Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Apollyon

    Korrektor

    Én ezen nem is bosszankodnék, végülis semmit sem tudsz csinálni ellene :(
    Az egy dolog, hogy valszeg én is és még egy páran elég nehezem fognak holnap eljutni a munkahelyükre, de van egy haverom, ő fősulira jár vagy egyetemre nem tudom, és holnap vizsgázik és nem nagyon fog tudni oda eljutni... De nem is számít, "csak" az élete függ tőle.. :/

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Dany007

    veterán

    100%-ig egyetértek veled.
    Sikerült olvasni az előző moderálatlan írást is.
    Azért elképesztő, hogy egyes emberek mit meg nem engednek maguknak.
    A legutóbbi bkv-s sztrájkos topicban is meg lett erősítve a ~ 200-250 ezres kereset.
    Egyik rokonom is dolgozott a volánnak, igaz ő távolsági járatokon. Ő itt vidéken 160-180-at keresett, ez kb 5-6 éve volt, legalábbis akkor beszéltünk erről legutóbb. Szóval teljesen reális az összeg fenn pesten.

    Ja és Bkv-s helyijáratos buszozás semmiképpen sem összekeverendő a kamionozással. Főként gamerkiller kollega miatt térek ki erre.
    Teljesen más országokon át vezetni egy kamiont, amikor az ember van, hogy egy hétig sincs otthon. Fürdeni alig-alig van lehetőség, aludni meg csak a hálófülkében... Ráadásul nem veszélytelen az út sem, mert sok parkolóban rablótámadásnak vannak kitéve a kamionosok. Van nekem is 1-2 kamionos ismerősöm, meséltek pár szép storyt.
    Szóval ennek semmi köze a BKV-sokhoz. Azok lenyomják a napi 8-10-12 órát, aztán mennek haza a családhoz. Ágyban alszanak és rendes fürdőben fürdenek naponta.

    Arról nem is beszélve, hogy a buszosok azért (is) váltogatják a járatokat, nehogy beleunjanak 1-1 már hónapok óta vezetett útvonalba.
    Szóval vérlázítónak tartom, hogy egy ilyen munkahelyen, ahol ennyit keresnek ilyen munkával, még fel vannak háborodva a kapott fizetés emelésen!
    Egyszerűen röhej!
    Mondjon már valaki mégegy olyan állást (törvényeset), ahol ilyen minimális végzettséggel kézhez havi 250 ezret lehet keresni??? Mert én nem tudok olyanról.
    Mi kell hozzá? Max egy 8 osztály, meg a jogosítvány. Ennyi.
    Egész nap ülnek a jól fűtött részen, mert a vezetőülés (környezete) mindig jól fűtött, és vezetnek. Persze, tudom én, hogy fárasztó napi 8 órát vezetni, nehogy valaki ezzel jöjjön. (arról nem is beszélve, hogy legtöbbször körönként tartanak 1 cigi vagy/és kávészünetet)
    De próbálnának meg 8-10-12 órában mondjuk betonozni! Kinn a hidegben, vagy épp a dög melegben! Pedig azok az emberek még a felét se keresik meg, és kb ugyan az a végzettség kell hozzá... Szóval aki ilyen munka után még siránkozik mert 'kevés' a havi 200 ezer forint kézhez, azt szépen elküldeném culágernek, vagy ácsnak vagy szinte akármi másnak, aztán majd megtudja, hogy mennyire jódolga is van...
    Röhej... Arról nembeszélve, hogy a magyar átlagemberek többsége egyén kis közép vagy nagyvállalkozásoknál dolgozik. Na ott próbáljon meg bárki sztrájkolni! Már a gyanú hallatán úgy bassznák ki másnap (akármilyen indokkal), hogy a lába nem éri a földet!
    És ezek meg itt nyomják a hepajt a havi 200 ezres keresettel, ami ha jóltudom durván a magyar átlak duplája!
    Szóval igenis teljesen jogos a felháborodás a sztrájk ellen!

  • concret_hp

    addikt

    válasz Dany007 #2 üzenetére

    mondjuk bruttó 250K az közel sincs 200K kézben, de amúgy egyet értek :)
    szerencsére nem nagyon érint, mert nem megyek sehova holnap :D

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • HaaS

    addikt

    Én igazából azt nem értem, hogy miért nem távolítják el a folyton elégedetlenkedőket. Nem egyszerre gondolom, hanem fokozatosan.
    Nem hiszem, hogy jelen helyzetben ne lenne olyan ember, aki ennyi pénzért elvállalná a munkájukat.

    Nekem két problémám van a sztrájkkal: morális és anyagi. Morális, mert rengeteg emberrel kitolnak, morális megint, mert visszaélnek a helyzetükkel, valamint morális és anyagi, mert nem megy jól a szekér, sokaknak jut kevesebb, ők meg folyton többet akarnak.

    Hol tévedek?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • biker

    nagyúr

    egy buszsofőr bruttó 250 ezer forintot keres havonta, ennél nem keres többet egy pedagógus vagy egy osztályvezető főorvos sem.

    khm, egy pedagógus, párom, aki most miattuk nem tud dolgozni menni a MEGVÁSÁROLT és ÉRVÉNYES!!!!!! bérletével, az minden pótlék nélkül 140.000-et keresne, pótlékkal bruttó 170e körül
    egy főiskolai diploma, 4 kiegészítő akkred. tanfolyam, és egy egyetemi szakvizsga után.

    mit akar egy ................ buszvezető még?

