Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsigus

    őstag

    válasz KillHates #28 üzenetére

    Ha jól tudom a Panának a tavalyi év volt csak veszteséges (bár az nagyon), szóval ez miért is végső vergődés? Arról nem is beszélve, hogy minden Japán elektronikai vállalatnak betett a 2011-es év. pl. a Sharp-nek 10 éve nem volt ilyen gyenge éve.

    Ez köszönhető a Japán katasztrófának, a válságnak és még sok minden másnak. De, hogy ez végső vergődés lenne, egy veszteséges év után, azt elég merész kijelenteni.

    A húzós árakat pedig honnan vetted? Sztem a TV piacon (ha a kezdőártól eltekintünk, ami minden terméknél magas, nem csak a Panánál) igencsak jó ár/teljesítmény mutatóval rendelkeznek a plazmáik (természetesen nem a csúcs kategóriáról beszélek, hanem a megfizethető TV-kről), annak ellenére, hogy egyértelműen ők a plazma technológia éllovasai.

  • zsigus

    őstag

    válasz KillHates #34 üzenetére

    Ez nemrég lett kitárgyalva a plazma topic-ban. Ma amikor egy átlag Ny. Európai 3 évente cseréli a TV-jét, a gyártók nem fognak túlméretezni a tartósságot illetően. Nem úgy mint rég, amikor 15-20 évre készültek az elektronikai berendezések.

    Amikor ilyen árverseny van, és teljesen telített a piac, senki nem fogja kockáztatni azt, hogy feleslegesen megdrágítsa pl. a TV-ket. Ezért ma már nem a minőség és a tartósság számít, hanem a funkciók és a specifikáció (bár a japán vállalatokat ma is minden szempontból jobbnak tartom a koreaiaknál a minőséget és terméktámogatást illetően), majd 3-4 év elteltével újat vesznek.

    A te eseteddel kapcsolatban pedig csak azt tudom mondani, hogy egyrészt egy esetből nem lehet megítélni egy - néha több száz terméket gyártó - vállalatot.

    Másrészt, ha csak nem a Panához vitted akkor itt nem a gyártó a hibás, hanem a bolt. Nekem is volt már Pana (Technics) fejhallgatóm, ami gyári hibás volt az első perctől kezdve, és egy bizonyos edi... szó nélkül küldte érte a futárt, majd 2 nap múlva kaptam egy újat, teljesen ingyenes szállítással (sok helyen fizetni kell a 10kg alatti garanciális javításnál az odaút költségét).

    De még mindig nem értem, hogy ebből hogy jött ki a végső vergődés?

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz KillHates #44 üzenetére

    Az a baj, hogy a gyártóknak az, hogy használsz valamit és főleg az, hogy minél tovább használsz valamit nem éri meg, ugyanis ebből egy forintot nem keresnek.

    Nekik az éri meg, hogy ha vásárolsz, és lehetőleg minél többet, minél gyakrabban.
    Nem véletlenül csepegtetik az új technológiákat (2005 HD -> 2009 3D -> ? 4k -> ? 8k; Plazma '97, LCD '04, OLED ? stb.). Azért hogy újra és újra cseréld a megvásárolt dolgokat.

    pl. LCD-ből, amikor már 5"-on tudnak FHD felbontást csinálni, simán előállhatnának már most 4k felbontású TV-vel, de még nem jött el az ideje, mert most a 3D az újdonság. Megvárják ameddig széles körben elterjed, és lemegy az olcsóbb kategóriákba is, majd kezdik előröl a marketinghadjáratot, de most a 4k-val.

    Az elektronikai gyáraknak a legjobb az lenne, hogy ha mindenki évente cserélné a termékeket, mert az nekik pénz-pénz-pénz. Viszont ennyi idő alatt nem térülnek meg a fejlesztési költségek, ezért kell 3-4 év, mire új technológiát vezetnek be.

  • zsigus

    őstag

    válasz wolfman #59 üzenetére

    Szóval akkor várjon 5 évet?

    Ha most jelen pillanatban kijönne az egyik gyártó az OLED TV-vel, akkor is 3-4 év kellene ahhoz, hogy viszonylag emberi áron meg lehessen venni (de lehet, hogy még keveset is mondtam).

    De a valóság inkább az, hogy a gyártók közül senki nem meri meglépni, mert óriásit bukhatnak vele, szóval esetleg jövőre vagy azután jöhetnek majd csak az első darabok, sztem bőven 1 milla feletti árral.

    Már több gyártó bejelentette, hogy készen állnak a premierre, de az a helyzet, hogy ezt már tavaly és azelőtt is mondták, mégsem lett belőle semmi. Hamarosan valószínű, hogy valaki tényleg lépni fog, de még nem ebben az évben, sztem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák