- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Philips LCD és LED TV-k
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen nyomtatót vegyek?
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a MechWarrior 5: Clans
gp Az óriásrobotok kedvelőinek egészen az őszi időszakig kell várniuk a sorozat új részére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
-
rob210
nagyúr
-
gs20
tag
Én is relével odottam meg a drl "vezérlését". De ha értelmezzük a KÖHÉM rendelet szövegezését, akkor nem a helyzetjelzőre, hanem a fényszóró (tompított/reflektor) bekapcsolására kellene lekapcsolnia. Ezért én nem a helyzetjelző, hanem a fényszórókapcsolóra kötöttem a relét. De kinek a pap, kinek a paplan.
Refizés: engem nem érdekel, ha látom hogy a szembejövő zavaró ködlámpával jön és nincs köd, vagy vakító befabrikált xenonja van, akkor rárefizek. Legalább én is többet látok egy kicsivel Egyébként szerencsére mifelénk az ilyen gagyixenonos autók eléggé megfogyatkoztak az utóbbi időben, miután a rendőrök elszedegették miatta a forgalmikat.
Egyébként sajnos épp a rendőrök nincsenek tisztában a szabályokkal, múltkor vittek egy kispolskit műszakira, a rendőr levillogott mert látta, hogy nincs érvényes műszaki az autón. Persze útvonalengedély volt, úgyhogy pofára esett. Utána meg azon ugatott, hogy miért nem egyformák az első gumik. Csak azt nem tudta elmagyarázni, hogy miért kellene egyáltalán annak lennie
Atuska (#7029): nem kell felhúzni magad, bocs hogy megpróbáltam tanácsot adni hogy adott esetben lehetőleg ne tudjon belekötni a karácsonyfa módon világító Skodába a rendőr. Hogy Te mit tudsz és mit nem, azt én nem tudhatom, csak leírtam amit én tudok (mint műszaki vizsgaállomáson dolgozó, és aki már lefutotta ezt a nappali fényes dolgot).
E=MZ²
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7045 üzenetére
Még egy utolsó kérdés: Nekem most úgy van bekötve hogy a gyújtótrafó egyik lábáról kapja az áramot a DRL azt vegyem le és kössem a relé 87a lábára vagy hogy? Mert ha azt lekötöm akkor nem a gyújtásról lesz a DRL árama. (Bocs ha hülyeséget írok, de mint mondtam már a delej nem az én barátom)
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Ma és tegnap is bűvöltem a favit.
Írtam régebben, hogy a fűtéscsap csepeg. Szétszedtem és látszott hogy előzőleg mókolták a ház tömítését, de nem ott folyik hanem a csap tengelyénél.
Kiszereltem, elrobogtam a helyi kereskedésbe, és elém tettek egy komplett csapot, de MINEK? Nekem két tömítés kell!
Aztán addig cseszegettem a csap tengelyének tömítését, hogy sikerült elszakítani. Mivel az asszony hét közben jár, ezért össze raktam bő szilikonzsirral. Egyelőre tart, de végleges megoldás kell.
Valaki épített már be O gyűrűket erre a részre? Ha nem lesz más tipp, kipróbálom, mert egy komplett csapot hülyeségnek tartok megvenni.
Aztán karbantartottam az karbantartás mentes akkut, ugyanis a matrica alatt ott voltak a kupakok. Kibontottam és pótoltam a folyadékot, egyébként össz 1 dl hiányzott a cellából.
Ma pedig bemókoltam egy kétszólamú harsonát.
Hozzám hűen, külön relézve az áramkör, védőcsőben mindenütt. Nagyon pöpecül szól! Bár nem vagyunk egy kürtölős nép, de a benne lévő (gyári) max egy 1934-es forgalomban lenne elég. Azért mindent úgy alakítottam át, hogy visszaalakítható lesz, ha restaurálnám egyszer...
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7059 üzenetére
Ha az aksiról veszem a kraftot akkor hogy működik gyújtásról? Vagy akkor nagyon át kellene mókolnom? Ha marad így akkor a trafó után egy 5A bizti elég?
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #7061 üzenetére
Nos, jogos. (Az általam alkalmazott DRL modulja figyeli az indítást, és magától kapcsol).
Ez esetben két út van, de szerintem nem kell túl komplikálni.
A bonyolultabbik két relé. Egy 4 lábas és egy öt lábas. A négy lábas gyújtásról kapcsolja az akku +, az öt meg a megszakítást végzi.
Felesleges, nincs nagy áram!
Tegyél sorba egy biztit (késes, szerintem 2 A bőven elég). Az hamarabb lemegy, mint a gyújtásé.
Retro
-
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7060 üzenetére
A fűtéscsaphoz van felújító szett de már írtam neked korábban is.
Valóban nem kell az egész csapot megvenni.duda nekem egy elég komoj R-Type van bent a kocsiban na azzal lehet figyelemfelkeltést csinálni.
Nem megrémiszti az embereket, hanem felrázza a hülyeségből[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #7063 üzenetére
Én nem szeretem ezeket a plusz világításokat, de kérdés, miért nem kötöd fixre, azaz gyújtás kapcsolóra?
Amit ha a világítás kapcsolót átnyomod, azaz helyzetjelzőt kapcsolsz leold a relé?
Nem bonyolult bekötni, főleg a skodánál nem és szerintem biztonságosabb is, mert mindennek van saját biztosítéka.
De persze a DRL-ekhez köthetsz be akár plusz biztosítékot is.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Nálunk a következő ok miatt kell a DRL:
- feleségem hajtja a kicsi kocsit, néha szórakozott, ha lát, elfelejt kapcsolni pilácsot ( egyébként nagyon sok nőre szoktam rávillantani az országúton, hogy nincs pilács), ezzel kizárt hogy ne világítson
- a led még nappal szemben is pontszerűen fényesen látszik, tehát valamennyivel biztonságot is javít
- a fogyasztása töredéke, tehát energia ergó üzemanyag spórolódik (főként, hogy minden munkanapon megy az ótó)Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
Szlovákisztánban megoldotta a yard. Mindig világítani kell, településen kívül is. Nekem egy gyári szett 230 euró(a nagyobbik skodriba), ebben benne van a két légbeömlő a ledsorral, meg az elektronika. Nem kell semmit faragni, de annyit nem adok érte. Egy 5 eurós reléről is gondolkodtam ami felkapcsolja a töltéssel a tompítottat is, de majd megkérdem Retro DJ kollégát a bekötésről.
-
Retro DJ
aktív tag
Az én Octim is 2007-ben már úgy jött ki, hogy mindig gyújtotta a pilácsot, azonban én kikötettem, mert nem egészséges, sem az akkunak, sem az izzónak.
A haver szintén napi szinten használ Octit, amíg be volt kapcsolva az automata világítás negyedévente vette az izzókat.
Aztán off lett, ő kapcsol, és érdekes módon majdnem egy évet bírt egy szett.
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7069 üzenetére
Valahogy a teljes világítást ki kellene váltani leddel lényegesen hosszabb élettartam és kisebb energia fogyasztás ezzel együtt kisebb üzemanyag fogyasztás. Csak az a baj hogy még a nagy gyártók is csak kísérleteznek a tompított és a refi kiváltásával mert, eddig minden megoldás drága volt vagy nem volt megfelelő a fénye. A már meglévő megoldások meg nem az átlagember zsebének valóak.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #7070 üzenetére
Az hagyján viszont a refi tompított valóban szabály ellenes.
Azért büntet a rendőr, mert izzó éppen már lenne hozzá, csak valami okos kitalálta, hogy az nekünk nem jó.Ennek ellenére ahol lehet nekem ott már led van, pl féklámpa, hátsó helyzetjelző, indexek.
Renault power
-
Atuska75
tag
Lenne nekem is csak amit vettem az gyenge volt (gyengébb mint a fék 21W-os izzója) visszaküldtem és kifizettem a csere postadíját, azóta se jött meg pedig ennek már fél éve lassan.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
Retro DJ
aktív tag
Huha, reg volt iras!
Nemreg ramszolt az egyik bontos, hogy lenne negy felnije a Favihoz, lecsaptam ra 6e ft/ 4 db aron.
Mivel kozepesen nyuzott darabok, ezert kapnak egy atfestest es mehetnek ra a teli gumak!
Holnap szedjuk szet a toronycsapagyat, es csereljuk a telora huzott gatlo szivacs (?) ot is. Utolag vettem eszre, de sajnos Vika-t kaptam. Mindegy, valamennyit ez is kibir.
Az a kerdesem, ha eltornenk a kormanymu porvedojenek bilincset, akkor egy eros kotegelovel lehet helyettesiteni? Sajnos nem kapok gyari bilincset
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7076 üzenetére
Természetesen lehet helyettesíteni kötegelővel. Nagyon sokszor használunk mi is még a féltengely gumiharangnál is.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7076 üzenetére
Én is gyorskötözővel helyettesítem, sőt láttam már ilyet féltengelyen a gumiharangon is, elég tartósak, ne aggódj emiatt. A vika szivacs teljesen rendben van, nem lesz rosszabb mint a gyári, max. hamarabb elporlad.
Most olvasom a kötözőt Atuska75 is írta.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
No megvolt a támcsapágycsere.
Hááátttt igazándiból volt zseer a csapágyban, de ettől függetlenül úgy éreztem, hogy kicsit nyögvenyelősebben jár, mint az új.
Mindegy, cserélve lett a persely is, mert eléggé meg volt kopva (50e km!, később lesznek képek igény esetén). Meg a gumipersely is cserélve lett, mert eléggé be volt nyomódva.
Bezseeeeroztuk a fogaslécet. (A haverom ezért elkért 3! ezer forintot, ezért szinte a kezem sem érdemes bepiszkítani).
A lényeg, hogy kb 10%-kkal lett könnyebb a kormány. Picivel pontosabbnak érzem.
Azt agyaltuk még, hogy a gumi is lehet "ludas". Ez hamarosan kiderül, mert felkerülnek majd a téli gumik.
Aprópopóóó gumik és felnik. Ma egy alapos Bigécolos áztatás után lesterimóztam. Hát szarabbak külső állapotra a felnik mint gondoltam. A legszarabbat elővettem és majd egy órát drótkorongoztam, de... próbálok keresni egy szemcseszórós megoldást, vagy adok neki kromofágot, én aztán nem fogom órákig korongozni...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Ma is baxogattam a Favoritot, rendberaktam (legalabbis remelem) a futescsapot (3800 helyett 200 Ftbol), folyt az egyik ablakmoso motorom, valamint a bal hatso zar kivulrol nem nyilik problemat is megoldottam.
Futescsap: a kulso o gyuru 50x2 semmi extra. A futescsap tengelyere 2x 8x2-es o gyuru kerult, ugy, hogy a tomites nutjat 1 mmrel megtagitottam. Befogtam egy furoval, es egy tureszelovel az adott meretre "esztergaltam". Remelem jo lesz.
A ablakmoso motor szimeringje adta meg magat es bedolgozott a motorba, egy bontottbol tomitescsere, az ajtonal pedig a muanyag faudifej atta meg magat. Meg szerencse, hogy az ules miatt tobbet is vettem, de alkalom adtan meg feltankolok belole.
Retro
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Úgy néz ki sikerült megoldani a beszakadt hengerfej csavarjaim okozta gondot. A beszakadt darabokat benne hagytam és a felettük megmaradt szabad lyukba vágtam M-14 es menetet .Esztergáltattam csavarokat amiknek a végén M-14 es a menet a csavar további átmérője 12-es lett a végén M-12 menettel ellátva. Tehát ezek tőcsavarok lettek .
SKODA FORMAN
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok,
Múltkor írtam, hogy a tompított fényszóróm mágneskapcsolója rakoncátlanokdik..Na, azóta is 2-3 alkalommal csinálta, hogy elment a tompított, aztán ma, mikor ki akartam venni a kapcsolót, az egész egység kiszakadt a helyéről, az alaplapról. Most kiderült, hogy az egyik csoki érintkező műanyag takarórésze, ami közel van az akksi pozitív bekötéshez az alaplapon, rásült a csokira és azért nem tudtam lehúzni róla a relét, illetve ezért szakadt ki a helyéről cuzámmen....Na, most mit tegyek? Az akksi bejövő vezetéke, ami anyával van rácsavarozva az alaplapra, igencsak forró volt, ahányszor ott babráltam a relével.... Kinek milyen ötlete van, mitől melegszik ennyire fel? Visszaforrasztom az egységet az alaplapra, de ha megint ez miatt kapcsol le a tompítottam, rosszul leszekCsakakSkoda :)
-
14adam
addikt
válasz Atyus77 #7082 üzenetére
igaz,hogy golfom van de hasonló kép lett megoldva a karburátor-szívósor lecsavarozása is. A szívósorból kiszakadt a menet. Vagy veszek egy új szívósort vagy valami okosat ki kéne rá találni. Nagyobb csavart azért nem akartam mert akkor a karbit is ki kellet volna tágítani.
Így a szívósornál lett csak nagyobb menet vágva míg a karbinál megmaradt az eredeti méret.
Tökéletesen üzemel kb 1 hónapja[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Kollégák!
Tudja valaki, hogy a szeretett kedvencünknél az olajnívón a Min/Max érték között kb. mennyi olaj van?
Reális az, hogy bő 3000-rel ez előtt olajcserekor kb 3/4-re lett töltve most pedig ippeg negyed környékén volt? (Most kb. 6 dl olajat öntöttem után - ami megmaradt az olajcseréből)
Retro
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
'94-es Formanhoz milyen féltengely 'csillag' való ?..a 30 bordás ? (Remélem igen
A jobboldali eléggé kotyog a helyén ,-és mivelhogy még mindig ránt váltáskor és menet közben is érezni hogy üt valami -,ezért folytatnom kell a hibakereséseket/megszüntetéseket.
A motortartó gumibakokat kicseréltem , annyi eredménye lett hogy váltáskor nem ránt akkorát (viszont továbbra is üt menet közben ) ,de nem ez volt az alapbetegsége ,ez csak annak eredménye.
Felicia és Favorit lengéscsillapító -első- megeggyezik ? ..(mert az is szar..)
SKODA FORMAN
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen