Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Jack@l #13 üzenetére

    én még mindig arra leszek kíváncsi, hogy teljes kontroll ide vagy oda, legalább 1080p @ legalább 60, de inkább 75 vagy 90 kell, és itt nem lehet amögé bújni hogy "a 30 fps filmszerűbb", "senki sem látja a különbséget" vagy "ha játéktechnikailag dönteni kell felbontás és sebesség között, akkor inkább legyen csak 30 fps"... Kell az 1080p @ 75 fps, és kész. Nincs mese, nincs kertelés.

    mert ugye egyelőre ezeket láttuk, és az 1152 gcn mag, 32 ROP, 72 TMU az évek során sem lesz több. Ezek fizikai korlátok.

    no meg a content... mire fog több érdekes app jönni, pc-re ahol milliónyi indie fejlesztő van, vagy ps4-re, ahova azért elég erős megkötések vannak hogy mi mehet ki és mi nem. Mert kezdetben ugye az innováció fogja vinni a területet, hajunkra kenhetjük ha egyik oldalon 3-4 játék jön vr támogatással a következő két évben, a másikban meg meg mondjuk 100 (mégha az AAA címek nincsenek is többen)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #15 üzenetére

    Viszont nem lehet textúrából másolni, mímelni sztereo esetben a dolgokat (normal map, height map, stb), egyszerűen KELL a geometria. Ez megint eltolja egyirányúvá az igénybevételt...

    és ne felejtsd el, hogy jön a dx12 és már van mantle, amivel várhatóan mindkettővel fényévekkel nő az hardver elérhetőség. már lesz dx12, amikor a jelenlegi konzolgeneráció az élettartanának a felénél (se) fog járni. Vagy komolyan azt gondolod, hogy annyi tartalék van fizikailag ennyi hardverben (amik ugye magukat a számításokat és egyebeket végzik, szóval kőkemény hardver limit), hogy tartani tudják a tempót a következő mondjuk 5 évben, tehát kb 2019-2020-ig? Ne vicceljünk már.

    Szóval lehet hogy nem számít semmit a tflops, ha nem lehet kihasználni, DE:
    1: épp most ugrik fényéveket a téren a PC. Tehát sokkalta effektívebben lehet majd kihasználni
    2: akkor sem ér semmit egy rendszer, ha van mondjuk 1,2 tflops-a (xbox one), és az élettartama végéig ez bizony ennyi is marad. És lehet hogy pc-ből csak 25%-ot lehet kihozni mondjuk, de ez már most több, mint amennyi a one-ban van. Érted, MOST. Jövőre ez nő. Jövő után is. Az után is. Az után is. Az után is. És a konzol még marad ugyanitt akkor is.

    A fizikai korlát az fizikai korlát. Ezen nincs mit szépíteni. Szép dolgok a szoftveres dolgok, de a végén mégiscsak ki kell majd számolni a dolgokat. A vége akkor is csak matek. Hiába spórolod meg a számítások felét, ha még így is fizikailag a limithez érsz... Persze tegyük hozzá, hogy hány csapat képes ténylegesen mindent kihajtani ilyen szinten a konzolokból. Nem gondolnám hogy tolonganak.

    Szóval ennek az első lépcsőfoka az Uncharted 4 lesz. A legdurvább legnagyobb tudású csapat fejleszti, de még ők is elkezdtek kissé óvatosan fogalmazni a kezdeti "istenbizonyhogyfullhd60fpslesz"-hez képest, hogy "ha a játékmenetet nem befolyásolja, meglesz a 60 fps". Szóval ha nekik valami oknál fogva nem sikerülne a 60 fps, már most lehet temetni a rendszert. Ha sikerül, akkor adok még nekik 1-2 évet, aztán megáll a "nagy" fejlődés. Elkezdenek jönni a kifogások.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #21 üzenetére

    Abban ugye azért egyetértünk, hogy akármilyen low level szinten is trükközöl, nem lesz egy 100 lóerős kocsiból 10 ezer.

    "A fizikai korlátokra láttunk már példát a PlayStation 3..."
    Jah, láttunk... a TLoU esetén pár elől lévő modell kivételével mindenhol nevetségesen low res textúrák, low res dof, 720p @ 30 fps. Valóban azt látni, mennyi mindent sikerült kipréselni, és nem azt, hogy milyen korlátok és kompromisszumok árán (mindamellett hogy a játék ettől függetlenül nagyon szuper lett, de most nem is erről beszélünk). Ekkor már nagyon sok pc-s játék fullhd-ban 60 fps-sel tolt ennél részetesebb elő és háttérrel rendelkező grafikát, fizikát, stb. Nagyon dícséretes hogy képesek voltak erre egy ps3-ból, de ettől látni kell hogy bizony erre akkor már pc is képes lett volna, nagyobban, részletesebben, gyorsabban. Szóval lehet hogy nagy ugrás volt, de látni kell mellette a másik platformot is, mire jutott.

    Mert ha azt vetíti elő a jelenlegi generáció is is, hogy 1 (!!!) csapat (a több tucatnyiból) képes lesz valami hasonló grafikai növekedésre , csak épp 1080p 30 fps-sel 2020-ban, akkor köszi, nem kérem. 2020-ra én már 4k-t várok 60 fps-sel, meg második generációs vr-t hasonló felbontással nagyobb sebességgel és extrákkal. Ezt tudja garantálni a jelenlegi ps4? Kötve hiszem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Márton #23 üzenetére

    Azért ez optika kérdése is, ha valaki nem nyújtja szét úgy a képet, hogy nagy fov-ot betöltsön, akkor nem annyira zavaró az 1080p mint szélesebb látótér esetén. A morpheusról a legfrissebb pletykák is még csak 90 fokos fov-ot mondanak. meg 1080-at 60 fps-sel.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    De kitértél a kérdésem elől. Látod-e vagy sem a jelenlegi konzolokban, hogy 4k-t 60 fps-sel ki tudjanak tolni az élettartamuk vége felé, amikorra a pc várhatóan ki fogja tudni (sőt bizonyos játékokban már most is megy a 3x4k @ 30 fps a pocsék kihasználással). Képes lesz-e vagy sem a morpheus feletti értékekkel (tehát 90 fok fov, 1080p 60 fps feletti) renderelni, mert azt követeli meg a vr (carmack és abrash is elmondta, hogy a 60 fps a nagyon nagyon minimum, ennél jócskán több kellene mind felbontásban mint sebességben, plusz olyan dolgok mint szemkövetés, stb).

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #30 üzenetére

    Szóval már most jön a "nem ez volt a cél", meg a "majd AA-val mímeljük negyedannyi felbontásból és felskálázzuk" szöveg. És még csak egy éve vannak kinn :) Arra meg ugye nem kell hogy felhívjuk a figyelmet, hogy nem csak tévés 4k-ról van itt szó, hanem mindennemű felbontásnövekedésről, ami hasonló terhelést igényel (vr terén még bőven nőni kell, de vicc hogy már a telefonok fullhd felett operálnak nem ritkán, beleértve nem rossz grafikájú játékok megfelelő sebességgel való futtatását egy p*csányi gpu-n)

    Szóval nekem inkább egyre több mutat afelé, hogy a legjobb esetben is azt érhetik el a konzolok, hogy növekvő grafikai minőség mellett elérjék stabilan az 1080p-t és a 60 fps-t. de ekkor már nagyon eleresztettem a fantáziámat. 1440p és feletti 90hz-en? ne vicceljünk már.

    "A 1080p 60 Hz VR-nél nem lehet probléma"
    Aha, akkor talán erre hívd fel a figyelmét Carmacknak és Abrashnak is, mert ők egy hangyányit máshogy látják. Mármint problémának nem probléma, első lépcsőfoknak már nem annyira fájó. Érted, első (!) lépcsőfoknak.

    "de nyilván teoretikusan beépíthető a 4K, ha a Sony úgy gondolja, hogy szükséges."
    Persze, ma is vannak játékmotorok, amik képesek 16k-ban is megjeleníteni, csak épp diavetítésben. Ezzel sokra nem megyünk.

    Amint ezzel ellentétes tendenciát fogok LÁTNI (értsd, nem elmesélés, pletykák, hanem leszállított termékek terén), akkor majd talán elkezdek hinni benne. Addig viszont nem. Mesét és marketing szöveget hallgatok már sok sok éve, kezd "kissé" elegem lenni belőle, hogy mindig van valami "de" meg "amúgy így akartuk", és sosem kapjuk meg amit híresztelnek.

    Márton: a Crescent bay-nél talán 100 fok a fov, és 1440p a kijelző. Ott már azt mondták, hogy ha az ember koncentrál rá, akkor még láthatja, de már semmiképp sem zavaró a screen door effect.ű

    btw egy helyen olvastam hogy 1440p-re tervezik a morpheust is (ugyanúgy 90 fok fov mellett). És hát 1440p 60 fps-t is szívesen várjuk konzolon :P Nem kevés munka elé állítja majd a fejlesztőket :P

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Somebody_HUN #34 üzenetére

    Miért kellene mindegyikre külön? Mindkét api alapvető tudást feltételez, amire a fejlesztők építhetnek. xy módon el lehet érni a memóriát, xz módon lehet magnak feladatot adni, tud önmagának feladatot adni, stb. Amíg ezeket a követelményeket bármelyik új kártya támogatja, addig menni fog. Optimalizálás terén pedig max főágakra lehet nézni, tehát gcn optimalizáció meg nvidia optimalizáció (aminél viszont kevésbé van megkötve a kezük, transzparensebb a működés, kevésbé feketedoboz mint a dx11 volt, ergo könnyebb is optimalizálni). Ahogy eddig sem kellett évente kártyát cserélni mert nem jött új directx, úgy a későbbiekben sem fog kelleni. Több munkájuk lesz vele mint csak egy vga-val lenne, viszont többet is fog bírni.

    "Eddig is jobban szerettek fejleszteni konzolokra"
    Aha, ezért van az, hogy pc-re több fejlesztő dolgozik perpill, és több az is, ahol az egyik konzol + pc a felállás, mint a csak egy platformra exkluzív (csak max olyanok, ahol a marketing megköveteli, pl halo, vagy uncharted). Annyira nem szívesen fejlesztenek konzolra, hogy a legtöbb épp eszembe jutó új játékmotor pc-t is támogat, pl fox engine, snowdrop engine, luminous engine, frostbite 3, új cryengine, ue4, stb. Biztos csak véletlenül tették bele. Biztos Kojima is véletlenül hozza az új mgs-ét pc-re is. És biztos csak véletlenül van belőle akkora bevétel, amekkora.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #36 üzenetére

    miért, már ps3-on is lehetett egyből windowsról ps-re fordítani és futtatni a kódot. persze célszerű hogy legyen pc-s verziója is, elvégre ott a legegyszerűbb elkezdeni, de a felsoroltak (kivéve a luminous motor, bár azt épp a kingdom hearts 3 is otthagyta) mindegyike bejelentett pc-s címmel is bír. luminous-ra egyelőre csak az ff 15-öt tudom hogy jön, az ps4 és xbone only. de ez persze nem jelent még semmit.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #38 üzenetére

    Az első jogos, de azért látni kell hogy azok sincsenek még sehol az igazi pc vagy konzol grafikához (pedzegetik hogy a legújabb telefonok már xbox 360 grafikát tudnak, de hát látható hogy mekkora még a táv). Ugyanakkor ott más is zajlott le mint konzoloknál. Adva volt egy platform, ami hardveresen ÉS szoftveresen is egyszerre tudott nőni, egymást húzták. Ez a konzolnál csak szoftveres, hisz a hardver fix. Csak ha telefonon elfogy a hardver, akkor vesznek másikat, konzolon nem ez a helyzet. Nem is fejlődött volna ennyit, ha 6-8 évvel ezelőtti szinten (de akár 5-6 is) megragad a hardver. Szóval a felvetés jogos, de a hatás szerintem nem vonatkoztatható át, mivel nem a meglévőt használják ki egyre jobban és jobban, hanem simán csak jönnek az egyre erősebb eszközök, és most már apple oldalról egy low level api.

    A második résznél pedig igen, eleinte máshogy programozták a ps3-at, és biztosan itt is máshogy fogják a ps4-et majd sok év múlva, mint most. De ott is már csak kínlódás volt az utolsó 1-2 év, hogy ki tudjanak még valamit préselni belőle, vagy hogy lehetne még máshogy csinálni a dolgokat, hogy valahogy, kompromisszumokkal működjön. Egy fejlődő hardveres platformon viszont még a kompromisszumok is olyanok voltak, hogy lett amilyen lett, majd elfut, és még ilyen körülmények között is felülmúlta a konzolokét.

    A felsorolt motorok pedig ha jól tudom már egyikük sem támogat old-gen konzolt. Minden bizonnyal nincs még kihasználva a közös címtér mint ahogy ki lehetne, sőt még az eszközeik sem feltétlen vannak meg hozzá teljesen, de nem hiszem el (mármint nem átvitt értelemben, tényleg nem hiszem el, amíg az ellentétét nem bizonyítják), hogy olyan sokszoros lenne a fejlődés, amit a pc ne tudna majd követni (pláne hogy APU van ám pc-n is, no meg az nvidia sem olyan kis szegénylegény, hogy ne találjanak mellette valamit ki). Lásd a portolhatatlan ignite engine és animációja, ami azért portolható lett, és igaz hogy csak minden második frame-en számol animációs lépést, de megy is 120-200 fps-sel. Szóval pc-n így is lefut 60-100-szor az animációs számítás, és még közeli képeken sem lockolnak 30 fps-re, hanem megy 60-80-on legalább.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #39 üzenetére

    "és ezért mondják azt, hogy na ez nem jön pc-re, akkor elhiszem hogy next-gent dobtak ki"

    Ezzel most azt mondod, hogy next gen nem jöhet pc-re? :) Mert ezzel azt mondod :) Addig semmi sem next gen, amíg lehet portolni pc-re :)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #43 üzenetére

    "attól hogy a játékok szarul futnak nem biztos hogy a vas a hibás,"
    Persze hogy nem. De azért abban egyetértünk hogy mindegy, hogy a fejlesztő vagy a hardver a ludas, a végeredményben a user kap kevesebbet, mint amit a marketing gépezet beígért.

    "Igazából egy olyan chipről beszélünk, aminek már kezdetekkor a nyers teljesítményét úgy számolták, hogy a CPU+IGP összeadva, nem a CPU külön meg az IGP külön"
    A teljesítményt (elméleti teljesítményt) úgy számolták, hogy hány gcn mag van, az órajelentként hány műveletet tud elvégezni, és milyen órajeleken mennek.

    "Nem az mint most a legtöbb PC-n hogy van egy CPU-m ami számol mindent a grafikán kívül, a GPU meg csak grafikát számol, köztük adatmásolás meg legyen minél kevesebb."
    Ami ugye pc és konzol oldalon is egyszerre változó tendencia mostmár.

    Az ignite engine-ről pedig egy évvel korábban minden fejes (és sok oldal is) váltig állította és esküdözött a családjára, hogy márpedig nem lehet portolni, mert hsa meg közös címtér és pc-n ilyen nincs, nem is lesz, kész, nincs miről beszélni. Egy évvel később jött a pc-s port, és kétlem hogy abban az évben világosodtak volna csak meg, hogy jééé, ezt így is lehet csinálni... :D

    Szóval azt kell látni, hogy HSA már most is van pc-n, low level api (még ha nem is olyan mélységű) már most is van pc-n, az amd most akarja elvileg kihozni a HBM-et, és most el lehet fantáziálni, hogy ha sikerül, akkor mondjuk 2017-8 körül kijöhessen egy HBM-mel szerelt apu több gcn maggal mint ami a ps4-ben van, mindamellett hogy addigra a jelenlegieknél 2x erősebb vga-k lesznek már. És hozzáteszem, még ekkor sem vagyunk a konzol életciklusának végén. Ez van akkor, ha az egyik platform fejlődik a 7-8 év alatt, a másik nem, egy olyan világban, ahol a technika piszkosul fejlődik és 7-8 év nagyon sok.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #45 üzenetére

    persze hogy van ami ennek, van ami annak a kényelmesebb... Viszont ugye minden olyan szimuláció, ami gpu-n fut, mert ott a gyorsabb, elvon másoktól erőforrást, ami még azért szeretett volna hozzáférni. De maradt a cpu, vagy vár. Na most egy olyan rendszeren, ahol a cpu számítási kapacitás a többszöröse, gpu-ról meg aztán nem is beszélve, egész egyszerűen több tiszta erőforrás adott. Ha aszinkronban is képes futni, mint mantle alatt, akkor meg pláne milyen lehetőségek vannak előtte. Lehet hogy ennél meg kell szakítani a számítást, amíg rádolgozzuk a végső frame-re a dolgokat, de ha ezt ennek ellenére gyorsabban végzi el, akkor ez hol probléma?

    Mondok egy példát. Az egyik esetben gpu és cpu összedolgozása esetén 16 msec (60 fps) alatt sikerül kiszámolni egy frame-re tartozó összes látványt, fizikát, stb. A másik esetben elmegy 8 msec a másolgatással de 4 alatt végez az egész egyszerűen 4x akkora számítási teljesítmény miatt. A végeredmény egy gyorsabb program. Vagy ugye 4096 gcn mag egész egyszerűen egyszerre sokkalta több utasítást tud aszinkron is számolni a háttérben, mint amikor 1152 van mindenre, közben a konzolnál az x86-os magok teljesítményének nem kis része elvan azzal, hogy etesse a gpu-t, míg pc-k esetén már egy sima 8350-es is többszörös erőre képes (tehát neki is jut ideje matekozni, másolgatni, stb), hát még egy i5 vagy egy erősebb i7 a magasabb ipc-vel. Van idő mondjuk tömöríteni az adatot, és lüktetni a vram és a rendszer memória között.

    Nem kell magyarázni a hsa előnyeit, ismerem őket, és egy nagyon szuper dolognak tartom. Csak szerintem "kissé" el van túlozva, hogy ez játékokban milyen szinten egetverő előnyt ad majd, pláne hogy csak a konzol szoftveres fejlődését veszik alapul. Mert nem csak konzolra jelennek ám meg majd új algoritmusok...

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #50 üzenetére

    Egy szóval sem mondtam hogy vakvágány. Azt mondtam, hogy egyrészt az adott hardverkörítésből csak egy meghatározott erőt tud kicsiholni (elvégre ugye fix a hardver), másrészt a kutatók sem egycsapásra fogják megtalálni a megoldásokat és az algoritmusokat, addig pedig az nvidia, intel és amd is tud tovább lépni. Az még messze van, amikor mai csúcs vga-k erejét tudjuk cpu mellé pakolni, addig pedig bizony lehet hogy érdemesebb több esetben "csomagolva" utaztatni a gyors feldolgozók között, mint lokálisan egy lassabbal próbálkozni.

    A fejlesztők tudják viszont azt is, hogy bizony bizonyos dolgokra a cpu a hatékonyabb, másokra a gpu. Tehát nem lehet még jó ideig a cpu-t csak a gpu-k kihajtásának alávetni, mert egy gpu nem tudja pótolni a cpu általános szerepét még gpgpu-val sem.

    Szóval egyrészt nem gondolnám hogy hsa-val 100x-osára (persze túlzok) lehetne emelni a konzolok grafikai teljesítményét. Másrészt ez is csak sok sok év alatt következhet be, amire már megintcsak ott fogunk tartani, hogy ki lehetne használni, de ott van egy erősebb apu, amivel még faszább dolgokat lehetne. És megint csak ismételni tudom magam. Lehet hogy nagyon jó a hsa, lehet hogy nagyon sok műveletet el lehet a segítségével végezni. De összesen 1.8 tflops számítási kapacitása van, 32 render output unit-ja és 72 texture mapping unit-ja. A leghatékonyabb algoritmusoktól sem lesz ennél több. A 8 darab 1.6-os x86 mag ereje meg pláne nem, aminek a javarészét így is el fogja vinni a gpu kihajtása.

    De szerintem zárjuk a vitát. Mondom, engem tényekkel meg lehet győzni. Amennyiben tényleg elkezdenek tucatjával jönni az uncharted 4 grafikájú játékok 1080p @ 60 fps-sel, meg az annál még jobbak, szebbek, nagyobbak, és ezt a fejlődési szintet és ütemet fenn tudják végig tartani 2020-ig, akkor azt fogom mondani, hogy igen, nem gondoltam volna hogy képesek erre. De addig csak a látottaknak hiszek, nem az ígéreteknek.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Menthirist #51 üzenetére

    jah és amúgy ott van ám még a fele olyan paraméterekkel rendelkező másik konzol is. Csodát művelni szabad, tőle is várnám akkor már ezeknek az ígéreteknek a beváltását, elvégre nem csak a ps4 az egyetlen next gen konzol, amiről nagyokat meséltek :) Szóval ugyanúgy várom az 1080-as felbontású 60 fps-es, uncharted 4 kinézetét meghazudtoló grafikájú játékokat. Legalább persze, ettől lehet fentebb menni.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Menthirist #52 üzenetére

    no meg még majd a konzolok életciklusának fele környékén jönnek majd elvileg az nvidia pascal gpu-jai, stacked rammal, nvlink-kel meg unified memory támogatással (mégha nem is fizikailag közös memóriáról van szó, de az nvlink 80 GB/sec sebessége elég sok adat mozgatására ad lehetőséget). Ez pedig jól fog mutatni egy i7, ddr4 mellett, mikor a gpu rész is sokszorta erősebb mint konzolokon. És ez ugye még mindig csak 2016/2017. Meg hát mennek még a fejlesztések minden oldalon szoftveresen is.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz aizen92 #54 üzenetére

    Nem cáfolja meg, mert nincsenek tények amiket cáfolhatna. Elképzelések, célok, ígéretek vannak csak. Hogy xy termék forradalmasítja a procikat, gpu-kat, a számítástechnikát, stb. Hogy jön a Kaveri, ami maga mögé utasít mindent, forradalmasít mindent, meg majd a bulldozer magok milyen kemények lesznek, meg a steamroller, meg a piledriver. Itt is hogy majd a közös címtér olyan lehetőségeket tartogat, amikre az emberek nem is gondoltak, és rakétaszerűen fog kilőni majd a ps4 és a one. Ez megy már évek óta...

    Cáfolj meg egy ígéretet.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Malibutomi #57 üzenetére

    De azért másra is van használva. Minden annyit ér, amennyit adnak érte :) A konzol egy nem hordozható (mármint hordozás közben nem igazán használható) játékeszköz, míg a telefon egy mobil számítógép, ami száz másik feladatot is át tud venni egyeseknél. Szóval nem ugyanarra van.
    Persze én sem vagyok az évente új telefont vásárló kategória, a nexus 5-öm előző év elején lett vásárolva, és ha nem megy tönkre, akkor idén is ezt szeretném végig használni, mert nem érzem szükségét egy újnak.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #61 üzenetére

    gondolom a textúrákkal, egyéb effektekkel, világítással kapcsolatos dolgokra ez nem igaz, csak a geometria-leképzésre, tehát hogy a sokszázezer vagy millió polygonnyi drótváz milyen helyzetben áll a kamerához képest.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Illetve mi ennek az utasításnak a neve, ami duplikálja a geometriát overhead nélkül?

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #65 üzenetére

    Szóval a 0 erőforrásból való duplikálás valójában a feldolgozás első fázisára vonatkozik? Tehát az első fázist megspórolja, de a többivel ugyanúgy matekoznia kell? majd én is jobban utánaolvasok a témának, köszi a nevet.

    illetve ez alapján a maxwell 2-ők is tudnak ilyet, nem csak az amd-k illetve konzolok (persze más kérdés hogy perpill elérhető-e, de gondolom az nvidia sem véletlen tette be a lehetőséget)

    "De konzolra akkor is jobban lehet optimalizálni."
    Ezt senki sem vitatta. Azt vitattuk, hogy ez elég lesz-e 2020-ig való folyamatos meredek minőségemelkedéshez vagy sem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #67 üzenetére

    No igen, de azért igencsak kemény egyéb munka is van még utána, tehát összességében messze nem mondható hogy gond és extra erőforrás nélkül tudna két szemnek két félképet renderelni a ps4. Csak kevesebbe kerül, mintha még a geometriával is foglalkozni kellene. Szóval erős extra energia kell a sztereóhoz a normálhoz képest.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák