- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Olyan túl nagy precizitás nem is kell a legtöbb repülős játékhoz, a FS-hez biztosan nem kell. A minőség meg úgy is csak 3-4 év eltelte után derül ki. Ha már a játékokhoz a joystick által hozzáadott plusz élményről beszélünk, akkor FFB-nek elég komoly szempontnak kéne lennie.
-
veterán
válasz littlemole #46 üzenetére
FS-ban sztem képtelenség normálisan manőverezni egy felikoptert oldalkormány nélkül, de elég jó megoldás a csavarható joy is.
-
Prego
senior tag
Én már vagy 5 éve repülök az MS Flight Simulator on, jelenleg a Malév VA-nál repkedek, bár hátra van még jónéhány vizsgám. Az elmúlt 5 évben repültem utasszállítókon, helikopteren meg akrobata gépeken is.
SAITEK Cyborg-om van. Meg kell hogy mondjam, a Rudder a helikopternél állandóan kell, mert evvel egyensúlyozzuk ki a főrotor forgatónyomatékát. Leszállásnál és állóhelyzetben lebegésnél meg folyton kell és billentyűzettel nem lehet helyettesíteni.
Nekem is tetszik ez a Joy, viszont aki az MSFS-en repül, az már szarvkormányban gondolkodik (40 ezer forint).
Szóval marad a Lock On, mint tesztjáték.
Anno csináltam egy összehasonlító tesztet (www.mcklub.hu), abban 3 joyt hasonlítottam össze. Szerintem a játékvezérlőknél inkább a működési alapkoncepciókban van eltérés, nekem pl naggyon bejön a SAITEK egyrugós rendszere, a legtöbb joynál ezek a rugók idővel egyszerűen elkopnak.
[Szerkesztve]Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
DummyBoy
senior tag
Nos igen ... FS-hez lehet nem kell a precizitás (Bár ezt kétlem) ... Lockon-hoz meg IL-2-höz nem árt
Nemhiába nem FFB-sek a komolyabb joyok ... minek lennének azok? Először is elvesztenék a legfontosabb tulajdonságukat: a precizitásukat, másodszor minek nekem Vibrátor, ha repülni szeretnék? Tudtommal a harci gépekben nincs erővisszahatás
Jó, lehet hogy ad valami kis fíílinget a játékhoz, de tuti több kellemetlenséget tud okozni mint amennyi hasznot hajt ...
Szóval az FFB talán jó valamire kormányoknál (Próbáltam, engem idegesített ...) de joyoknál nem sok értelmét látom ... nemhiába a komolyabb joyok (Saitek X-ek, Cougar ...) alapból nem FFB-sek ... (Cougar-hoz asszem van szett ...)
Helikopterhez pedig: X-52-est lehet csavargatni is, de kikapcsolható, helyette a gázkaron található egyik 8-állású kapcsolót is lehet erre a célre használni ... (Pontosabban: mindet lehetne, de ezt célszerű mert ez kézre is esik )
Én lelkesamatőr szinten LockOn-ozok, ezért is van X-52-esem ... Várom a BS-t mint a messiást (Sosemnemjönki ) ... ha megjelenik elgondolkodom majd, hogy kirabolok egy bankot és veszek egy TrackIR 4 Pro-t és egy pedálzatot Addig elég az X is ... Van még otthon mellette egy Cyborg 3D USB is ... Az is tuti kis Joy, tökéletesen megfelet mindenre, ráadásul most lesz 5 éves és tökéletesen műxik (Bár nem napi 24 órát zúztam )
Lehet hogy szét kellene választani az FS tipusú szimeket és a harci szimulátorokat ... Mert pl: egy FS-hez télleg fíling lehet az FFB ... De kiváncsi vagyok hogy egy online légiharc után hány darabra törnél egy FFB-s joy-t ha mindig a vibrálásba halnál bele
Amúgy köszi a tesztetLife is shor...
-
Komplikato
veterán
''Az igazi repülőgép-szimulátorosok felszisszenhetnek ezen a kijelentésen, mert a joystick formája egyetlen neves vadászgépére sem hasonlít. Véleményünk szerint ez nem akkora baj, mert a modern harci gépek pilótafülkéit és botkormányait általában a megtermett katonákra méretezik, akik többnyire szálfa termetűek, és lapát tenyerük van, ami a legtöbb játékosra nem jellemző.''
Erre szokták HC szimulátoros arcok mondani, pláne akik ilyen F16 utánzatú hancurlécet használnak, hogy ''kesztyűben kell használni, mint az igazi piloták és akkor pont kézre esik''.
Amúgy grat. a cikkhez."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Avalon
tag
Jó teszt volt. Anyit azért hozzáfűznék, hogy szerintem az Tetszett nem fair, tudom, az ára miatt nem lett Ajánlott, vagy még több, de 33e Ft szerény véleményem szerint nem sok, mondom ezt úgy, hogy én garantáltan nem engedhetem meg magamnak. Egy jobb kormány is ennyi - ahogy a cikkben is írták -, és ez is ér annyit, ha nem többet mint egy minőségi jó kormány. Egyébként korrekt teszt.
Magához az áruhoz meg csak annyit, hogy szerintem hatalmas élmény lehet ilyennel játszani, anno megnéztem, és játszottam egy 10 percet egy ilyennel, és mit mondjak, ég és föld a billentyűzethez viszonyítva. -
sgbo
csendes tag
FF nem éppen a vibrálást jelenti...Hanem érezni az erőket amik hatnak a gépre (pl átesést jó előre érezni rat, könnyen lehet vele a határon repülni). És igaz modern gépeknél már nincs ilyen a valóságban, de II.vh-ban azért még nem elektronika irányított.
Én inkább előnyben részesítem az élményt mint hogy mindíg győzzek. Ezért FF nélküli joy nem kéne nekem. (hatalmas élmény amikor megszólalnak a messer ágyúi, és érzed a finom remegést a boton amikor leszeded a ruszkit. ezt pl. nem pótolhatja nekem a tökéletes precizitás)
a kevésbé jó precizitáson kívül nem tudom milyen kellemetlenséget okozna. (bár Lock-on ban bugos az FF kicsit - de ha nem tetszik akkor ki lehet kapcsolni FF-et) -
Stalker-2572
addikt
Itt találtam X52-t 30k-ért: [link] ugyanitt csak a pedál 40k
Neweggen csak $100 a termék, de itt még sohasem vásároltam... Magyarországra is kihozzák?All Black...
-
Stalker-2572
addikt
-
DeepDish
őstag
válasz Stalker-2572 #60 üzenetére
DE toluk sose merek rendelni,mert hallottam mar eleg sok rosszat! :S
Prego: Szarvkormany 40-ert max hasznaltan van! -
veterán
FS-ben általában nyugott repülések vannak, tehát nem kell rángatni a joyt mint egy légiharcban. Tehát ha nem elég precízen érzékeli a joystick a kis mozgatásokat, akkor lecsökkented a szenzit, és nagyobbakat mozgatsz, az nem lesz gáz ha teljes kitérítésnél a játék csak 90%-ot érzékel...
Azt hogy nem FFB-sek a komoly joyok azt mire alapozod?
SZVSZ te még nem használtál komolyabb FFB-s joyt (max olyat ami vibrál).
Egy rendes FFB-s joy ennél sokkal többre képes. Ha nagy sebességgel húzod fel a gép orrát nehezebb felhúzni, mint kis sebességen, viharban érzed a széllökéseket, a szélnyírást, érzed mikor fog átesni a gép, érzed mikor hajtod túl a gépet, érzed mikor túl sok a g-erő (és várható blackout), érzed a találatokat, utána meg érzed a sérülések hatásait (félrehúz a gép, sérültek a kormánylapok) stb...