    és ugye a bérletet nem hosszabbítják annyival, amennyi kiesik.
    és a mávosok is "jajjdejó, nekünk nincs miért sztrájkolni, akkor szimpatizálunk" felkiáltással sztrájkolnak.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • JetiRulez

    őstag

    Téves

    [ Szerkesztve ]

    "Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

  • mephi666

    nagyúr

    válasz biker #6 üzenetére

    hát igen, családunkban is van pár tanár... ismerem "nagyjából" a helyzetet :( elég szomorú... mellesleg mintha régen lett volna pedagógus-sztrájk is, de az ilyenkor kiesett napot utána pótolni kellett... a bkv-soknál van ilyen? nem hinném, hogy a kiesett nappali járatokat pótolnák utána mondjuk bónusz éjszakaiakkal...

    durva ez a 13%, nálunk már 2008óta semmi fizuemelés nem volt... 1éve ki lett jelentve, hogy a 2009-es emelést elvileg(!) 2010-ben megkapjuk visszamenőleg is, aztán 2011-ben ha minden jól megy, megkapjuk az aktuális és a 2010-es emelést is és helyreáll a rend... most úgy áll, hogy előfordulhat, hogy a 2009-es tovább csúszik... és itt nem 13%-ról van szó, hanem max. 5-6%-ról... persze nem tetszik nekünk, de ha sztrájkolni támadna kedvünk, repülnénk... fuvarozással kapcsolatban pedig van többszáz/ezer maszek cég, akik fuvarosainak a helyzetét hírből nem lehetne összehasonlítani a bkv-s sofőrök helyzetével... a belföldi fuvarozás sem leányálom, de akik hozzánk járnak, ők szeretik csinálni... van pl. egy 55körüli fickó, aki mindent elvállal, mert kell neki a meló... van, hogy reggel 2-re kap egyik helyre időpontot, ott felpakol... másik helyen 5kor... aztán 7re már itt is van nálunk és csinálja az itteni kiszállításokat... 1szer nem hallottuk tőle, hogy nincs kedve csinálni... volt pedig pár fiatal srác, akik mindig lázadoztak: ha helyi kiszállítás van->nem tetszik neki, mert sokat kell állni... ha helyközi, akkor meg azért nem, mert "messze van"... 1szóval: büdös volt a munka mindig... mellesleg mindig csak baj volt velük, mert többször is mondjuk 5re volt időpontjuk a gyárba, ehelyett odamentek 7-8körül... persze akkor már be kellett várniuk x kamiont is, akik eléjük kerültek, így pedig dél körül estek be hozzánk és szétb@szták az egész leszervezett napot... csomót kellett miattuk túlóráznunk :( (persze a túlórát is jelen esetben csúsztatással tudjuk csak rendezni...)

    összeszedve: nem csoda, ha a bkv-s dolgozók népszerűsége nem valami magas... szerencsére soha nem érintett még a sztrájkjuk, de megértem azokat, akiket szétb@sz az ideg ilyenkor... megveszik a bérletet, számolnak a járatokkal... ezek meg sz@rnak az egészre és olyan helyzetben vannak, hogy bármikor megbéníthatják a város közlekedését, ha el akarnak valamit érni... és ezt évente csomószor eljátsszák, kényük-kedvük szerint...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Dany007

    veterán

    válasz concret_hp #3 üzenetére

    Én nem bruttó értékről beszéltem, hanem a kézhez kapott, adó és járulékmentes fizetésről. :) Anno nagybátyám mikor buszozott, ő azt a 160-180 ezret készhez kapta, nem a bruttója volt annyi. Vidéken.

    [ Szerkesztve ]

  • Vakegérke

    veterán

    Közel két éve nem kaptunk egy huncut vasat sem béremelésként. Ne legyen titok, 686 Forint az órabérem. Mennyit ért két éve, és mennyit ér most?
    Nálunk is van szakszervezet, hogyne lenne. Csak éppen az a vezetője, aki egyre nagyobb teljesítményre igyekszik sarkallni a dolgozókat.
    Rebesgetik, hogy ebben a hónapban rendezik a béreket. Ha kapunk, szétvet minket az öröm. Ha nem, hát befogjuk a szánkat, és gürizünk tovább.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • kennystyle

    tag

    Én úgy tudom, hogy még elég komoly összegű cafeteria juttatás is megy a bruttó átlag 250 mellé...
    Engem nem érint személyesen jelenleg a sztrájk, de azért az elég visszatetsző, hogy tavaly azért sztrájkoltak mert "minket utasokat" akartak védeni a buszok állapotával szemben. Mondták, hogy értünk van a sztrájk. Hát a lókukit azt, érdekes módon most bekeményítettek a saját érdekeik miatt és nem vették át azokat a buszokat, amiket szabály szerint nem lehetne átvenni. Miért nem így tiltakoztak idáig is ? Minden nap akár éveken keresztül ? Akkor talán történt volna legalább valami apró előrelépés a buszok széthullását illetően, nyilván nem cserélték volna újra hirtelen a hulladék gépparkot de ha kicsit nagyobb keretet hagynak a javításra már az is sokat segítene biztos.

  • HaaS

    addikt

    Én azt várom, mikor csinál már valaki egy ellentüntetést. Az első lesz, amiben történetesen én is részt veszek.
    "Dolgozz, gondolkozz" ...vagy valami hasonló mottóval.

    Vagy lenne ilyen kezdeményezés, csak én nem tudok róla?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • mephi666

    nagyúr

    válasz HaaS #12 üzenetére

    az lenne az igazi ellentüntetés, ha pl. 1hónapig 90%-al kevesebben választanák a bkv járatait és helyette főleg gyalog/biciklivel közlekednének... tudom, hogy megvalósíthatatlan, de akkor nem tudom mit néznének a bkv-nál... :( laikus szemmel elvileg azt kellene elérni, hogy minél többen válasszák egy pest méretű fővárosban a tömegközlekedést, ehhez pedig a sztrájk nem a legjobb motiváló eszköz :( szerintem a bkv vezetői még a traffic giant-hez is hülyék lennének...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • HaaS

    addikt

    válasz mephi666 #13 üzenetére

    Igen, szép is lenne, de nehezen megvalósítható, sajnos:)!

    Igazából én nem cégszinten gondolkozom, hanem az emberek szintjén.
    Nekem azokkal az emberekkel van bajom, akik folyton sztrájkolnak, és azért tüntetnék, hogy ezzel a viselkedéssel ne dolgozhassanak, mert erre senkinek nincs szüksége: küldjék el őket... mert vannak, akik örömmel dolgoznának helyettük.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • whiz

    aktív tag

    válasz mephi666 #13 üzenetére

    "az lenne az igazi ellentüntetés, ha pl. 1hónapig 90%-al kevesebben választanák a bkv járatait és helyette főleg gyalog/biciklivel közlekednének"

    Tényleg ez kellene, mert a f@szkivan, hogy jól kereső nyivákoló s€ggfejek miatt kellett ma szabadságot kivennem, mert senki nem lakik arra, ahol én, így nem is visznek be melózni. Túlélem, csak nem tudom miből gondolják ezek, hogy ha bármi bajuk van, akkor minket kezdenek el szopatni. A szar buszokért még oké, és nem sajnálom én a pénzt se tőlük, leszarom mennyit keresnek. De azért ami sok, az sok. Mindenhol leépítések, meg válság, meg tököm, erre 13%, hát menyjenek a k**ba anyjukba.
    Ha nálunk mindig jó időjárás lenne még meg is lehetne csinálni azt, hogy mindenki bringázik. Akkor aztán nem lenne szükség a csodálatos szolgáltatásra (ezt inkább ne is részletezzük), aztán kiba**hatnák mindet az utcára. Majd akkor pofázzon, hogy 13%, amikor odaáll a kocsim mellé mocskosan, büdösen, és azért könyörög, hogy csak 10Ft-ot adjak egy köcsög zsemlére... bah, kidühöngtem magam én is...

    Egy jó hacker nem kéri le a napot!

  • Dany007

    veterán

    válasz mephi666 #13 üzenetére

    Áh, a tömegközlekedést nemigazán lehet kihagyni.
    Ilyen időben akinek 5-6, pesten 10-20-30km-t kell utaznia a melóhelyig nemhinném, hogy biciklire ülne. Én legalábbis biztos nem :)
    Kurvajó dolguk van ott a Bkv-nál és szépen ki is használják a helyzetüket.
    Mint mondtam, én nem bruttó összegekről beszéltem, és a felhozott példám egy vidéki, falujáró buszsofőr fizetése volt. Gondolom Pesten jobban megfizetik. Szóval ha a 250-hez nem is, de a nettó 200-as keresetet még mindig valóságosnak látom, hogy ezek annyit simán megkeresnek.

    Ilyenkor szépen azt kell csinálni, amit minden főnökség tesz. Sztrájk után az összeset kirúgni. Ennyi. Elbocsájtásra mindig lehet indokot találni. Ez nem is kérdés. A munkanélküliség pedig akkora, hogy szerintem legalább 4 ember jutna minden kirúgott Bkv-s helyére. Olyan emberek, akik megbecsülnék azt a havi ~ 200 kp-t.

    Ha az ápolók sztrájkolnának az megint más téma lenne. Van pár ápolócsajszi ismerősöm, 85-90-et kapnak kézhez. Aztán el lehet gondolkozni melyik terület érné meg a nagyobb fizetést?
    Az én fizetésem az elmúlt 4 évben nettó 80 ezerről 85 ezerre nőt... :U

    Amúgy kíváncsi vagyok mikor jön ide egy BKV párti, mert alig várom a választ arra a kérdésre, hogy melyik munkaterület az, ahol ilyen minimális végzettséggel ennyit fizetnek...

  • Lenry

    félisten

    válasz Dany007 #2 üzenetére

    250k? :Y
    itt Szegeden ugyanezért a munkáért a troli/villamos/buszsofőrök cca 80-110ezret kapnak (nettót) és mégse lázonganak (illetve hát nem örvendeznek, de azért nem is sztrájkolnak)

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Dany007

    veterán

    válasz Lenry #17 üzenetére

    Később javítottam, hogy a 250k kézhez lehet kicsit sok, inkább 200.
    Ami biztos, azt későbbiekben leírtam, saját rokoni tapasztalat alapján, de az is jóval több, mint 80-110.
    Hja, és hozzá kell vennünk a BKV-sok éves nettó 500 ezres plusz juttatását. Ha leosszuk akkor az havi ~ 42.000 forint még pluszban.
    Tehát ha bruttó 250-et veszünk, akkor hmm az mennyi lehet... 140? talán.. + a havi 42 egyéb juttatás akkor az ~180 meg is van... szép... nesze nekem kellett az informatikai suli? Meg az építész technikusi? Inkább szereztem volna + 1 jogosítványt... :U

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Dany007 #16 üzenetére

    +#15: hát igen, én egy kecskemét méretű városban teljesen függetlenítettem magam a helyi tömegközlekedéstől... vannak kellemetlen napok (-14fok, eső, szél, hó, jég), de még a legrosszabb körülmények között is jobb időt "futok" bringával, mintha busszal jönnék be... pesten azért ez necces... egy újpest->csepel távot szerintem nem mernék bicajjal bevállalni... szvsz: a bkv az egyetlen olyan állami cég, amit érdemes lenne privatizálni... kiadni mondjuk 2-3cégnek, hogy csinálják, aztán talán lenne verseny is az utasokért és a sztrájk is kimaradna... vicc az egész... 15éve voltam kölnben és tisztán emlékszem, ott milyen szinten van a tömegközlekedés... örülök, ha itt 20éven belül eljutunk a németek akkori szintjére...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • tope

    addikt

    válasz Lenry #17 üzenetére

    Örülök én ennek a sztrájknak, csak a probléma ott kezdődik jövő héten megyek Pestre, 2 hónapon át, már csak a MÁV sztrájkja hiányzik (Állam az államban)
    Érdekes nálunk miért nyereséges a Jászkun Volán ?, sőt a buszpark is miért az ország egyik legjobbja ... (talán mert értenek hozzá)

  • puttputt

    őstag

    válasz biker #6 üzenetére

    Egy pedagógus 140 körül keres (ha szerencséje és jó helye van), ugyanúgy felelős munkakör..., és senki se mondja, hogy kevesebb idegeskedéssel jár. :DDD
    Örülni kéne a 250k-nak... örülni kéne...

    Tegnap egyébként úgy jártam, hogy 30 percet késett a buszom, mert a buszsofőr nem tudta becsukni a hátsó ajtót... 30 percet fagyoskodtam vagy 15 ember társaságában, aztán jött a 25 perces buszút... :U Gratulálok.

    [ Szerkesztve ]

    :LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////

  • Lenry

    félisten

    válasz tope #20 üzenetére

    itt is nyereséges az SZKT, folyamatosan fejlesztenek.
    a Tisza Volán is az elmúlt két évben 25 vadiúj alacsonypadlós Merci buszt vett (ami persze nem tűnik soknak, de a Szeged helyi állomány kb 130 busz, ebből mostmár 40+ az alacsonypadló, és a járműpark átlagéletkora 9 év)
    a régi buszokat is meg lehet nézni, hogy milyen egy 20 éves busz, ha karban van tartva.
    és ezek a cégek együtt sincsenek feleakkorák se mint az BKV.

    ha "kicsiben" meg lehet ezt valósítani, akkor egy tízszer akkora városban, Istentudja mennyivel több pénzből miért nem?

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • D.R.O.

    tag

    válasz mephi666 #13 üzenetére

    Jah csak ebben az esetben kirúgnák a buszsofőröket meg a többit, megszüntetnék a járatokat, de a vezetőség maradna, és az így felszabadult pénzeket szépen zsebretennék (nem kell kifizetni a béreket, mert kirúgták őket, sem üzemanyagot ...stb), aztán amikor a gyalogsztrájkból visszamész nem lesz mivel utazni, se busz, meg se buszsofőr...stb, csak a még jobban meghízott Bkv vezetők. Mert ugye te sem gondoltad komolyan, hogy először a vezetőségben tisztogatnak majd.

    Egyébként a Bkv. vezetői nem hülyék, csak "nem azt csinálják" amiért ott vannak, de azt durván jól, és ezért szívesen szétrúgnám a seggüket. Jah és a sztrájkosoknak is szétrúgnám a seggüket, egy szerencséjük volt, hogy a metrók járnak, mert különben irgum-burgum lett volna.

    Irgum-burgum :)) .

    A Marsról jöttem, de már kúr*ára visszamennék!

  • Dany007

    veterán

    válasz Lenry #22 üzenetére

    "ha "kicsiben" meg lehet ezt valósítani, akkor egy tízszer akkora városban, Istentudja mennyivel több pénzből miért nem?"

    Na vajon mért?: ) Mert Pesten sokkal nagyobb pénzekről van szó, egy sokkal nagyobb vezetői körről. Ergo sokkal könnyebb lenyúlni elrakni a pénzeket, mint vidéken, és sokkal kevésbé feltűnő ha 1-1 ember szarik az egészre. Sokkal többen vannak és sokkal több pénzt lopnak. És mivel az egész egy hatalmas cég / vállalkozás akármi, így mindez kevésbé feltűnő. Persze néha kibújik a szög a zsákból, és akkor van pár letartóztatás, meg ejnye-bejnye, aztán minden megy tovább.
    Btw, én azt hittem azért, hogy a múltkori 'hideg' miatti leállás már eléggé kiveri a biztosítékot, hozzátéve a milliós fiktív szerződésekhez, meg lenyúlásokhoz és talán lesz valami érdemi lépés, de nem. Szóval ezek után szinte bármi meg lehet csinálni. 1-2 ember talán le is csuknak, csak arra kell figyelni ne legyél az az 1-2 között... =/

    Amúgy nálunk itt Veszprémben vagy 10 éve kezdték lecserélni a buszokat egy újabb Neoplán típusúra. Na persze nem erre. Ez is neoplán... Hanem inkább ilyenekre.
    Ahhoz képest, hogy az egész folyamat >10 éve történt alig látni 4-5 darabot. A legtöbb járat még ma is a jó régi ikarusz buszokat jelenti. Persze párat lefestettek kékre, és ráírták, hogy együtt a kultúrállt közlekedésért... :U
    Ja, hát a festés helyett inkább a fűtést csinálnák meg. Mert ilyenkor reggel melóba menet az ember felszáll, és kb 10-15 percet vacog, mire a vacogástól bemelegszik egy kicsit.

    Szal az új buszaink, amikről képet is linkeltem, Lengyelországban leselejtezett buszok felújítva. Ezek nálunk az 'újbuszok'. Alacsony padlós ez is. A szigetelése már jobb. Télen melegebb. Viszont kb fele annyi hely van rajta mint egy ikaruszon. Az ülések se kényelmesebbek. És nincs rajta ablak. Jóformán egyetlen egy nyitható ablak sincsen. Nyáron kibírhatatlan. Kis mini félig nyíló ablakok vannak fent, meg a tetőablak, ami csak akkor ér valamit ha / gyorsan megy a busz / vagy és pont a levegő útjában állsz. Mindez vegyítve a kevés helyből adódó tömeggel és kész is a hőguta. Volt már olyan, hogy 2 megálló után inkább leszálltam, mert már nem lehetett bírni... Szal ennyit erről.
    Nálunk nem túl jó a helyzet. Nem tudok mire büszke lenni :)

  • MaciG

    addikt

    Én nem olvastam végig a kommenteket csak bele-bele olvastam (a cikket viszont igen). Arra, hogy a bruttó250 az sok egy buszsofőrnek a bkv-nál, arra csak azt mondom, hogy ülj be egyszer egy napra egy buszba, nyomj végig egy műszakot, és azután hidd el, ennek ,hogy "sok", még a gondolata sem fog benned felmerülni... Mert akár hiszed akár nem, óriási felelősség van egy buszsofőrön (szerintem nem is gondolnád, hogy mekkora...), és azonkívül még sorolhatnám a tényezőket, de most nem szeretnék belemenni, majd talán egyszer.
    És hidd el, nem csak a levegőbe beszélek, mivel én is buszsofőr vagyok, -csak nem Pesten, mielőtt megennétek :D - , hanem Szegeden.

    (#22) Lenry: Ha jól emlékszem, egy átlagos hétköznap, csúcsidőben, 150 busz van szolgálatban, + a tartalékok.

    BANZAII

  • Dany007

    veterán

    válasz MaciG #25 üzenetére

    Végre :) A másik oldal is képviselteti magát v.milyen szinten.
    Egy ápolónőn, vagy orvoson mennyi felelősség van?

    Btw, azt senki nem vitatja, hogy nem nehéz munka. Erről szó se volt. De akkor az _ágaskodó_ buszsofőr menjen el egy-két hónapig mondjuk betonozni ki az 5-7 fokba, vagy épp a 35-40 fokba! Havi nettó 90-100 ezer forintért. Na aztán térjünk vissza arra, hogy mi a kemény munka, meg mi nem.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz MaciG #25 üzenetére

    Én megértem, tőlem kereshetnének 2x annyit is a buszsofőrök, de ha nincs miből...

    ***

  • MaciG

    addikt

    válasz Dany007 #26 üzenetére

    A kemény meg a felelősségteljes az nem ugyanaz. Az orvosokon és az ápolókon is van ekkora felelősség ,és nem is mondtam, hogy nincs, és sajnos ők nincsenek is megfizetve rendesen.
    Nem tudom mért olyan nagy sláger ez a betonozás? :)

    BANZAII

  • Dany007

    veterán

    válasz MaciG #28 üzenetére

    Nem, nem is a felelősségen volt a hangsúly.
    Az ápolókon és az orvosokon sokkal nagyobb a felelősség.
    Amúgy a felelősség miért olyan sláger? Ki az, akin nincs felelősség egy munkahelyen?
    Meg miért olyan hűde nagy felelősség buszt vezetni? Mert utazik rajta 50-100 ember akiket nem kéne összetörni? Ez igaz. De olyan nagy dolog vezetni komolyabb baleset mentesen?
    Még csak sebességről sem beszélhetünk, mert a buszok nagyrésze a 60-70km/h-t alig üti meg. Belvárosban meg még annyit se. Pesten ráadásul egymást érik a lámpák sorra, tehát még lehetőség sincs olyan nagyon komoly balesetet csinálni.
    De most komolyan, egy buszsofőrnek, akinek az a munkája, nem pályakezdő, letette a megfelelő vizsgát, tényleg olyan baromi nagy dolog elvezetni egy buszt ~ 50km/h- val úgy, hogy ne törje össze (meg az utasokat se)?

    A másik kérdésem, amit már az elején is feltettem, hogy van még egy olyan állás, ahol ennyi pénzt lehet keresni (mint Pesten) olyan végzettséggel ami egy buszvezetéshez kell (most a jogosítványt leszámítva, mert az egyértelmű, az azon kívüli szükséges(!) végzettségre gondoltam)?

    (betonozás helyett mondhattam volna szinte bármit. Bármit ami fizikai munka, vagy legyen szellemi munka... ahol nem csak ülni kell egész nap. Lehet az szerkezet lakatos, ács, tetőfedő, hegesztő, stb... A betonozás azért jó példa, mert elég kemény fizikai munkáról van szó, és eléggé rendesen alul van fizetve, már ha egyáltalán kifizetik, a mai építőipar nem erről híres...)

    [ Szerkesztve ]

  • Pörp

    senior tag

    válasz MaciG #28 üzenetére

    Azért egy orvos és egy buszsofőr felelőssége köszönőviszonyban sincs egymással... A bérük viszont sajnos igen. Senki sincs megfizetve rendesen, de más felelősségteljesebb munkakörökhöz viszonyítva 250e bruttó igenis jó fizetés.

  • localhost

    Közösségépítő

    ¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Pörp #30 üzenetére

    anyósjelölt x évtized munkaviszony után most államvizsgázik levelezőn és talán diplomával átlépi a bűvös 100ezres nettó határt... ez a nem gyenge... :( ennyit érnek kb. a papírok... itt meg megy a sírás 2szer ekkora nettóval 13% fölötti emelésért meg évi 500ezres béren kívüli juttatásért... még jó, hogy újabban egyben van az idegrendszerem... megyek is rágyújtani mielőtt felb@sznám igazából az agyam :(

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Pörp

    senior tag

    válasz mephi666 #32 üzenetére

    A rágyújtáson már én túl vagyok, felb****am magam én is ezen. Feltéve, ha az Intex.hu a valóságnak megfelelően közölte ezt a 250e körüli bruttót. Szüleim tanárok, 30 év munkaviszony után örülnének, ennek a fizetésnek. Sztrájkolhatnak, van sajnos sok munkanélküli tanár a helyükre azonnal...

  • MaciG

    addikt

    válasz Dany007 #29 üzenetére

    "De most komolyan, egy buszsofőrnek, akinek az a munkája, nem pályakezdő, letette a megfelelő vizsgát, tényleg olyan baromi nagy dolog elvezetni egy buszt" -Nem nehéz, mert az már rutin kérdése, ugyanúgy meg lehet szokni, mint egy autót, vagy akármit (bár én még csak kezdő vagyok) Itt egyedül az utasokon van a hangsúly. Ha valakivel történik valami a buszon, akkor azért a sofőr a felelős, és ide nem kell komoly baleset, elég egy meggondolatlan fékezés, (amit egy feltételes emberi reflex is előidézhet), és a buszon álldogáló idős nénik sorra dőlnek el ,mint a dominó, és ha valamelyiknek lesz valami komoly baja (ugye azt mindenki tudja, hogy ők azért jóval könnyebben megsérülnek, meg amúgy se kellemes dolog kiterülni a a padlón...) akkor járhatsz évekig a bíróságra, ahol aztán a végén úgyis te viszed el a balhét.

    Nem tudom Pesten mik a lehetőségek. Ehhez a munkához, kell egy érettségi, B+C+D-s jogsi, valamennyi gazdasági ismeret, és 2012-től egy úgynevezett GKI vizsga (Ez ilyen nemzetközileg elismert szolgáltatói tanfolyam) Szóval ha annyira soknak tartod a fizut ,és azt mondod, hogy szinte elég hozzá ilyen kicsi végzettség is, akkor ha elmúltál 21, előtted a lehetőség, hogy te is kipróbáld. :D

    BANZAII

  • MaciG

    addikt

    válasz sbazsi #35 üzenetére

    Ezt most nem konkrétan a bkv-ra írtam, mert mint mondtam, én nem ott dolgozom. A minimális alatt annyit értek, mint ami pl. ahhoz kell, hogy beülj mondjuk a Tescoba pénztárosnk, mivel a buszon is van pénztárgép, és azzal is ugyanúgy el kell számolni,stb.

    BANZAII

  • Lenry

    félisten

    válasz MaciG #25 üzenetére

    megkerestem, 128 busz van a helyi állományban, plusz a 3 KDJ, amik már a helyközibe tartoznak, de még helyiben járnak

    plusz reggelente pár helyközis, amik beugranak ide-oda (20, 21-en szoktam látni)

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Dany007

    veterán

    válasz MaciG #34 üzenetére

    Tudom mire gondolsz :)
    Nálunk ezt rendszeresen csinálják. Sokszor még ülve is kapaszkodni kell, nehogy kiessen az ember az ülésből 1-1 kanyar közben. Van egy 40-50 körül sofőr, neki mániája, hogy az öreglányok előtt úgy vagizik, hogy eszeveszettül vezeti a buszt...
    Szal jah. Oda kéne figyelni, mégse sokan teszik.

    Amúgy ha hiszed ha nem :) Mostanában nekem is megfordult a fejemben a dolog. De tényleg... Itt a környéken ráadásul nem is olyan vészes a forgalom. Mit nekem informatika, meg grafika, meg nyomda :) Ha elmennék sofőrnek ~ dupla ennyit keresnék. És bejelentve.
    Szal komolyan megfordult a fejemben.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz MaciG #34 üzenetére

    Tanárként meg kell egyetemi diploma, 2 nyelvvizsga, folyamatos továbbképzés (néhány évente kb annyi kreditet kell összegyűjteni, mint a felsőoktatásban). A kettő szakma elvárásai nincsenek köszönőviszonyban, mégis dupla annyit keresnek a buszsofőrök, mint a feleségem középiskolai tanárként. És nem mondanám, hogy egy tanárnak kevesebb a felelőssége, csak éppen másért kell felelősséget vállalnia. Na meg nem fizetik a túlórát, vagyis ha az ember hazaviszi kijavítani a dolgozatokat, meg otthon kell felkészülnie az órára, mert munkaidőben nincs rá idő. Arról még nem is beszéltem, hogy mennyire megviseli az embert a neveletlen diákság, és az is elég, hogy rossz szemmel nézz egy meggondolatlan pillanatban, és máris perelnek a szülők. Persze tudom, a buszvezetőt is perelik, de csak érzékeltetni akartam, hogy milyen tanárnak lenni.

    ***

  • D1Rect

    félisten

    válasz MaciG #34 üzenetére

    Nem kell felengedni a nénikéket a buszra.
    Mindenkinek jobb lenne. ;]

    Leülök magamtól is.

  • jookomak

    őstag

    tegyük félre az indulatokat, és a média által keltett blőd számokat, és főleg ne nézzünk le senkit.
    keresztapám 1 éve buszsofőr a bkv-nál, tehát úgymond kezdő. keres 110-130e ft-ot egy hónapban. jórészt délutántól dolgozik (jár a délutános pótlék, ezért annyi a pénz), sokszor 11, éjfélig. nincs se hétvégéje, se ünnepnapja, beosztás függő a szabadnap. az 500k-s cafetéria is egy baromság. ingyen bérlet, kajajegy kb havi 5-6k. ruhapénz is van, nem tudom pontosan mennyi. de mindez összesen nem jön ki 500k-ra.

    hát felelősség az van. nem maguknak keresik a sofőrök a bajt, elhiheted. elég egy mélázó autós, aki elékanyarodik, csatt, emberek borulnak. utaztam már én is olyan buszon, tisztán láttam, hogy az autós kikanyarodott, fékezés, mami dőlt, beverte a fejét. megállás, mentő. akik a buszon vannak, azokért ugyanúgy felel.

    buszok állapota: hát van, hogy a sofőr lába elázik az esőben, szóval nem mindig van fűtés nekik se.
    arról nem is beszélve, hogy mostanában elég sok utas támad sofőrre.
    higyjétek el, most sem az egyes sofőrök sztrájkolnak, hanem a szakszervezetek, főnökök határozzák meg, hogy jó, ma nincs munka.

    vidéken azért nyereségesek a közlekedési vállalatok, mert az emberek VESZNEK jegyet, bérletet. bp-n meg sikk nem fizetni, és természetesen lehet, hogy nem nyúlnak le ekkora lóvékat odaföntről.
    volt szerencsém tapasztalni a miskolci közlekedést is. csak az első ajtónál lehet felszállni a buszra, és ha nem így teszel, a sofőr addig nem indul el, míg előre nem mész. az ellenőrök meg mikor felszállnak a buszra, a rendőrök addig ott várnak a megállóban, szóval nem éri meg hőzöngeni.
    a 7-es buszon ezt nem tudod megcsinálni a reggeli forgalomban, olyan nagy a tömeg, és a forgalom.

    ha van kérdés, igyekszem megválaszolni, amit tudok.

    [ Szerkesztve ]

  • tkazmer

    addikt

    válasz MaciG #25 üzenetére

    elhiszem, hogy nehéz munka. de egyrészről minden munkának meg van a maga nehézsége, ha nem tetszik amit csinálsz, keress, csinálj mást.
    ami probléma, hogy nincs miből többet fizetni, hogy nem elég a 13%-os béremelés amikor az ország nagy része örül, hogy van munkája, a munkaadó cég meg csak azért működik még mindig, mert az állam elég profi a saját maga és az únió által alkotott szabályok kijátszásában ahhoz, hogy tudjon neki pénzt adni.
    a bruttó 250-et meg úgy is lehet szemlélni, hogy mennyit keres egy tanár, egy orvos, stb stb...de most itt nem is ez talán a lényeg.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz jookomak #41 üzenetére

    azért kezdőként a 110-130ezres nettó fizetés annyira nem rossz ám, főleg hogy a 130 az kb bruttó 200, tehát olyan nagyon messze már nem is vagyunk a 250től.
    az ingyen bérlet önmagában majdnem 120/év. kajajeggyel kiegészítve már közel 200/év. ha ehhez még hozzávesszük a ruhát + az adót (ugye most már az is van) annyira nem lesz messze az az 500ezer...

    mindenképpen érdekelne, hogy a keresztapád mit gondol: a cége, illetve a cégét finanszírozó ország (beleértve annak lakosait is) jelenlegi állapotát tekintve neki mire fel jár 13%-os (vagy annál nagyobb) béremelés.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • mephi666

    nagyúr

    válasz tkazmer #43 üzenetére

    úgy tudom, hogy melegétkezési utalványt 12ezer/hó összegben lehet max. adni adómentesen (144ezer/év) meg a munkáltató talán 3szor ajándékozhat kb 22ezer ft-ot utalványban szintén adómentesen... (ez mintha családtagonként igénybe vehető lenne, tehát sokszorozódhat) összejön így szépen lassan az 500ezer...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • MaciG

    addikt

    válasz Lenry #37 üzenetére

    Akkor én nem tudom mit néztem... :B

    (#38) Dany007: De mint már meg lett említve, a többi városban nem ennyi ám a fizu... :(

    (#39) ollie : Elhiszem, h tanárnak sem könnyű. Bár itt is biztos nagyon sokat számít, hogy hol tanít az ember, mert pl. nekem az egyik ismerősöm itt a helyi általános iskolában matekot tanít. Leadja a heti kötelező óraszámot (nem tudom mennyi, talán 24?), néha kijavít pár dolgozatot és elvan mint a befőtt.

    De pl. egy sofőrnek ha délelőttre megy, akkor hajnal fél3-3-kor kelés, ha meg délután akkor ált. éjfél előtt nem ér haza, arról nem is beszélve, hogy ,itt nincs karácsonyi, szünet,stb.

    (#42) tkazmer: :R

    BANZAII

  • jookomak

    őstag

    válasz tkazmer #43 üzenetére

    a véleménye az biztos, hogy lesújtó, a cégről, a vezetésről, a buszok állapotáról. :)
    tény, hogy nem jár, viszont önző alantos saját érdekből (hogy meg tudjon élni) mindenképpen örülne neki.
    szoktam is mondani, hogy szava nem lehet, hiszen így is jobban keres mint én, állami szférában egy hivatalban. de én még csak nem is sztrájkolhatok.

    mephi666: le is írtad a választ: adHAT max. én se kapok annyit. 60k cafeteria, 90k ruhapénz, és 78k kaja /év.

    [ Szerkesztve ]

  • biker

    nagyúr

    jajj, látom, előkerültek a "jajjderossz a sofőr élete" postok.

    "nincs hétvégéje, ünnepnapja, és hajnalban kel, és éjjel megy"

    igen! igaz, csak qrvára NEM EGYSZERRE!

    ált. 200-210 órát dolgoznak / hó, aki hajnalban kel, az délben megy haza, aki délben kezd, az éjjel, közte vannak az osztott (csúcsidős és váltás cserés) sofőrök.
    Általában a sofőr ha nem állandó délelőtt és nem állandó délután, akkor 2+1+2+(1)2 váltásban megy, vagyis két de, egy szab, két du, (egy)két szab, és így tovább, ergo van hétvégéje, csak nem mindig, ellenben van szabad hétköznapja, így nem kell kérjen szabit ha bank vagy más ügyintézése van!
    van hogy nincs karácsonya, van hogy van.
    aki meg állandó műszakos, az meg ált 4+2 dolgozik, mivel 4 nap esetén megvan a 44-46 órája, muszáj kiadni két pihit.

    az állandó osztottnak rossz, aki csak csúcspótlásban van, mert megy kb 6-ra, lenyom 7-9-ig, majd a déli váltást, vagy a délutáni csúcsot, elment az egész napja

    sírjak? a pék meg 2-kor kezd sütni. ÉS?

    nem tetszik, el lehet menni más munkát végezni.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • mephi666

    nagyúr

    válasz biker #47 üzenetére

    én épp egyik nap filóztam el a régi háziorvosunk "életén"... 1600fő körüli faluban laktam és napi szinten megvolt a rendelési ideje, de ezen kívül a sürgős esetekhez mindig azonnal ugrott... volt, hogy kisebb voltam és kb. reggel 2kor hívtuk, mert felment 40fölé a lázam... 5percen belül ott volt... soha nem sírt, hogy: "jajjderossznekem"... ez volt a hivatása és évtizedekig lelkiismeretesen csinálta... ő tényleg 24órás szolgálatban volt évtizedeken(!!!) át... mellesleg annyira nem is volt tehetős, mert pl. sokáig (vagy 20évig) egy lepukkant moszkviccsal járkált... kb 10éve cserélte le egy kis suzuki swift-re... na, ez szerintem az igazán kemény élet...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • biker

    nagyúr

    válasz MaciG #45 üzenetére

    Bár itt is biztos nagyon sokat számít, hogy hol tanít az ember, mert pl. nekem az egyik ismerősöm itt a helyi általános iskolában matekot tanít. Leadja a heti kötelező óraszámot (nem tudom mennyi, talán 24?), néha kijavít pár dolgozatot és elvan mint a befőtt.

    jó tanár lehet...
    mondjuk amit nem látsz: 24 tanóra. ha azt vesszük, ehhez min. 4-5 osztály kell, írass egy dogát havonta, akkor kb havi 120-140 doga javítás van mellé, + fel is kell készülni az órákra ám.

    Párom nem tanít, fejlesztő pedagógus, ált. hétvégén 8-12 órát tölt a köv. heti felkészüléssel. + amit bent eltölt a 24 órán túl.

    + 7 évente 120 kredit beszerzése kötelező, ami min 240 órányi tanfolyam alvégzése, amit csak lehetőség a munkáltatónak kifizetni, zsebből kell, ha nincs mákod, ez kb fél-egymilla / 7 év, plusz el is kell járni, + meg is kell tanulni, és levizsgázni

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • jookomak

    őstag

    válasz biker #47 üzenetére

    ha már szélsőségesen támadták őket, szélsőségesen is kell védeni a másik oldalt ;)
    egyébként igaz, amit írtál.

    na majd ha király leszek, megreformálom a bkv-t is. luxusbuszokat hostesslányokkal mindenhova! ki támogat?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák