és azok tuti nem lehúzósak. Én algyőn csináltam mert akkor ott dolgoztam ők a legjobb suli szegedi viszonylatban a Varga-korrekt. A tulajt személyesen ismerem, tűzoltó. Engem ő tanított vezetni, minden elsőre sikerült. Nem is drágák, vezetés órák Szegeden vannak, a kreszt pedig algyői suliban tartják.
[ Szerkesztve ]
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
HaZse
őstag
válasz macilaci78 #70519 üzenetére
Egy Volvo 740D kombi tökéletes erre.
Pont úgy élek, ahogy gépelek - gyorsan, sok hibával. // A bejelentkezés nem egyenlő hogy a privátot olvasom is! // Civis Pacem Parabellum
-
DarkByte
addikt
válasz r3dsnake #70512 üzenetére
Én a Rutin-nál csináltam még 5 éve, ott is Semjényi Robit mint rutin/gyakorlati oktatót tudom javasolni. Nagyon türelmes és jó fej és mellé szerintem hasznos dolgokkal is tömi az ember fejét. Szegényt a mai napig sajnálom amikor a párhuzamos parkolást tolatva próbálta velem megértetni. Minden mást szerintem gyorsan megtanultam, azt nem igazán. Persze mostanra ez sem okoz gondot, bár amúgy nem szeretek úgy parkolni.
Az hogy vizsgán meghúznak, az ötletem sincs mennyire függ az autósiskolától, elvégre Budapestről küldik le a vizsgabiztost. A KRESZ vizsgám közel maximális pontszámú lett. Forgalmi vizsgán egyszer megbuktam, de az miattam volt mert izgultam és vétettem egy eléggé szarvas hibát. Másodjára meglett. Azóta is vezetek és szeretek is vezetni, bár én szerintem mindig is öreguras maradok stílusban.
Azt pedig hogy a való életben hogyan kell vezetni, leginkább saját magad fogod megtanulni, mert az a 60 óra gyakorlás az gyakorlatilag semmi. Az lenne jó ha az ember havi ezer kilométereket vezetne, mindenfelé ismeretlen utakon. Én például nagyon keveset vezetek, havi 300-400 kilométer körül, és az is 90%-ban ugyanazon az útvonalon történik. Érzem hogy most már kellene feszegetni, múltkor Kecskeméten voltam és bár nem vesztem el, azért bele tudtam izzadni. Még Szegedhez képest is érdekes kereszteződések vannak egy-két helyen.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz macilaci78 #70522 üzenetére
2016-ban hány éves volt a legöregebb autó, amit oktatóautóként láttál?
Egy szívódízel teljesen más, mint egy kiiktatott turbós turbódízel...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
r3dsnake
nagyúr
Köszönöm szépen a sok véleményt, tippet. Összehasonlítva bár volt jobb gyakorlati ráta más autósiskolánál, maradtam a szélvésznél. Itt volt a legjobb arány a vállalt órák száma / sikeres vizsga százalékos értékében. A legtöbb ajánlott közül 200k-t súrolta az összesített átlag, itt pedig 164k-t írnak. Szóval valószínűleg jól tanítanak és nem lehúzós hely.
Köszi mégegyszer!
-
-
Gergello
addikt
Arra már nem emlékszem, én Fábiával tanultam, de nem hagyott bennem mély nyomot.
Én még néha hármas Golf-ot is szoktam látni oktatóautónak, el is vagyok szörnyedve rajta, gondolom nem kevesebb az óradíja, mint egy modernebb autónak, lehet jobban kellene szabályozni, hogy mivel lehet oktatni, vagy 1-2. osztályba sorolni (taxiknál már van ilyen vagy csak tervezték ?).
A másik dolog, amit nem értek, hogy nagyon sok vatta új komolyabb autót is látok oktatónak használni, az oké, hogy mellette taxizik is vele, de egy új 6-8 milliós Toyotát amortizál a tanuló, nem tudom, hogy érheti meg abban kuplungot, lendkereket, kopó dolgokat cserélni. Valami támogatással veszik az autót ? Anyagi oldalról nézve egy 5 éves Swiftnek nem lenne kevesebb a használati értéke.
Oda gyakran kell menni, meg amúgy is útba esik. Bocs, ha nem köszöntünk, pedig szoktam figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Gergello #70529 üzenetére
Messzebb voltam az ajtótól, nem láthattál, de amúgy szoktunk egymásnak köszönni.
Nem tudom, mi az apropója a drágább kocsiknak, az előzőekben említett Lele autósiskolás ismerősöm most pl egy Cadillac SLX-szel oktat 2.6 benzin.
Azt nem tudom, hogy mit miért éri meg, de ezek céges kocsik, amortizációval, elszámolható apeh (nav) normás fogyasztással + km pénzzel, ha sokat megy, és normális autója van, azért nem olyan rossz az, csak az ilyen kis csipcsup tételekből marad egy 100-as, amiért gyakorlatilag semmit se kell tenni.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
quailstorm
nagyúr
Audi 80 B4 a legöregebb Szegeden.
Meg van még egy Sedan Swift ami asszem már faceliftes.[ Szerkesztve ]
-
bb0t
senior tag
Szétszedő szerszám készletet tudok venni valamelyik szegedi GSM boltban?
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #70529 üzenetére
Nyíregyházán van, aki kocka Ladával, vagy Wartburggal oktat. Szegény gyerek, akinek úgyis csak egy használt autó lesz a segge alatt a párszázas mezőnyből, minek üljön egy új E-Klass Mercibe tanulni?
Gyerekként Lada Samara volt, amit kormányoztam. Az oktató régi Swiftje már komoly technikának számított: automata szívató, könnyű kormány, működő háttámlaállító és autórádió...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Gergello
addikt
válasz macilaci78 #70534 üzenetére
Nekem mindegy, ha valaki ugyanazért a pénzért a rosszabbat választja, mindenki úgy baszik ki magával, ahogy akar.
-
őstag
Én egy sötét zöld kerek lámpás 1300-as Ladával tanultam/vizsgáztam (igaz 1989-ben)
Nem ártana a tanulókkal azért megtanítani a kuplung kezelést is mert egy olyan nagy nyomatékú diesel autónál ahol ha csak félre húzod a lábad a pedálról és már el is indul alapjáraton lefulladás nélkül az nem igazán jó alap.
Haza megy a friss jogsival utána meg az otthoni Suzukit nem tudja vezetni (mondván faterék is csak ilyen sz..rt tudtak venni még a kuplungja sem jó)
Akkoriban érdekesség ként az oktatók azt is megmutatták,hogy kell pl. egy enyhe emelkedők kuplunggal megtartani az autót.Összegezve szerintem nem igazán előnyös a tanuló szempontjából a túl egyszerű kezelhetőségű autón való tanulás.A jót mindig könnyű megszokni de ha "otthon" csak egy szervó,fékrásegítő ja és ABS nélküli autót kell lovagolni akkor hamar megvan a "discó baleset"Üdv:Attila
-
macilaci78
nagyúr
válasz totya694 #70537 üzenetére
Cégnél 3 szint mélygarázs van egy szabálytalan alakú alapterülettel rendelkező házban. A rámpa meredeksége mellett egy véletlennek tűnő elrendezesésű oszloprengeteg is van lent. Tanulóvezetők útvonalába betenném.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
ebegab92
senior tag
válasz totya694 #70537 üzenetére
Ilyenkor örülök, hogy CNG-s kocsin tanultam vezetni, az visszaemlékezve elég érzékeny volt a kuplungra, családnak is benzines kocsija van, az valamivel jobban tolerálta nagyon friss jogsisként a gyengén sikerült váltásokat Én az Ati-Császárnénál csináltam, nem éreztem, hogy lehúztak volna, oktatóm sem forszírozta a vizsgát addig, amíg nem ment úgy a vezetés, ahogy kellene.
ABIT kézikönyv,BIOS innen letölthető: http://sdrv.ms/X4IwiL
-
nagyúr
válasz pschio #70540 üzenetére
Túl van egy kicsit spirázva nálunk ez a jogosítvány kérdés.
Úgy kellene, mint USA-ban. Leteszed az elméleti vizsgát (ami nevetségesen könnyű, de ha nem sikerül, akkor egyből próbálkozhatsz újra), utána saját autódat vezetheted felügyelettel. Azon megtanulsz, saját kocsiddal elmégy a gyakorlati vizsgára és ennyi. Borzasztónak hangzik, de valahogy nincs több baleset, mint nálunk, pedig "kicsit" több autó van és többet is vezetnek, mint itt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
martonx
veterán
válasz macilaci78 #70534 üzenetére
Én 95-ben 105-ös Skodán tanultam vezetni. Minden óra úgy kezdődött, hogy az oktató ült a volánnál, én meg betoltam a Skodát, aztán amikor kiabált, hogy beindult előre futottam, ő átmászott az anyós ülésre, én meg beugrottam a vezető ülésre, és már robogtunk is. Komolyan.
Aztán amikor a gyakorlati vezetésem vége felé megvette az akkor bő 20 éves Opel Kadett-ot a maga 4 sebességes váltójával, abszolút űrtechnikának tűnt
Gyakorlatilag pont a vizsga előtt újra kellett tanulnom vezetni.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
válasz pilóta #70542 üzenetére
Meg kicsit szélesebbek az utak, és kicsit szellősebbek a városok arrafelé (nem a nagyvárosok szűk belvárosáról beszélek). Ja, és nincsenek kresztábláik sem, hanem minden szövegesen ki van írva, hogy a hülye is megértse, illetve olyan sebességkorlátozásaik vannak, hogy ha azzal frontálisan behajtasz egy bolt kirakatába se haljon meg senki.
Én kérek elnézést!
-
DarkByte
addikt
válasz pilóta #70542 üzenetére
Azért YouTube-on érdemes rákeresni a Canada's Worst Driver kifejezésre. Persze ilyen sofőröket szerintem minden országban lehetne találni. (aki azt sem tudja melyik a jobb vagy bal keze)
-
ShadowX
őstag
válasz DarkByte #70545 üzenetére
Nem kell messzire menni sajnos. Szegeden is rengeteg a türelmetlen, agresszív és szabályokat be nem tartó "sofőr". A kedvencem a seggedbe jövő, majd utolsó pillanatban sávot váltó kisk@csög (akinél annyira ordít a zene, hogy hallom ahogy rezeg a rendszámtábla rögzítő). Meg azok, akik azt hiszik, hogy övéké az út mindkét sávja és még nekem kell lehúzódnom, ha nem akarom, hogy leverje a tükröt. Kezdünk nagyon romános stílusban vezetni itthon is.
-
nagyúr
válasz martonx #70544 üzenetére
Kétségtelen, hogy ott az autó használati eszköz, nem luxuscikk, amit szénné kell adóztatni, mint nálunk, azért több van belőle, többet használják, és van hozzá megfelelő infrastuktúra is.
A sebességhatárok kb. ugyanazok, mint nálunk. A kresztábláik normálisak (legalábbis Floridában én azokat láttam), de vannak dolgok, amik ki is vannak írva. Ez mondjuk itthon sem lenne rossz sokaknak.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Gergello
addikt
válasz macilaci78 #70536 üzenetére
Honnan jön ez ide ?
Amit írtam példát -szerintem tökéletes- tanuló autónak, Swift, de lehetett volna bármelyik más alsó kategóriájú autó is, azokban a a felsoroltak közül melyik van szerinted ? Melyik általad látott tanuló autóban lehetne parkoló autómatika ? 10+ milliós kocsikban is feláras extra.
Én úgy gondolom, ezek az 5 év körüli alsó kategóriások a tökéletes tanuló autók, de ha valaki helyette egy 15-20 éves szart akar választani, hajrá.
Esetleg van itt valaki aki Ford T-modellen tanult ?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lorcsi #70548 üzenetére
Erre utaltam, a szénné adóztatással. USA-ban nincs extra adó az üzemanyagon...
Ha megszüntetnek egy dolgot, amire nincs szükség, az nem munkanélküliséget okoz. Majd csinálnak mást helyette.
A közszférával is ez a baj. Rengeteget dolgoznak szegények a hivatalokban (márahol persze...), csak olyasmiket csinálnak, amire nincs szükség, de az még hagyján, még hátráltatják is azokat, akik termelnének.
Ha van egy iparág arra, hogy ássunk egy gödröt, aztán temessük be, akkor én azt mondom, hogy vesszen az az iparág inkább, mint hogy ilyen hülyeségre költsük el a pénzt...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest