- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Löncsi
őstag
De ahhoz hogy ne legyen recés él, VÉGTELEN számú pixeles monitorra lenne szükség ami nincs, max közelíthető. Akkor inkább egy jó AA kell helyette. Az AA problémája hogy a végső pixelek diszkrét módon jelennek meg, ezt kell hatékonyan elmosni.
De mind1 nem vitatkozom itt senkivel.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
Persze, de ha van egy jó AA teknika akkor erre sincs szükség, lévén a nagy felbontás sok erőforrást igényel. Én ezért szeretném ha a jó minőségű FXAA elterjedne, és akkor nem kellene itt vitatkoznunk.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
con_di_B
tag
AA azért kell, mert a képernyőre vetítésnél az él egy olyan nagyfrekvenciás összetevő, amit ha túl alacsony felbontással mintavételezel, akkor ugyanolyan aliasos lesz, mint bármi más. (Lásd Fourier analízis.)
Ahhoz, hogy ne legyen aliasos, vagy aluláteresztő szűrő kell az adott területre (mint némelyik AA), vagy túlmintavételezés, mint pl. a néhai supersampling AA volt.
A lényeg az, hogy elég magas "frekvenciájú" éllel tetszőleges rögzített felbontást ki tudsz akasztani, az ultimate megoldás az az adaptív túlmintavételezés, de azt a deferred shading nem igazán fogja kultiválni.
Kevésbé frekvenciaorientált megközelítésben szólva, az alapprobléma az, hogy ahol él húzódik meg, ott amikor levetíted pixelekre a jelenetet akkor az élnek vagy erről vagy arról az oldaláról fogsz mintát venni, és egyik sem igazán reprezentálja azt a színt, aminek ott ténylegesen lennie kéne, ezért egy pixelnyi területen belül körbe kéne még lövöldöznöd valamilyen egyenletes véletlen elosztással az élt és a mintáknak valamiféle "átlagát" venni.
De ahhoz, hogy ne legyen aliasos a kép, nem kell feltétlenül retinafelbontású kijelzőkben vagy taknyolós AA-kban gondolkodni, ez volt a mondandóm lényege.
-
Löncsi
őstag
Hát akkor pörögj még ezen, nekem megfelel az FXAA, te költs addig Retinára + GTX680 SLI rendszerre, ugyanilyen végeredményhez.
Amúgy megvan: [link]
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
con_di_B
tag
Ebben az esetben ha nem csinálsz semmit akkor elvileg az történik, hogy az az él vagy az egyik, vagy a másik pixelhez fog tartozni, aminél durvább aliast nehéz csinálni, de az MS Paint is kiválóan alkalmas a feladatra.
Ha túlmintavételezed, akkor az fog történni, hogy az egyes pixeleken belül nem "vagy átmegy rajtam a vonal, vagy nem" stílusban fog előállni a fekete-fehér eredmény, hanem a véletleneloszlás szerint vett k darab minta között lesz m fekete, és n fehér minta (k = m + n), és ha jól sikerült az elosztás, akkor ez egy n/m faktorú lineáris interpoláció lesz a két szín között.
Magyarul megnézi, hogy adott pixelt mekkora mértékben szeli ketté ez a vonal, és aszerint fog előállni a végleges színe. Ha telibe találja, akkor fekete lesz, ha egyáltalán nem, akkor fehér, és a kettő között valamilyen szürke. Ez valamilyen értelemben mosás, de nem ilyen TXAA stílusú dolgokra kell gondolni.
Az meg, hogy közelről meglátod magának a monitornak a felbontását, az nyilván igaz, de az nem maga az aliasing probléma, azzal nem lehet mit csinálni. De ezeknek az algoritmusoknak nem is célja.
-
con_di_B
tag
A frekvencia tartományban az történik, hogy ha nem volt elég magas a mintavételezés a frekvenciához képest, hogy egy periodikus tulajdonság miatt a már nem mintavételezhetően magas frekvenciák "visszakanyarodnak" a spektrum aljára, fals alacsonyfrekvenciás összetevőkként feltűnve. Ez az alias jelenség. Ennek semmi köze a szemed érzékeléséhez, vagy direktben a monitor felbontásához.
Ezért ha csinálsz egy gigabrutál felbontású monitort, akkor sokkal magasabb frekvenciahatáron túl lesz tapasztalható az alias jelenség, de lesz olyan petabrutál magasfrekvenciás jel/él, ami még azon is aliasos lesz. És szerintem azt pont látni fogod, mivel alacsony frekvenciás zajként jelenik meg.
Gondolj a hangra. Papíron nem hallasz 20kHz fölött, szóval elég a 40kHZ-es mintavételezés, de kell egy 20kHz-es aluláteresztő szűrő is a mintavételezés elé, különben bejön az alias, és azt már hallani fogod.
[ Szerkesztve ]
-
con_di_B
tag
Igen, arra nincs ilyen jellegű megoldás, de az nem is alias jelenség, ergo nem anti-alias-szal akarod megoldani. De van más, amit meg az anti-aliasing-gal akarsz megoldani, akkoris ha retina display-ed van.
Ezeknél az FXAA/TXAA dolgoknál azon megy az izmozás, hogy van egy rögzített felbontásod, azon megcsinálják a deferred shadinget, és utólag mit lehet hackelgetni, hogy ne legyen ocsmány. Lokalizálni próbálják az éleket (vagy nem), aztán mosogatnak jobbra-balra, ami egyébként egy aluláteresztő szűrő, és akkor hátha jobb lesz.
És hát lehet aluláteresztő szűrővel is, de akkor azt még a mintavételezés előtt kéne, nem utána, mint ezek. Szóval a szekpticizmusodat értem, de nem általánosságban az AA-val van baj, hanem egyes megoldásaival.
És egyébként ezek sem esnek az en bloc baromság kategóriába, csakhát ha deferred shading van, akkor deferred shading van, ami van, abból kell főzni.
-
TTomax
nagyúr
Nem véletlen ez a megoldás a legdrágább.... a monitor sem olcsó,meg vga is kell alá rendesen...egyébként teljesen igazad van,csak aranyáron megvalósítható.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK