- Házimozi belépő szinten
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Notebook hibák
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Ed Parker #27259 üzenetére
Akkor olvasd át kérlek,amit írtam. Sehogy sem olcsóbb a nikon. Legalább 600 euróval olcsóbb a Sony.
Kell 2 prime meg egy zoom. Vagy 3 prime. De lehet a 3 prime jobbenne.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
válasz Ed Parker #27334 üzenetére
Tudom, a gyakorlatban 3FÉ körül nyer az ember, de már ez is több, mint amennyit bármilyen csereobis gépfejlesztéssel nyerhetsz - najó, ha egy ezeréves canon 300D-t cserélsz (kikapcsolt ibis-ű) a7III-ra, akkor meglesz.
#27335: sorry, rosszul emlékeztem, jogos
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Ed Parker #27337 üzenetére
A gond ott van, hogy az általam ismert rendszerek nagyrészében nem pakolnak OIS-t az igazán jó normál fókusztáv környéki obikba. Előszeretettel az f/setét zoomokat dekorálják vele (lásd pl a 2.8/24-70-es gmestert is kihagyták a buliból), és persze a nagyobb telékben van, ahol kb délben sütkérező jegesmackók portfóliókészítése kivételével létezni nem lehet stabi/állvány/monopod nélkül.
Ha egy esküvűt (!=fast eksön) vendégként (!=a meghívott profi) pl egy 1.8/55-el végigfotóznék, beltérben igencsak rángatni kéne az iso-t, akkor is, ha a jegyespár hullamereven várja az egyházi átkot és az összes mozgást a teremben a templom egerének állkapcsa produkálja. Ilyenkor jó dolog, ha az az 55-ös vmi modernebb vázon ül, és elég neki az iso1600.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Neck
veterán
-
hito
nagyúr
válasz Ed Parker #27887 üzenetére
Köszi a visszajelzést! 4k-ban nem is kell több 5percnél nekem. Egyébként eddig csalódás. A lencse rajzolata lágyabb a IV-emben lévőnél. Nem kell volna összenézni, valószínűleg fel sem tűnt volna, most viszont baromira idegesít. Minden beállítás megegyezik (még a zártípusra is figyeltem), rawban nézem nem jpegben. Tele állásban 2.8-on és 5.6-on tesztelem és bizony a IV jobb. Valószínűleg minőségi szórás, ami természetesen nem vigasztal. Annyival meg nem hoz többet, hogy efölött szemet hunyjak. Úgyhogy most agyalok, hogy mi legyen.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Ed Parker #27889 üzenetére
Dehogynem, szuper kis gép. Viszont az az érzésem, hogy a sorozat leginkább eltalált darabja a IV-es. Ez hozott a legtöbb pozitív újítást az elődhöz képest, szerintem a sorozat ékköve. Használt piacon meg ár/érték arányban szintén kiemelkedik a többi RX100 közül.
Az újakat (6-7) nehéz értelmezni, mert elmentek egy másik irányba.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Ed Parker #27889 üzenetére
Még egy dolgot észrevettem. Az AWB sokkal pontosabb izzólámpa fényforrás esetén. A fehér fehér marad, IV-nél megy sárgába. Viszont mintha felhős égboltnál meg pont a IV lenne jobb. Lényeg, hogy az AWB más eredményt hoz, mint a IV-nél. Beltérben lényegesen jobb, színeken is mintha picit csavartak volna.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Ed Parker #27909 üzenetére
Én a mérete miatt nem szabadulok tőle. Nem hoznak annyival többet számomra (inkább úgy fogalmazok, hogy a fotós képességeimhez képest) a nagyobb gépek, hogy bevállaljam az ezzel járó kényelmetlenséget. Magyarul nem indokolt egy FF gép, ha úgysincs szemem a fotózáshoz olyan szinten. Volt sok APSC gépem, de egyiket se tudtam obival együtt behajítani a táskám zsebébe. Még az NX500 16mm 2.4-gyel volt egy hasonló kombó sokkal jobb képminőséggel, dehát ugye azzal nem volt zoomom és az EVF is hiányzott egy idő után. Sonyban meg nem találok hasonló megoldást, ugyanis a fHD minőség még mindig elsődleges szempont, amit az A6300-ban és 6500-ben hazavágtak.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
válasz Ed Parker #27918 üzenetére
Nincs nagy különbség, a 7iii egy pörcenetnyit jobb normalizált képeknél magasabb iso-n. Igazából a videó miatt gondoltam inkább, hogy a 7iii nyerőbb lenne.
Az f6.3 stimmel, csak ugye baromi nehéz (szó szerint) túllépni rajta. Ilyen őserdei gyaloglós túrára elég brutál egy 4/600at lecipelni. Marad az iso-emelgetés a csillagos égig. + a túrákat dél körülre kell időzíteni, amikor a napfényből a legtöbbnek van esélye lejutni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
kovsol
titán
-
válasz Ed Parker #27937 üzenetére
Meg amikor az ilyen f2.8as fixekre kerül a szó, mindíg eszembe jut a m43, azon egész jó f1.4es obik vannak, űrkorszakbeli ibissel, némileg olcsóbb vázakkal.
Nekem a 700eFt-os FF váz + budget f2.8as lencse (mondjuk az 1.4es ART-ok mellett) valahogy természetellenesen hangzik, de lehet csak az egyéni ízlésficamom
Ha az ember DD-s modell barátnőt akar, akkor készüljön fel a BMW-szerviz áraira is...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28359 üzenetére
Ejj, nem követed a híreket? kovsol jól mondja, már bejelentették az 1DX Mark 3-at, a Nikonnál pedig a D6-ot. Tavasszal jelennek meg. Ezek lesznek az utolsó pro DSLR-ek. Profi sportfotóstól hallottam, hogy amint jön a Mark 3, már vált is Mark 2-ről. A pro MILC-ek év végén jönnek a Canikontól.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28365 üzenetére
Á, nem. A Canon-nál már hivatalos a termék adatlap fele / háromnegyede. Most nem tiszta még, hogy 6K vagy csak 4K RAW videó lesz-e benne és már az év elején pár demó darabot a kiszemelt üzletekbe juttatnak. Így az áprilisi megjelenés pedig biztos. Nikon-nál szinte semmi infó, de gondolom azért jelentették be, mert biztosan jön.
kovsol: Kösz, javítottam! Még mindig 2019-et gondol az agyam
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ed Parker #28380 üzenetére
Uuu, köszi a válaszokat, tök jók vagytok. Leírom a felhasználási területeket: gyakorlatilag a nagyon dinamikus sportfotót leszámítva minden. Extrém sportolok (hegymászás, sziklamászás, jégmászás, stb), és ugye rengeteg dolog következik ebből: rohadt jó természetfotó témák, viszont nagyon jó portré témák is, lassabb sportfotók.
Ezért kaptam rá rögtön a 24-105-re, mint induló obi, de nyilván nem lesz elég. Portrézni például egyre jobban szeretek, untatnak a természetfotó témák.
Hónapok óta nézegetem a vázakat, a Sony tűnik a legjobbnak ár/érték arányban. 0-ról indulok, nincsenek Canon obijaim, szóval komplett rendszer árban/bővíthetőségben gondolkodom. Fontos a súly, mert ugye akkor van értelme a dolognak, ha a gépet magammal tudom vinni a falra.
(#28385) GalaHU
Nézd, mivel vállalkozó vagyok, eleve nettó árakkal számolok. És most visszatérítéssel, mindennel együtt nettó 200-ra jön ki az M2 ára. Az M3 ettől nagyon messze van, nem?[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #28391 üzenetére
Az aljára kell vigyázni főleg, mert onnan elég védtelen.
Ha a vaku helyére be van rakva a kis műanyag pöcök akkor fentről jól szigetelt. Ez nagyon fontos, mert akár egy csepp víz a vakupapucsra is már bajt okozhat.
Persze az ajtókat nem szabad nyitogatni.
Én nem egyszer áztam már el a kamerával egyébként. Persze ehhez a mutatványhoz megfelelő objektív is kell.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
SlanKyng
tag
válasz Ed Parker #28470 üzenetére
Szerintem egy egészséges keveréke a fixkenek meg a zoomoknak a tuti. Az első zoomom a sok fix mellett a Sigma híres "3fixzoomja" volt, a 24-35 F2 és a mai napig imádom, igaz most már MC 11-el. Szeintem teljesen szituáció meg felhasználás függő, hogy mikor mi a jobb, de portrét tuti nem lőnék szívesen egy zoommal.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/142359508@N04/
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28621 üzenetére
"A studios kérdésed már R3-nál sem értettem, az 1.8/55ZA 5,6-on is sokat hibázott eye-AF ide vagy oda, ott azt mutatta hogy ott a fókusz a szemen, a Lightroomban sok életlen volt, kb a fele, a kér főfény maxra volt állítva."
Ez hogy lehet? Ilyen ősrégi 2008-as APS-C DSLR-ekkel és kitobikkal nem gond a stúdióban fókuszálás.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Ed Parker #28628 üzenetére
Mintha lenne vmi setup amivel ki birod ezt kapcsolni és kinyija a rekeszt af-nél.
Bár ha “ovf”-re állítod az élőképet akkor nem folyton nyitott rekeszen dolgozik az af?
NandorHUN
Dehogy szedem
Csak a többi helyen többen tudnának hozzászolni is, meg jobban “vitázhatunk “ rajta kinek mi a jobb[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Ed Parker #28623 üzenetére
" rekeszelsz, akkor az AF azon a rekeszen működik"
ha az élőkép nézet ki van kapcsolva a vázakon akkor értelemszerűen nyitott rekesszel mér
ha az élőkép nézet be van állítva:
az A7III amikor félig nyomom a gombot akkor teljesen kinyitja a rekeszt...
a sima 7-es szűkebb rekesznél nyit egy kicsit, 5,6 alatt nem mozdulSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Ed Parker #28631 üzenetére
Az a része kevésbé érdekel hogy mi hogy lett életlen, leírtam hogy a két 7-es vázamon hogy működik a rekesz élességállításkor. Csak hogy ne az maradjon meg tényként az olvasókban amit írtál...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Taci
addikt
válasz Ed Parker #28633 üzenetére
Ezt a jelenséget, okot és okozatot leírnád úgy is, kérlek, hogy én (kevésbé tapasztalt fotós ) is megértsem, és figyelni tudjak rá a jövőben? Köszönöm.
Mert amúgy amíg megvolt az a6000, a 16-50-es kit objektívvel vettem észre, hogy hiába használtam az AEL gombon az Eye AF-t, hiába keretezte be a szemet, olyan szinten életlen volt, hogy szörnyű. Tapasztalat nélkül első körben magamban kerestem a hibát, később láttam, hogy azért vannak ennél sokkal jobb objektívek is a célra, de most ez, amiről beszélsz, még újabb színvilágot visz a történetbe, így érdekelnének a részletek.
Köszönöm. -
Rapid136
őstag
válasz Ed Parker #28633 üzenetére
akkor legközelebb talán ezt így írd le elsőre hogy korrekt legyen az info...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
zümzümm
senior tag
válasz Ed Parker #28636 üzenetére
Azert ez kicsit elszomorito. Pedig lepten nyomon azt olvastam hogy mennyi sokat fejlodott az AF gyorsasaga es pontossaga az A7IIhoz kepest. Es hogy ellenfenyben es keves fenyben is remekel az A7III. De most akkor meg sem?
Kiprobaltam az A7IIvel es valoban kb 5.6tol huntolgat, elokep on vagy off tokmindegy neki. De azt hittem hogy az M3al ezt kikuszoboltek. Elszomorit hogy megsem.
Ha pedig a canikon ezt mar kikuszobolte, akkor meg nem is ertem hogy a sony hogy adhadta at ezt az elonyt :/[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Ed Parker #28642 üzenetére
Igazából ez főleg studiófotózáskor gond mert mások nem rekeszelnek lowlight környezetben annyira mint ti.
Ami érdekes hogy mc11 pl a7ii-n nem támogatott canon obikkal folyton nyitva fókuszált és exponáláskor ugrasztotta be a blendét.
Egyébként én fotóztam végig családi karácsonyt a7ii-vel kitobival és nem huntolgatott vakuval f8-on sem. Igaz ott nincs eyeaf csak arc af.Irjál a sonynak hogy javitsák ki a fw-t
Vakuval próbáltad már? Persze multi interfacesel nem manual vakuval.
-
FearFmRadio
csendes tag
válasz Ed Parker #28646 üzenetére
Érdeklödni szeretnék hogy valaki probálta már ezt a párost ?
Sony a7iii + MC-11 + CANON EF 70-200mm f/2.8 L USM Lens ?
Sony 70-200 f2.8 at szerettem volna ... de számomra túl drága . igy ezen az alternativ megoldáson gondolkoztam ( canon 900$ )
AF-C-t leszámitva vajon elég éles ez a canon objektiv ?_A7M3_
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28685 üzenetére
Igen, a Nikon-nál nem tudom, hogy miért nem csináltak súlycsökkentést Lehet, hogy a képminősége jobb, mint a Canoné, ki tudja. A 70-200 gyakorlatilag egy kötelező obi a fotósoknak, a 100-400 meg ugye nem annyira, ráadásul extenderrel van egy nagyjából 100-400-ad is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs