Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Lenry #17 üzenetére

    Később javítottam, hogy a 250k kézhez lehet kicsit sok, inkább 200.
    Ami biztos, azt későbbiekben leírtam, saját rokoni tapasztalat alapján, de az is jóval több, mint 80-110.
    Hja, és hozzá kell vennünk a BKV-sok éves nettó 500 ezres plusz juttatását. Ha leosszuk akkor az havi ~ 42.000 forint még pluszban.
    Tehát ha bruttó 250-et veszünk, akkor hmm az mennyi lehet... 140? talán.. + a havi 42 egyéb juttatás akkor az ~180 meg is van... szép... nesze nekem kellett az informatikai suli? Meg az építész technikusi? Inkább szereztem volna + 1 jogosítványt... :U

  • tope

    addikt

    válasz Lenry #17 üzenetére

    Örülök én ennek a sztrájknak, csak a probléma ott kezdődik jövő héten megyek Pestre, 2 hónapon át, már csak a MÁV sztrájkja hiányzik (Állam az államban)
    Érdekes nálunk miért nyereséges a Jászkun Volán ?, sőt a buszpark is miért az ország egyik legjobbja ... (talán mert értenek hozzá)

  • Dany007

    veterán

    válasz Lenry #22 üzenetére

    "ha "kicsiben" meg lehet ezt valósítani, akkor egy tízszer akkora városban, Istentudja mennyivel több pénzből miért nem?"

    Na vajon mért?: ) Mert Pesten sokkal nagyobb pénzekről van szó, egy sokkal nagyobb vezetői körről. Ergo sokkal könnyebb lenyúlni elrakni a pénzeket, mint vidéken, és sokkal kevésbé feltűnő ha 1-1 ember szarik az egészre. Sokkal többen vannak és sokkal több pénzt lopnak. És mivel az egész egy hatalmas cég / vállalkozás akármi, így mindez kevésbé feltűnő. Persze néha kibújik a szög a zsákból, és akkor van pár letartóztatás, meg ejnye-bejnye, aztán minden megy tovább.
    Btw, én azt hittem azért, hogy a múltkori 'hideg' miatti leállás már eléggé kiveri a biztosítékot, hozzátéve a milliós fiktív szerződésekhez, meg lenyúlásokhoz és talán lesz valami érdemi lépés, de nem. Szóval ezek után szinte bármi meg lehet csinálni. 1-2 ember talán le is csuknak, csak arra kell figyelni ne legyél az az 1-2 között... =/

    Amúgy nálunk itt Veszprémben vagy 10 éve kezdték lecserélni a buszokat egy újabb Neoplán típusúra. Na persze nem erre. Ez is neoplán... Hanem inkább ilyenekre.
    Ahhoz képest, hogy az egész folyamat >10 éve történt alig látni 4-5 darabot. A legtöbb járat még ma is a jó régi ikarusz buszokat jelenti. Persze párat lefestettek kékre, és ráírták, hogy együtt a kultúrállt közlekedésért... :U
    Ja, hát a festés helyett inkább a fűtést csinálnák meg. Mert ilyenkor reggel melóba menet az ember felszáll, és kb 10-15 percet vacog, mire a vacogástól bemelegszik egy kicsit.

    Szal az új buszaink, amikről képet is linkeltem, Lengyelországban leselejtezett buszok felújítva. Ezek nálunk az 'újbuszok'. Alacsony padlós ez is. A szigetelése már jobb. Télen melegebb. Viszont kb fele annyi hely van rajta mint egy ikaruszon. Az ülések se kényelmesebbek. És nincs rajta ablak. Jóformán egyetlen egy nyitható ablak sincsen. Nyáron kibírhatatlan. Kis mini félig nyíló ablakok vannak fent, meg a tetőablak, ami csak akkor ér valamit ha / gyorsan megy a busz / vagy és pont a levegő útjában állsz. Mindez vegyítve a kevés helyből adódó tömeggel és kész is a hőguta. Volt már olyan, hogy 2 megálló után inkább leszálltam, mert már nem lehetett bírni... Szal ennyit erről.
    Nálunk nem túl jó a helyzet. Nem tudok mire büszke lenni :)

  • MaciG

    addikt

    válasz Lenry #37 üzenetére

    Akkor én nem tudom mit néztem... :B

    (#38) Dany007: De mint már meg lett említve, a többi városban nem ennyi ám a fizu... :(

    (#39) ollie : Elhiszem, h tanárnak sem könnyű. Bár itt is biztos nagyon sokat számít, hogy hol tanít az ember, mert pl. nekem az egyik ismerősöm itt a helyi általános iskolában matekot tanít. Leadja a heti kötelező óraszámot (nem tudom mennyi, talán 24?), néha kijavít pár dolgozatot és elvan mint a befőtt.

    De pl. egy sofőrnek ha délelőttre megy, akkor hajnal fél3-3-kor kelés, ha meg délután akkor ált. éjfél előtt nem ér haza, arról nem is beszélve, hogy ,itt nincs karácsonyi, szünet,stb.

    (#42) tkazmer: :R

    BANZAII

Új hozzászólás Aktív témák