Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nyomtató topik
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Philips LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crytek
veterán
Akkor tegyék át dx12-re. Év végéig van idő addig úgyis a konzolos eladásokkal a mennybe jutnak.
Mondjuk ku**a vicces ,hogy mindig a dx11 de elavult szarsághoz jutunk.
Érdekes más játékoknál akár jobb kinézet mellett tud működni normálisan pedig azok is dx11-esek?Látható hogy amint elkészült a pc-s gány egésze 1 azaz 1 percet se tolták a főmenü után. Az bejött jó kész a pc port.
Next PC Upgrade: 2022
-
#85552128
törölt tag
Ide jutottunk, már a 8 éves DX9-en kezdő UE3-nak sem elég a DX11
Vagy csak szimplán kaptunk egy szar, befejezetlen portot (megint)
A legnagyobb gond a memory leak, nekem ne mondja senki, hogy a DX11 miatt fal fel 6 GB+ ramot és 4 GB VRAM-ot, onnantól jönnek a lassulások meg a crash. A retek effektekről mint a film-grain/motion blur, elmosott textúrák nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
Ööö.. mindezek mellett van pár okos aki sima konfigfájl piszkálással rengeteg embernek tette sokkal jobbá a játékot. Szóval én ezt kötve hiszem hogy olyan marha lehetetlen lenne megoldani a dx11 keretein belűl. Valahogy nem hiszem el, főleg látva a játékot. Se nem komplex, se nem szép. (annyira)
egyébként nálam, a sokat szídott keplerrel minden gameworks effekttel, árnyékok közepesen, 1080p-ben 99%-ban tartja a 30 fpst (nem oldottam fel a zárat) és kontrollerrel teljesen élvezetes. Nem ideális, de nem a világvége. Feloldott fps-el már tényleg játszhatatlanná válik.
-
LLKobe
veterán
Elnézve egy Witcher 3at, azért ez elég vicces. Jó, más motor, de az mégis megy dx11 alatt, és nem csúnya.
Through the darkness of future past, the magician longs to see one chance out between two worlds... Fire walk with me!
-
paljani
aktív tag
Meglett a böjtje annak, amit régóta mondogatok (nem itt): ha valami nem fizet - elég - jól, azzal nem foglalkoznak - annyit - a cégek. Nem akarok bántani senkit, de a sok warezhuszár (tisztelet a kivételnek) jól elintézte a PC-s játékipart, ami mára silány minőségű konzolportokból, meg Indie játékokból áll. Semmi több. Ki hiszi el valójában, hogy majd a dx12 megváltoztatja ezt? Annyiban esetleg, hogy a kevés pc-s portra allokált lóvéból jobb eredményt lehet kihozni. Hangsúlyozom lehet. Érdekes lenne itt látni egy cikket, mai arról szól, hogy egy-egy tripla A-s cím bevétele, hogyan oszlik meg az egyes platformok között és tenylegesen mennyi pénzt fektetnek beléjük. Van egy tippem...
Még annyit szerkesztek rajta, hogyha a kiadók látják, hogy x órával (pénzből) kevesebből lehet a dx12-n hasonló vagy jobb minőséget elérni, mint dx11-en, akkor annyival kevesebbet allokálnak majd rá. Így működik az üzlet, ezért írtam feljebb, hogy NE várjuk ettől a csodát, felesleges. Remélem így érthetőbb
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Ilyenkor mindenkit aki ilyeneket mond falhoz állítanám és golyó a fejbe....
Nagyon nagy bullshit a warezra fogni.
Jó példák erre az egymillió éves GTA 5 p-b már bőven 3 millió felett van (és igen le**som hogy konzolon meg már bőven 30 milla felett) pc-n 3 millió ez elég jó.Ott a Witcher 3 a drm free cuccával együtt az is elég szépen fogy.
Warez? Ezt az hozza fel aki hurka játékot gyárt és a kutya se veszi ,nem csoda a szart senki se szereti.
A titok nyitja jó játékot kell letenni az asztalra és nem a warezra fogni, hogy szart csináltak.Elnézést a szóhasználatért de sokan nem tudják ezt feldolgozni.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
hemaka
nagyúr
Még szerencse, hogy amúgy is gagyinak találok egy ilyen szuperhősös játékot, szóval meg sem próbáltam megvásárolni. Igaz most már nem is lehet a Steam nem forgalmazza jelenleg, ha jól láttam.
-
mlinus
őstag
azért forgatom ilyenkor kicsit a szememmet, mert egyrészt a pc-s eladásokat nem lehet jól átlátni (hiszen a pc már elég régóta elsősorban digitális platform - a steam pl hivatalosan nem közöl eladási adatokat) másrészt pedig az, hogy valaki letölt valami, nem jelenti automatikusan azt hogy vesztett 40-50 dollárt a kiadó, hiszen ha valaki nem is szándékozik megvenni az adott játékot, akkor max azért lehet utálni mert ingyen érzi jól magát.
-
-
Stirlitz
senior tag
Ezen megdöbbentem, (gameplay videó). Olvasok róla itt is pár napja, de nem érdekelt a játék, nem kerestem rá youtubon. Ennyire nem gondoltam rossznak. Nem gondoltam volna... Viszont ennek fényében érdekes lesz látni az újrakiadásra kerülő változatot.
[ Szerkesztve ]
-
Ezzel a cikkel most nagyon nem értek egyet. Itt megint a DX11-et hibáztatják, miközben tök egyértelmű, hogy semmi köze hozzá, itt egész egyszerűen arról van szó, hogy inkompetens banda egy végtelenül trehány munkát végzett. Ennél még az Ubi ukrán stúdiója is sokkal-sokkal jobb minőséget tud, pedig tőlük is rettegnek a tapasztalt PC játékosok.
Érdemes szemügyre venni több nagy stúdió open-sandbox játékait és minimális IQ-val rögtön rájön az ember, hogy ezt a Warner k*rta el, de nagyon, nem kellett volna ennyire durván lesz*rni a PC portot.Érdekes, az Ubi is sokkal jobb PC portokat csinál ennél a förtelemnél. Nézzük meg mit művelt a Rockstar: talán minden idők legnagyobb open-sandbox játéka a GTA 5, a PC verzió nem csak, hogy elég jól néz ki, de hibátlanul fut DX11 alatt, mert kellő mértékkel foglalkoztak a PC porttal.
Ez a cikk jelen formájában teljesen felesleges és irreleváns, mert NEM a DX11 az oka, itt nem fog segíteni a DX12, sőt, egy ilyen szerencsétlen bandánál inkább ne használjanak low-level API-t, mert abból percenkénti OS crash lesz garantáltan, vagy még az ilyen zsenik akár a fájlrendszert is tönkretehetik!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
#85552128
törölt tag
GTA V: 2.6 millió + RGSC eladások
Skyrim: 9 millió - igen, single player only játék
Arkham Knight ~300e úgy, hogy 1.5 nap után levették..."GTA 5, a PC verzió nem csak, hogy elég jól néz ki, de hibátlanul fut DX11 alatt, mert kellő mértékkel foglalkoztak a PC porttal."
Azért a Warner "mentségére" szolgáljon, hogy nekik nem volt 1.5 évük a PC-s portra...
[ Szerkesztve ]
-
jozsi
tag
Jeeeee végre egy game, ami jobban néz ki konzolon és jobban is fut))) De amúgy komolyan, a dx 8 óta tart ez a vesszőfutás, vagy duma, hogy így meg úgy a konzolos API, de majd megoldódik ez a probléma is a következő dx verzióval. Nagy Ló*aszt! A dx 12 is el fog avulni előbb-utóbb a konzolos api-k mellett, amúgy meg hihetetlen, hogy a 2003-as (?) kiadású ue engine 3-as verzióját ne tudnák optimalizálni ezekre a csúcs karikra sem, minimum beállítás mellett 3 GB? Mijasz*rnak, már elnézést? Erre gamre még a 2 GB is túlzás, nem csoda, ha a jó érzésű PC gamer előbb-utóbb konzol párti lesz...
[ Szerkesztve ]
Keresek: e6600 dobozos, számlás, garós processzort. Van egy inno3d 6600-osom 256 mb-os AGP-s by ''razor91''
-
keIdor
titán
Érdekes a GTA V egy kiváló port lett, DX11, szebb is, és jobban is megy. Akkor? Szerintem itt nem a DX11 lesz a hunyó, egyszerűen rossz a port, kevés pénz és idő lett szánva rá.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Duck663
őstag
válasz huskydog17 #11 üzenetére
+1
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
Kellemetlen szitu.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #11 üzenetére
Benne van a cikkben, hogy pénzhiány vagy időhiány. Arra reflektál, hogy ha kevés pénz és idő van, akkor tényleg DX12-re kell lőni, mert nem kell nagymértékben változtatni a konzolos kódon. Akinek van pénze és ideje, lőhet DX11-re. Nekik sikerülni fog.
Azért az AMD elég jó validátort rakott mindegyik új API-ba, szóval levalidált kóddal kicsi az esély, hogy gond lesz. Nem validált kód okozhat galibát, de szerintem úgy nem kerülhet fel egy program a store-ba.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
Folyamatosan írom nekik fészbúkra inkább FEAR 4-et kellett volna csinálni vagy FEAR HD Remake-et!
Nem hallgattak rám , így jártak én már hónapok óta írtam nekikNext PC Upgrade: 2022
-
#85552128
törölt tag
Nem hiszem, hogy a WB pénzhiánnyal küzdene...
Ráadásul ennek a játéknak a tavaly októberben kellett volna eredetileg meglennie, de amúgy még most is kérdezhetem: Melyik DX12-re kéne "lőni" ? A Windows 10 RTM még mindig 1 hónapra van...
És ha azt veszem, hogy konzolon is 900p@30FPS-en fut (egy UE3 játék ) akkor szerintem ott sem low-level fut vagy marhára nem számít...[ Szerkesztve ]
-
paljani
aktív tag
Jézusom, ha valamit nem akarsz leírni, ne tedd. Nem kell ennyira primitívnek lenni, ez egy választás.
Mindenesetre köszönöm szépen a példád, pontosan alátámasztod vele, amit mondani szeretnék. Eddig nagyjából 52 millió példányt adtak el belőle, amiből nagyjából mára 3-4 millió lehet (lehet!) PC-s. Forrás: http://venturebeat.com/2015/05/18/grand-theft-auto-v-sales-hit-nearly-52-million-copies/
Tekintve a hozzászólásod szinvonalát segítek a számolásban: ez olyan 7-8%. Késbőbb még valószínűleg emelkedik ez, de meglepődnék ha elérné a 10%-ot. Ha le akarom egyszerűsíteni a dolgot (és megelőlegezem ezt) akkor azt is mondhatnánk, hogy minden 10 konzolos dolcsira jut egy PC-s dolcsi.
El lehet gondolkozni ennek a fényében mégegyszer azon, amit írtam...
-
#85552128
törölt tag
-
paljani
aktív tag
válasz #85552128 #22 üzenetére
Nem tudom mennyi volt, de az csak egy része az egésznek, van még marketing költség meg sok minden egyéb is (support, dobozos verziók gyártása, szállítasa például).
Emelett a steamen akciók is szoktak lenni, az tovább torzítja a dolgot, azzal nem is számoltunk, hogy a konzolos teljes áron veszi tipikusan (és az idővel is lassabban esik az ára) míg sok pécés kivár és steamen fél-harmadáron veszi meg. Lehetne ezzel még súlyozni kicsit és még kevesebb lenne a PC-s dolcsi...
-
#85552128
törölt tag
25%-ot kapott a Summer sale-en (ami egyébként kb. reális induló ár lett volna ezért a játékért...), 2 hónappal a megjelenés után, miközben már az első nap jóval 1 millió+ fölött volt a steames eladások száma.
A "doboz" és a support sem pénz ezek fényében, főleg hogy ott a steamnek nem jár jutalék, úgyhogy éppenséggel még több hasznuk van rajta[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Arról nem a pc-s vásárló tehet , hogy alig jelenik meg valami már árazzák lefelé a játékokat.
Hidd el ha konzolon lenne ilyen ott se sokan vennének azután 0 day 17 ezrekért játékokat tudván hogy mindjárt csökkent az ára.Ez a kiadók pénzéhessége semmi több.
Mivel digitális világban élünk egy idő után meg olyan szinte visszajön majd az ára sok játéknak hogy pár $-os bundléban is árulják csak hogy még az utolsó filléreket is ki tudják sajtolni belőlük.Next PC Upgrade: 2022
-
arty
veterán
ehez semmi nem adódik hozzá, mivel a steam spy azt nézi, hogy a publikus profilu steamusereknek milyen arányban van meg a játék - tehát lényegtelen, hogy hol vetted, mivel steamen KELL játszanod mindenképpen, a steamspy detektálja
a kapott darabszámot utána interpolálják a teljes steam felhasználói bázisra és máris van egy igen jó becslésed arról, mekkorák az eladások ...
(persze ez akkor torzulhat, ha a betment főleg privát, nem nyilvános profilu emberek vették - vagy épp akkor, ha főleg publikus profiluak vették, de ez aligha életszerű, hogy bizonyos játékot csak az egyik csoport venné, a másik nem )
aztán, a kiadó szempontjából le LEHET vonni azokat a vásárlókat is, akik rendelkeznek valamelyik kurrens konzollal, mert ők pécés megjelenés nélkül feltehetően megvették volna konzolra (viszont ez aligha mérhető...)
ekkor megkapnánk a maradékot, hogy mekkora is a pécés bázis... és a kérdés, hogy ekkora embertömegre milyen portot érdemes finanszírozni. nagyon remélem, hogy nem ilyet, amit itt kaptunk (nekem pl nem indul a játék, appcrash pár mp után).
amugy ilyen gyors levétel mellett elég durva látni, hogy 300k "idióta" előrendelő van, aki zsákbamacskáért fizet (pl én is idesorolom magam, mi vagyunk a játéktársadalom legalja mi gerjesztjük, hogy ilyeneket meg mer tenni egy kiadó! én mindenesetre megtanultam a leckét.)
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
haxiboy
veterán
válasz huskydog17 #11 üzenetére
Szimplán az itt a probléma hogy amennyi erőforrást le kéne foglalni előre nem lehetséges mert nem létezik.
DX11-nek az egyik legnagyobb hátránya hogy a mai igényekhez mérten kevés rajzolási parancsot lehet kiadni, és magas szintű. És az össze-vissza hasonlítgatással meg nem mész semmire. Mégcsak nem is ugyanaz az engine, ez olyan mintha egy kést hasonlítanál egy villához...evőeszköz mind a kettő végülis...Crashelni bármilyen program tud, a fájlrendszerhez meg nem férnek hozzá szóval ezt leírni meg hülyeség volt.
Itt inkább az engine+sok effekt és DX11 együttes korlátja mutatkozik meg. Túl sok erőforrást kreálnak, vagy mint a cikkben is írják menet közben történik mindez és szarul van megírva a kód. Sajnos leendő programozóként azt is tudom hogy tökéletes program nem létezik. 1-2 hibát még ki lehet javítani de efölött egy hiba javítása egy új hiba létrejövetelével jár.
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Crytek
veterán
Mondjuk a Batman AA, és Batman AC után szerintem senki az ég világon nem hitte ,hogy ilyen valaha is előfordulhat egy Batman játékkal ennek fényében keveslem azt 300 ezret.
Szerencsémre saját maguknak köszönhetően majd 1500ftért fogom beszerezni a Goty verziót
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #20 üzenetére
Nem érted az alapproblémát. Ha tényleg az erőforrás-kreálás a gond, márpedig úgy néz ki, akkor két lehetőség van javításra. A kód módosítása a DX11-hez, és esetleg a fő pálya felosztása kisebb részekre, ha nem sikerülne jól megoldani az erőforrások előre kreálását, ez nem könnyű azért, pláne minden gyártó meghajtójára optimalizálni. A másik megoldás, hogy a DX12-vel például az erőforrások futtatási időben történő kreálása, ahogy az a konzolon történik, és úgy is működni fog gond nélkül. Meggyőződésem, hogy nagyon nagyon sokan a könnyebb utat fogják választani, mert olcsó és kisebb kockázatokat jelent, illetve a nagyobb kontroll miatt hamarabb kiadható a port, mert hamarabb elérhető a kitűzött teljesítménycél. Szerintem egy Warner-féle kiadónak az olcsóság nagyon komoly tényező. De persze ott a lehetőség, hogy komolyabb befektetéssel módosítani a kódot. Ez lassabb portot eredményez drágábban és több idő is elkészíteni. Szerintem ez nem a kevésbé kedvelt portolási irány. De ez tényleg az én véleményem pusztán a profitorientáltságból kiindulva. Ez a logikus.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Most nézem youtube-on az első egy 1 órát ps4 verzióban, de ezért a játékért pénzt nem adnék...
Félreértések elkerülése végett...
Sajnos nem ér sokat a játék. Már túlságosan is sokat raktak bele vagy nem is tudom hogy lehetne megfogalmazni... Inkább az első meg a második rész, ami élrt valamit...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
tDr1v3r
veterán
Hát dunno, XO-n játszom de szerintem tök jó, azon kívül hogy a batmobile-t nagyon sokat kell használni (komolyan, az első kötelező riddle konkrétan egy time trial hozzá, és akkor ez még semmi a drone-okhoz képest). De ezen kívül patent, bár még a sztori közepénél sem tartok így 7 vagy hány óra után.
Az Origins nem tetszett, nem is folytattam de ez játszatja magát. Már amikor nem a batmobile-os hülyeségek miatt akadok ki...
[ Szerkesztve ]
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
djculture
félisten
Ősz lesz mire rendberakják ezt a játékot... ps4-en amugy elég jó a játék de szerintem ott se mondanám azt hogy a legszebb játék amit láttam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Videó alapján kataszrófa szerintem is a batmobil. Maga az, hogy így kell bohóckodni vele... Vicc kategória... Pedig amennyire vártam én is... Remélem a Down of justice filmre remélem egy JÓ játékot összeraknak superman-nal az élen....
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Crytek
veterán
Sokat a fenéket. Ezt még lehet ziványul fokozni akár 80 órásjátéknak is.
GTA szerűség ,raklap küldetés, vizi járgány, motor, repcsi alkalmazása.A Batman "univerzumból" még pacikakit se láttunk.
Remélem valaki csinál majd egy fullos mindent bele Batman miután a Rockstady a szögre akasztja azt.
Next PC Upgrade: 2022
-
tDr1v3r
veterán
Ja, sok hülyeséget csak ezzel lehet csinálni, vannak jópofa részek (Ace Chemicals-nál pl.) de ez a Riddler-es vagy a lépten-nyomon drone-ba futós-tankpárbajos rész kiakaszt. Nagyon túl van használva.
De tetszik összességben a játék, remélem majd értelmes DLC-k lesznek hozzá, külön küldetésekkel szépen életben lehetne tartani. Most is inkább azokat csinálom a főszál helyett.
[ Szerkesztve ]
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
félisten
-
tDr1v3r
veterán
válasz Plazmacucci #40 üzenetére
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
atike
nagyúr
...tiszta Pókember lett ez a Batman...
-
aswmaster
tag
megnéztem három youtube videót 980Ti-n, meg 290x-en is, nem látom, h bárhol is akadna - legalábbis olyan akadást nem láttam, mint a cikkben linkelt gameplay-en. nem lehet, hogy azért a 970 utolsó fél GB VRAM-jához is van némi köze ennek az extrém akadásnak (lehet, hogy nincs, csak a videók alapján nekem , mint laikusnak ez jön le)?
[ Szerkesztve ]
"A tudományban a kísérletek és az elemzésük időhöz kötöttek, mégis úgy képzeljük, hogy időtlen természeti törvények bizonyítékát tárjuk fel. A törvények nem időtlenek, ezek is a jelen tulajdonságai, és idővel változhatnak." - Lee Smolin
-
mlinus
őstag
válasz aswmaster #46 üzenetére
Nem.
Nálam 780-on nagyon szépe fut majdnem maxon, de én nem vettem ki a 30 fps lockot ami alapból benne van. Ha kiveszed, akkor kezd el akadni, szaggatni, stb.
Ja, és nagyon szereti a sok rendszermemóriát is, 8gb gyakran elfogy és kilép, valószínűleg memory leak problémája is van.
-
kurta9999
tag
Hát játszottam 2012-ben az akkori batmannel, azthiszem Arkham City volt a neve és kurvára nem gagyi játék. Addig neveztem szarnak, amíg kinem próbáltam. Egyedi és ötletes megoldások, amik lekötöttek. Szerintem ezzel is hasonló a helyzet, csak használhatatlan mivel elszúrták a portot.
-
paljani
aktív tag
Miért ne hasonlítsuk össze az eladásokat? Főleg a - profitorineltált - kiadó szemszögéből, amikor a téma elég objektív, könnyen számszerűsíthető és a számok kőkeményen alátámasztják a kiadók döntéseit, és mellesleg igazolják, amit irok?
Ha 10-12 konzoloból befolyt dollárra jut 1-2 PC-ből befolyt dollár, akkor a döntéshozók az erőforrásaikat (ha úgy tetszik pénzüket) az elöbbibe fogják tenni arányosan. 32 éves vagyok, 8 éves koromtól játszok PC-ken. Tavaly jutottam el odáig, hogy ebből (és a silány fospisztoly konzolportokból) elég és vettem egy PS4-et. A játékok sem drágábbak sokkal (persze ha tudsz egy kicsit várni és megfelelnek a használt játékok, miután véristván kitolta és te átveszed tőle féláron), ha egyáltalán. Ez ennyi, lehet sérti egyes emberek önérzetét, mint ahogy az enyémet is sértette volna 10 éve, de a számok nem hazudnak. És azok alapján nem áll túl jól a PC-sek szénája játék fronton. Nem én akarom így, nem rán kell haragudni, ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Politika
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- t72killer: Számítógép a harctérről: barátkozás egy Toughbook CF-20-al
- Hálózati / IP kamera
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Apple iPhone XR - amikor az olcsóbb is drága
- További aktív témák...