Lehet tévedek, de ha jól tudom az összes Boeing utasszállítón ugyan úgy van erővisszacsatolás mint a legtöbb ma használt vadászgépen.
Vegyük pl az autókat. Azért elég sok információt továbbít a kormány a vezető felé nemde? A repcsiknél ugyan ez van, és ahogy autószimnél is sok infót tud adni egy FFB-s kormány ugyan ez érvényes a repszimekre is, máramelyiknél jól megvan írva a szoftver.
Az joyom csak akkor rezeg, ha lezuhanok, a kifutón gurulok, vagy éppen átesik a gép. Persze a rezgés intenzitása és sebessége az ''útviszonyoktól'' és a sebességtől is függ. -
Bird_59th
csendes tag
Sziasztok. Én azért nem írnám le azonnal a Cougart, az árával és a mechanikájával kapcsolatban csak féligazságokat olvastam itt. Nyilván nem véletlen, hogy egyre többen váltanak Saitekről (x52 - ről is!) erre (azért tömegekről nem beszélnék, de egy folyamat azért látható...).
TrackIR4Pro - t használok majdnem egy éve, az egyik leghasznosabb játékhardvernek tartom, amit gyártanak.
Ja, igen: Cougar tulajként már sok pro és kontra vitában vettem részt, eszem ágában sincs újra generálni azokat. Ugyanakkor megjegyzem, nagyon örülök, hogy HOTAS tesztet olvashattam a prohardveren, ráadásul ilyen részletes, objektív leírást. Remélem, találkozunk még ilyennel.
www.cougar.hu
[Szerkesztve] -
DummyBoy
senior tag
Igazad van, én még nem láttam komolyabb joy-t amiben FFB van ...
Mivel ne a szarvkormányokról és társaikról volt szó ... ez a Joy egy olcsóbb alternatívája a Cougar-nak ... De az már tényleg komoly cucc
Kicsit átfogalmazom a dolgokat: aki HARCI szimulációhoz vásárol joy-t annak nem kell FFB, mert értelmetlen mindjuk egy Lockon esetén ...
IL-2 esetén meg lehet válogatni ... vagy FFB vagy komoly joy ... megfizethető kategóriában nincs komoly FFB-s joy, vagy csak én nem láttam ... pedig kerestem ...
Tudom hogy az FFB nem vibrátor ... DE !!! nem sok összehasonlítási alapom van ezen esetben (Repülőgépszimulátorokról beszélünk ...)
Szóval szerintem egy komolyabb (HARCI) szimulátorhoz SZVSZ nem való a FFB-s joy ...
Mindeneféle kötekedés nélkül, legyszives mutassatok nekem olyan FFB-s joyt ami hasonló szolgáltatásokat nyújt mint egy X-52-es ... Ha a FFB olyan számottevő lenne akkor tuti lenne bennük ...
Úgy tudnám elképzelni hogy FS-hez és Condor-hoz X-52-FFB, Lockonhoz meg Falconhoz pedig sima X-52 ...
Javítsatok ki ha tévednék, de én is úgy tudom, hogy az újabb vadászgépekben nincs erővisszahatás
Persze mindez SZVSZ ... nem perdig kötekedésképp!!!Life is shor...
-
Her
csendes tag
Nos akkor egy csöpp kis kiegészítés az itten felsoroltakhoz
Mivel nekem van ,és ismerőseim többsége is rendelkezik x52 vel így megosztom veletek a tapasztalatainkat.Ja és napi szinten használjuk. Tehát az x52 egy érdekes darab. Nagyon sokat tud,nagyon precíz ,kényelmes ,és ami fontos ,hogy a tizenvalahány gombját,plussz a tekerentyűk pov kapcsolókat tetszőlegesen tudon konfigurálni és egy kapcsoló segítségével ezekhez további funkciók tehetők. A lényeg meg lehet háromszorozni a gombok ,bizgentyűk adta lehetőségeket. Tehát repülés közben a billentyűhöz hozzá sem kell érni. Légiharcnál ez borzasztó előny ,főleg ha már begyakorolja az ember,ráadásul mindent finoman a repülésnek megfelelően lehet állítgatni. HA megtanul vele bánni az ember ,nem cserélné el semmire.
Most nézzük a hátrányokat. Sajnos mint minden a mai világban ez sem a legtökéletesebb szerkezet. Talán csak egy embert ismerek akinek még nem volt baja vele de asszem övé volt az első az országban A miniegérrel szoktak problémák lenni ez szinte tipikus.Bár garanciába kicserélik ,csak hát bosszantó.Amúgy nem nagyon tud tönkremenni főleg ha karban van tartva. -
DeepDish
őstag
Nah de jo latni sok hozzaerto embert,akikek mar van!!
Mivel en még alig repkedtem barminemű joy-al és FSX láttán bekattantam,márpedig nekem kell vmi joy,de a jobbik fajtából!
Szétnezve a piacon X-52 vagy a Pro változatát találtam, ami ennyit tud ,mást nagyon nem és külön van gázkarja! Persze elfogadható áron!
Vagy ha igen please írjátok meg!
Pro változatot látott e már vki itthon esetleg árlistákon ,vagy mit tudni megjelenéséről!
[Szerkesztve] -
DeepDish
őstag
válasz Stalker-2572 #71 üzenetére
Ez meg mindig nem megoldas nekem!
-
moma
őstag
válasz Stalker-2572 #71 üzenetére
NEm tudok németül, de itt gondolom nem vezetheted a gépet mellesleg, csak utas lehetsz
we all deserve a bit of luck.
-
sgbo
csendes tag
Egyetlen hátránya van FF-nek csak : kicsit kevésbé precíz. De ezért bőve kárpótol. És pont FS-hez nincs sok értelme.
Viszont én logitech Force 3D-m majdnem tudja ezt + van bennt FF - persze nem ilyen precíz.
De itt a lényeg : aki profi akar lenni és arra megy hogy minél jobb legyen online az nyilván a mindenek felettálló precizitást választja, de aki inkább az élményt akarja annak FF-es joy kell.
Egyszer ki kell próbálni...
vki emlíítette hogy amúgy is érezni az átesést - ez nem igaz teljesen : mindennél hamarabb érezni a boton ahogy megváltoznak a vezéríkokra ható erők ( ehhez persze jó FF-es joy kell és jó játék - ami eddig sajnos csak az Il-2).
FF-es joyokkal legnagyobb baj, hogy lesz@rják a támogatásukat. Jól megírt repülős program(bár repülőszimből sincs éppen sok...) amúgy is kevés (lock on is rohadt bugos-pedig imádom) - arra hogy a FF-et is normálisan beletegyék végképp nincs energiájuk (szinte csak Il-2 ben sikerült jóra). -
rudi
nagyúr
válasz Bird_59th #65 üzenetére
Üdvözöllek a PH-n. Az X52-es teszt közben találtam rá a Cougaros oldaladra, még filóztam is rajta, hogy írok a teszttel kapcsolatban Írtad, hogy sok vitában vettél már részt HOTAS témában. Ha nem fáraszt nagyon, megkérnélek, hogy kicsit vázold fel nekünk a fő különbségeket az X52 és Cougar között. Mivel új volt nekem a HOTAS téma, igyekeztem sokat olvasni róla, de szerintem sokkal többet érnek a gyakorlati tapasztalatok.
Egy elég érdekes, HOTAS-ban szintén kezdőnek mondható teszter írását olvastam a Firingsquadon (szerintem, általában jól dolgoznak ott a srácok) [link]. Az X52 mellett a CH FighterSticket próbálták ki; vajon ez kapható nálunk? Érdekes volt azt olvasni, hogy az X52 nem elég precíz és nincs elég gombja
Az árak összevetése közben találtam egy magyar oldalt, ahol 50 000 forint alatt kínálják a Cougart, ez reális? Persze, fura ez az oldal (éppen azért nem linkelem be), mert az X52 bruttó végfelhasználói ára alacsonyabb mint a hazai Saitek forgalmazó nettó nagyker ára...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Her
csendes tag
Nos kéretlenül is beleszólnék. Ha valóban érdekel mik a tapasztalatok ezekkel a joy okkal,pl néz fel a www.pumaszallas.hu ra.Kérdezd meg őket ,mivel van köztük több ember is a Cougart használ ,meg persze x52 őt. De a fórumukban is írnak róluk.Itt már írták különben hogy a Cougar hamar tönkremegy,és nem olcsó a javítása sem.Ja és még valami ami az x52 ő mellett szól. Nagyon könnyű ,szinte nincs ellenálása,márpedig egy onlyne bevetés alkalmával nem ritka ,hogy 1-1,5 órárt röpköd az ember ami borzasztóan igénybeveszi akezet.
Volt nekem is Logitec joy-om de a végére alig bírtam lefejteni a kezem róla. Szóval ez is egy szempont. -
DeepDish
őstag
Amikor emlegetitek IL2-ot,akkor errol beszeltek IL-2 Sturmovik?
-
Sanyo
senior tag
Az ''IL2''-t ma már inkább az egész sorozatra értjük, a játék első verziója volt az IL2 - Sturmovik. Azóta megjelent addonok: Forgotten Battles, Aces Expansion Pack, Pacific Fighters, és nemsokára az 1946. Mind-mind új géptípusokat, új térképeket és természetesen hibajavításokat tartalmaz.
-
Bird_59th
csendes tag
Kicsit hosszú lett, ha kell, kérlek töröljetek belőle.
A Cougar egy F-16C Block 50/52 replika. Ahogy a cougar.hu – n írtam, teljesen fém az egész, még a mechanika is. Programozási és beállítási lehetőségei (pl. axis shaping) közelítenek a végtelenhez. Saját processzora és memóriája révén bármire képes, ami egy repszimben szükséges lehet. A firmware – t update – elni is lehet, követve a változó hardver és szoftver – trendeket. A gombok és kapcsolók profi, erre szakosodott gyártók termékei, melyek nagyon sokat bírnak – és nem nyikorognak.
A Thrustmaster support is igen érdekes. A garancia nem vész el, ha az ember belebabrál a mechanikába, sőt, a TM ma már kérésre küld gyengébb rugókat, amivel az eredeti mechanika sokkal használhatóbb lesz. Két év garancia van rá – ez játékvezérlő esetében megjelenésekor egyedülálló volt. Én éltem is vele, a két év alatt nekem sok potim és kacsolóm/gombom romlott el, a support azonnal küldte azokat - ingyen (az eredetieket használom azóta is... ;) ).
Az árával kapcsolatban eléggé tájékozatlan vagyok. Két évvel ezelőtt amikor néztem, egyetlen internetes áruház kínálta, ott 87e HUF volt az ára. Néhány hete azonban váltottam pár levelet egy szlovákiai magyar sráccal, aki azt írta, hogy náluk kb. 50e HUF – nak megfelelő összegért megvásárolható. Hozzáteszem, hogy kis szerencsével ennél is olcsóbban lehet beszerezni használtan az e-bayen. Egy kedves ismerősöm innen vásárolta, mikor megmutatta, azt hittem, át akar verni, mert teljesen úgy nézett ki, mintha új lenne. Az első gazdája szerintem csak nézegette, de nem használta. Személyes véleményem az, hogy a magyar forgalmazók elég ritkán hoznak be komolyabb játékvezérlőket. Ennek két oka is lehet. Az egyik, hogy nem merik vállalni az esetleges garanciális hercehurcákat. A másik, hogy a magyar piac eléggé kicsi, a repülőszimulátorok és rajnogóik pedig ezen belül is csak egy nagyon kis szegmenst jelentenek. Meglehet, hogy nem éri meg behozni azt a néhány darabot... Az árképzésük is érdekes, de nem ismerem a vonatkozó vámjogszabályokat.
A Saitek X45 – X52 vs. Cougar témában szeretném hosszan idézni eemee – t az ezredünk (VMH59) fórumából, ahol nagyon lényegretörően fogalmazta meg a különbségeket:
„Én X45-ről váltottam cougarra, mert az X45 2,5-3 év használat során upgrade kit ellenére is elhasználódott. X52-vel is van némi tapasztalatom. Alapvetően a következő különbségek voltak számomra szembeötlőek:
- tapintás: a Cougar fémből van, ami nyilván más, mint egy X45/52 műanyag borítása. Hátránya, hogy télen hideg, így az ember keze a használat első perceiben fázik (nem vicc).
- programozhatóság: a Cougart lényegesen jobban lehet programozni, mint bármelyik eddig általam ismert botot. Meg merem kockáztatni, hogy programozási lehetőségei talán kimeríthetetlenek. Ebből adódik a hátránya is: aki profilt csinál magának, az nem árt, ha előtte nagyon alaposan átolvassa a kézikönyvet.
- szoftverek: az x45/52 ''profilere'' rendkívül intuitív, könnyen áttekinthető, s egyébként is a Saitek botoknak erről a részéről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. A cougar ezen része is több lehetőséget kínál, mint a X45/52, de pl. a ''profiler'' része egyenesen K A T A SZ T R Ó F A. Tulajdonképpen egy text fájlt szerkeszt az ember, s ehhez írtak egy többé-kevésbé egyszerű programot. Ez a XXI. század hajnalán azért egy kicsit vicces. Persze elképzelhető, hogy rendkívül sokoldalú programozási lehetőség miatt nem készítettek felhasználóbarátabb ''profilert''.
- hibák: x45-nél a bot műanyagtengelyének kopása pontatlanná tette a botot, amit azonban a Gronyi által alkotott upgrade kittel orvosolni lehetett. X52-nél is néha akad a bot, ha finoman kellene mozgatni a középállás környékén. Az alap Cougar mechanikáját feltehetőleg egy egysejtű szőke tervezhette, u.i. az alap Cougarban ahhoz, hogy pontosan az X tengely mentén mozgassad a botot x erőt kell kifejtened, ahhoz, hogy pontosan az Y tengely mentén y erőt. Ha viszont mondjuk a jobb alsó sarokba akarod húzni, akkor x+y erőt kell kifejtened. Ezért aztán kevesen vannak, akik nem modolt Cougart használnak. Az általam használt modban 4 rugó alkotja a mechanikát, ezek közül eddig kettő szakadt el, tehát mondjuk félévente kell egy rugót cserélni. Egyébként ez az egyik pozitív oldala a Cougarnak, hogy amennyiben nem az elektronikában esik baj, akkor a javítást műszaki érzékkel kevésbé megáldott személyek is gond nélkül el tudják végezni. A potméterek cseréje is kimondottan egyszerű.
- költségek: tény, hogy jó esetben egy alap Cougar árából akár 2 X52 is lehet venni, rosszabb esetben hármat. Ehhez jön még egy upgrade kit, aminek költségei - kiviteltől függően - akár az alap cougar árának többszörösét is kitehetik, de min. az alap Cougar árának a 75%. De legalább pozitívum, hogy a rendkívül magas beszerzési költségek mellett a fenntartás/javítás kimondottan olcsó. Ha szerencséd van, akkor az x52 a garancia előtt romlik el és cserélik, ha azon túl, akkor vehetsz egy újat, mert Gronyi szerint nem szabványos és/vagy könnyen beszerezhető alkatrészekből szerelték össze. Összefoglalva: ha anyagilag jól állsz, van elég türelmed és időd és nem utolsó sorban eszed a programozás elsajátításához, akkor bátran ruházzál be egy Cougarbe.”
Ha már modokról van szó, én a Realsimulator FCC R1 modját használom, ez egy nyomásérzékelős mechanika, ami nem engedi mozogni a botot, csak a ráható erőt érzékeli. A jelleadásáról csak annyit, hogy a tesztprogramokban „pixelenként” lehet változtatni a jelet... (A mechanika modjairól bőséges olvasnivalót kínál a Cougar nem hivatalos oldala, ahol a fejlesztők/programozók is jelen vannak és segítenek mindenkinek.)
A Cougar gázkarját is lehet állítani (már a Suncom SFS Throttle & Talon is ilyen volt), ebben is volt kattogó alkatrész, de én kiszereltem, mert felébredt rá a családom.
Nem értem az X52 gázkarján elhelyezett kijelző funkcióját. A stoppert többnyire a szimulátorban is lehet kapcsolni. Ha egy igazi kabinelrendezést alakítasz ki, gyakorlatilag le kell nézned legalább 45 fokban a gázkarra. Ez nálam pl. már olyan távolság, hogy a vaksi szememmel nem is tudnám leolvasni az értékeket.
Nekem nem jött be a dizájn sem. Olyan, mintha egy X – szárnyú vadász kezelőszervei lennének. Csilli – villi, világít(!), nyikorog – nyekereg. Én ezt egy kicsit illúziórombolónak érzem.
Zárszóként viszont azt kell, hogy mondjam, ami minden vitánk végeredménye volt. Ha most ismerkednék repülőszimulátorral, esetleg kezdek benne gyakorlatot szerezni, akkor a HOTAS rendszerű játékvezérlőre való áttérést minden bizonnyal az X-52 Pro – val kezdeném. Ha tetszik, megtanultam, szeretem csinálni, akkor viszont biztosan továbblépnék a Cougarre. -
Bird_59th
csendes tag
Nos, ha jól tudom, akkor a Pro verzióban a bot akadását sikerült áthidalni a fém gyűrű alkalmazásával, így az nem ''maródik be'' és elvileg nem fog akadni használat közben (szerintem Gronyi X45 upgrade - jéből lopták az egészet... ;) )
A megjelenéséről az importőrt kellene megkéredezni... -
-
DeepDish
őstag
MA volt alkalmam kiprobalni X52-ot igaz csak kiallitva,minden nagyon tetszett csak 1 vmi idegesitett,tul konnyu volt a joyt mozgatni!
Titeteket ez nem zavart?
Amugy a gazkar is tok jol szabalyozhato! -
DeepDish
őstag
Esetleg nem lehet azt tudni,hogy pronal nagyobb a joy ellenallasa?
-
Xpod
addikt
Azért nem lehetett egyszerű ezt a sok gombot beállítani és megszokni a kezelésüket. Grat a teszthez.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
wolruf
őstag
Na, mától nekem is van egy ilyenem
Bár még nem üzemeltem be, megdöbbentő milyen nagy. Kissebbnek gondoltam(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Vogel
csendes tag
Hali!
Nos nekem már van némi tapasztalatom Kiadás után 1 hónapra már ezzel toltam (2004 dec). Külföldről szerzett, haveri áron, szal gari nincs. Il-2-n játszom, a legkeményebb joystick használatot igénylő game.
Első ''probléma'' 1,5 évre rá jött. Poti elkopás egyik tekerentyűn. Gronyi mester megbütykölte nekem aztán jó lett. De ez minden joynál elöfordul, szal ezért az idézőjel. Engem igazából a gázkar fogott meg, rendkívül kényelmes, és jól konfigurálható a nehézsége. A jostick része sztem kényelmetlen, túl vastag (186centimez kosaras kéz van), akadályozott a rudder pontos használatában. Nos a twist rudder; túl kemény, poti-beállítással (il-2) lehetett javítani. Az elsődleges tűzgomb ami a legjobb. Full-fém (törtem már le cyborg ravaszt), és 2 funkciós. 2x kattan, 2 külön gomb. Első kattanásra kiskaliber, másodikra össztűz. Fémfelületekre visszatérve, rohadnak -.-. Nincs jobb szó rá. A joy alsó műanyag korongja állandó zsírozást igényel (szappan+extraszűz olivaolaj nálam ) a jó futáshoz. A nagy kitérítési út (1,5x nagyobb kitéritési lehetőség mint cyborg) biztosítja a pontosságot. De már hátrányát is szenvedtem, sikerült eltörnöm a belső határoló gyűrűt, ami megfogja a joy maximális kitérését. Most néha kattog de nem zavaró.
Az egérimitátor, a kék pöcök gázkaron, nagyon bevált nekem. Azzal nézelődöm. Igaz már lekopott róla a kék borítás, de még megy. Amilyen erősen nyomod, annyira gyors v lassu a kurzormozgás. A bal középső ujjnál lévő egérgörgő görgetési funkciója nem müxik, senkinél. Még a legfrissebb driver sem tudta életre kelteni.
A nagy LED ablakot sose használtam.
A világító gombokat ki lehet kapcsolni (jaj de jó mert nagyon zavart).
A profiler mindigis a saitekek elönye volt. Nagyon komolyan be lehet állítani a dolgokat, még a mostanság is mutatnak nekem újakat a kollegák.
Összeségében nem légi közelharcra teremtett joy, kényelmes embereknek jó De ez már vérprofizmus mondtatja belőlem. Az ideális joy számomra egy x52 gázkar+egy Evo bot. Pedált nem teszteltem, de szeretnék egyet, csak félek hogy ''nincs jól összerakva''.
Most sok negatívumot elmondta, de akkoris ez a legjobb cucc már több versenyt megélt, és csak egyszer kellett csrét kérnem, mert megrázott a joy. Amikor hozzáértem a fém tüzgombokhoz, zártam a kört, és kialudt az összes lámpa rajta unplug és replug megoldotta, de már többször elöfordult ez.
Az enyém már nagyon leharcolt darab, első szériás, de tartós. Nem sokat ápoltam és még mindig repülök vele. Többi joy-jaim nem birtak 1 évet se, több óra napi repülés mellett.
V.4_Vogel
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Vogel.
csendes tag
Nekem nincs pedálom sajna, de nagyon sokan kormány-pedált használnak ruddernek. Asszem bütykölni kell Il-2nél a config fájljaiban...
itt megkeresheted az aktuális topicot ha érdekel a téma, és egyéb kérdéseket is feltehetsz:
[link] itt a kantin fül
[link] itt a kocsma
[link] itt meg a forum
Sok emberke magának épített lábkormányt, fejkövető rendszert, meg self-upgradelt joyokat, szal vannak jártasak a témában. Mivel én nem vagyok egy műszaki zseni, így bele se kezdek inkább.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Il2-ben ''HOTAS''-t használni teljes mértékben irreális, főleg ha az ember saját szájaíze szerint konfigurálja. Így már nem lehet szimulációról beszélni. De ez csak az én különbejáratú véleményem.
(De könnyedén alátámasztható, ugyanis a II. vh idején még a fasorban sem volt HOTAS. Maga a HOTAS nem merül ki annyiban, hogy van a boton és a gázkaron 10-30, alapvetően egyfunkciós, gomb, ettől már a MiG-21 is HOTAS-os gép lenne. A valódi HOTAS ennél sokkalta összetettebb, az F/a-18E/F esetén pl több mint 170 különféle funkció érhető el a két vezérlőkaron levő gombokkal) -
wolruf
őstag
Személy szerint én örülök hogy nem pixmanian rendeltem az x52-esem. Ha ott lett volna gyárihibás, valószínű szívtam volna a fogam az újabb szállítási költség miatt és az újabb átfutás miatt. Megéri az a 5-6 ezer forint mínusz ha utána küldheted vissza kb. ugyanennyiért és még várni is kell nem is keveset?! Szerintem nem. Én örülök hogy nem onnan rendeltem.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- PlayStation 5
- Hálózati / IP kamera
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Politika
- Motoros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...