Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paljani

    aktív tag

    Meglett a böjtje annak, amit régóta mondogatok (nem itt): ha valami nem fizet - elég - jól, azzal nem foglalkoznak - annyit - a cégek. Nem akarok bántani senkit, de a sok warezhuszár (tisztelet a kivételnek) jól elintézte a PC-s játékipart, ami mára silány minőségű konzolportokból, meg Indie játékokból áll. Semmi több. Ki hiszi el valójában, hogy majd a dx12 megváltoztatja ezt? Annyiban esetleg, hogy a kevés pc-s portra allokált lóvéból jobb eredményt lehet kihozni. Hangsúlyozom lehet. Érdekes lenne itt látni egy cikket, mai arról szól, hogy egy-egy tripla A-s cím bevétele, hogyan oszlik meg az egyes platformok között és tenylegesen mennyi pénzt fektetnek beléjük. Van egy tippem...

    Még annyit szerkesztek rajta, hogyha a kiadók látják, hogy x órával (pénzből) kevesebből lehet a dx12-n hasonló vagy jobb minőséget elérni, mint dx11-en, akkor annyival kevesebbet allokálnak majd rá. Így működik az üzlet, ezért írtam feljebb, hogy NE várjuk ettől a csodát, felesleges. Remélem így érthetőbb

    [ Szerkesztve ]

  • paljani

    aktív tag

    válasz Crytek #6 üzenetére

    Jézusom, ha valamit nem akarsz leírni, ne tedd. Nem kell ennyira primitívnek lenni, ez egy választás.

    Mindenesetre köszönöm szépen a példád, pontosan alátámasztod vele, amit mondani szeretnék. Eddig nagyjából 52 millió példányt adtak el belőle, amiből nagyjából mára 3-4 millió lehet (lehet!) PC-s. Forrás: http://venturebeat.com/2015/05/18/grand-theft-auto-v-sales-hit-nearly-52-million-copies/

    Tekintve a hozzászólásod szinvonalát segítek a számolásban: ez olyan 7-8%. Késbőbb még valószínűleg emelkedik ez, de meglepődnék ha elérné a 10%-ot. Ha le akarom egyszerűsíteni a dolgot (és megelőlegezem ezt) akkor azt is mondhatnánk, hogy minden 10 konzolos dolcsira jut egy PC-s dolcsi.

    El lehet gondolkozni ennek a fényében mégegyszer azon, amit írtam...

  • paljani

    aktív tag

    válasz #85552128 #22 üzenetére

    Nem tudom mennyi volt, de az csak egy része az egésznek, van még marketing költség meg sok minden egyéb is (support, dobozos verziók gyártása, szállítasa például).

    Emelett a steamen akciók is szoktak lenni, az tovább torzítja a dolgot, azzal nem is számoltunk, hogy a konzolos teljes áron veszi tipikusan (és az idővel is lassabban esik az ára) míg sok pécés kivár és steamen fél-harmadáron veszi meg. Lehetne ezzel még súlyozni kicsit és még kevesebb lenne a PC-s dolcsi...

  • paljani

    aktív tag

    válasz Tazsam01 #38 üzenetére

    Miért ne hasonlítsuk össze az eladásokat? Főleg a - profitorineltált - kiadó szemszögéből, amikor a téma elég objektív, könnyen számszerűsíthető és a számok kőkeményen alátámasztják a kiadók döntéseit, és mellesleg igazolják, amit irok?

    Ha 10-12 konzoloból befolyt dollárra jut 1-2 PC-ből befolyt dollár, akkor a döntéshozók az erőforrásaikat (ha úgy tetszik pénzüket) az elöbbibe fogják tenni arányosan. 32 éves vagyok, 8 éves koromtól játszok PC-ken. Tavaly jutottam el odáig, hogy ebből (és a silány fospisztoly konzolportokból) elég és vettem egy PS4-et. A játékok sem drágábbak sokkal (persze ha tudsz egy kicsit várni és megfelelnek a használt játékok, miután véristván kitolta és te átveszed tőle féláron), ha egyáltalán. Ez ennyi, lehet sérti egyes emberek önérzetét, mint ahogy az enyémet is sértette volna 10 éve, de a számok nem hazudnak. És azok alapján nem áll túl jól a PC-sek szénája játék fronton. Nem én akarom így, nem rán kell haragudni, ez van.

  • paljani

    aktív tag

    válasz huskydog17 #52 üzenetére

    Pénz van, minden van. Ne legyenek illúzióid, az egyetlen ok, ami miatt a cégek mozgósítanak minden erőforrást, az a pénz, azaz az elmarad(ni látsz)ó haszon. A roksztedi mivel befejezte a konzolos változatokat, most tud ezzel foglalkozni.

    Valakinek a döntése volt az a fix 30 fps, tehát tudtak a hibá(k)ról. Az is egy döntés volt, hogy így kiadták. Ha bevette volna a PC-s Glorious Master Race gyomra ezt, nem foglalkoznának vele (mármint az optimalizációval, hibajavítással). Véleményem szerint szó sincs szakemberhiányról, bepróbálták, nem jött össze. Most megy a tűzoltás. Mennyi ilyet láttam már.... És még mennyit fogok...

  • paljani

    aktív tag

    válasz petkow #58 üzenetére

    Jó lenne érzések helyett, számokat, forrásokat látni. Kivételek alapján levezetni valamit még a matematikában sem működik, csak az indirekt bizonyítás. Annyit árnyaltad a képet, hogy valóban vannak olyan játékok, amikért tipikusan fizetnek az emberek a PC-n: MOBA, MMORPG tipikusan ez a műfaj. Én viszont itt tovább mennék, és azt mondanám, hogy ezek a platform exkluzívak. Mert azok. Viszont pont ezért nem relevánsak, hiszen ahogy egy Bloodborne-t sem lehet ebben a témában hasonlítgatni a többi platformhoz (me'hogy nincs másra) ugyanúgy a WoW-ot se lehet (me'hogy nincs konzolra).

    Azt hittem nyilvánvaló, hogy én a multiplatform címekről beszélek. (Me'hogy azok vannak egymásra)

    Itt egy nagyon jó cikk erről a témáról (ha nem is feltétlen értek egyet mindennel benne): http://gearnuke.com/will-piracy-death-pc-gaming/

    Valójában én is a különböző platformokból (PC vs Konzolok) beérkezett pénzt hasonlítgattam egymáshoz, ugyanis az számít a végén. Lehet, hogy a PC-ken is van sales volumen, de egyrészt tipikusan olcsóbbak a játekok, másrészt meg a digitális disztribúciós csatornákon (Steam) nemritka a 50-66-75%-os leárazás rájuk.

    Részemről lezártam, a kiadók hozzáállása látszik, ez a topic se jött volna létre ha nem látszana, az okok mindenki szeme előtt ott vannak, lehet napestig csámcsogni rajta.

  • paljani

    aktív tag

    válasz axton #62 üzenetére

    Since piracy is such a big issue in the gaming industry, many devs have publicly said something about it. Lets take a look at what some leading game developers had to say on this topic

    John Carmack, the founder of ID Software, stated in 2008

    “It’s hard to second guess exactly what the reasons are. You can say piracy. You can say user migration, but the ground truth is just that the sales numbers on the PC are not what they used to be and are not what they are on the consoles.”

    Michael Plater, invovled in Tom Clancey games said,

    “The level of piracy that you get with the PC just cannibalizes the others, because people just steal that version ……… Piracy’s basically killing PC.”

    Epic Games president Mike Capps said in an interview

    ”We did one PS2 launch title, and everything else was PC. And now, people are saying ‘why do you hate the PC? You’re a console-only company’. It’s because the money’s on consoles.

    We still do PC, we still love the PC, but we already saw the impact of piracy: it killed a lot of great independent developers and completely changed our business model.”

    Cliffy B, Lead creator at Epic Games stated

    “A person who is savvy enough to want to have a good PC to upgrade their video card, is a person who is savvy enough to know bit torrent to know all the elements so they can pirate software. Therefore, high-end videogames are suffering very much on the PC. Right now, it makes sense for us to focus on Xbox 360 for a number of reasons”

    Stanislas Mettra of Ubisoft. when asked about the console exclusive game (at that time) I Am Alive, was rather straight-forward. It seemed that his tone was saying “You deserve it PC gamers”

    “We’ve heard loud and clear that PC gamers are bitching about there being no version for them.

    ……It’s hard because there’s so much piracy and so few people are paying for PC games that we have to precisely weigh it up against the cost of making it

    Are these people just making noise just because there’s no version or because it’s a game they actually want to play? Would they buy it if we made it?” Mettra says sales of 50,000 copies on the PC wouldn’t be enough to justify a dozen guys doing a three-month port job”

  • paljani

    aktív tag

    Pár fejlesztői vélemény az előző hozzászólásban ebben a témában. A személyeskedést meg hagyjuk, aki csak erre képes ebben a témában, az inkább ne írjon (nekem), mert csak idegesít vele.

  • paljani

    aktív tag

    válasz schawo #85 üzenetére

    Jaja, cimbora 2015-van. És most megy a sírás, hogy a játékfejlesztők nem allokolnák elég erőforrást a játékok PC-s portjaira , mert nem hoz annyit, mint a konzolos változatok... Jaja...

    (Nyilván idézni meg olyanokat tudok, amiket találok. Ha régebbiek, hát régebbiek. Úgy tűnik a helyzet nem sokat változott azóta...)

  • paljani

    aktív tag

    válasz #85552128 #90 üzenetére

    Nézd, eddig még semelyik se volt jó példa. De talán nem is attól lesz az, hogy te elfogadod vagy nem. Egyébként meg a kutya se mondta (én biztosan nem) , hogy nem éri meg (tehát te is, mások is hagyhatják a szalmabáb érvelési technikát) ha visszaolvasol azt írtam, hogy jobban megéri (és a fix hardver miatt könnyebb is) konzolra optimalizálni a címeket, mert több onnan a bevétel. Én is és ha körülneztek a neten, sokan mások is, úgy gondolják, hogy a warez nagyrészt felelőls ezért. Ehhez se kell közgáz suli, ha több bevétel lenne a (lényeges nagyobb BTW) PC-s piacról, akkor többet foglalkoznának vele, több erőforrást allokálnának oda. Ugyan engem páran itt betámadtak már, de ezt valahogy senkise siet cáfolni...

Új hozzászólás Aktív témák