- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Szia!
Ha eltekintünk attól, hogy ez egy TN paneles monitor, amit csak a vízszintes középvonalára merőlegesen lehet nézni (Te pedig jócskán alulról fotóztad), mert még úgy is elég durva színcsúszása van, akkor...
...ha tippelnem kellene azt mondanám, hogy a Spyder elhasalt a világításán, mert valami trükkje van (cikk: "Az egyetlen különlegességet a LED-es háttérvilágítás adja, amelynek hála a monitor nagyobb színteret képes lefedni – bár korábbi tesztjeinkből már kiderült, hogy ez nem jelent egyértelműen előnyt."
Egy jó tanács: add el azt a Spydert és vegyél egy rendes kalibrálót (Colormunki Display vagy Eye One Display Pro)!
Vagyis sajnos először egy használható monitort kellene venned, mert ezen nem lehet képet szerkeszteni a fent írt tulajdonsága miatt, másrészt az az egy szál zöld pixeloszlop tovább fog terjedni és szélesebb lesz, mert elvált a fóliakábel rögzítése a paneltől.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Xavior
csendes tag
Köszönöm a segítséget, de éppen ezt írtam, hogy a képek csak azért vannak, hogy érzékeltessem a problémát, szemmel ez sokkal jobban látható szemből, mint telóval fotózva, ezért úgy kompenzáltam, hogy kicsit lejjebbről csináltam a képet.
Előfordulhat, hogy a világítása sem tetszik neki, de mint említettem, két másik IPS paneles monitorral is kipróbáltam, és azokon is ugyanez történt.
A jó tanács megfogadása folyamatban van, de egyelőre most ezzel kell kezdenem valamit, és mint mondtam, a laptopot rendesen bekalibrálta. (Vagy fogalmazzunk úgy, hogy egyelőre ez a színhelyesség amit amúgy tud a készülék nekem teljesen megfelelő lenne.)
A normális monitor vásárlás is folyamatban van, de szintén jelenleg ezzel kell beérni, ebből kell kihozni amit lehet.
A zöld pixelcsík a p2414h-n van, ami jelenleg másodlagos(vagy ha úgy vesszük harmadlagos) monitorként üzemel, szóval annyira nem releváns.Nekem nem fotószerkesztésre kell, egyszerűen csak azt akartam, hogy legalább körülbelül nézzen ki a két ips monitor amennyire lehet hasonlóan, de amíg ez a zöldesítő hiba fennáll, addig ez nyilván nem fog megtörténni.
Szoftveres oldalról van valami tipped/tippetek, hogy mi lehet a gond?
-
*Ropi*
félisten
Uninstalláld a gyári programját, indítsd újra a gépet és csináld meg a DisplayCAL-al ezekkel az advanced módban elérhető beállításokkal, amiket a képeken látsz, kivéve, hogy pipáld be az "interactive display adjustment"-et, a "white level" 160 Cd/m2 helyett csak 120 legyen, és a "black output offset"-et tedd 30%-ra!
Valószínűleg kellene korrekciós profil is a Spydernek a világításhoz, de mivel nem tudom, hogy mi van benne, egyelőre hagyjuk így!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Xavior
csendes tag
Az a baj, hogy a displaycal már az elején zöldre kalibráltatja velem a monitort, és legutóbb 2 és fél órát vártam, hogy ugyanúgy zöld maradjon. Ha használom a datacolor manuális rgb beállítását (amit a monitor osdján végzek) akkor az is zöldre kalibráltatja velem az egészet.
A probléma itt nem az eszközzel vagy a datacolor/displaycal beállításaival van szerintem. (mivel máshol ugye mint említettem, működött, ugyanilyen beállításokkal)
Programtól függetlenül rátesz egy extra zöld réteget.
Csak hogy szemléltessem: Látszik a pillanat amikor valami bug a windowsban/vidkariban/registryben/valahol, egyszercsak ráhúz egy zöld réteget. Volt olyan is, hogy valahogy bebugolt(vagy inkább rendesen működött?), és nem rakta rá a zöldet, tehát most elvileg van egy olyan icc profilom is ami zöld, és egy olyan is ami nem, ha esetleg bele tudsz nézni valahogy, szívesen elküldöm. Egyszer fordult elő tegnap, hogy bekalibrálta rendesen, és miközben nem nyúltam hozzá, kb fél perc múlva megjelent a zöldség.
Volt olyan is, hogy nem rakta rá a zöldséget, cserébe a végén a LUT table helytelen beállítása miatt sírt, nyilván így a profilt sosem mentette el, de ott közel voltunk szerintem, hogy megoldjuk a problémát.
De megmutatom:
Ilyen kalibrálás előtt: [link] [link] [link]
és kalibrálás után: [link] [link] [link]
a végeredmény egy viszonylag fehér, de szemre belőtt monitorhoz képest: [link]Jelenleg ha alapon hagyom, jobban néz ki mintha bármit is csinálok vele.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pedig akkor az is 8 bit módban kellett működjön OpenGL alatt (effektíve minden program, ami nem D3D - vagyis játék -, ideértve az Adobe termékeit és a DisplayCAL-t is).
Akkor vmi nem stimmel nálam. Ez a monitor alulmúlja a várakozásokat.
A színtér lefedettsége sem 100%-os se sRGB-ben, se AdobeRGB-ben - egyetlen mérésem során se. És a Delta is 0.39 volt eddig a legjobb. Valamint a kontrasztja is gyengébb, mint amiket neten mértek mások: rendre 680:1 körüli értékeket kapok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
0.05 Delta E-t melyik eredményben kaptál? Profilozás utáni összegzésben, vagy a profil visszaellenőrzése után? Esetleg egy szabvány színteret szimulálva ellenőrzéskor?
Most kaptam egy egész korrekt Delta E-t sRGB emulációban mérve sRGB gammával: átlag 0.15. Ha visszaellenőrzöm egy szabvány sRGB IEC61966-2.1 színteret szimulálva, akkor ez máris csak 0.76. Viszont a színtér lefedettsége pocsék az emulációnak, csupán 93%. Netes teszt alapján túl kellene teljesítenie az emulációnak az sRGB-t.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A színtér lefedettséggel nem lehet mit kezdeni, az ilyen és kész, ugye?
Böki a csőröm, hogy hiába tud 160% sRGB-nyi színt natív gamutban, ha az sRGB színtérnek nem fedi a 100%-át. Emulációban meg kifejezetten gyenge. Bár a Delta E az jó, csak a színtartomány nincs meg.szerk: amúgy miért hívod "i1D3"-nak? Hogy lesz a "Pro"-ból "3"?
szerk2:
Mit jelent pontosan a keresztbe profilozás DisplayCAL-ban?
A spektrofotométerrel készítesz a korrekciós fájlt az i1D3 számára az adott monitoron?
Ha igen, akkor hogy? Egy test chartot bemérsz a spektroval, majd ugyanazt az i1D3-mal és a kettő különbsége adja a korrekciót?[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #4460 üzenetére
Ez a marketingesek nagy trükkje, hogy "ez a monitor 160% sRGB-t tud" - csak nem teszik hozzá, hogy bruttóban, cafeteriával. Egyébként lehet jobb is, legalábbis emlékeim szerint sikerült 98-99%-ra kihozni.
Mert az i1D3 a hivatalos neve, ahogy az EODIS3 is, meg az Eye One Display Pro is.
"Ha igen, akkor hogy? Egy test chartot bemérsz a spektroval, majd ugyanazt az i1D3-mal és a kettő különbsége adja a korrekciót?"
Úgy, igen.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Egyelőre elleszek. Most döbbentem rá, hogy nem is cuppan rá a képernyőre úgy, ahogy kellene. Az interaktív mérésnél simán elmozog 0.2 candelát ha zseblámpával bevilágítok alá. Ha behúzom a függönyt egy felhős reggelen, az is 0.05 candela.
Most kezdhetem elölről a profilozást sötét szobában... -
Teasüti
nagyúr
Ne kezd te is, mert már megfordult a fejemben hogy rossz lóra tettem!
Wcg ide vagy oda, azért erősen látszik hogy céleszköz: a mozgásmegjelenítés katasztrófa.
Videózni már kétséges lehet-e vele normálisan.Ráadásul épp másik photo labort keresek, ahol értenek is ahhoz amit csinálnak és egy új versenyző (dscolourlabs.co.uk) ugyan biztosít minden technikai támogatást és tényleg luxus termékeik vannak, de a fájlokat sRGB-ben kérik.
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy kiderítettem hogy lehet LR-ben biztosra menni exportáláskor.
Lehet soft proofing-olni sRGB és aRGB színtérre is és ott látszik a gamut warning, ha vmi kilógna exportálás után. Csináltam egy gyors tesztet, de nem egészen értem az eredményt.
Direkt a laptop monitorán csináltam, ahol a képernyő gamut warning-ja hamarabb felkondul mint a színtér warning-ja. Exportáltam egy naplementés nagy dinamikájú képet ahol a vörös színek erősek túllógnak mindenen a munkaszínteret leszámítva. De megnézve az exportált fájlokat ez nem látszik. Nincs hard clipping az árnyalatokban. Arról még nincs információm mit csinál az LR exportáláskor. Alapértelmezetten Perceptual módon beprésel vajon mindent sRGB-be? Ha meg elkezdem lehúzni a színeket warning alá a proofing során, akkor meg nyilván nem azt a képet kapom, ami szeretnék. Vagy legalábbis az sRGB laptop monitoron is fakók lesznek a színek, hiába sRGB-be... mi a conform magyarul? ...dolgozom ki.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt!
Ott tartok, hogy beprofiloztam minden színtér emulációt a monitoron, amit használnék.
Ezek közt meg tudok egyszerűen váltogatni másik ICC profil betöltésével, kitűnő dE értékek tartásával (bár az emulációk lefedettsége hagy némi kívánnivalót maga után, de az most mindegy).
Ezzel egy "ICC aware" programban nincs is több dolgom.
Viszont a videóvágó szoftverek nem így működnek, azokhoz LUT-ot kell generálni.
Ez a része még nem teljesen tiszta a DisplayCAL-nak.
Szóval mivel az ICC profilok a monitor valós színteréhez igazodnak és egy szimulált színtérben kevésbé előnyös dE értékeket kapok, ezért logikus következtetésem, hogy kell egy LUT ami kiigazítja a szabvány színteret a monitor színteréhez.
Ha jól értem a DisplayCAL-t akkor a 3D LUT fülön a Source colorspace lesz az "amit ki kell igazítani" és a Settings-ben megadott profil az, amihez készül a LUT.
Viszont a Tone curve kérdőjeles. Ha én Rec709-ben akarok grade-elni, akkor nekem logikus lenne hogy az elméleti Rec709 görbét adom itt meg. Viszont a DisplayCAL fórumokon talált infó morzsák szerint a Rec709-et csak a rögzítéshez alkalmazzuk, megtekintéshez a Rec1886 használatos. Rec1886-ról most hallok először... A Resolve preset szerint is 1886 van beállítva alapból 2.4-es Absolute gammával. Ez a helyes beállítás akkor grade-eléshez?
Illetve az Apply calibration (vcgt) legyen kikapcsolva, mert "nem akarjuk kétszer alkalmazni a képernyő profilt"? Jól sejtem, hogy ez akkor használatos ha nincs betöltve ICC és az uncalibrated megjelenítőn használjuk a LUT-ot, akkor ez az opció számításba veszi a LUT generálás során a képernyő profilt is (mondjuk hardveres LUT betöltéséhez egy BM Decklink kártyán). A többi beállítást meg a Resolve preset szerint hagyom.
És akkor így kapok egy olyan LUT-ot, ami elméletileg egy kalibrált monitoron nekem a szabvány Rec709 színeket és gammát fogja mutatni, ami nekem kell (?) a grade-eléshez?
Ez elvileg bármilyen ICC profilhoz elkészíthető (sRGB emuláció, natív gamut, stb)?[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
Szenvedek egy fos HP monitorral. A kontraszthoz nem nyúlok, csak az RGB és brightness csúszkákkal játszok. Miért lesz sokkal gyengébb kalibrálás után a contrast ratio?
-
Teasüti
nagyúr
válasz szuszinho #4467 üzenetére
Gondolom leveszed a fényerőt vmi sztenderd értékre. Gondolom a monitornak van egy masszív black bleeding-je, vagy jó gyenge a fekete szint. Valamint a kalibrálás után icipicit csökken a tonal range is, mivel nem 255-re futnak ki a kalibrációs görbék úgy, mint lineáris video LUT esetén.
-
mikrofon
veterán
Sziasztok,
van már valami megoldás, arra hogy win10 alatt ne villogjon, változzon a monitor képének a színe?
DisplayCal profil loader fut a kalibrált színprofillal. Majd valamiért a Windows 10 megpróbálja visszaállítani az eredeti profilt, mire a DisplayCal beállítja a kalibrált. Ez azt jelenti, hogy pár másodperces késleltetéssel változik a a színprofil néhányszor, majd megnyugszik a win10. Aztán egy idő után újra kezdődik. Ez elég idegesítő, tud lenni, mert igen nagy a különbség a win10 és a kalibrált profil színei között..... -
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #4466 üzenetére
"Ha jól értem a DisplayCAL-t akkor a 3D LUT fülön a Source colorspace lesz az "amit ki kell igazítani" és a Settings-ben megadott profil az, amihez készül a LUT."
Úgy van.
"Viszont a Tone curve kérdőjeles. Ha én Rec709-ben akarok grade-elni, akkor nekem logikus lenne hogy az elméleti Rec709 görbét adom itt meg. Viszont a DisplayCAL fórumokon talált infó morzsák szerint a Rec709-et csak a rögzítéshez alkalmazzuk, megtekintéshez a Rec1886 használatos. Rec1886-ról most hallok először."
Van itt kavarodás, nem is kicsi:
A REC/BT.709 csak az optikai ---> elektronikus átviteli funkciót (OETF: OpticalElectronicTransferFunction) határozza meg a rögzítéshez és a kódoláshoz; de nem tartalmaz utasítást az elektronikus ---> optikai átviteli funkcióra (EOTF: ElectronicOpticalTransferFunction, amelyet a köznyelvben "gamma-görbének" hívunk) a kijelzőhöz.
A BT.1886 az EOTF referenciaértéket határozza meg egyszerű exponenciális egyenletként, a katódsugárcső mért jellemzői alapján.
A BT.2020 szerint a tipikus munkafolyamatban az OETF paramétereket úgy állítják be, hogy a végső kép a kívánt megjelenést nyújtsa, a BT.1886 EOTF paraméterekkel rendelkező referenciamonitoron.
Míg a BT.1886 a 2011-es megjelenése óta kvázi standard, ettől függetlenül sokszor az SDR anyagokat még mindig a 2.2 / 2.35 / 2.4 -es gammájuk alapján osztályozzák, mert a BT.1886 megemelt feketéi sokszor az árnyékok tejfölösödését okozzák, ezért sokan inkább az alacsonyabb Gamma használatát részesítik előnyben: éjszakai mozizáshoz jó a 2.4, de nappalra inkább a 2.2.
Ezenkívül minden olyan kijelző, amelynek feketéje ~0,03 Nit (ami ugye nagyon jó érték egy LCD-nél), összességében közel 2.2-es Gamma görbét követ - nem pedig 2.4-et, amely a BT.1886 referenciája (amit egyébként egy abszolút nulla fekete szinttel rendelkező kijelző tudna csak).
Szóval ez legyen a legkisebb probléma, hogy 709-ben rögzítesz és 1886-ban kukkolsz.
"A Resolve preset szerint is 1886 van beállítva alapból 2.4-es Absolute gammával. Ez a helyes beállítás akkor grade-eléshez?"
Igen, így (is) csinálhatod.
"Illetve az Apply calibration (vcgt) legyen kikapcsolva, mert "nem akarjuk kétszer alkalmazni a képernyő profilt"? Jól sejtem, hogy ez akkor használatos ha nincs betöltve ICC és az uncalibrated megjelenítőn használjuk a LUT-ot, akkor ez az opció számításba veszi a LUT generálás során a képernyő profilt is (mondjuk hardveres LUT betöltéséhez egy BM Decklink kártyán). A többi beállítást meg a Resolve preset szerint hagyom."
Igen.
"És akkor így kapok egy olyan LUT-ot, ami elméletileg egy kalibrált monitoron nekem a szabvány Rec709 színeket és gammát fogja mutatni, ami nekem kell (?) a grade-eléshez?"
Igen. Vagy szívrohamot.
"Ez elvileg bármilyen ICC profilhoz elkészíthető (sRGB emuláció, natív gamut, stb)?"
Persze, csak nem mindegyikhez érdemes.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Teasüti
nagyúr
válasz mikrofon #4469 üzenetére
Nálam a 1803-as Win10 csinál ilyet, már a Profile Loader előtti időkben is késleltetett betöltést kellett beállítani a rendszer beállításokra login után, mert vmiért azonnal reset-el a képernyő kalibráció.
Ez ismert probléma, állítólag az új build-ekben javították. (Én meg a frissítéssel küzdök, mert hibát dob minden megoldási kísérletemre. Defender korrupcióra hivatkozva, holott azok a fájlok teljesen jók, csak MS elqrta az Update-et.)
-
Teasüti
nagyúr
Új téma:
Hogy lehet kalibrálni egy TV-t egy colorimeter-rel?
Van olyan szoftver, ami hasonlóan a DisplayCAL interaktív méréséhez segít belőni a képet?
Gondolok itt kicsit több változóra, mint egy RGB gain és világosság. Interaktív mérése a szaturációnak, kontrasztnak, hue-nak, stb. -
Teasüti
nagyúr
Vane gy kis gondom.
Nem konzisztensek a színek különböző megjelenítőkön.
Dell up2716q-t beprofiloztam minden használatos képmódban, amik egymáshoz képest konzisztensek és kiváló dE értéket adnak: átlag 0,1 és max 1,1. WB custom képmódban 6509K.
Laptopnál már nem ilyen jók a dE értékek, de azért nem katasztrófa avg 0,36 és max 1,93.
WB 6565K.
Ennek ellenére a Dell vmiért kevésbé szaturált képet ad és WB-re mintha enyhén zöld-be húzna a tint a laptop képernyőhöz képest. Egy MS Surface Go-val hasonlítottam össze e kettőt, hisz a tablet gyárilag kalibrálva van (és olyan pontosan, mint a Dell). Az érdekes az, hogy a tablet a laptop képével egyezik, míg a Dell képétől határozottan elüt pár árnyalattal a zöld-magenta "tengely" mentén.
És ami nekem még furcsább, hogy Lightroom-ban - ami ugye színmenedzselt - Develop módban nem egyezik a szerkesztési nézet és alul a bélyegkép színe. A bélyegkép inkább hajaz a másik két képernyőre bár kissé túlszaturálva, túl sok magentával. Ha feltételezem, hogy a GUI nem színmenedzselt, kizárólag a szerkesztési ablak, akkor így érthető miért tér el egymástól a thumbnail és az szerkesztési nézet. De miért nem konzisztensek a színek a három kalibrált képernyő között CMS képnézegetőben?!? Olyan dE értékeim vannak, amiket állítólag szabad szemmel nem lehet megkülönböztetni. Akkor mi ez a zöld/magenta eltérés mégis? Ha csak a Laptopot nézném a Dell-hez, akkor ráfoghatnám, hogy a laptop képében nem lehet bízni. Na de egy harmadik eszköz meg éppen ugyanazt a képet adja, mint a laptop??
Vki vmi ötlet?
Reméltem legalább Lightroom-mal nem kell szarakodni, mert elvileg biztosított az átjárhatóság CIE xyY koordináták szerint a CMS-nek köszönhetően... De így nem tudok dolgozni, ha nem tudom miben bízzak.
A Dell mutat vmit, ami kalibrátor szerint közel tökéletes. A "fogyasztói" céleszközök meg mutatnak vmi mást. -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #4483 üzenetére
Felső a Dell, alsó a laptopé.
Felső natív gamutban van a hozzá tartozó profillal, az alsó meg egy közönséges sRGB monitor a hozzá tartozó kalibrált képernyő profillal betöltve.
Az, h a kettő közt ekkora különbség van az nem lep meg. (A screenshot nem tudom pontosan hogyan készül a képernyőprofilokat figyelembe véve, de a valóságban nincs ilyen hatalmas eltérés, de szemmel láthatóan el van csúszva magentába az export).
De miért látok az alsóhoz hasonló képet egy kalibrált sRGB tableten, és ami igazán érdekes, hogy miért mutatja az LR thumbnail az alsó soron közel ugyanazt a képet, amit a többi képernyő látok, míg a szerkesztési nézet meg vmi hasraütésszerűt mutat a többihez képest??[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #4484 üzenetére
Ha átváltok sRGB módba a Dell-en (a hozzá való profil betöltésével együtt) és újraindítom az LR-t, akkor a thumbnail és a szerkesztési nézet már vmi hasonlót mutat és a kép is hasonlít a többi képernyőn látottakkal.
E szerint akkor nekem sRGB emulációval kellene fényképet kidolgoznom?!?
Minden eddig olvasott vélemény szerint natív gamut-ban kellene használnom az LR-t, de úgy egyszerűen nem azt látom, amit kapok export után. És ezt a nyavalyás program is "tudja jól" ha nem egyezik a thumbnail az ablakban látottakkal. Hol a hiba?[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #4485 üzenetére
Nincs hiba, ez a LR normális működése: korábban is leírtam már, hogy programon belül sem ugyanazt a színteret és megjelenítést használja.
• Máshogy néznek ki a képek raw-ban és jpg-ben a számítógép kijelzőjén?
Az pedig, hogy az egyes eszközök kijelzőin máshogy mutat ugyanaz a kép valószínűleg abból adódik, hogy egyrészt nem alkalmaztad minden megjelenítő háttérvilágításának a korrekciós profilját a kalibrálásuk előtt, másrészt ennyit tudnak hardveresen.
A tablet gyári "kalibrálása" pedig Te is tudod nagyon jól, hogy parasztvakítás: már amikor a gyárkapun kijött el volt driftelve, utána szállították hidegben-melegben, meg még pár hetet vesztegelt raktározás közben - amire a felhasználóhoz került, már kb. köze sincs a kalibráláskori állapotához. .
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #4485 üzenetére
Oké, az egész tárgytalan. Tegnap éjjel nem indítottam újra az LR-t két profilváltás között.
Ma reggel már igen, némi olvasást követően és emiatt inkonzisztens eredményeket kaptam.
Úgy tűnik most natív gamuttal is kb ugyanazt látom a thumbnail-en mint a szerkesztő ablakban. Érdekes megfigyelni amúgy, hogy Library és Develop mód között is váltogat aRGB és Prophoto közt a program, az is elhúzza a thumbnail-eket kicsit.
Tanulság: újra kell indítani mindent. Nincs on-the-fly profil betöltés...
Bár a két monitor még mindig nem egyezik szemre, de ez nem nagy gond. Nem is várom el a laptoptól, hogy kiváló dE-t produkáljon. Amúgy meglepően jól használható a képe, csak a Dell-t mellérakva jön ki a különbség. -
Teasüti
nagyúr
Kezdő szerencsétlenkedés:
Nettó 10 óra sikertelen mérés után rájöttem, hogy:
1. Ki kéne kapcsolni a Windows automata fényerőszabályzását,
2. Elfektetett tableten csúszik a kalibrátor és le kell súlyozni.
Na talán majd most végre sikerül ez is... -
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #4488 üzenetére
A legtöbb típusú (LG WLED / Samsung WLED / OLED / plazma / stb.) háttérvilágításhoz van egy korrekciós fájl, amit érdemes betölteni a koloriméternek a pontos kalibráláshoz. Ha nincs, akkor a DisplayCAL online adatbázisában is szétnéz a program és letölti.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Teasüti
nagyúr
Aha, hogy arról van szó!
Azt hittem az az adott megjelenítő + kalibrátor pároshoz való. Vagyis amiket default látok a listán azok nem az i1D3-hoz vannak betöltve specifikusan?
Kíváncsiságból megnéztem az online adatbázist. Feljött vagy 6-10 találat az én kombómra.
Köztük mátrix és spectral korrekciók. De mit érek ezekkel a felhasználói korrekciókkal, ha nem magamnak mértem be? Azt hittem a gyári/default korrekció elegendő. -
Teasüti
nagyúr
Egyszerűen nem bírok ezzel a tablettel - Microsoft Surface Go. Egész álló nap ment a kalibráció és egy jó eredményt nem kaptam.
Bármit csinálok összenyomja a tonal range-t. Főleg az a black lifting zavar, de a teteje se fut ki egyik csatorna tetejére se érthetetlen módon.
White/Black level: As Measured.
Whitepoint 6420K (erre rendre 6540K körüli eredményt kapok, ami nem rossz).
Black output offset 100%.
Black point correction 0%, rate 4.00.
Speed slow.Black point correction-nel játszottam eddig, próbáltam auto-n, és próbáltam 4-nél kisebb rátával.
A vicces az, hogy a gyári kalibráció 0,075 nit-es fekete szintet tud, én meg sehogy se tudok lemenni 0,2 alá. Fényerőt 120 és 160 nit között próbáltam. Kisebb fényerőn előnyösebb a kontraszt. 1500:1-t tud a panel, amit én megközelíteni se tudok. Az utolsó mérésem nevetséges 411:1-hez jött ki 0,28-as fekete szinttel.
Bármit csinálok csak rosszabb lesz, mint a gyári kalibráció.Mit lehet ezzel kezdeni?
Korrekciónak a legáltalánosabbnak tűnő W-LED van megadva: LCD White Led Family (AC, LG, Samsung).Sötétített szobában mértem egész nap, egyedül monitorfény érte csak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hagyom a francba, elment a kedvem.
Ez egy olyan termék, aminél a gyári kalibráció egyszerűen jó úgy, ahogy van.
Nem tudom mihez nyúljak. Sajnos az adatbázisban nincs hozzá spektrális korrekció. Arra még kíváncsi lennék, mennyit érne egy colorimeter profilozás ehhez a megjelenítőhöz.
De ezért hótziher nem veszek olyat, a munkához nincs rá szükség. -
thomasrc
tag
@*Ropi*: Ha megkérlek rá, akkor el tudod magyarázni nekünk, hogy a black level compensation azt pontosan mit takar, MIKOR kell használni és HOGYAN KELL KISZÁMOLNI, hogy mennyi legyen az értéke? Azt értem, hogy mit csinál grafikon szintjén, de ennél több információt nem találtam róla.
Más: Régi LCD monitorokat, amiket annak idején power law 2.2 gammára gyártottak (remélem nem mondok ezzel hülyeséget) és nincs bennük sem gamma finomítási lehetőség, sem RGB offset/gain control (csak egyetlen RGB csúszka), van értelme BT.1886 beállítással kalibrálni HCFR-ben, illetve DisplayCal-ban?
Ha jól értem, akkor a BT.1886 legfőbb előnye, hogy biztosan nem lesz black crush, viszont ha én végpontozom a készüléket és vissza is ellenőrzőm ezt a kalibrálás végén, akkor eleve nincs problémám a black crush-al, így végeredményben csak jól kitejfölösíti nekem a feketéket a BT.1886, amit viszont nem akarok, ezért jobb, ha maradok a power law 2.2-nél, jól gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz thomasrc #4496 üzenetére
Röviden: a fekete szintet és a panel fekete pontját hangolja össze, és úgy kell beállítani, hogy a kordinátarendszer bal alsó csúcsából induljon (lehetőség szerint, amennyire sikerül összehozni) a három színcsatorna. Én nem szoktam kiszámolni, hanem automatikusra állítom és azért 0.06-ra, mert egyrészt 0.05-nél kisebbre nem lehet, másrészt a 6 páros és páratlan számmal is osztható (2 és 3), és így mindig a legközelebb lesz nem pontos érték esetén is a célértékhez.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
janos666
nagyúr
válasz thomasrc #4496 üzenetére
>>> Mi ez a "black level compensation"?
Van olyan, hogy "Black level" (célérték a feketére), "Black level correction", ami azt szabályozza, hogy mennyit szabad világosítani a "feketén" annak érdekében, hogy az megüsse a célzott fehéregyensúlyt (ennek nyilván akkor van értelme, ha a 0% nem valódi fekete, mint CRT-n vagy OLED-en, hanem "tejfekete", mint egy hagyományos LCD-n, vagyis igazból szürke, tehát annak is van színe, fehéregyensúlya, mint az összes többi szürke árnyalatnak, amit kalibrál a szoftver), van egy "Black point compensation", a profil fülön, ami majdnem ugyan ez, csak a kalibrációs 1DLUT helyett a profilos 3DLUT-ra vonatkozik (de itt már nem a "fekete" színéről van szó, csak a fényességéről, mikor az nem abszolút 0, de a profilban alapvetően szintén tökéletes feketéből indulnának a dolgok) és van végül egy "Black drift compensation", ami kalibrálás közben méri feketét, hogy elmászott-e (PDP-ken és LCD-ken is el tud a hőmérséklettől, pl. ha sokáig világos ábra van egy PDP-n, akkor fényesebb lehet utána kicsit a fekete, míg eltűnik az IR, vagy jobban felhősödhet az LCD, ha a mögötte lévő táp/SoC, stb felfűti a kijehelzőpanelt, ilyesmik).
Ezek számbavétele után elképzelésem sincs, hogy *Ropi* miről beszélt.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
thomasrc
tag
Köszönöm szépen a válaszokat, így már világos!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkVision T24i FHD IPS 60Hz monitor garanciával hibátlan működésse
- 1ÉV GARANCIA ! Fujitsu 27" iPS QHD, 100% sRGB / FEHÉR ÓRIÁS - hdmi, dvi 2x dPort +SZLA
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Samsung Odyssey G9 Monitor ( OLED / 49" / 240Hz / 0.03ms válaszidő )
- 24"-os LG 24MK430H FHD, IPS monitor kiárusítás!!!AkciÓÓ!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest