- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Notebook hibák
- Milyen SSD-t vegyek?
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
subpixels
tag
Köszönöm a vélemény cikket. Abu, megkérdezhetem, hogy a mostani pletykákból szerinted mi igaz az új generációs Nvidia kártyákkal kapcsolatban?
-
mpierre
veterán
Fura egy elgondolás lenne.. Physx-et pont berakták a felvásárlás után a gpu-ba. Mondjuk nem is izzott az aegia kártya, ha dolga volt. Ezt meg ki?
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
K0vasz
aktív tag
az nvidiának az a jó, ha MINDEN kártya támogatja a ray-tracinget, hogy minél jobban elterjedjen az erre képes hardver, mert amíg nincs megfelelő hardverbázis, addig a szoftveres oldalon se fogják erőltetni a dolgot, és a végén ott állnak majd egy halott techhel, amire egy csomó pénzt kidobtak. az idei generációban szerintem csak muszájból hozták be az RTX mentes alsó vonalat (nem volt túl rózsás az RTX-ek fogadtatása), de az idei szériában elvileg már nem lesz RTX nélküli kártya, így teljesen felesleges leválasztani a GPU-ról (hacsak nem arra készülnek, hogy tényleg besülnek ezzel az egésszel, és a következő generációban már külön lesz egy-két RTX-es variáns, azok is ilyen "toldozottak")
-
félisten
most eltekintve attól amit Abu írt , sok előnye lenne/ lehetne a dolognak,ha külön lenne.
- lényegesen kisebb GPu kat tudnának gyártani azonos raszterizációs teljesítménnyel
- jobb lenne a kihozatal.
- olcsóbb lenne
- nem lennél rákényszerítve, hogy olyanért fizess amiért nem akarsz.( magyarul lehetne egy RTx 3080 és egy GTx 3080 olcsóbban)
- nagyobb lehetne az RT teljesítmény, mert a GPU dizájn nem szabna gátat
- olyan GPu-k is Rt képesek lehetnének később ,amik amúgy nem azokEttől eltekintve nem tudom mennyire igaz a pletyka, szerintem is inkább nem igaz. van róla hír hogy kifejlesztettek az RT-hez egy adatmozgatási puffer/ eljárást.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, ettől csak kisebb teljesítményt kapsz. Attól, hogy most raksz bele sokkal több intersection enginet, semmit sem nyersz, mert ma sem ez a limit, ellenben benyakalod a busz késleltetésének hátrányait. Ha nagyobb RT teljesítmény a cél, akkor két dolgot lehet tenni hardveresen. Vagy nagyobb sávszélt rakni a GPU alá, vagy rakni kell a GPU-ba egy koherenciadetektort, hogy ne legyen teleszemetelve a cache.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
lehetséges hogy így van, nem tudom az elképzelés mi alapján született. Ezt a Coretekset nem is szoktam követni amúgy, hogy mennyire lehet nekik hinni.
Tudsz már amúgy valamit az új generációs kártyákról? lehet ennek valóság alapja?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A külön lapkának nem hiszem, hogy bármi alapja van. Ezek nagy lapkák lesznek. Egyben lesz minden. Ma még nem igazán lehet megoldani a chiplet dizájnt. Később talán lesz rá valami az API-ban, de ma egyelőre nincs.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GhostRider93
tag
Egyenlőre úgy néz ki hogy el fog terjedni a Ray tracing (játékipar) de ez csak a konzoloknak köszönhetően mert ha azok nem támogatnák és az új még meg nem jelent rdna2 kártyák fityiszt mutatnának eme technológiának az Nvidia akármekkora részesedése is van pc piacon folyamatosan csak bukna a dolgon (persze ettől még lehet közben nyereséges) mert ahogy most is csinálja külön fizet a játékfejlesztőknek hogy "figyi rakd már bele légyszi" . Gyaroklatilag rengeteg mindenre jó ez a dolog csak nagyon kevesen fejlesztenek rá illetve még nagyon kicsi a kártyák teljesítménye hogy látható legyen az előrelépés plusz az átlag user egyszerűen nem képes észrevenni a különbséget azon kívül hogy a beállításokban be van kapcsolva(nyílt tereken gyakorlatilag semmit nem számol vele a kártya 1 játékban sem (kivéve BF5 )mert nem elég hozzá az RT magok "ereje"). A jövőben egyre nagyobb teljesítménnyel fognak rendelkezni azok az RT magok (és konzolok is elkezdik igaz más eljárást használva-AMD ) szóval majd látjuk mit hoz nekünk a játékipar.(esetleg a filmipar).
[ Szerkesztve ]
R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB
-
GodGamer5
addikt
Szerintem simán csak a referencia hűtés jobb hatásfoka/látványosabb design-ja miatt lesz ilyen alakja a hűtésnek.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #12 üzenetére
Attól függ, hogy mennyire messze van a lapka fizikailag. De egy sugárra vonatkozóan, ha van legalább négy intersection, akkor az nyolc buszhasználat. Ha mondjuk 1 ms a késleltetése a busznak, akkor az 8 ms lesz összesen csak az adatmozgásra. Belsőleg is van némi késleltetés, de csak 10-15 nanoszekundum. Igazából nem is az öli meg, hogy egyszer át kell másolni meg vissza, hanem az, hogy többször is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atok666
őstag
válasz GhostRider93 #8 üzenetére
Minecraftban eleg latvanyos az rt on/off kulonbseg
Atok
-
GhostRider93
tag
Igaz de ott alapból nem is volt árnyék vagy tükrőződés még csak "odahazudva" sem így tényleg látványos a változás. talán majd a DLSS segít valamit illetve a jobb optimalizálás meg trükközés újabb játékmotorok stb. Nem mondom hogy nincs jövője a dolognak de a jelenlegi szinten még kevés.
R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB
-
Predatorr
őstag
Hú, kattintásért minden agymenés ellenőrizetlenül ömlik a médiába...
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
félisten
A kép alapján én azt látom,- mint laikus írom persze-hogy közös memóriaelérése miatt egyszerre dolgozik az adott közös memóriából a coprocesszor és a multi , és igazából csak a memóra és multiprocesszor közti késleltetéssel kell számolni ,mint alapból.
tehát nem töltődik be oda vissza az adat kétszer.
Így az ütemezőnek nem kell megvárnia a BVH strktúránál a teljes sugár kifutást mert akár előre számolhat a corpocesszor, mivel igazából neki kizárólag ez a feladata. A multiproceszornak az előre kiszámolt adatokkal kel csak dolgoznia és kivennie a közös címtárból. Ehhez elég ha csak egy lépéssel/ frame-vel előre számolja a sugár ütközését mindig a corpocesszor.
Ez magyarázhatja a két oldali PCB-t hogy a Vram ( illetve itt BVH struktúra ) tulajdonképen közös memóra és munkaterület mindkét egységnek amit egyszerre használnak.
Elméletileg ez lenne az új futószalagnak az előnye, hogy bárhonnan becsatlakoztatható egy oldalirányú művelet nem?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a kép nem külön lapkát jelent, azért van közös memória, mert a koprocesszor a GPU-ban van benne.
De nem is a memória jelenti az igazi gondot, mert az még úgy is jó, ha külön van memóriája a két lapkának. Az a baj, hogy közlekedik a buszon a hit és a miss eredménye. Ez dögleszti meg az egészet.Nem tudsz előre számolni, hiszen a shader fogja meghatározni az új sugarat. Nem tudja a fixfunkciós blokk kitalálni előre, hogy a lehetséges ~egymillió alternatívából pont melyik lesz a jó. Az meg pláne képtelenség, hogy egy frame-mel előre számoljon, hiszen nincs meg arra a jelenetre a gyorsítóstruktúra.
Mindegy, hogy közös-e vagy sem. A hit és a miss adatok közlekedése a gond. Az a drága nem az, hogy 1-2 MB-nyi dinamikus BVH frissül jelenetenként.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shing
őstag
Tegyük fel megoldják az adatmozgás problémáját. Eddig is premium kategória volt az "RTX", ez még durvábbnak tűnik gyártás szempontjából. Csak a hűtést megoldani erre... Ha pedig csak a csúcs kártyák kapják meg akkor kb. semmi értelme, mert megint vmi egyedi megoldást kell készíteni rá ami idővel kihalhat, emiatt viszont nem sok semmi fogja támogatni. Kivéve ha sikerül vmi létező szabványt begyorsítani ezzel, de azt meg doubt.
-
Carlos Padre
veterán
Hát ez egy baromi lassú megoldás lenne real time rt-nek, render gyorsításhoz viszont elég hasznos ha költséghatékony.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
#16939776
törölt tag
Nagyon erősen néztem azt a hűtést és 1db nagy, valószínű GPU-val érintkező részt látok amiből szétfutnak a baszom vastag hőcsövek, az a hosszanti lamellás részt szerintem szimplán a baszott nagy VRM hűtésére kapta a kártya.
-
arn
félisten
en amiatt aggodnek, hogy egy izzadsagszagu, sokat zabalo, mostre kartyat kapunk. a hutes alapjan ugy tunik. de ha ez igy van, a csikszelessegvaltas miatt, es a felnyomott fogyasztassal nem hiszem, hogy csak 20-30% ugras lesz. ezt uj architektura nelkul is meg tudnak lepni - ha meg nem, akkor nagyon zsakutcaban jarnak.
szvsz sotetben tapogatozas megy, az nvidianak sok ideje volt erre a kartyara, sok meglepetes lesz benne.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A csíkszélességváltás nem mindig előnyös. A FinFET is eljutott abba a szakaszba, amikor rendesen el lehet perecelni a dizájnt, és akkor hiába a fejlettebb node, a fogyasztás nem lesz igazán jó. Ezért fontos, hogy azonnal átlépjenek a cégek ezekre az új node-okra, mert van esély rá, hogy a gyártástechnológiát csak második, vagy akár a harmadik generációra sikerül igazán jól használni.
Ezt ugyanúgy láthatod az AMD-nél és az Intelnél is. Egyikük sem használja igazán jól a 7 és 10 nm-t. Sőt, az első dizájnnal kifejezetten szenvedett vele mindkét cég. Az Intel annyira, hogy ki se adta a terméket. Az AMD-nél a Vega 20 azért megjelent, de a nagyobb lépést a második generációs dizájnok hozták. Szóval a FenFET a végét járja, így elsőre már senkinek sem sikerül, már nem olyan kezesbárány ez a tranzisztorstruktúra, mint 12/14/16 nm-en, amikor alapból működött. Emiatt jön a GAAFET, amely újra egy komolyabb áttörés lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
mondjuk azt nem értem miért sugallod mindenhol azt hogy az Nvidia elcseszte a csíkszélváltást anélkül, hogy tudnál róla valamit vagy lenne ilyen infó valahol.
Benne van a pakliban ez is, lehet, hogy igazad van,de nem tudod szerintem ezt te se konkrétan, főleg hogy egy ugyan olyan pletyka szól csak a TGP fogyasztásról mint ez is, amihez kommentelünk.
No offense, csak mondom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem elcseszés. Hanem a fejlesztés része. Ugyanaz történik, mint amikor bulk kezdett kifutni. Akkor a probléma ellen pipe-cleanerekkel védekeztek a gyártók. Azok a termékek sem sikerültek rosszul, de rengeteg tartalék maradt későbbre. A Vega 20 sem sikerült rosszul, de rengeteg tartalék maradt, amit részben a Navi 10 már kihozott, de még akkor is rengeteg tartalék maradt a node-ban. Az Intelnél a Cannon Lake az tényleg szarul sikerült, de az Ice Lake már nem, csak rengeteg tartalék maradt a gyártástechnológiában. Az NV-nek a rendszere sem fog rosszul sikerülni, csak marad benne egy rakás tartalék ahogy a többi dizájnban is, mert elsőre, sőt másodjára sem lehet igazán kihozni ezeket. A FinFET már ilyen marad, addig ez a játék megy, amíg át nem lépünk GAAFET-re.
Ezért kritikus manapság elsők között lépni egy új node-ra, mert innentől kezdve már a tapasztalat hozza a teljesítményt nem az új node.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
az nvidia az elmult generaciok alapjan mar bizonyitotta, hogy tud hatekony architekturat csinalni. tisztaban vannak azzal, hogy ez volt a skalazhatosag csucsa, es mit aldoznak be, hogy a termek sikeres legyen az adott teruleten - az amdnek eltelt par ev, mire rajott.
ha nincs se gyarthatosagi, se architekturalis, se financialis elonye - akkor miert hasznalnak?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
MeszesKPT
őstag
Örülnék neki, ha igaz lenne, mert nem kellene addig olyan funkcióért fizetnem, ami egyelőre számomra a jelenlegi szinten felesleges. De úgysem lesz igaz.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS RTX 4090 24GB GDDR6X TUF Gaming OC Edition - Új, bontatlan - Eladó! 650.000.-
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest