Revolúció és evolúció egy helyen: Panasonic Convention 2012

Hirdetés

50. születésnap és egy új telefon születése: Eluga

Európában pontosan 50 éve van jelen a japán cégóriás, a Panasonic, mely működését félszáz évvel ezelőtt Hamburgban kezdte meg, így nem csoda, hogy a nemes esemény éppen ebben a városban került megünneplésre. A kiállítással egybekötött ceremóniát Laurent Abadie, a Panasonic európai vezérigazgatója és elnöke nyitotta meg, aki igen szép sikerekről számolt be. Ez nem csak az elmúlt 50 évre, hanem a tavalyira is vonatkozik: a plazmatévék piacán 42%-ra növelték részesedésüket, első helyre kerültek a kompakt kamerák piacán és 16 százalékkal sikerült növelniük a Lumix G sorozat forgalmát. A Sanyo integrálásával a Panasonic klímaüzletága is szépen teljesített, itt 29%-os növekedést értek el. A vállalat egyébként nemcsak a végfelhasználók számára gyártott, valamint a szórakoztatóelektronika termékvonalon tüsténkedett, hanem például a LED fényforrások fogyasztása, fényereje és élettartama terén is sikerült áttöréseket elérniük, így idén már Európában is megvásárolhatók lesznek a hagyományos izzók kiváltására alkalmas termékeik.

A Panasonic egyik LED-es fényforrása
A Panasonic egyik LED fényforrása

A vállalat rendkívül büszke napelemek gyártásával és telepítésével foglalkozó részlegére is. Legnagyobb projektjük a Temze fölött átívelő, 1886-ban viktoriánus stílusban épített hídon létesített Blackfriars állomás tetőszerkezete, melyet 4400 darab Panasonic napelempanellel borítanak be 2012 nyaráig. A beruházás megtérülése hosszú távon nem kérdéses, hiszen a napelemek az állomás éves energiaigényének nagyjából 50%-át képesek lesznek fedezni, és akkor még nem is említettük, hogy mindezt károsanyag kibocsátása nélkül teszik.

Mint látható, a Panasonic törekszik az olyan technológiák kifejlesztésére, melyek keveset fogyasztanak, és alacsony vagy éppen zéró károsanyag-kibocsátásuk révén az élhető környezet megvalósítását szolgálják. A vállalat nem titkolt célja, hogy 2018-ra az első számú zöld innovációs céggé lépjen elő. A vezérigazgató prezentációja során konkrét termékekre nem igazán tért ki, egyet leszámítva, ami viszont ahhoz kapcsolódik, hogy a japán vállalat újra ringbe száll a mobiltelefonok piacán Európában. Az új prémium kategóriás, por-, ütés- és 1 méterig vízálló, integrált NFC chipet tartalmazó androidos (egyelőre 2.3) készülék az ELUGA névre fog hallgatni. A rendkívül vékony (7,8 mm) és könnyű (103 gramm), 4,3"-es qHD (960x540) OLED kijelzővel ellátott készülék roppant ígéretes, és arról is megbizonyosodhattunk, hogy valóban bírja a vizet. Várhatóan teljesítmény terén sem fog majd csalódást okozni: a Texas Instruments kétmagos, 1 GHz-en ketyegő TI OMAP 4430 SoC mellé 1 GB memória és 8 GB szabadon felhasználható tárolókapacitás került.

Panasonic ELUGA
Panasonic ELUGA

Mr. Abadie helyét Kazuhiro Tsuga vette át a pódiumon, aki ismertette a vállalat három fő szórakoztatóelektronikai termékvonalának (Viera tévék, Diga felvevők és Lumix fényképezőgépek) fokozatos fejlődését és az elmúlt években elért eredményeit, mérföldköveit. A vállalat hosszú távú célja, hogy okos (smart) termékeit összegyúrja a felhőben, azaz megteremtse köztük az összekapcsolódás lehetőségét az interneten keresztül is, sőt ezen termékek használható internetes tartalommal való elárasztásában látják a jövőt.

A tévékkel kapcsolatos jövőt Mamoru Yoshida, az AVC részleg alelnöke ismertette bővebben. A jövőben a vállalat szeretne úgy tekinteni tévékészülékeire, mint egy interaktív kommunikációs eszközre, ezért a Viera után megteremtették a Smart Viera koncepciót. Ez lényegében öt pilléren áll: képminőség, dizájn, energiatakarékosság, hálózat és könnyű kezelhetőség. Első körben a könnyű kezelhetőséget emelnénk ki ezek közül, hiszen láthattuk, hogy a gyártók különböző új dolgokkal kísérleteznek annak érdekében, hogy kiváltsák a távirányítókat. A japánok szerint a jövő nem a különböző kiegészítő eszközt nem igénylő, hang- és kézjeles vezérlésben rejlik, hanem a már meglévő technológiák tökéletesítésével és egyszerűsítésében. A távkapcsoló tehát marad, csupán jelentősen átalakul, vagy éppenséggel egy másik eszközre, mondjuk okostelefonra vagy tabletre költözik.

Panasonic Viera Touch Pad érintős távkapcsoló
Panasonic Viera Touch Pad érintős távkapcsoló

Ennek megfelelően a Panasonic egy Touch Pad névre keresztelt, érintőfelülettel ellátott távirányítót fejlesztett ki a csúcskategóriás VT és WT modellekhez (később még lesz róla szó), illetve alkalmazások fejlesztésével bevonta az említett (tablet, telefon) hordozható eszközöket is ebbe a feladatkörbe. Már csak azért sem akarja a Panasonic eldobni magától ezt a lehetőséget, mert a hordozható eszközök tartalommegosztása is szerves részét képezi a jövőnek. Így például az okos eszközök nemcsak távirányítóként használhatók majd, hanem egy ujjmozdulattal lehet mindent a tévére küldeni. A prezentáció során ezt a koncepciót is szemügyre vehettük: bármilyen, telefonon látható tartalmat (böngésző, hang, fénykép, videó) egyetlen húzással a tévére küldhettünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés