Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crytek

    veterán

    válasz paljani #5 üzenetére

    Ilyenkor mindenkit aki ilyeneket mond falhoz állítanám és golyó a fejbe....
    Nagyon nagy bullshit a warezra fogni.
    Jó példák erre az egymillió éves GTA 5 p-b már bőven 3 millió felett van (és igen le**som hogy konzolon meg már bőven 30 milla felett) pc-n 3 millió ez elég jó.

    Ott a Witcher 3 a drm free cuccával együtt az is elég szépen fogy.

    Warez? Ezt az hozza fel aki hurka játékot gyárt és a kutya se veszi ,nem csoda a szart senki se szereti.
    A titok nyitja jó játékot kell letenni az asztalra és nem a warezra fogni, hogy szart csináltak.

    Elnézést a szóhasználatért de sokan nem tudják ezt feldolgozni.

    [ Szerkesztve ]

    Next PC Upgrade: 2022

  • mlinus

    őstag

    válasz paljani #5 üzenetére

    azért forgatom ilyenkor kicsit a szememmet, mert egyrészt a pc-s eladásokat nem lehet jól átlátni (hiszen a pc már elég régóta elsősorban digitális platform - a steam pl hivatalosan nem közöl eladási adatokat) másrészt pedig az, hogy valaki letölt valami, nem jelenti automatikusan azt hogy vesztett 40-50 dollárt a kiadó, hiszen ha valaki nem is szándékozik megvenni az adott játékot, akkor max azért lehet utálni mert ingyen érzi jól magát.

  • petkow

    tag

    válasz paljani #5 üzenetére

    Szerintem a warez mára marginális jelenség. Ha lenne valami összefoglaló statisztika, a steamnek köszönhetően az elmúlt 10 évben töredékére csökkent. (szerintem olyan 1-5% lehet az elmaradt vásárlások volumene a 2005-ös szinthez képest, ami abszolút értékben még 2005-ben se lehetett a globál piacon több néhány millió dollárnál)
    A PC-s játékipar piac köszöni szépen jól van, több 10 milliárd dolláros üzlet. Nem dicsőíteni akarom, mert nekem sem feltétlenül elégíti ki megfelelően az igényeimet. De biztos hogy a cikkben elmlített "AAA" kategóriás játékokat messziről elkerülöm, ha nekem fizetnének akkor se játszanák ilyenekkel se konzolon se PC-n ha jól menne.
    Itt csak egyszerűen a piac szétvált. A nagy kiadók és a nagy költségvetésű, de egyszerűbb stílusú interaktív film jellegű játékok a konzolokra kerültek, kevesebb kockázat van vele, és nagyon analóg a termék és ez a piac szegmens is Hollywoodi akciófilmekkel. Kisebb kockázat, nagy költségvetés, alacsonyabb várható hozam. Nyilvánvalóan teljesen tudatosan, nekik a PC-s fejlesztés csak egy kiegészítő tevékenység, hogy jelentéktelen költségért, akkor ott is lehet terjeszteni. Teljesen tudatában vannak vele, hogy csak néhányan veszik meg, és nem is akarnak ennél többet elérni, mert nem ez az üzleti modell.
    A PC-n meg jellemző a kiesebb költségvetésű nagy kockázatú, de magas várható hozamú játékok fejlesztése. Ezekből ha 2-3 sikeresebbet csokorba fogunk, bevételi volumenre is ráver egy konzolos "AAA+" kategóriának az eredményére, hozamrátára meg az egeket súrolja, olyan iszonyat jó üzlet. Csak a nagy cégek egyszerűen képtelenek ehhez a helyzethez alkalmazkodni, nem tudnak olyan kreatív, innovatív termékkel előállni, amire ezen a piaci szegmentumban kereslet van, nem tudtak még megfelelő cégvezetési, játékfejlesztési modellt kialakítani, nagy alkotógárdát menedzselni. A kísérletező, innovatív, fejlődés csúcsát képező tevékenységek mindig is a kis-középvállalati szektorban történnek, és ezek most a PC-n kötöttek ki. Persze azért vannak kísérletek nagyobb volumenű projektekre is, mint pl. a Star-Citizen. Ha egy ilyen bejön azért az bedöntheti az iparágat. A World of Warcraftra se lehet mondani, hogy jelentéktelen lenne az évi több mint egy milliárdos bevételével, amit már több mint 10 éve termel, mondanom se kell óriási profitrátával. A GTA V ehhez képest sok éves fejlesztéssel és óriási költséggel köhög ki 2 milliárdot egyszeri alkalommal. Szóval csak más piaci szegmens, ennyi az egész.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák