Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz 3L1T3 #14 üzenetére

    - hatótávban a Sedan forma jóhogy jobb a model 3 krumpli formája mint egy hatchback vagy egy suv... PSAnak se a legjobb a hatékonysága (e208) de ott van a eC4 ami még mindig nem annyira áramvonalas mint a Model 3 és mégis az e208-hoz képest 15%-kal kevesebbet eszik...

    - belső anyaghasználatot ne hozzuk már fel a Teslahoz képest :D ha valakinek belső anyaghasználat kell akkor ott az ugyanezen alapokon nyugvo Audi... De ha tovább megyünk és németeknél maradunk ott az i4 ix3... Ami mind olcsóbb mint a Tesla párja és belsőben nem egy liga a kettő...

    - info/entertainment rendszerből egyedül a töltő tervezés és előfűtés ami hiányzik másra mire használod? De most tök komolyan... e208 rendszerét addig látom a középső kijelzőn míg elindul a android autó... Ha meg netflixezni akarok akkor magammal viszem a tabletem vagy a pcmet... vezetés közben úgyse netflixet nézek...

    - szoftveres gondok nagy része már javítva és már megy a OTA is a VWnél is

    - töltési görbét imádom mikor Tesla fanok jönnek vele... a "szarfos" (tesla árának 2/3-áért kaphato) PSA autók 26-27 perc alatt érik el a 10-80-at a Tesla mennyi alatt? 25? :D Pedig a SR+ csúcs töltési teljesítménye 170 kW elvileg .... az e208 pedig csak 100 kW ... Persze tudom nálam kisebb a 10-80 mint a Teslanal de 45 vs 52 kWh akku között azért annyira nagy különbség nincs :)

    - nincs egypedálos vezetésem sajnos e208-ban csak 8 km-ig de csak városba használom... inkább benyomom a követő tempomatot és nem kell pedált se nyomni :D

    Szóval nem rosszak szerintem a VW autói és igen sokféle megtalálható különböző igényekre branden cégcsoporton belül...

    Ha én most vennék elektromos autót akkor egy BMW i4 lenne a kiszemelt de csak azért mert az Audi eTron Q4 nem hosta amit vártam :(

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #52 üzenetére

    13000 km alatt 2-2,5 órát töltöttem út szélén töltőn... Pedig csak 200-300 km hatotavot tud az e208 (időjárás és sebesség függvényében...)...

    25m az Y ennyiért Mr BMW ízét kapok... Vagy 20 körül tetőn q4et...

    I4en mit kell felkonfiguralni? Alapból 19-20m... Cirka 400 kmt tud autópályán... :)

    Évi 20e kmt megyünk évi 3-4 ionity töltés és 3-4 sima 50es mobiliti nekem belefér...

    Inkább felrakok rokonokhoz 3 fázisú dugót és még van oldva a töltés :)

    Ja és hamarosan várható, hogy a Tesla töltök egy része is publikus lesz...

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #77 üzenetére

    Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos... És akkor már van normális navi...

    Ezen túl mit tud a Tesla ami másnak nincs? Nekem talán a töltővel tervezés hiányozik csak... Bár Budapest Békéscsaba Teslaval se jobb mint az e208cal vagy e2008... Pedig ezek 4-9 millióval olcsóbbak... M3hoz képest... És belső minőségben köröket vernek az M3ra...

    Töltök amerre van Ionity vagy más hpc ott már ez az előny sincs meg... főleg ha a Tesla is megnyitja a töltőket...

  • Rolly

    veterán

    válasz opr #90 üzenetére

    Meg az Audi Q4 is olcsóbb felextrazva mint az Y... Pedig az az id4 hez képest belsőben más dimenzió (anyag használat, kidolgozottság)...

    De pl én nem adnék 4 millióval többet egy Model3 SR+ ért a mostani e208ashoz képest...
    Pedig:
    - elviekben DC lassabban tölt (25 van 27 perc a 10 80)
    - kisebb a 208as akkuja 45 van 52
    - kisebb autó (sajnos tényleg pici az e208), bár ebbe belefér egy 60*60es doboz a Model3 csomagtartójában nem biztos a 4 ajtó miatt

    Magyarország olyan kicsi hogy nekünk Pest mellől az egész ország bejárható, ha a célállomáson van AC töltő... Békéscsaba mellé járunk vele még Kiskőrös környékére...

    De voltunk már (Vác, Dobogókő, Esztergom, Balaton (Tihany), Eger, Szolnok, Szeged, Kecskemét, Kiskőrös, Békéscsaba, Baja, Pécs) az ország nagy részén télen azért rendszeres DC töltés...

    Nyáron egy Dunakeszi-Pecs esetén pakson kell tölteni 10-15 percet... M3mal még nem kell... Kb hatotavban ennyi a különbség...

  • Rolly

    veterán

    válasz Eniko89 #50 üzenetére

    Szerencsére nekem nem kell egy seggel 200-250 kmnel messzebbre mennem... :)

  • Rolly

    veterán

    válasz emvy #110 üzenetére

    igen csúcsidőben ... amikor magas a fogyasztás az év 70-80%-ában meg már most is elbírná a hálózat.. Ha itthon minden autó elektromos lenne akkor átlag 1500 mWh-val nőne a fogyasztás ... namost a hazai hálózati csúcs fogyasztás valahol 7500 körül van... Tehát amikor az aktuális fogyasztás ma 6000 alatt van akkor elméletileg be férne az összes elektromos autó töltése...

    Ezzel annyi a probléma, hogy az autók töltésének eloszlása nem pontos így abban is lesz csúcs ... ezt kell megoldani csak a hálózatnak és lehet tölteni az autókat (feletehetően éjszakai vezérelt áram lenne erre a megoldás)

    Jelenleg ha mindenki hazaér és tölt (napi futást tölti vissza) akkor 16-22 óra között nem bírná a hálózat, de ha ezt megoldják a szakemberek akkor minimális kapacitás növekedés kell már csak a hálózatra...

    Ezt a kapacitás növekedést meg a napelem + akku és a helyi akku tárolók meg fogják szerintem tudni oldani.

    (és ha kiesik 4 millió autó akkor részben le lehet állítani a százhalombattai finomítót ami évi 330e elektromos autó áramát zabálja fel)

  • Rolly

    veterán

    válasz viharhozo #136 üzenetére

    diesel tiltás... mivel jobb egy benzines?

    HA megnézed a mai euro normákat diesel és benzin hasonló elvárások vannak a kétféle üzemanyagot használó autókhoz. Egyik picit jobb CO2-ben mag rosszabb szálló porban és fordítva... És azt se felejtsük el, hogy kőolajból lehet dieselt benzint és egyébb anyagokat előállítani, de minden is van nem lehet az, hogy akkor dieslt tiltjuk és akkor azt nem gyártunk a kőolajból...

    Házkorszerűsítés egyszerűen olyan drága lett az alapanyag és a szakmunka drágulása miatt, hogy egyre tobb háznál sajnos nem éri meg :( ez nagyon szomorú mert a legzöldebb energia az el nem használt energia... De amíg fele annyiból megvan a napelem és az elektromos kazán mint a hőszigetelés addig előbbit fogják választani az emberek... (és ettől ez még zöldebb de nem zöld megoldás).

    Két ismerős is saját költségen szigetelni akarták a házat és egyszerűen nem jön ki a matek mert 20-25 éves megtérülése lenne (legjobb esetben) a szigetelésnek. És itt olyan házakról beszélünk amit 1980ban építettek :(

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #139 üzenetére

    szerintem te direkt trollkodsz :D, mert
    - nem életképtelen az elektromos ... az emberek (akik átlag 40 km-t se mennek naponta) többségének megfelelő technológia (például az én rokonságomban és baráti társaságomban nincs senki aki átlag 40km-nél többet menne és nem hivatásos sofőr persze van aki havi 1x megy 1000 km-t és hasonlók... de azért a többség szinte sosem megy 200 kmnél többet autóval egy seggel) de ha az én ismerettségem nem is átlagos akkor is legyen az emberek 2/3-ának elég a villanyautó hatótávja (200km és akkor a mostani drága elektromosokat el is felejtjük a 400 km-es hatótávval és gyors töltéssel)

    - nem vagyok Tesla fan, de a Tesla jelenleg szoftverben és hajtás lánc hatékonyságban és elektronikában a legjobb... Elég megnézni pár hozzáértőt amikor bontják szét mondjuk az invertert... Azt elismerem, hogy a többi gyártó nincs annyival lemaradva amennyivel hasonló hatótávra képes modell olcsóbb vagy jobb anyaghasználattal rendelkezik. Én se Teslát választottam 8,5 millióért (mert nincs), de 15 (eNiro / Kona 64-es akkuval esetleg Ioniq5), 20 (BMW i4 alap vagy ) és 30 (eTron) 40 (eTron GT) millióért sem :) Teslat választanék...

    - koszt bizonyítottan kevesebbet bocsát ki egy elektromos autó... Mert az üzemanyag égetésével járó szennyezés nincs helyben + van regeneratív fékezés tehát nem használja a fékbetétet sem (vagyis minimálisan de például a mi autónk 8 km alatt - kivéve satufék) ... A nagyobb súly miatti gumi kopás meg városban nem releváns mert ott az átlag sebesség 30 km / óra és nem nagyon van gumi koptató tényező normális vezetésnél.

    - mindennek van előnye és hátránya... de ha van lehetősége a társadalomnak optimálisan javítani élet feltételeket miért ne tenné?

    - abban azért opr-nek igaza van hogy nem egy fapad Golffal kell hasonlítani, hanem egy hasonlóan extrázott autóval ... Nálunk Peugeotnál a belső égésű hasonló autó 7 millió körül lett volna mi 11-ért vettük (tehát itt 4 millió a különbség - pályázat miatt csak 1,5 volt ... ebből 1 év alatt kb 500e-t már visszahozott)

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #146 üzenetére

    Azért a Tesla még nem Német prémium szint ... van amiben jobb (hajtáslánc, elektronika) de összességében nekem jobban bejön egy kényelmes szépen kidolgozott Német "luxus" autó mint egy fapados Tesla belső... Informatikus vagyok a tablettel Netflixel mégsem lehet megvenni... Autóban én azokat az autókat szeretem amiben "pilótának" érzem magam és rám van szabva... nem csak utas vagyok a gépben... :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #152 üzenetére

    pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb... Míg egy Tesla frissítése egy menetben lefut... addig a PSA autóin legalább 3-4 féle rendszert lehet / kell frissíteni... Van amit én is meg tudok itthon csinálni (fejegység) van amit a szervíznek is 4 órájába telik :)

    Ezért más kategória az ID sorozat és az Ioniq, mert ott a frissítés már távolról megoldható (persze gyanítom nem minden rendszeré még mindig)

    Minél kevesebb komponens van annál egyszerűbb a VW és más gyártók is dönthetnek úgy, hogy egy rendszert raknak bele az összes autóba... De ők még minden kategóriába külön rendszereket pakolnak... Így sok a szopás szoftver fronton náluk mire ezeket összehangolják...

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #179 üzenetére

    remélem nem szoftver fejlesztő vagy :D ...

    Nem véletlen, hogy rendszereket van hogy refaktorálnak és van hogy teljesen nulláról újra írják őket a meglévő tapasztalat alapján...

    Pont ezért mert a folyamatos fejlesztésnél általában az egyszerű, gyorsabb / profitabilisebb utat választák így többnyire nem a technikailag jó megoldást választják. Ráadásul a világ változik és a régóta fejlesztett rendszerek emiatt is egyre robosztusabbá válnak.

    Mivel a hagyományos autógyártók ezen úton régóta járnak és igazából összeszerelő üzemek így 1-1 megvett komponens (ABS, motor, váltó stb.) integrálása volt a feladatuk eddig ezért írtak egy robosztus rendszert amihez mindent illesztettek ... sok-sok vezérlővel.

    A Tesla 0-ról épített egy rendszert az eddigi autógyári tapasztalatok alapján, ahol sok-sok komponenst ki tud váltani akár szoftveres megoldással (például ablaktőrlő sebesség / vezérlés) vagy ABS vezérlés...

    Szerintem mindenkinek elhiheted, hogy ez utóbbi jelenleg jobb megoldás :) és mindenki erre megy... Vagy egy teljesen új rendszer fejlesztésével (ID, Ionig) vagy folyamatós módosításokkal és integrációkkal (PSA) ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #171 üzenetére

    mindenki a saját véleményét írja... Belső kinézet az lehet szubjektív, hogy kinek mi tetszik... De az, hogy a kormány vagy egy ajtón hányféle anyag milyen kidolgozással van oda rakva az nem szubjektív megítélés... hanem objektív... 1-1 anyagból olcsóbb egy műanyag görgőt megcsinálni mint ha mellette még van 3-4 irány gomb ... esetleg króm berakás... stb... Szóval számomra a részletesebb kidolgozottabb belső a nyerő

    Nekem ez puritán és nem minőségi:

    Míg ezek számomra minőségi kidolgozottabbak, részletesebbek kényelmesebbek:

    És akkor még azt nem hoztuk ide, hogy Tesla esetén választhatunk fekete és fehér között míg más gyártóknál csak ülésből van 2-3 féle (normál, sport, masszírozós) 4-5 féle színben és anyaggal... És még akkor nem jöttem a prémium márkák minden is konfigurálható részletességével (betétek színe, ülések színe, felső kárpit, alsó kárpit színe)

    És attól, hogy prémium nem muszáj valódi bőrnek lennie... De remélem aki itt felvetette, hogy milyen dolog már a bőrt használni - más állat lenyúzott bőrét - hogy akkor húst sem fogyaszt ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #179 üzenetére

    néhány megoldásnál azért erősen meglepődnél, hogy egy végállás kapcsoló például hogy van megoldva :D ... lehet még ugyanaz az alkatrész van használva mint egy mosógép ajtó nyitás érzékelőjében :D

  • Rolly

    veterán

    válasz parandroid #250 üzenetére

    Egy mai modern elektromos simán 1 töltéssel megy 200-300kmt (kona 64, eniro 64, nagyakkus ioniq 5)

  • Rolly

    veterán

    válasz parandroid #257 üzenetére

    A mini sose tudott és szerintem valami félre ment... Mert 30 körüli akku van benne ami 200-300 között van maximum... Sebességtől függően... Az e208as 45os akkuval se tud 400at... :)

    Ha már a cégtől kapott akkor egy három fázisú töltő nem ártott volna hozzá azzal 3 óra alatt tele a 30as akku... Amúgy ha munkahelyén 8 órát töltött azzal 16-20 kWh áram ment az akkuba...

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #277 üzenetére

    vagy ott van a rendelhető i4 is ami 590 km-es hatótájával (autópályán is 400 km-rel) elég jó alternatíva ... ár érték arányban szerintem jobb mint a Telsa M3... ugye 19m-tól indul az i4 a nagyakkus M3-mal kb egy árban... Ha mindent belekér az ember akkor már drágább de 21 körül egész jó felszereltség elhozható belőle... :) Csak nekünk hosszú (480 cmrel nem fér be a garázsba :(

  • Rolly

    veterán

    válasz mjani1172 #282 üzenetére

    nekem gazdasági alapon így jött ki:
    - évi megtakarítás 400e körül az üzemanyagon (igazából 500e a napelem miatt)
    - éves szervíz kb 40-50e-rel olcsóbb
    - éves cégautó adó 132000 Ft
    évi "megtakarítás" ~ 580e Ft maximum (futástól függ)

    Autó felára hasonlóan felszerelt újhoz képest 4,8 M forint volt ebből támogatásként 2,5 millió lejött így a felár 2,3 millió

    Ezt az autó a 4 éves nyílt végű leasing alatt visszahozza és a maradványértéke a benzinesnél több lesz (4 éves benzines / diesel autó kb 3-4 millió között van) elektromos meg 5-6 között lesz várhatóan...

    Ha nem lett volna támogatás akkor is elektromost vettünk volna 7-8 m között csak akkor i3 lett volna szemben egy új hasonlóan felszerelt autóval ami manapság már 6m+ körül van... szóval a gazdasági oldal kijött volna használt esetén is bár tény, hogy akkor használtat újhoz hasonlítunk ami nem szép dolog ...

  • Rolly

    veterán

    válasz mjani1172 #287 üzenetére

    évi 20.000 kmt megyek...

    20-as átlaggal számolok elektromosnál 5,7-et fogyasztott az előző autó... Az előző autóba mindig prémium üzemanyagot tankoltam (mert a mai sziperszuper dieseleknél az az ajánlott a korábbi 2017es autóhoz)

    Így jött ki az alábbi:
    Diesel: 20.000 km: 5,7l / 100 km -> 1140 l (prémium 485 Ft / l ) -> 552.900 Ft
    Elektromos: 20.000 km: 20 kWh / 100km -> 4000 kWh (38 Ft / kWh) -> 152.000 Ft

    Diesel első szervize 60-70e között volt (15.000 km-nél pontosan már nem emlékszem)
    Elektromos első szervize 25e Ft volt 12.500 km-nél

  • Rolly

    veterán

    válasz gyuszos #310 üzenetére

    annyit hozzátennék, hogy id4 azonnal elvihető nagyakus Pro P. Life felszereltség 17.5 és ez már egy elég jól felszerelt...

  • Rolly

    veterán

    válasz gyuszos #314 üzenetére

    én úgy tudom, hogy az EV6 vége 25 millió körül lesz :) mármint a GT verzió...

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #327 üzenetére

    szerintem nincs igazad... tény hogy többet fogyaszt mint mondjuk egy sima Ioniq vagy Model3 de nem is akkora autó szélesebb és magasabb ami nem tesz jót az elektromos autók fogyasztásának ahogy a hatchback forma sem (PSA ugyanolyan hajtáslánca az eC4-ben kb 10%-kal fogyaszt kevesebbet 4,3 m-es autóban mint e208-ban ami csak 4 m súly magasság szélesség hasonló)

    Tehát nem a Hyundai felejtett el hajtásláncot tervezni, hanem nem sikerült megerőszakolniuk a fizikát...

    A kinézet meg szubjektív dolog kinek mi tetszik... nekem se jön be a belseje de a külseje bejön (főleg matt fényezéssel)

    Az akkuban meg nem hiszem, hogy újra probléma lesz szerintem igen csak odafigyelnek az LG Chem visszahivások után :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #329 üzenetére

    azért azt valjuk be, hogy az ioniq valamit tükrözik... lehet 40-es és 50-es akkuk vannak bennük 28-38 nettó kihasználhatóval ezért lehet sokáig 100%-on

    vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni...

    a fizikát az ioniq se tudja megerőszakolni az pedig az, hogy egy akku N töltési ciklust tud akkor annyit tud és folyamatosan csökken a kapacitás

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #331 üzenetére

    Ez a Tesla akku egy 85 kWh-s pack ha jól értem ez 350e kmt ment 8 év alatt... még csak 700-800 ciklus körül jár maximum... ha meg 20-80 között volt használva még ennyi sem... Nem mindegy, hogy az akku 45-ös és abba raksz 350e km-t vagy 85 vagy 100-as abba

    Az Ioniq 28-as ennyit kb 1400 ciklussal ér el... és még ekkor is 100%-nak mutatja magát és tudja a gyári adatokat, de valjuk be ezt csak tükrözéssel lehet megoldani :)

    Például PSA 50 kWh bruttó 45 kWh nettó akkuba most is 44,5-45 kWht tudok optimális esetben tölteni, de az akkut 95,6%-osnak mondja... ennyi erővel mondhatná 100%-osnak is :)A nettó bruttó közötti tartalok mindenképpen kell, mert nem jó az akkunak a 100%-ig töltés.
    Nem vagyok benne a Hyundai dolgaiba de szerintem az ioniqnál nem 10% a puffer hanem 20% így igazából 10-80 között van használva az akkuja (28-asra gondolok) és ezért is bír olyan gyorsan tölteni és olyan kis degradációt hozni... és ezt a 20%-os puffert csökkentik folyamatosan tippre 5-7%-ig miután majd beindulna a kapacitás csökkenés

    Ioniq 5 töltés csúcsa (ha jól tudom 220 a csúcs) valóban nem a legerősebb ahhoz képest, hogy 800V-os a rendszer eTrong GT Taycan kicsit gyorsabban tud tölteni... Bár szerintem a BMS nem tud benne többet, mert nem sokat nyertek volna vele... ami jó az Ioniq5 töltésében, hogy 80%-ig húzza 140 kWh körül...
    Például a BMW i4-re is 200+ körüli csúcsot ígérnek.

    Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal :) több 100e akkut cserélnek visszahívásba...

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #335 üzenetére

    a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...

    Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
    - ha nem akkor a hasznos csökken erősen
    ha igen akkor két lehetőség van
    - %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
    - %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.

    Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...

    Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...

    de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is... :)

    mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság :) ... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #342 üzenetére

    a jelenlegi akku technológia nem képes gyors töltésre - puffer nélkül - degradáció nélkül...

    ezt a 3-at hozza a kis ioniq (nagy érdekesen nem) feltételezem az első ioniqba extrém (mai szemmel nézve) a puffer mérete ami magyarázza a jó tulajdonságait

  • Rolly

    veterán

    válasz Füleske #352 üzenetére

    azért legalább 2-szer igen közel volt a Tesla a csődhöz, de megúszta... mostmár nem hiszem, hogy csődközelbe tudna kerülni ...

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #372 üzenetére

    a Tesla növekedése kisebb mint a piac növekedése... ezért a piaci részesedése csökken... Értsd elektromos autók piaca... Természetesen ettől még piacvezető (bár az se mindenhol, de a top 3-ban mindenhol benne van és általában ő az első :) 1-1 európai piacot kivéve).

    A Tesla egyértelműen túl van értékelve, de tény:
    - amennyit képes gyártani arra van felvevő piac
    - konkurencia gyártás kapacitása szűkösebb és a konkurencai nem gyárt mindenhova a világon (VW, Sellantis, Hyundai és Kínai gyártók sem)


  • Rolly

    veterán

    válasz emvy #375 üzenetére

    mert a hype-pal nem tudok mit kezdeni... ha szerinted egy autó gyár ami 1 millió autót tud legyártani 1 év alatt (nem tud várhatóan 900e-950e körül lesz de mindegy)
    - aki évi 2 milliár dollárt kap CO2 kvóta fejében
    - és így tud nyereséges lenni

    7-8x annyit ér mint a VW aki képes 10 millió autó legyártására N márka alatt amiből cirka 300-500e elektromos és ki tudja mennyi plugin hibrid

    Vagy 15x annyit ér mint a Sellantis csoport aki együtt cirka 200-300e elektromos autót ad el és ki tudja mennyi plugint

    Sajnos jelenleg a piacon lévő részvények értéke nem reális akkor se lesz ha még tovább megy fel... 1,5 éve nem volt korrekció... Nem mondom, hogy lufi, de akkor fog észhez térni a tőzsde ha lesz nagyobb korrekció vagy elinflálódik a dollár. A jelenlegi magas árak a sok kiszórt ingyenpénz és az átlagemberek számára könnyebben elérhető részvény kereskedés miatt van. Lásd az itt már emlegetett kisebb lufikat és a hypeot :) ... Én most pénzt gyűjtök és ha lesz egy 20-25% korrekció akkor eladok :) ...



  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #390 üzenetére

    Stellantis most egyesült... nézzük meg 3-4 év múlva, hogy hova jutnak... Persze tuti csökkenni fognak eladási számban de
    - Peugeot is csődközelben volt annó és talpra állították,
    - majd megvette a senkinek se kellő Opelt és ott is ráncba varták a dolgokat

    Az, hogy a chipválság és a belső égésűek csökkenő eladása őket is érinti az valós, de amennyi e208 / e2008-at illetve eCorsat / eMokkat tudnak gyártani meg mellé amennyi plugint azt mind el is adják (és a várólisták nem pár hét max 2 hónap mint a Tesla esetén), hanem 4-6 hónap ... Tehát többre is lenne igény...

    Ráadásul 2024-ig jönnek újabb elektromos hajtást is fogadó autóik:
    - 308 electric
    - 3008 electric
    sajnos ezek specifikációjáról sokat nem tudni, de ha 75+-os akku lesz bennük akkor lehet van egy vevőjük :D (308 és e208 tulajként)

    Illetve ott a Stellantis közös új platformja amivel elég sokféle autót tudnak gyártani egy platformra... [link]

    A jelenlegi bevetendő (2023-ról) elérhető platform szerint tudnak gyártani kis-közép-nagy autókat egy platform rendszeren (valójában több platform de egyre építkezik):
    - 37-200 kWh akkut tud a platform
    - 70-330 kW-os össz teljesíményű motorokkal...

    Ez alapján én örülnék egy stla medium (100 kWh akku + 330 kW-os motor teljesítmény)-ű 308-asnak vagy 3008nak :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #397 üzenetére

    igen de szokták mondani, hogy a részvénybe a jövőt is beleárazzák... a Teslaval az a baj, hogy bele van árazva
    - Elon Musk összes egyéb projektje (pl Space X is) aminek a Teslahoz 0 köze van (jó nullánál több de pénzügyi értelemben külön cég külön projekt)
    - A Teslaba be van árazva, hogy a mostani autók robottaxiként tudnak majd működni (nem fognak tudni működni robot taxiként ezt kb mindenki tudja, de a sok-sok részvényes hisz benne és hiszi, hogy az utakon lévő 1-2-3 millió autó már kész robot flotta)
    - Bele van árazva, hogy tudnak önvezetni az autók amik még nem tudnak, s őszintén bárkinek aki azt mondja, hogy 1-2 éven belül tudni fognak önvezetni az autók mutatok olyan utat (itthon is de spanyolországban is ahol esélytelen az, hogy a következő 5 évben önvezetés legyen). Ráadásul lásd előző pont szerintem a mostani autók hardver és kamera rendszere se alkalmas az önvezetésre :) szerintem legalább kellene bele az 5G és radar esetleg lidar, mert csak kamerára bízni az önvezetést esélytelen egy felkelő / lenyugvó nap esetén...

    Ettől Tesla jó cég és nagy jövő áll előtte... Csak valójában nem ér 7x annyit mint a VW group... szerintem kb 1-1 árazás lenne a fer. És még akkor is 1M vs 10M éves autó gyártási kapacitásról beszélünk. De ami a Tesla előnye az a VW group hátránya... Nagy sok alkalmazottas cég elavult gondolkodásmóddal.

    Stellantis... szerintem a PSA elég jól lavírozik a vizeken most akár legyen szó elektromos autókról akár pluginekről... Körülbelül így az egyesülés után a 3. legnagyobb autógyár a világon... Elektromos autóknál az EU-s piacot nézve szintén a 3. (VW Group és Tesla után...)

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #399 üzenetére

    Nem tudom ezt miért nekem írtad....

    Amúgy a cikk szerintem erős csúsztatás... Ha egy autó teljes élettartama alatt csak 40% az üzemanyag akkor már az új elektromos indulásnál se lenne rosszabb az akku miatt... És megint nem számolja bele az üzemanyag kitermelést szállítást finomítást...

    Plusz attól, hogy valaki új autót vesz a régi nem bontóba megy hanem megveszi más valaki és használja tovább... Ezért is hülyeség a második idézet...

    Tehát ma ha valaki új autót vesz választhat, hogy elektromost vesz vagy sem... Hogy a használttal mi lesz nem lényeges, mert más használja a régebbi szarabb autó helyett...

    Ha elektromosan vesz akkor az első kb 60-70e km káros anyag kibocsátásával indul tehát 3 évig rosszabb, de utánna már jobb és ahogy telnek az évek egyre jobb lesz...
    Ha nem akkor ma jobb lesz a co2ben nézve, de később 3 év után már hatványozottan rosszabb...

    Más megközelítésből: két lehetőséged van ... Van 3 millió forintos választhatsz, hogy berakod állampapírba ami kb inflációt hozzá, vagy telepítesz napelemet ami 10 év múlva hozza vissza az árát... Egyik esetben van 3 milliód 10 év múlva +minimális hozam (legyen évi 4 % körül) mondjuk 4,5 milliós, de közben költöttek 3 milliót áram számlára...

    Közben a másik esetben van 3 milliód amit kitermelt a napelem... Melyik a jobb?

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #401 üzenetére

    igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem :) )
    azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket :), de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.

    Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #403 üzenetére

    ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...

    Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...

    A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #405 üzenetére

    Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #407 üzenetére

    Azért ha átáll Európa elektromos autóra attól még az áram termelés jó ideig az oroszoktól is fog fügni a gáz és közép-európa atom erőművei miatt :(, de persze kevésbé mint most....

    8 év teljeskörű garancia van a kocsira, max kétszer cserélnek benne akkut :D

Új hozzászólás Aktív témák