- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Fujifilm X
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Végre A másik oldal is képviselteti magát v.milyen szinten.
Egy ápolónőn, vagy orvoson mennyi felelősség van?Btw, azt senki nem vitatja, hogy nem nehéz munka. Erről szó se volt. De akkor az _ágaskodó_ buszsofőr menjen el egy-két hónapig mondjuk betonozni ki az 5-7 fokba, vagy épp a 35-40 fokba! Havi nettó 90-100 ezer forintért. Na aztán térjünk vissza arra, hogy mi a kemény munka, meg mi nem.
-
Dany007
veterán
Nem, nem is a felelősségen volt a hangsúly.
Az ápolókon és az orvosokon sokkal nagyobb a felelősség.
Amúgy a felelősség miért olyan sláger? Ki az, akin nincs felelősség egy munkahelyen?
Meg miért olyan hűde nagy felelősség buszt vezetni? Mert utazik rajta 50-100 ember akiket nem kéne összetörni? Ez igaz. De olyan nagy dolog vezetni komolyabb baleset mentesen?
Még csak sebességről sem beszélhetünk, mert a buszok nagyrésze a 60-70km/h-t alig üti meg. Belvárosban meg még annyit se. Pesten ráadásul egymást érik a lámpák sorra, tehát még lehetőség sincs olyan nagyon komoly balesetet csinálni.
De most komolyan, egy buszsofőrnek, akinek az a munkája, nem pályakezdő, letette a megfelelő vizsgát, tényleg olyan baromi nagy dolog elvezetni egy buszt ~ 50km/h- val úgy, hogy ne törje össze (meg az utasokat se)?A másik kérdésem, amit már az elején is feltettem, hogy van még egy olyan állás, ahol ennyi pénzt lehet keresni (mint Pesten) olyan végzettséggel ami egy buszvezetéshez kell (most a jogosítványt leszámítva, mert az egyértelmű, az azon kívüli szükséges(!) végzettségre gondoltam)?
(betonozás helyett mondhattam volna szinte bármit. Bármit ami fizikai munka, vagy legyen szellemi munka... ahol nem csak ülni kell egész nap. Lehet az szerkezet lakatos, ács, tetőfedő, hegesztő, stb... A betonozás azért jó példa, mert elég kemény fizikai munkáról van szó, és eléggé rendesen alul van fizetve, már ha egyáltalán kifizetik, a mai építőipar nem erről híres...)
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
megkerestem, 128 busz van a helyi állományban, plusz a 3 KDJ, amik már a helyközibe tartoznak, de még helyiben járnak
plusz reggelente pár helyközis, amik beugranak ide-oda (20, 21-en szoktam látni)
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Dany007
veterán
Tudom mire gondolsz
Nálunk ezt rendszeresen csinálják. Sokszor még ülve is kapaszkodni kell, nehogy kiessen az ember az ülésből 1-1 kanyar közben. Van egy 40-50 körül sofőr, neki mániája, hogy az öreglányok előtt úgy vagizik, hogy eszeveszettül vezeti a buszt...
Szal jah. Oda kéne figyelni, mégse sokan teszik.Amúgy ha hiszed ha nem Mostanában nekem is megfordult a fejemben a dolog. De tényleg... Itt a környéken ráadásul nem is olyan vészes a forgalom. Mit nekem informatika, meg grafika, meg nyomda Ha elmennék sofőrnek ~ dupla ennyit keresnék. És bejelentve.
Szal komolyan megfordult a fejemben. -
MODERÁTOR
Tanárként meg kell egyetemi diploma, 2 nyelvvizsga, folyamatos továbbképzés (néhány évente kb annyi kreditet kell összegyűjteni, mint a felsőoktatásban). A kettő szakma elvárásai nincsenek köszönőviszonyban, mégis dupla annyit keresnek a buszsofőrök, mint a feleségem középiskolai tanárként. És nem mondanám, hogy egy tanárnak kevesebb a felelőssége, csak éppen másért kell felelősséget vállalnia. Na meg nem fizetik a túlórát, vagyis ha az ember hazaviszi kijavítani a dolgozatokat, meg otthon kell felkészülnie az órára, mert munkaidőben nincs rá idő. Arról még nem is beszéltem, hogy mennyire megviseli az embert a neveletlen diákság, és az is elég, hogy rossz szemmel nézz egy meggondolatlan pillanatban, és máris perelnek a szülők. Persze tudom, a buszvezetőt is perelik, de csak érzékeltetni akartam, hogy milyen tanárnak lenni.
***
-
tkazmer
addikt
elhiszem, hogy nehéz munka. de egyrészről minden munkának meg van a maga nehézsége, ha nem tetszik amit csinálsz, keress, csinálj mást.
ami probléma, hogy nincs miből többet fizetni, hogy nem elég a 13%-os béremelés amikor az ország nagy része örül, hogy van munkája, a munkaadó cég meg csak azért működik még mindig, mert az állam elég profi a saját maga és az únió által alkotott szabályok kijátszásában ahhoz, hogy tudjon neki pénzt adni.
a bruttó 250-et meg úgy is lehet szemlélni, hogy mennyit keres egy tanár, egy orvos, stb stb...de most itt nem is ez talán a lényeg.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
biker
nagyúr
Bár itt is biztos nagyon sokat számít, hogy hol tanít az ember, mert pl. nekem az egyik ismerősöm itt a helyi általános iskolában matekot tanít. Leadja a heti kötelező óraszámot (nem tudom mennyi, talán 24?), néha kijavít pár dolgozatot és elvan mint a befőtt.
jó tanár lehet...
mondjuk amit nem látsz: 24 tanóra. ha azt vesszük, ehhez min. 4-5 osztály kell, írass egy dogát havonta, akkor kb havi 120-140 doga javítás van mellé, + fel is kell készülni az órákra ám.Párom nem tanít, fejlesztő pedagógus, ált. hétvégén 8-12 órát tölt a köv. heti felkészüléssel. + amit bent eltölt a 24 órán túl.
+ 7 évente 120 kredit beszerzése kötelező, ami min 240 órányi tanfolyam alvégzése, amit csak lehetőség a munkáltatónak kifizetni, zsebből kell, ha nincs mákod, ez kb fél-egymilla / 7 év, plusz el is kell járni, + meg is kell tanulni, és levizsgázni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Realradical
őstag
Elnézést D kategória valóban.
Dolgoztam évekig Tescoban, Postán, tékában. Nem tetszett, elmentem tanulni és mára jobb állásom van. A tanulatlan embert, mint fogalmat szerettem volna használni.
Utalnék vele kb. arra az emberi viselkedésre amikor valaki nem elégedett a sorsával, de csak hőbörög, hogy ellehetetlenítik az életét és ennek ellenére nem tesz semmit, hogy javítson az életminőségén. Ha ezzel megsértettelek, elnézést kérek, nyilván nem a teljes rétegre értettem.A saját példám miatt nem tudom (és nem is akarom) tolerálni az ilyen viselkedést az életben.
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
tuskooo
addikt
MaciG: Ha szabad megkérdeznem, milyen járat(ok)on szoktál vezetni? Pusztán kíváncsiság
Egyébként én nagyon szeretem a Tisza Volánt, a sofőrök is nagyon rendesek, meg az egész cég korrekt. Tiszta megváltás BKV után Szegeden buszozni mindig, itt szívesen használok tömegközelkedést...kár, hogy az SZKT meg a önkormányzat mindig azon van, hogy ellehetetlenítse a Volánt
-
HaaS
addikt
Szia!
Konkrétan mi akadálya van annak, hogy a sztrájkolókat a sztrájk végeztével apránként, havonta kisebb csoportokban "jajbocsánatneharizzál" szöveggel elküldjék?
Gondolom lehet, csak ki kell fizetni a végkielégítésüket... az úgy van, hogy három év után havonta egy hónap? Kedvem támadt számolgatni nekem is, annyit beszéltetek a pénzről!Én úgy szeretném, ha normalizálódna a helyzet! Ha a semmiből sok kis cég pattanna elő, akik ellehetetlenítenék a békávé sztrájkoló tagjainak örökös erőfitogtatását...
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Realradical
őstag
Hja, jogos, a presztízsveszteség meg már nem téma a cégnek.
@Haas: Bár nem értek hozzá, de én is ezt próbálnám ki, szétkapnám 3-4 részre a céget és privatizálnám. Szerintem jót tenne a versenyhelyzet mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
Dany007
veterán
Na, hát pedig ezt mondom én is. Így megy ez.
Aztán az, hogy most perelnek... Ehh, ez olyan nyílt titok, vagy ki nem mondott tény szerű dolog. Amikor mindenki tudja, hogy a sztrájk miatt rúgták ki őket, de voltaképp bármilyen indokkal ki lehet rúgni egy embert. És azt már bizonyítani senki se tudja, hogy nem azért az indokért, amit kitaláltak.
Szóval ha a vezetésnek volt esze, és jól kitalálta azt az indokot, akkor esélytelen a pereskedés.
Meg ha jól tudom van azonnali felmondás is, amikor mégcsak indokolni se kell, hogy miért...
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogász topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Formula-1
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Milyen autót vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...