- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
válasz robi1979 #24696 üzenetére
Azt sosem lehet tudni, hogy a szürkeimportos cuccok pontosan honnan és hogyan származnak. Tehát lehet hogy tényleg új és te bontod ki a dobozt először, de az is lehet hogy nem. De sajnos az sem garancia, hogy teljesen végig mentek a gyártási folyamaton és a hivatalos úton hagyták el a gyárkaput... Sőt azt sem tudni biztosan, hogy milyen körülmények között szállítódtak EU-ba hogy vámmentes legyen.
De az biztos, hogyha újként hirdetik akkor nincs használati nyom és nagyvalószinűséggel kiküldés előtt kipróbálták, hogy tényleg hibátlan állapotban kapd meg, ezzel csökkentve a felesleges reklamációkat.....
Esetenként hosszabb szállítási időre is fel kell készülni, még akkor is ha raktáron jelöléssel van. De ez is ritka.
Ezek mind olyan kockázatok amiket azért kell felvállalni mert áron allul jutsz hozzá.
Hallani és olvasni ezt is - azt is, de ugye az aki mindennel elégedett ritkábban posztol, így feltehetően az elégedettek vannak többen.
A leghajmeresztőbb amit olvastam az az elviselhetetlen halszagú objektív volt. Ezt is megoldotta tulajdonosa, mert a dobozt, papírokat kidobta, az objektívet megtörölgette és már el is tűnt a szag....
De ez már pár éves történet. Ki tudja hogy igaz -e és ha igaz is ez még a szürkeimport kezdetén lehetett...[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Ezt most nem értem.
Tudok venni alacsony bitrátás 50p-t és xavc-s 50mbitet is a kártyára anélkül, hogy formázni akarná.
Ellenben ha PAL-ban vettem rá, NTSC-ben már nem tudok (és fordítva).
A $90-os kiskamerám is tud 100mbitet..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kovsol
titán
Sony Released New Firmware Updates for a9, a7R III, a7 III, a7S II, a7R II, a7 II, a6500, a99 II
Improves the overall stability of the camera
Kíváncsi lennék egyébként a motorháztető alatt ilyenkor mit javítanak, mert biztos valami bug fixek ezek is.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
jmakk
őstag
válasz Márton #24703 üzenetére
Az a5100 max. 50mbites XAVCS-t tud. Azt, hogy a kiskamerád milyen kodek mellett tudja a 100 mbitet azt nem tudom. Lehet közel sem ér annyit, mint a XAVCS 50 mbiten. Meg azért az a5100 az 2014-ben jelent meg lassan 5 éves, túl sokat már nem kell várni tőle.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Kiskamera avc/h264 természetesen.
Kérlek linkelj valami infót, hogy a bitráta miatt szükséges a váltás, nem a PAL/NTSC szabvány miatt.
Komolyan érdekel, meggyőzhető vagyok, de amíg nincs alátámasztva, addig ezek csak szavak a levegőben.
De ha mindez úgy is van, ahogy mondod, az miért indokolja a formázást, miért nem mehet minden egy kártyáraEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
jmakk
őstag
válasz Márton #24706 üzenetére
Nem tudom miért kell újraformáznia, de a használati is írja, hogy formázza a kártyát PAL/NTSC váltáskor.
https://helpguide.sony.net/ilc/1430/v1/en/contents/TP0000227261.html
Lehet kikerülhető ha tartasz egy kártyát NTSC-re formázva egy másikat meg PAL-ra és ha kell cseréled.[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
De nem az kérdéses, hogy formázza-e. Azt mindenki tudja.
Azt állítottad "Nem az 50/60p a lényeg hanem a tömörítési ráta."Erre kértem linket..
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
Ok, szerintem az 50/60p 25/30p PAL/NTSC miatt formázza.
Valami miatt nem tudja egyszerre rögzíteni a két formátumot egy kártyára.
Ami elég vicces..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kovsol
titán
válasz Márton #24711 üzenetére
Egyébként a kijelző és a EVF frissítési frekvenciája is átáll NSTC vagy PAL nak megfelelőre. Szóval 50Hz vagy 60Hz. Ha támogatott akkor 100/120Hz.
Mondjuk ez szerintem egy sima restarttal is megoldható, nem ez igényli a formázást.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
jmakk
őstag
válasz Márton #24711 üzenetére
Ezek szerint ezzel együtt kell élni. Van sajnos pár ilyen Sony "okosság". Pl. sosem értettem hogy a korábbi gépekben a szemfókuszt egy külön gomb folyamatos benyomásával lehetett aktiválni annak ellenére, hogy az arcfókusz be volt kapcsolva. Szerintem már elejétől fogva is úgy kellett volna működnie, mint ahogy most megy az a6400/a7iii/a7riii/a9-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
válasz kovsol #24712 üzenetére
Még az a szerencse.
Volt már olyan akciókamerám, sőt ha jól emlékszem a Samu NX300 is fixen 60-on járatta a kijelzőt, amikor én 50-es videót vettem fel. Öröm volt nézni a stutteringet egy svenknélEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
jmakk
őstag
válasz kovsol #24715 üzenetére
Na igen, de mondjuk az egyértelmű, hogy ha egy arcra ragadt a keresőalgoritmus, akkor azon akarsz szemet találni. Szóval itt is inkább csak az arcról-arcra ugrálást kellene megoldani. Nagyon egyszerű módon pl. a joystickkal vagy tapiképernyővel váltani a talált arcok között és "odaragasztani" a keresést. Nem látom túl bonyolultnak, de nyilván el kell adni majd a Mark IV-ket is valami újdonsággal.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
A szemfókusz minden olyan dolognál működik külön gombbal aminek szeme van? Mondjuk a borsónál?
Na de viccet félre téve:
Improves image stabilisation performance in movie mode - az a6500-nál? Erre tényleg kíváncsi vagyok hogy mennyit javít az új firmware a szenzor stabilizáláson mert mindenhol azt olvasom szinte hogy videóban nem sokat.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ha valaki a Sony világba a6400 vázzal lép be annak nagy segítségére lehet ez a leírás :
Set Up Guide for Sony A6400Valamint ez a videó is :
[link] -
Márton
nagyúr
low speed sorozatot el tudok indítani telóról A5100-on?
2s interval működik csak.
Van kábeles kioldóm, de mellőzném, ha menne wifiről is.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
p_adam
addikt
A felsorolt modelltípusokból ítélve az 5 tengelyes stabilizátorral lehet kapcsolatos a hibajavítás, funkcionális változtatás előreláthatólag már a 2. generációhoz sem fog érkezni, tehát ebben nincs különbség az 1. vagy a 2. között.
Én pl. egy olyan hibát tapasztaltam MC-11 adaptált Sigma objektívekkel, hogy teljesen nyitott f/1.4 rekesznél stabilizálással némileg bemozdult a kép, már csak kicsit rekeszelve f/1.7 (vagy IBIS-t kikapcsolva) is tökéletes volt, mintha mindig várt volna a rekeszváltozás miatti kis késleltetésre.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Vakú és kioldó vásárlásán gondolkozom.
Vakú az nagyon úgy fest, hogy a Godox TT685S lesz, és az XPro-S és az X1T-S között vacillálok.
Nézegettem összehasonlító videókat, és kicsit megrémített az X1T menü rendszere. Tényleg ennyire gáz, mint ahogy lejön a videókból?May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Tudom bocsi, ez már a harmadik amit ide írok egymás után.
A Samyang 45mm f1.8 FE objektív várható magyarországi induló ára: 129.990 Ft.
forrás: Samyang facebook oldala. [link][ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
konyi79
addikt
Nem tudom honnan jött, az új fw pakk a stabilizátorra van bármi hatással.
Ez van odaírva:
A fényképezőgép általános stabilitásának javításaAmi kb az összes frissítésnél, ha megnézitek pl a 6300 utolsó verziójához is.
Szóval tényleg inkább valami bugfix lesz az inkább csak, elég kicsi a verzió lépés is, ez biztos nem hoz semmi érdemlegeset. -
mikrofon
addikt
válasz kovsol #24731 üzenetére
Ugyan nem rendszervakut használok x1t kioldóval , hanem ad200-at. De nekem nincs vele bajom.
Állítható rajta két féle üzemeltetési mód. A második üzemeltetési móddal (method 2) én könnyen tudom használni. Valamint le tudod korlátozni 3 csoportra az 5 helyett (fn.06>, ami még tovább egyszerűsíti. Nagyon egyszerű kiválasztani, hogy a b c csoportot szeretném-e módosítani, hogy a módján szeretnék-e változtatni, (ttl, manuális, vagy off) és hogy milyen erősséggel villanjon. 3 csoportnál eddig még nem volt többre szükségem....
Azt értem hogy biztos van mégjobban és egyszerűbben kezelhető, de amikor panaszkodnak hogy nehezen használható én nem értem. Az is lehet hogy az én igényem nagyon alacsony... De nekem egyszerűnek tűnik....
Lehet a vaku zoom-ja teszi bonyolultá, de ugye nálam az nincs.... -
.mf
veterán
válasz kovsol #24725 üzenetére
"kicsit megrémített az X1T menü rendszere"
Egyáltalán nem vészes. Napi használatban úgyis csak minimálisat állítgat rajta az ember, azaz hogy melyik csoport mekkorát villantson, az pedig mindössze ennyi: megnyomod a Gr gombot, ha nem épp a megfelelő csoportnál van, akkor addig nyomogatod, amíg oda nem lép; ha már a megfelelő Gr villog, a tekerővel beállítod az erőt; majd OK.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
kovsol
titán
Szomorúan kellett ma szembesüljek azzal, hogy a Sony az A7III menüjéből direkt kihagyott funkciókat, hogy az A9 könnyebben használható legyen sport és madár fotózásra.
Focus Area Limit hiányzik az A7III-ból, amivel meg lehetne adni csak melyik fokusz mezőket listázza a készülék. Itt elég lenne 3-4 mód is a legtöbb ember, nem kellene a tucatnyi lehetőség.
Ez mellé párosítva az Custom Key listájáról hiányoznak olyan lehetőségek amik egy gombonyomásra lehetővé teszik menübe való bemászkálás nélkül is a beállítások váltását. Pl az Focus Area Switch funkció.
Ha leszabályoztad a darabszámot az adott helyzetben legtöbbet használtakra akkor akkor csak egy gombnyomás, és már a másik módban vagy, semmi menű.A7III esetén ha én ezt meg akarom csinálni akkor csak olyan tudod gombra rakni, hogy behozza a menüt, és annak hála, hogy nincs limit funkció végig kell lapozzak akár tucatnyi lehetőségen, mire megtalálom amit akartam. Na eddigre már a madár elrepült, a sport játékos a pálya másik felén szalad stb.
Hála ég legalább azt meghagyták, hogy AF Area regisztrációt egy gombbal be lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
zyzz
tag
Gépet és obit szeretnék venni és láttam korábbi hozzászólásokban, létezik néha kedvezmény kupon a 220V-hoz. Ha akad valakinél olyan, amit nem használ fel, át tudná nekem küldeni? Hálás lennék érte! Köszönöm!
-
nonozoom
tag
Felment a 4.01 frissítés. Sony A7ii gép. A menüben nincs változás, viszont a gép sokkal gyorsabb lett, gyorsabb a bekapcsolás is és mindenre hamarabb reagál.
-
robi1979
aktív tag
válasz lugosi #24734 üzenetére
"Lehet hogy néhányan szó szerint értették a fényképezőgép “stabilitását”." - ILCE-6500 rendszerszoftver- (firmware) frissítés – 1.06 verzió (Windows):
Videó módban javítja a képstabilizálás teljesítményét. - ezt te hogy értelmezed?
Ha valaki felrakta az új firmwaret meg tudná mondani hogy miben változott?
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz robi1979 #24743 üzenetére
Egyébként már kérdzetem miért a6500 és nem a6400?
Amire neked kell pont nem segít a stabi semmit..
Videó alatt meg hát jó elmegy de vagy digitálisan stabilizálsz utólag ami durva crop v. kell egy gimbal akkor meg ugyis ki kell kapcsolni a stabit.Az af viszont számít amire neked kell és az a6400 jobb mint az a6500.
Kb mint nex7 vs a6000 a két gép
A fujikat nézted már?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Pont most írtam le erről a véleményem egy másik topicban. A Fujik miben jobbak? Úgy tudom jóval kevesebb és drágább objektív kapható hozzájuk és nincs fix 1.4 Sigma sor meg Tamron 28-75 2.8. Gimbal videózáshoz meg mindegyik alá kell. Ha meg meghagyom a nikon F Tamron 28-75 2.8-at manuálozni meg jól jön a szenzor stabilizátor az a6500-ból.
"Kb mint nex7 vs a6000 a két gép" - ezt hogy érted?
"Javítsatok ki ha tévedek, közel 2 hónapja bújom a fórumokat mert a régi Nikon D50-emet szeretném lecserélni. Amihez anno 2007-ben úgy látszik jól választottam objektívet mert egy Tamron 28-75 2.8 eddig kiszolgált. Mint látjátok előtte nem volt Sony vázam, így mikor ide bepötyögtem ez első kérdéseimet tapasztalatom sem volt Sony MILC-ekkel.
Első sorban APSC kategóriában kerestem versenyzőt. De! És most jön a DE! Lehet a marketinges nem mondatja velem DE nekem úgy tűnik hogy a Sony marketing koncepciója iszonyat jól fel van építve. Jelenleg úgy látom hogy a középmezőnyben van a legnagyobb verseny. Így nem csoda ha egy átlag USER eltéved benne. Iszonyat sok versenyző, és rengeteg kategória ezen belül is. És ezek CSAK a vázak! Ezek a vázak már jóval felül múlják egy átlag USER igényeit. És folyamatosan jönnek az újdonságok. Ezért szerintem itt nincs jó vagy rossz, a lényeg a felhasználási terület – mint minden másban.
Én úgy látom hogy OK, hogy a Sony bedobta az a6400-at egy a9 alap erősségeivel bár nem egy kategória, nem egy szegmens, nem egy célközönség. De aki a9-el fotóz, másod gépnek ott a 6400. Mindezt úgy hogy maga mögött hagyott egy piacot beelőzve a versenytársakat az a6500-al amely már egy 3 éves konstrukció. Aki viszont most szeretne közép APSC vázat venni az mit tehet? Vagy a6400 vagy a6500. Nekem úgy tűnik hogy az a6400 a Sony abszolút válasza a Canon M50-ére. Számomra inkább hasonlít egy M50-re mint egy flagship APSC-re. Kihajtható, Vlogger kijelző, a legújabb követő (tracking fókusz) amely nyilván a vloggoláshoz elengedhetetlen. Kövezzetek meg, de nekem az a6400 inkább egy vlog kamerának tűnik sajátos árképzéssel mint egy flagship APSC váznak Sony-n belül. Ez inkább csak a piac beetetése és a piac megfelelő tesztelése egy (alfa?) béta időszak. Kb. mint a bűvész amikor azt mondja hogy csak a kezemet figyeld és miközben a kezét nézed, ösztönösen nem figyelsz a trükkre. Ha a piac elfogadja a 6400 árát, ergó fogy a termék, elérhető az a9 erőssége közép szegmensben is, így már szép lassan be lehet dobni egy JÓVAL MAGASABB ÁRON MINT TERVEZTÉK közép flagship APSC vázat. Plafonig ki fogja tolni az új flagship árát és ezt borítékolom bármikor. Az a7III ebben a szegmensben meg azért nem ellenfél mert FULL FRAME. Aki APSC objektív parkot épít, az nem fogja az egészet lecserélni költséghatékonyság miatt - amikor az új APSC flagship "még majdnemhogy többet tud".
Na az lesz szerintem a Sony a6700 vagy a7000, a Sony a6500 2-3 éves APSC flagship utódja. Amely 2019-ben legalább akkorát fog szólni mint 2016-ban az a6500.
Jól gondolom hogy az igazi flagship Sony APSC közép kategóriában még a mai napig az a6500? Jól gondolom hogy az a6500-nak ebben a kategóriában más gyártóknál sincs nagyon ellenfele? Ha nem így lenne, a Sony már bedobta volna az utódját, ami nem az a6400 – szerintem. Az a6000 árképzése anno ugyan ezt mutatta a 6300-al szemben és a Sony ezen két készülék betesztelésével ezen szegmensben iszonyat jól tudta pozícionálni az a6500-at. Amely azóta vajnyi keveset vesztett az árából/értékéből.
Hogy mit tehet egy átlag USER ebben a kategóriában manapság? Baba, kismama, rendezvény, egyéb beltéri, kültéri fotózáshoz vesz egy a6500-at. Amivel kezdtem az irományom, javítsatok ki ha tévedek!"
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
"Kb mint nex7 vs a6000 a két gép "
Mitől lett ennyire szar a 6500 hirtelen?
Azért ez így nem állja meg a helyét. Kézbefogva a 6000-6300/6500 kb ami hasonló lépcső.
A 6500-at nem szabad temetni. Nagy a hype és tényleg jó a 6400, de a 6300/6500 páros mai napig igen elől van a MILC-ek között af-ben. -
konyi79
addikt
válasz robi1979 #24747 üzenetére
Nem lehet a gyártók termékeit mindig egyértelműen megfeleltetni egymással szemben.
Az M50 nem egy liga a 6500-zal, inkább valahova a 6000/6300 közé raknám tudásban, a 6300-tól azért jóval lemaradva.
A 6500-nak meg van ellenfele: Fuji X-H1. Ami igencsak erősebb sok mindenben. Ahogy a GH5 is komoly cucc hasonló kategóriában.